Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe tv: plasma of lcd ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe tv: plasma of lcd ?

Ik heb een 55 '' plasma van Panasonic , nu anderhalf maand , en gewoon schitterende tv , en geen flikkeringen
    Deze komt van coolblue in Antwerpen .
    En die kijkhoek is gewoon formidabel .
    Voor mij geen lcd meer
    Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VDSDigit@l Bekijk bericht
      Ik heb een 55 '' plasma van Panasonic , nu anderhalf maand , en gewoon schitterende tv , en geen flikkeringen
      Deze komt van coolblue in Antwerpen .
      En die kijkhoek is gewoon formidabel .
      Voor mij geen lcd meer
      Kijk, dan begint een mens weer te twijfelen

Welke reeks is het als ik mag weten ? GT50/VT50/ST50 ? De Panasonic TX-P50GT50E had ik ook op het oog. Naar het schijnt maakt Panasonic de beste plasma tv's. Het internet platform van Samsung zou dan weer beter zijn, maar eerlijk gezegd is dat van minder belang. Ik heb nu ook internet en aangenaam werken is dat niet. Dan pak ik liever mijn tablet erbij. Af en toe een film afspelen via het thuisnetwerk, dat wel , maar dat kunnen ze allemaal wel even goed.

Onze plasma was in volle dag met invallend daglicht van opzij bijna niet te bekijken, de LED heeft daar geen enkele hinder van.
      Ja klopt, heb ik nog gehoord. Onze tv staat heel dicht bij een groot raam, dus dat kan misschien voor problemen zorgen.

Het geluid is inderdaad niet schitterend, ook bij onze tv hier. Heb daarom al een tijdje een soundbar die veel beter geluid geeft.

Ik ga nog eens een kijkje nemen bij mediamarkt en mij laten informeren daar, misschien dat ik dan iets wijzer wordt.
      Last edited by alex606; 5 februari 2013, 18:06.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht

Welke reeks is het als ik mag weten ? GT50/VT50/ST50 ? De Panasonic TX-P50GT50E had ik ook op het oog. Naar het schijnt maakt Panasonic de beste plasma tv's. Het internet platform van Samsung zou dan weer beter zijn, maar eerlijk gezegd is dat van minder belang. Ik heb nu ook internet en aangenaam werken is dat niet. Dan pak ik liever mijn tablet erbij. Af en toe een film afspelen via het thuisnetwerk, dat wel , maar dat kunnen ze allemaal wel even goed.

Ja klopt, heb ik nog gehoord. Onze tv staat heel dicht bij een groot raam, dus dat kan misschien voor problemen zorgen.

Het geluid is inderdaad niet schitterend, ook bij onze tv hier. Heb daarom al een tijdje een soundbar die veel beter geluid geeft.

Ik ga nog eens een kijkje nemen bij mediamarkt en mij laten informeren daar, misschien dat ik dan iets wijzer wordt.
        Oeps dat heb ik vergeten te vermelden , Ik heb de tx P55st50 .
        http://www.tvstore.be/category/19520...t50-serie.html .
        Groeten , VDSDigit@l

Comment

Maak een afspraak met VDSDigit@l en ga kijken.
          Wat JIJ ziet is wat telt en niets anders
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Maak een afspraak met VDSDigit@l en ga kijken.
            Wat JIJ ziet is wat telt en niets anders
            Inderdaad Theo , dat is een oplossing , gewoon eens komen kijken.
            Iemand van bij ons op het werk is ook komen kijken , en was meteen verkocht , dus hij gaat er ook zo eentje bestellen.
            Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VDSDigit@l Bekijk bericht
              Inderdaad Theo , dat is een oplossing , gewoon eens komen kijken.
              Iemand van bij ons op het werk is ook komen kijken , en was meteen verkocht , dus hij gaat er ook zo eentje bestellen.
              Voilà, zaak opgelost
              En ik ben content dat je het ook zo bekijkt.
              Er wonen goei gasten daar in de fruitstreek

Pioneer is er destijds, met plasma, mee begonnen: Kuru-type > 5000 euro in dien tijd, begin maar.
              Wat ik je wel nog kan aanraden als ik mag is dat je de tv kalibreert.
              Je kan daarvoor speciale dvd's aanschaffen (één of meer he).

Haal alles uit jouw tv wat er uit te halen is
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Simpel,
                De LCD met LED is zeer mooi en zuinig in verbruik.
                De plasma is nog steeds de top maar verbruikt meer.
                De plasma gaat niet "smeren" zoals de meeste LCD tv's dat doen (LED is ook LCD, maar andere backlit)
                De plasma is er ook in hoge resolutie versies..

grts Peter
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

Comment

Ik ben net overgestapt van een 42" plasma naar 46" led (46es8000 samsung). Fantastisch beeld maar inderdaad, de kleinere beeldhoek viel mij direct op. Nu, dit is voor mij geen probleem ik zit er toch altijd recht voor. Wat mij wel opviel was het verbruik. Ik heb een aantal maanden geleden eens de verbruiksmeter aan de plasma gehangen, dit was tussen de 400-500 watt per uur. Bij de nieuwe samsung heb ik net hetzelfde gedaan, amaai, wat een verschil.... Tussen de 90 en 110 watt per uur. Dus met de hoge energie prijzen toch iets om rekening mee te houden.
                  I love my D500

