Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terug beginnen studeren.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Terug beginnen studeren.

Hey iedereen.

Ik ben nu door zwangerschap en zo anderhalf jaar thuis geweest, en heb er echt wel van genoten. Heb heel veel kunnen doen, dingen die ik anders allemaal
    niet gekunnen of had gehad. Dat is wel leuk die gedachte. Bv, fotografie. Ik ben met sprongen omhoog gegaan sinds ik in mei mijn dslr gekocht heb. Was ik
    gaan werken stond ik nog altijd met mijn neus in de choco op dat vlak.
    Maar nu wordt het toch terug tijd om terug in ''het leven'' te staan. Ik snak ernaar, terug een beetje mee in die drukte van het leuke leven. Op den duur is een
    mens verveeld en wordt je lui... Ik toch.

Sommigen gaan wel al gezien hebben in mijn profiel dat ik terug begin te studeren... Na 8 jaar in de zorgsector te werken, (ben eigenlijk zelfs kinderverzorgster
    haha, ) ga ik nu terug op de schoolbanken zitten, 3 jaar, tussen de pubers. Richting verpleegkundige, wilde het vroeger ook al doen, maar wou dan
    weg van huis, met mijn lief gaan samenwonen, bekende excuses. En ik had gewoon een hekel aan studeren. Gelukkig eigenlijk, nu zijn we 10 jaar later en weet ik
    wat ik wil.
    1 februari begin ik ermee. Spannend, ik zie het wel zitten.

Nog mensen die later begonnen studeren? Ik heb enkel een beetje schrik om me terug in die schoolmentaliteit te moeten begeven, alhoewel er wel
    gezegd wordt dat op een hogeschool de mentaliteit veel volwassener is. Hoop het. Al doe ik graag eens onnozel hoor...

Ik denk dat ik de langste onliner ben hier hahahaha, mensen sturen mij er zelfs pm's om, hihi, zal dus bijna gedaan zijn... Ik ga het hier missen.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Re: Terug beginnen studeren.

Terug naar school voor verpleegkundige PROFICIAT maar onderschat het niet.

Ons dochter is er verleden jaar ook mee gestart maar heeft afgehaakt wegens tijdsgebrek en omdat
    anatomie niet te onderschatten is qua leerstof, zij werkt als logistiek in het ziekenhuis, en doet ook
    nog de volledige boekhouding van haar man (een drie mans bouwaannemersbedrijfje) dat logistieke kon zo
    voor bepaalde tijd opzeggen, maar die boekhouding moet ze verder op orde houden,
    en dat was van het goede te veel.

Comment

Oee dat kan ik wel geloven. Heel erg jammer...
      Wel, ik weet het dat het zwaar zal zijn, maar ik heb tenminste al één voordeel, na elk stukje leerstof dat we gaan gezien hebben, krijgen we een toets
      en zo ontsnappen we aan de grote examens. Ik denk dat dat mijn redding zal zijn...
      Voordeel is nu wel ik al heel veel gezien heb, en door de ervaring, (nauwe samenwerking met dokters en verpleegkundigen) hoop ik een goeie start te kunnen maken.

Ik denk dat ik nu wel het goeie moment kies, 'k bedoel maar, als mijn zoon later zelf met huiswerk thuis komt... moet ik het ook niet meer doen he.
      It's now or never.
      Dank voor de felicitaties.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

En morgen wordt mijn appeltje ééééén jaarrrrr.
        facebook

Comment

Toen ik 38 was heb ik nog een 3-jarige studie informatica aangevat met avondschool. Het was een leuke tijd maar wel bijzonder zwaar. Na de voltijdse dagtaak (13 uur per dag van huis) nog naar school en in plaats van 's zaterdags te kunnen uitslapen vroeg opstaan en naar school. Vooral de examenperiode was zwaar; werken, naar school, studeren en tussendoor ook nog eens examen afleggen... maar ik heb het gehaald.
          Het moeilijkste is wel de motivatie hoog te houden, vooral het laatste jaar is die ver te zoeken... Van onze beginklas (ik geloof dat we met zo'n 40 waren in onze klas) zijn er uiteindelijk slechts 4 (of 3 , weet het niet goed meer) afgestudeerd. Het was echt wel knokken om door te gaan.

En proficiat aan de jarige spruit.

Groeten,
          Geert

Comment

Na 8 jaar in de zorgsector zal je wel al een beetje weten hoe het er daar aan toegaat en dat het een zeer boeiende job als je tenminste graag met mensen omgaat. Positief dat je in die richting wil verdergaan en hogerop wil want daar zijn nog steeds bekwame mensen vandoen. Ik wens je veel succes toe en hoop dat je het doel dat jis e voor ogen houdt mag bereiken.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
              Hey iedereen.
              ... Ik ga het hier missen.
              en dat is wederzijds.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

wadde ik ga het hier missen?

