Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vloerisolatie dringend advies nodig.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vloerisolatie dringend advies nodig.

Ik moet hier beslissen of ik als vloerisolatie voor platen kies of isolatiechappe:

Beste

Voor ons blijft het eender

Het is inderdaad zo wanneer er veel leidingen liggen dat we overgaan tot de isolatiechappe

Met de isolatieplaten kunnen we meerdere werken in één keer uitvoeren

De isolatiechappe dient eerste uit te drogen

Wanneer er niet veel leidingen zijn, maken we deze even los voor de platen eronder te schuiven

Graag info per kerende zodat ik de gewenste materialen kan meebrengen voor u

Het gaat over deze vloer:

Persoonlijk zie ik het niet zitten dat ze mijn leidingen allemaal terug los maken en de platen eronder schuiven.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Vloerisolatie dringend advies nodig.

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Persoonlijk zie ik het niet zitten dat ze mijn leidingen allemaal terug los maken en de platen eronder schuiven.
    Dan is het toch een uitgemaakte zaak? Maar je weet waarschijnlijk zelf goed genoeg dat het verschil in isolatiewaarde tussen platen en "isolatiechape" behoorlijk groot zal zijn. Ik zet dat tussen aanhalingstekens omdat dit nu eenmaal chape blijft en geen isolatiemateriaal wordt. Of dit van belang is, zul je toch voor jezelf moeten uitmaken.
    Succes alvast!
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Qua isolatie waarde zijn platen beter dan isolatiechape ...

De beste oplossing is PUR laten spuiten...
      Droogt sneller dan chape, leidingen kunnen blijven liggen, beste isolatiewaarde (je krijgt 1 sluitend geheel).
      Is ook het duurst!

(platen meestal zijn ook van PUR als ik me niet vergis)

λ -­ waarde

Chape 0,08 à 0,10 W/mK (afhankelijk van het mengsel) (Bron: Polymix)
      PUR (droog) 0,026-0,035 W/mK (Bron: cursus constructies I)
      Last edited by C. Ruben; 8 november 2011, 22:17. Reden: foutje !
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Dat vroeg ik me dus ook af wat de beste isolatie geeft die chape of de platen. Ik had gehoopt dat ze inderdaad isolatie gingen spuiten maar dat is het blijkbaar niet.

Tja ik zou toch liefst de beste isolerende nemen dus dan toch maar mijn leidingen los laten maken ?

edit: Ik heb net mijn offerte eens nagekeken en daar staat in : Leveren en plaatsen van PU schuim voor vloerisolatie.

Dat PU schuim zijn dat dan platen of is dat PUR laten spuiten, dat is me nog niet duidelijk?

mir
        Last edited by mir; 8 november 2011, 21:48.

Comment

Beter was geweest om langs de onderkant te isoleren.
          Voor "goede"vloerisolatie spreken we al snel van Pir platen met een totale dikte van 20 à 30 cm.

Comment

Isolatie waarden is bij PUR voor spuiten als Platen vrijwel gelijk. (PUR = PUR)
            Enkel de plaatsing is anders...

Platen foto

Spuiten Foto

Bij het spuiten krijg je als het waren een terplaatse gevormde, aan de vorm van de kamer aangepaste, isolatieplaat. Platen zitten in elkaar met een voeg of lip systeem die voor een sluiting vormen...
            Ik vind het echter logisch dat er in optie 1 minder kans is op "koude bruggen".
            Hoewel de kans bij platen al zeer klein is

Foto na opspuiten

In jouw geval zou ik eens navragen voor welk van de 2 methodes men een offerte heeft gemaakt ...
            En als je dan toch je buizen wilt opnemen, voor platen gaan, zal je goedkoper uitkomen dan gespoten PUR...
            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

ruben in de offerte staat : Leveren en plaatsen van PU schuim voor vloerisolatie.

Dat is dan toch pu schuim spuiten of kunnen dat ook platen zijn

mir

Comment

30 cm PIR ???
                8 a 10 cm zal al wel meer dan voldoende zijn zeker ?

Wij hebben net onze vloer vanop de grond terug opgebouwd (nog bezig eigenlijk).
                De leidingen liggen op beton, dan is er een isolerende chape van ong 6 cm gegoten (Isolcap, zelf gedraaid met betonmolen maar gaat heel snel) en dan 6 cm Styrodur platen erop.
                Nu moet de chape er nog opkomen.
                Omdat het bij ons ook een kleine oppervlakte was (16 m²) was het niet opportuun om PUR te laten spuiten.
                Meer isolatie had gekunnen maar de diepte was op aan het raken

In jouw geval zou ik de leidingen toch uitvullen met isolerende chape.
                Je hebt verschillende soorten.
                Sommigen zijn geschikt om als enige laag te leggen en daar kan je dan meteen op tegelen of je vloer op plaatsen.
                Anderen zijn enkel geschikt als uitvullaag waarop je dan nog chape moet plaatsen (en eventueel nog extra isolatieplaten eerst).
                't verschil zit 'm onder andere in de grootte van de isomokorrels. (4 a 6 mm, of 2 mm)

Zonder uitvulling zal je veel mogen prutsen om de platen mooi vlak te krijgen op de leidingen (uitsnijden).
                De platen onder de leidingen steken is volgens mij ook niet echt makkelijk.