Comment

Mijn moeder heeft haar plasma tv moeten wegdoen omdat ze barstende hoofdpijn kreeg van het geflikker, ondanks het feit dat het amper opviel volgens mij, ik moest piekeren om het te zien, je hoeft dus de flikkering niet steeds te zien om er last van te krijgen blijkbaar, nu heeft ze al een maand of 2 een LED TV . . . niks hoofdpijn meer, geen last meer gehad van hoofdpijn. . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                      Simpel,
                      De LCD met LED is zeer mooi en zuinig in verbruik.
                      De plasma is nog steeds de top maar verbruikt meer.
                      De plasma gaat niet "smeren" zoals de meeste LCD tv's dat doen (LED is ook LCD, maar andere backlit)
                      De plasma is er ook in hoge resolutie versies..

grts Peter
                      Je mag komen kijken Peter.
                      Alleen de boterhammen hier zijn gesmeerd
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

De mijne heeft super kijkhoeken, maar ook een glasplaat. Bij daglicht heb ik dus vanuit bepaalde hoeken reflecties. Ik zit alleen thuis en heb daar dus geen last van. Ik heb ook niet echt behoefte aan een grote kijkhoek dus

Wat die flikkeringen betreft. Ik heb er geen last van en was er eigenlijk niet echt van op de hoogte tot theokus met zijn verhaal kwam aandraven. Na een beetje lezen heb ik gemerkt dat bepaalde toestellen daar wat meer last van hebben dan andere. Een goeie plasma kost dus wat geld, net als een goeie led trouwens.
                        De mijne heeft 3D, wat mij niet zozeer interesseert, maar dit model had ook goeie speakers. Dat is het breedste gedeelte van het toestel en loopt onder de volledige breedte. Een soort ingebouwde soundbar. Dit is uiteraard niet vergelijken met goeie speakers, maar ik heb geen behoeft aan een losse set.

Volgens mij blijft plasma nog altijd beter qua beeldkwaliteit tot OLED betaalbaar wordt. Kijk en vergelijk zou ik zeggen.

Comment

Ok en als je de kans hebt ga verder kijken in een paar andere winkels.
                          Neem er a.u.b. wat tijd voor en beslis daarna.
                          Met een goeie en betrouwbare verkoper in je buurt moet je zelfs geen tijd nemen. Maar als je natuurlijk alle winkels gaat afschuimen om het uiterste uit de kan te halen kom je nogal eens bedrogen uit. Dan moet je ook nog besluiten de dozenschuivers zelfs niet gratis werken.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Je mag komen kijken Peter.
                            Alleen de boterhammen hier zijn gesmeerd
                            Dan heb je één van de betere hee , kijk maar eens in de winkels , hoe goedkoper hoe erger ..
                            Bij het kijken naar een voetbalmatch bijvoorbeeld, als de kamera stilstaat perfect beeld ,
                            maar zodra hij begint te pannen zie je geen enkel grasspriet meer . Nu hebben alle tv's dat wel een beetje,
                            maar de goedkopere het ergst en plasma het minst en de oude analoge beeldbuis modellen nog minder ...
                            al dat deze laatste niet meer te krijgen zijn en helemaal niet aan de HD normen voldeden ..

grts Peter
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

Comment

Als ik sommige reactie lees, dan denk ik toch dat sommigen al een tijdje achter staan en al lang geen nieuwe tv meer bekeken hebben ... lang is in tv-normen maar een paar maand natuurlijk.
                              Er wordt maar al te snel verwezen naar oudere of minder goede LCD tv's om de nadelen aan te halen en dan vergelijkt men met de betere plasma's om het compleet te maken.
                              Een nog grotere fout is dat men gaat vergelijken met tv's die in winkels staan en hoe die in 99% van de gevallen gewoon neergeploft zijn zonder ook maar één instelling na te kijken of af te stellen.

Toen wij enkele jaren geleden onze plasma kochten was het beeld OK in de winkel maar trok thuis het beeld op niets ... na de nodige instellingen te doen was het beeld plots wel goed en even goed als het (afgestelde) toestel in de winkel.

Vorig jaar een LED gekocht van de duurdere reeks ... ook daar trok het beeld op niet veel met de standaard instelling zoals die uit de doos kwam.
                              Na de helderheid 80% verminderd te hebben en de nodige andere settings aangepast te hebben was het beeld plots wel goed naar "onze" mening.

Het beeld dat ik slecht noem is voor velen echter een goed beeld ... enkel is de verwachting van de ene mens anders dan de andere en ook kleuren, scherpte, geluid of wat dan ook van een tv zijn zeer persoonlijke voorkeuren.

Neem (bijna) eender welke tv en stel hem correct af en ge hebt een forse verbetering.
                              Aan brol kunt ge natuurlijk helemaal niet veel doen, maar dat snapt iedereen wel natuurlijk.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ja klopt Verseg, de tv's in showrooms zijn meestal slecht afgesteld. De helderheid is meestal een probleem, maar ook andere settings kunnen je beeld fors beïnvloeden.

Ondertussen ga ik nog eventjes wachten met een nieuwe tv, hoe meer je zoekt op het internet hoe meer je te weten komt. Moest ik eigenlijk hebben gedaan voor de aanschaf, ma kom. Je hebt namelijk ook IPS panelen die altijd betere kijkhoeken geven en ook nog beter beeld hebben. Dit jaar heeft Sony enkele 4K tv's uitgebracht met zo een IPS paneel, misschien dat die volgend jaar betaalbaar worden. OLED 4K tv's zijn ook in de maak trouwens, maar denk dat we daar langer op moeten wachten.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                                X