Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vijsje hier... Vijsje daar... GELUKT !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vijsje hier... Vijsje daar...

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
    Wacht maar, wacht maar, lach maar, lach maar... 't Is niet omdat ik een meisje ben...
    Fijn werk is juist voor meisjes.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Comment

ik geloof niet dat dat ooit zal lukken en op termijn zal houden.
      een objectief is immers fracties van millimeterwerk én het moet heel stevig zijn en tegelijk soepel draaien.
      maar ja, ik ben dan ook een geboren pessimist.

Comment

Ik weet het ik weet het, maar 't is niet in 1000 stukjes he, aan het glas is er ook niets, ik zou er niet aan beginnen als ik weet dat het geen nut heeft
        of het de zaak verergerd want dan ben ik m'n lens helemaal kwijt.
        Dit lukt !!!
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Ik heb de indruk dat een stukje vastplakken met superglue niet zo'n goed idee is. Je loopt risico dat je 'morst' op één van de lenzen, met al de gevolgen van dien. Ik zou hem binnen brengen in een repaircenter en laten repareren door een pro, die het kapotte onderdeel kan vervangen, ipv het te lijmen.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Mo Godverd... waar beginde gij nu aan??

Mor meisken toch..??
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

die 3 dingen dat je noemt, volgens ik denk zijn dat contactpunten (veertjes) als je dat gaat lijmen geeft dat geen contact meer door.

grts
              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
              www.korandoke.be

Comment

jill.tje, opletten met super glue, als je het objectief te vlug weer in elkaar steekt zal die lijm, door de chemische werking in een gesloten ruimte, een gas doen ontstaan en die zet zich dan vast op alles.
                Het zal dan lijken op een laagje ochtenddauw. Minstens 24h00 wachten om terug in elkaar te steken.
                En misschien een tip: doe 1 druppeltje op zilver papier, neem een fijn draadje en pik met dat draadje in het druppeltje om het op het te lijmen stukje aan te brengen.
                Vooral niet teveel lijm gebruiken.
                Suc6 met uw gewaagde onderneming, ik duim voor u.

Grtz, RF
                PS: uitzonderlijk mag je hier foto's plaatsen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

1) ik vind het sneu van de mizerie
                  2) sjapoo voor de moed
                  3) AFBLIJVEN van die zaken. Je gaat een stukje lijmen. Merk op dat dit een zeer klein iets is en dat indien het afbreekt terwijl je bezig bent met fotograferen, je op geen honder uren weet waar ergens dat dingetje terecht komt.
                  Valt het in het objectief zelf, geen probleem, maar komt het door bewegen met je fototoestel in de body terecht, dan kan het wel iets slechter worden. Het kan perfect dat je pas tijdens het nemen van een nieuwe foto merkt, dat het stukje foetsie is. Welke schade dit dan kan aanbrengen in je body kan je echt niet inschatten. Eventueel geen schade, maar het zit dan eventueel ergens los en dat moet eruit. Kan best dat het dan niet voldoende is om gewoon eens te schudden en moet de body binnen. Dubbele kosten.
                  Objectief is immers weer stuk en moet het binnen, maar dan ook nog eens je fototoestel.
                  Als positieve prutser weet ik best wel waarover ik spreek. Ik bleef er gewoon af en deed de lens binnen.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

........

Mag je foto's posten in de chit-chat?? Bouuuuuuuuuuuuuuuuk?
                    als je de forumregels respecteert, mag je hier gewoon foto,s plaatsen hoor.
                    succes met je onderneming.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mensen merci voor jullie bezorgdheid maar ik weet echt welk stukje ik lijm, heb eerst grondig geinspecteerd hoe dat bepaald stuk die kapot is werkt en zo,
                      en met een nachtje erover te slapen, ga ik in een speciaal zaak vragen naar een lijm zoals superglue maar die niet zo loopt want ik zat vannacht al te denken
                      als er éénnnnn druppel naast loopt... En dat mag dus niet he.
                      Maar goed dat ik tips krijg van dat vergassen en zo, ik zal uitleggen waarom het dient en wat er niet mag gebeuren.

Het stukje kan echt niet in de body terechtkomen want nadien moet de lens terug dichtgemaakt worden, en 't is 't proberen waard. Ik kan geen honderden
                      euros neertellen voor herstelling laat staan nieuw objectief, ok, is groot risico die ik neem maar wel een doordacht hoor.

Merci merci merci iedereen.
                      Wordt deze voormiddag vervolgd. De winkel is nog toe he...
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Mensen merci voor jullie bezorgdheid maar ik weet echt welk stukje ik lijm, heb eerst grondig geinspecteerd hoe dat bepaald stuk die kapot is werkt en zo,
                        en met een nachtje erover te slapen, ga ik in een speciaal zaak vragen naar een lijm zoals superglue maar die niet zo loopt want ik zat vannacht al te denken
                        Maar goed dat ik tips krijg van dat vergassen en zo, ik zal uitleggen waarom het dient en wat er niet mag gebeuren.

Het stukje kan echt niet in de body terechtkomen want nadien moet de lens terug dichtgemaakt worden, en 't is 't proberen waard. Ik kan geen honderden
                        euros neertellen voor herstelling laat staan nieuw objectief, ok, is groot risico die ik neem maar wel een doordacht hoor.

Merci merci merci iedereen.
                        Wordt deze voormiddag vervolgd. De winkel is nog toe he...
                        Ligt een job voor hersteller van electronische onderdelen je dan niet beter dan die van verpleegster?
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Ligt een job voor hersteller van electronische onderdelen je dan niet beter dan die van verpleegster?
                          tja...werk zat hier op BD.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            tja...werk zat hier op BD.
                            grt,bouk.
                            Ja.., aan sommige onderd... toch wel.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Laat Jill maar in haar job Pol, een handige verpleegster weet waar ze de draadjes van overlevingsmachienes (of hoe je het ook noemt) moet steken.

Voor zo een vrouw doe ik mijn hoed af, alleen al er durven aan beginnen is een dikke "PROFICIAT JILL" waard.

in een speciaal zaak vragen naar een lijm zoals superglue maar die niet zo loopt want ik zat vannacht al te denken
                              Mischien eens denken aan een twee componentenlijm Jill, zoals UHU of van Loctite.
                              Last edited by Guest42; 16 januari 2013, 12:53.

Comment

Die Super Glue bestaat ook in gel hoor.
                                Maar weet dat deze lijmen zeer broos zijn op harde materialen.
                                Misschien ben je beter af met een twee componenten lijm, en daar bestaan vele soorten in.
                                Deze harden niet zo snel en geven bijna geen dampen af.
                                Ik zou toch eerst eens een site bezoeken van een lijmfabrikant zoals Loctite bijvoorbeeld.
                                Lees dit eens.

Grtz, RF
                                Last edited by Red Falcon; 16 januari 2013, 08:55.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X