Comment

ruben in de offerte staat : Leveren en plaatsen van PU schuim voor vloerisolatie.

Dat is dan toch pu schuim spuiten of kunnen dat ook platen zijn

mir
                  Geen idee...

Enkel bij vloerverwarming worden de buizen boven de isolatie geplaatst...

Bij het plaatsen van platen wordt er altijd een uitvulchape gebruikt om een vlak werkoppervlak te krijgen en de leidingen weg te werken.

Bij een spuit PUR-isolatie kan men die laag achterwege laten. Dit geeft de mogelijkheid tot een dikkere laag isolatie of een minder dikke "afwerkingslaag" bovenop het beton.

VGL. links is spuit-pur

Comment

Ik heb reeds vernomen uit eerste hand, en van 2 verschillende bronnen, dat de gespoten pur schuim na x aantal aantal jaren [U]kan[U] inzakken...
                    Voorlopig blijf ik er dus van weg...
                    [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                    [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Platen over leggen en de leidingen uitsnijden kan ook nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Platen over leggen en de leidingen uitsnijden kan ook nog.
                        Of in twee lagen werken. Eén rond de leidingen en door bovenop een volgende volle laag.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Wij hebben zelf in onze nieuwbouw ongeveer een 20cm gespoten pur als vloerisolatie. Dat dit na verloop van tijd zou inzakken is onzin. Tenzij dit niet goed uitgevoerd is ... Het is namelijk belangrijk dat er niet meer dan 5 a 10cm per keer gespoten wordt en dit laat werken vooraleer de volgende laag hierop te zetten. Maar dit wordt in de praktijk al snel niet gedaan wegens tijdrovend, veronderstel ik.
                          In mijn ogen heeft gespoten pur als (grootste) voordeel dat er geen naden zijn. Maar het heeft ook nadelen. Het belangrijkste is voor mij dat het onmogelijk is om overal net evenveel isolatie te bekomen (het ligt niet pas hé). Moest ik opnieuw bouwen zorg ik voor een nog hogere vloeropbouw en werk ik zelf met platen (nadat ik zelf de leidingen uitgevuld heb met chape, al dan niet isolerend). Maar dan spreek ik natuurlijk over een serieuze vloeropbouw en dit kost allemaal extra uiteraard.

Ivm de isolatiewaarde; voor gespoten pur geven ze meestal een iets betere isolatiewaarde op dan voor de pur-platen. Maar dit is dikwijls een punt voor discussie. Met platen zou je met de naden wat meer verlies hebben. Tegen gespoten pur argumenteren ze dat deze niet in perfecte omstandigheden verwerkt kan worden zoals de platen die in de fabriek gemaakt worden. Waardoor dat de beloofde isolatiewaarde in de praktijk niet haalbaar zou zijn. Wat er ook van is, alles heeft zijn voor-en nadelen. Het belangrijkste is, welk type je ook kiest; de uitvoering is héél belangrijk. Belangrijker dan de dikte...
                          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Dat vroeg ik me dus ook af wat de beste isolatie geeft die chape of de platen. Ik had gehoopt dat ze inderdaad isolatie gingen spuiten maar dat is het blijkbaar niet.

Tja ik zou toch liefst de beste isolerende nemen dus dan toch maar mijn leidingen los laten maken ?

²edit: Ik heb net mijn offerte eens nagekeken en daar staat in : Leveren en plaatsen van PU schuim voor vloerisolatie.

³Dat PU schuim zijn dat dan platen of is dat PUR laten spuiten, dat is me nog niet duidelijk?

mir
                            ³PU shuim zijn geen platen maar is een ander benaming voor PUR = Polyurethaan.

²Ga je nu alles zelf doen of laten doen, ik vraag dat omdat als je kiest voor platen en je laat die plaatsen dan zal men NOOIT maar dan ook NOOIT onder de leidingen zal werken, je had dan eerst maar isolatie moeten leggen, als die leidingen beschadigd raken wie ga jij dan de schuld geven

BTW voor iso platen is op eerste zicht(foto) je vloerpas te laag
                            Last edited by foto4fun; 9 november 2011, 04:16.
                            Never resist temptation or it could go away...
                            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                              ³PU shuim zijn geen platen maar is een ander benaming voor PUR = Polyurethaan.

²Ga je nu alles zelf doen of laten doen, ik vraag dat omdat als je kiest voor platen en je laat die plaatsen dan zal men NOOIT maar dan ook NOOIT onder de leidingen zal werken, je had dan eerst maar isolatie moeten leggen, als die leidingen beschadigd raken wie ga jij dan de schuld geven

BTW voor iso platen is op eerste zicht(foto) je vloerpas te laag

Lees eens mijn openingspost daars staat de mail van de aannemer. Die schrijft zelf dat hij de leidingen zou los maken. En alles wordt hier gedaan door een aannemer met uitzondering van elektriciteit en chauffage.

mir

Comment

Working...
                              X