Comment

Veel succes en doorzettingsvermogen!
                  Ik heb ook een paar jaar avondschool gedaan, en dat is interessant, maar zwaar.
                  Ik zou het wel direct terug doen, en het heeft me professioneel wel wat opgeleverd.

Ik denk dat bij jou het belangrijkste element aanwezig is: doorzettingsvermogen en motivatie.
                  Ga er voor, en laat hier af en toe eens weten hoe het gaat.

Laat ons nadien ook weten in welk ziekenhuis je werkt, misschien krijgen we dan allemaal tegelijk kramp in onze afdrukvinger en laten we dat bij jou behandelen.

Comment

Mijn dochter is verpleegkundige met vast en veel te veel werk, en is vorig jaar, naast haar job en moeder van 2 kinderen, terug gaan studeren (36j). Ze wil het onderwijs in....dus worden papa en mama ook weer terug ingepland in het hele gebeuren . Ontzettend zwaar maaar ze heeft het er voor over, duuuuus.... we doen maar mee zeker
                    Ik wens je dus alle succes en ga ervoor.
                    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

RickKE, Ik ben alleen met mijn zoontje (Aryen) maar zie het volledig zitten.
                      Tommie haha, nee hoor, of ik val flauw van de warmte wegens teveel patiënten binnen.
                      David, ja ik bedoel meer in die zin van, ga moeten afkicken van het forum hahaha maar kon dat niet zo schrijven he...

Edit, eerste zin aangepast om (verdere) verwarring te voorkomen.
                      Last edited by jill.tje; 5 januari 2013, 10:33.
                      facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                        Hey iedereen.

Ik ben nu door zwangerschap en zo anderhalf jaar thuis geweest, en heb er echt wel van genoten. Heb heel veel kunnen doen, dingen die ik anders allemaal
                        niet gekunnen of had gehad. Dat is wel leuk die gedachte. Bv, fotografie. Ik ben met sprongen omhoog gegaan sinds ik in mei mijn dslr gekocht heb. Was ik
                        gaan werken stond ik nog altijd met mijn neus in de choco op dat vlak.
                        Maar nu wordt het toch terug tijd om terug in ''het leven'' te staan. Ik snak ernaar, terug een beetje mee in die drukte van het leuke leven. Op den duur is een
                        mens verveeld en wordt je lui... Ik toch.

Sommigen gaan wel al gezien hebben in mijn profiel dat ik terug begin te studeren... Na 8 jaar in de zorgsector te werken, (ben eigenlijk zelfs kinderverzorgster
                        haha, ) ga ik nu terug op de schoolbanken zitten, 3 jaar, tussen de pubers. Richting verpleegkundige, wilde het vroeger ook al doen, maar wou dan
                        weg van huis, met mijn lief gaan samenwonen, bekende excuses. En ik had gewoon een hekel aan studeren. Gelukkig eigenlijk, nu zijn we 10 jaar later en weet ik
                        wat ik wil.
                        1 februari begin ik ermee. Spannend, ik zie het wel zitten.

Nog mensen die later begonnen studeren? Ik heb enkel een beetje schrik om me terug in die schoolmentaliteit te moeten begeven, alhoewel er wel
                        gezegd wordt dat op een hogeschool de mentaliteit veel volwassener is. Hoop het. Al doe ik graag eens onnozel hoor...

Ik denk dat ik de langste onliner ben hier hahahaha, mensen sturen mij er zelfs pm's om, hihi, zal dus bijna gedaan zijn... Ik ga het hier missen.
                        Niks mis met iemand die wil bijleren, integendeel. Dit is immers onze grote kracht in ons klein landeke.
                        Ik zou dan ook willen zeggen : PROFICIAT
                        Je moet het maar doen, chapeau.

Veel succes.

Comment

O dat zal wel lukken met ons "madammeke"

Iets leren of studeren vind ik een morele plicht.
                          Ik bedoel dus voor ons jeugd he.
                          Ze hebben de tijd en meestal alle mogelijkheden.
                          Het is zoals dominee Jesse Jackson zegt: "It's possible!"
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Heel veel succes gewenst met je studie's.
                            Fantastisch dat je zo'n beslissing neemt.
                            Volhouden hé!
                            "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                            Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Bedankt hoor mannekes, ja ik ga proberen volhouden, het moet gewoon he.
                              facebook

Comment

Working...