Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe tv: plasma of lcd ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe tv: plasma of lcd ?

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een plasma tv ? Wij hebben hier een lcd flatscreen maar ik ben niet tevreden over de kijkhoeken. Als je in een hoek naar de tv kijkt dan vermindert het contrast aanzienlijk en de kleuren worden fletser. Nu weet ik dat plasma veel betere kijkhoeken heeft dan lcd en het beeld in het algemeen zou ook beter zijn. Maar wat zijn de nadelen van plasma ?

De tv die ik op het oog heb is deze Samsung plasma tv.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Re: Nieuwe tv: plasma of lcd ?

Denk voornamelijk het verbruik en een lagere resolutie.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een plasma tv ? Wij hebben hier een lcd flatscreen maar ik ben niet tevreden over de kijkhoeken. Als je in een hoek naar de tv kijkt dan vermindert het contrast aanzienlijk en de kleuren worden fletser. Nu weet ik dat plasma veel betere kijkhoeken heeft dan lcd en het beeld in het algemeen zou ook beter zijn. Maar wat zijn de nadelen van plasma ?

De tv die ik op het oog heb is deze Samsung plasma tv.
      Alex, het beste is dat je die Samsung plasma tv, in werking, gaat bekijken.
      Dat kan in de winkels en als je de kans hebt thuis bij vrienden of kennissen.
      In de winkel zal je zelden een optimale werking zien, bij vrienden of kennissen kan je meer geluk hebben

Een goede plasma heeft uitstekende kleuren en een betere kijkhoek.
      De kosten aan stroomverbruik liggen ook iets hoger maar niet dramatisch.

Voor mij persoonlijk heeft een grotere kijkhoek geen belang.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Zoek misschien even op het forum, er zijn al veel topics geopend over deze materie.
        De tijd dat plasma altijd beter was dan LCD is ook al lang voorbij.
        De kijkhoek hangt ook af van tv tot tv en je moet zeker vergelijken.
        Op onze LED (Samsung) is de kijkhoek minstens even goed als op onze vorige Plasma.
        Mits Plasma altijd een licht flikkerend beeld heeft (de ene mens is daar gevoeliger aan dan de andere), zou ik nooit meer willen terugkeren naar Plasma.
        Alles heeft nadelen maar bij vele merken heb je niet eens meer de keuze tussen beide systemen doordat velen al gestopt zijn met Plasma.
        Als je de betere reeksen koopt, dan heb je altijd iets beter in huis dan met de goedkopere ... maar dat weet je zelf ook al wel.
        Het verschil is vooral een eigen voorkeur ... ga kijken en kijk vooral goed en lang genoeg naar het beeld en ook wat schuin.
        Laat je vooral niet overhalen door anderen ... volg je eigen budget, mening en verwachting.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

wij hebben sinds een paar maanden deze:

das echt genieten hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Voor mij persoonlijk gaat er niks boven een plasma, de kleuren, de diepte, reactiesnelheid, het zwarte, ... allemaal zaken die mij stuk voor stuk kunnen overtuigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              wij hebben sinds een paar maanden deze:

das echt genieten hoor.
              grt,bouk.
              Sorry voor de "afwijk": die Sony heb je niet meer?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Van die flikkeringen, dat heb ik nog gehoord. Maar kan het niet zijn dat met de 600Hz of zelfs 2000Hz bij Panasonic, die flikkeringen niet meer voorkomen?

Ik ben net eventjes bij VandenBorre langsgeweest. Daar was welgeteld 1 plasma tv tussen al die andere lcd. En ja, de kijkhoek is uitstekend. Er was ook een Samsung (denk 46" 8000 serie) en in een hoek bekeken ging het beeld toch ook achteruit. Ik ben daar een beetje gevoelig voor, misschien dat anderen daar minder last van hebben.

Maar het feit dat daar maar 1 plasma tv tentoongesteld was, doet me toch nadenken.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Van die flikkeringen, dat heb ik nog gehoord. Maar kan het niet zijn dat met de 600Hz of zelfs 2000Hz bij Panasonic, die flikkeringen niet meer voorkomen?

