Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Oorspronkelijk geplaatst door Lazy CharlesBekijk bericht
ik heb hier nog een sigma 28-105 liggen waarvan het diafragma niet meer correct werkt. Kandidaat om ze eens onder handen te nemen?
Bwa ja, als ik ze erna mag hebben? Nee, serieus, heb gezien, door de mijne open te doen, dat dat NOG dieper ligt, daarvoor moet je al de dingen opendoen
die het glas samenhoudt, nee merci wi... Als er iets misloopt haha.
facebook
Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.
jill.tje, opletten met super glue, als je het objectief te vlug weer in elkaar steekt zal die lijm, door de chemische werking in een gesloten ruimte, een gas doen ontstaan en die zet zich dan vast op alles.
Het zal dan lijken op een laagje ochtenddauw. Minstens 24h00 wachten om terug in elkaar te steken.
En misschien een tip: doe 1 druppeltje op zilver papier, neem een fijn draadje en pik met dat draadje in het druppeltje om het op het te lijmen stukje aan te brengen.
Vooral niet teveel lijm gebruiken.
Zeer juist, dit soort lijmdamp wordt oa ook gebruikt om vingerafdrukken zichtbaar te maken (slechts één van de technieken).
Ik zou geen draadje gebruiken maar een naald.
Rustig de naharding afwachten en niet in een te droge omgeving leggen. Dit soort lijm (cyanoacrylaat) hardt uit met als initiator waterdamp. Paar keer over ademen.
Comment