Ik ben net eventjes bij VandenBorre langsgeweest. Daar was welgeteld 1 plasma tv tussen al die andere lcd. En ja, de kijkhoek is uitstekend. Er was ook een Samsung (denk 46" 8000 serie) en in een hoek bekeken ging het beeld toch ook achteruit. Ik ben daar een beetje gevoelig voor, misschien dat anderen daar minder last van hebben.

Maar het feit dat daar maar 1 plasma tv tentoongesteld was, doet me toch nadenken.
                  Ok en als je de kans hebt ga verder kijken in een paar andere winkels.
                  Neem er a.u.b. wat tijd voor en beslis daarna.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

En vergeet niet naar het geluid te luisteren. Tegenwoordig maken ze al die toestellen dunner en dunner waardoor het geluid op niets meer trekt en je genoodzaakt bent om een soundbar erbij te kopen of altijd via je surround/hi-fi te luisteren.
                    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Geen idee van welke regio je bent maar hier andere winkels dan VDB
                      - Alfa Solution (in Waregem hebben ze zeker een AV showroom, ik denk niet in de andere vestigingen)
                      - PV Sound, heerlijke showroom in Tielt, nog niet naar die in Gent geweest
                      - Art&Craft

Comment

Bij media markt kan je er heel veel zien spelen en kan je zo je keuze maken.

Comment

Koop er één uit een voldoende hoge serie, anders kan dat wel eens tegenvallen.

En het geluid uit de TV kan je rustig vergeten, hoe dunner, hoe 'holler' het klinkt.
                          Bij mij gaat al het geluid via een receiver en 3 speakers: Links, Center en Rechts.
                          Mijn TV wordt echt alleen gebruikt om beeld weer te geven, niks anders.

Comment

Die refresh rate heeft daar niet veel mee te maken, flikkeren is een eigenschap van plasma en ze hebben het allemaal ... al is dat bij sommigen wel een heel pak minder dan bij de andere maar nooit volledig weg.
                            Die Samsung dat je aanhaalt heeft normaal een kijkhoek van 178°, al moet ik toegeven dat het dan wel wat minder is dan recht ervoor.
                            Maar wie kijkt nu tv onder een hoek van 89° uit het centrum?
                            Ik ben daar ook heel gevoelig aan maar heb daar nog nooit last van gehad op een serie 7000.
                            En je moet dat beeld ook eens bekijken in uw eigen woonplaats of tenminste eens inbeelden met aanwezige ramen.
                            Onze plasma was in volle dag met invallend daglicht van opzij bijna niet te bekijken, de LED heeft daar geen enkele hinder van.
                            Maar nogmaals ... ge moet uw eigen goesting volgen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Die refresh rate heeft daar niet veel mee te maken, flikkeren is een eigenschap van plasma en ze hebben het allemaal ... al is dat bij sommigen wel een heel pak minder dan bij de andere maar nooit volledig weg.
                              Die Samsung dat je aanhaalt heeft normaal een kijkhoek van 178°, al moet ik toegeven dat het dan wel wat minder is dan recht ervoor.
                              Maar wie kijkt nu tv onder een hoek van 89° uit het centrum?
                              Ik ben daar ook heel gevoelig aan maar heb daar nog nooit last van gehad op een serie 7000.
                              En je moet dat beeld ook eens bekijken in uw eigen woonplaats of tenminste eens inbeelden met aanwezige ramen.
                              Onze plasma was in volle dag met invallend daglicht van opzij bijna niet te bekijken, de LED heeft daar geen enkele hinder van.
                              Maar nogmaals ... ge moet uw eigen goesting volgen.
                              Kan het niet beter zeggen en ik zal dat ook niet proberen
                              Mijn Samsung UE46ES8000 (LCD met LED) staat ong. zes meter tegenover een groot raam: ik heb nergens last van.
                              Maar de reflectie is er wel hoor
                              Niet erg maar je ziet het: ik toch

Het beeld is ook fijn van structuur en haarscherp.
                              Prima kleuren enz. enz.

Het geluid, tja; ik ga daar niet over klagen.
                              Ik heb wel alles voorzien als het beter (zou) moet(en)
                              (actieve luidsprekers + mini-dac + optisch verbonden met de tv)
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X