Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 sterren met een luchtje...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 3 sterren met een luchtje...

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
    Op de kermis bij ons doen ze dat nog : echte heerlijke frieten in papieren puntzak!! Er is slechts 1 nadeel aan verbonden: lang aanschuiven tot aan je uiteindelik aan de beurt komt, maar ja voor wat hoort wat, hé.

dat is zo bij ons nog steeds zo, mijn vrouw is op dit gebied, gelukkig maar, oerconservatief!! Het vlees is nog steeds gebakken in goei boter en zout op de frietjes, 1 verschil echter met jou versie: zij schilt aardappelen en deze worden dan tot frietjes versneden

Maar blijkbaar is deze versie heden ten dage ongezond....
    Echte boter is imho nog het beste wat er is
    Trouwens vlees heeft geen smaak...dat smaakt naar niks
    Braden geeft er wat smaak aan en al de rest wat men erbij doet natuurlijk.
    (peper, zout, de saus, marineren enz.)
    Goed vlees vind je bij de goede slager&beenhouwer. Bestaan die nog?
    De meesten verwachten ook een malse biefstuk. En hoeveel kg. heeft een normaal rund?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Inderdaad, maar onze meest gegeten Vlaamse internationale trots verdient dat wel. Waar is de tijd dat wij ook onze frietjes nog zelf schilden en versneden, dat wij onze frietjes nog bakten in ossevet, dat wij onze biefsteak nog bakten in goeie boter, dat wij nog zout op onze frietjes strooiden, dat wij nog zelf onze mayonaise maakten in een diep bord met een vork...
      Die tijd is bij mij nog niet vervlogen, ik doe het nog steeds zo, alleen dat ik mijn mayonaise wel met een garve maak en niet met een vork !
      Ik heb nu ook wel een elektrische friteuse, daar waar ik het vroeger nog met ne echte frietketel op de gas gedaan heb !

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Trouwens vlees heeft geen smaak...dat smaakt naar niks
        Nou, ik eet dikwijls rauw vlees, en proef toch wel iets hoor (als we fondueen is 50% van mijn vlees nooit in de olie geweest ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Nou, ik eet dikwijls rauw vlees, en proef toch wel iets hoor (als we fondueen is 50% van mijn vlees nooit in de olie geweest ;-)
          Ok, klopt ook
          Je kan het ook op de grill leggen.
          Er zijn ook mensen die fazanten een tijdje in de grond stoppen of dood wild voor een betaalde tijd ergens ophangen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Wat je zegt.
            Ik ben gek op (zelf) gemarineerde en vervolgens gedroogde (en soms gerookte) rauwe rosbief.
            (zelf dus) Want ik zou niet weten waar je het hier anders kan kopen, gebaseerd op het Zweedse torkad ren (gedroogd rendiervlees). Heerlijk.
            Ik ga de rosbief iedere keer opnieuw halen hier in het slachthuis en iedere keer krijg ik weer die verbaasde blikken en gefronste wenkbrauwen als ik zeg dat het is voor het drogen

Comment

Er zijn ook mensen die fazanten een tijdje in de grond stoppen of dood wild voor een betaalde tijd ergens ophangen
              Vroeger liet men het wild en in het bij zonder haas 'besterven'. Sommigen lieten het daarvoor zelfs op een plaats boven of dicht bij de beerput hangen.
              Voor diegenen onder ons die graag haas en in het bijzonder de rugfilets eten (één van mijn persoonlijke favorieten trouwens), kan je de typische smaak van bestorven zijn zeer goed terugvinden. Persoonlijk hou ik echter van een hazerug die niet zolang geteerd is.
              Last edited by enero; 27 december 2012, 15:58.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Vroeger liet men het wild en in het bij zonder haas 'besterven'. Sommigen lieten het daarvoor zelfs op een plaats boven of dicht bij de beerput hangen.
                Voor diegenen onder ons die graag haas en in het bijzonder de rugfilets eten (één van mijn persoonlijke favorieten trouwens), kan je de typische smaak van bestorven zijn zeer goed terugvinden. Persoonlijk hou ik echter van een hazerug die niet zolang geteerd is.
                Ah ja juist, dat is ook imho het beste stuk.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Man man man, en of rauw vlees een smaak heeft:

Het is quatsch te denken dat vroeger alles beter was en nu al het vlees "eenheidsworst" is. Ja, je zal meer betalen maar goeie dingen moeten betaald worden.
                  Dit jaar in Japan de kans gekregen een stukje Wagyu te mogen eten : https://www.youtube.com/watch?v=94HhDl1Fk6w

Kazen, idem: http://www.kaasmeestervantricht.be/
                  en nog deze ook: http://www.kaasmeester-callebaut.be/

Comment

Als je elk restaurant moet sluiten dat niet 100% in het wit werkt, dan zal iedereen zelf zijn potje moeten gaan koken, want er blijft geen enkel restaurant meer open.

Nu is de vraag alleen maar in welke mate er gesjoemeld werd. In ieder geval geen goed idee om het uithangbord van onze gastronomie in de media te bekladden voor het onderzoek afgelopen is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Als je elk restaurant moet sluiten dat niet 100% in het wit werkt, dan zal iedereen zelf zijn potje moeten gaan koken, want er blijft geen enkel restaurant meer open.

Nu is de vraag alleen maar in welke mate er gesjoemeld werd. In ieder geval geen goed idee om het uithangbord van onze gastronomie in de media te bekladden voor het onderzoek afgelopen is.
                      Onze gastronomie zal niet slechter of beter worden zonder of met gesjoemel ccc.
                      Geldt ook voor Peter G., die zal ook geen betere of slechtere kok worden
                      Zouden de paters in Westvleteren ook sjoemelen?
                      Is nochtans het beste bier, zelfs wereldwijd
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Zouden de paters in Westvleteren ook sjoemelen?
                        Is nochtans het beste bier, zelfs wereldwijd
                        Ze sjoemelen dus wereldwijd...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ze sjoemelen dus wereldwijd...
                          Je kan het dus weer niet laten
                          Zouden = voorwaardelijke wijs
                          Ik denk dat die paters niet sjoemelen want anders komen ze niet in de Hemel.
                          Gelovigen heb een gemakkelijk leven enero en een gerust geweten
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Je kan het dus weer niet laten
                            Zouden = voorwaardelijke wijs
                            Ik denk dat die paters niet sjoemelen want anders komen ze niet in de Hemel.
                            Gelovigen heb een gemakkelijk leven enero en een gerust geweten
                            Van geweten gesproken...
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht

Inderdaad... en men blijft onschuldig zolang het tegendeel bewezen is. Alhoewel ik vermoed dat het de man wel wat centen zal kosten. Het onderzoek is al enkele tijd bezig van toen hij zijn secretaresse jarenlange trouwe medewerkster plots aan de deur zette. Of dat een goeie zet was valt nog maar te betwijfelen...
                              Last edited by enero; 28 december 2012, 06:12.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Mijn reactie hier was niet relevant.
                                Last edited by theokus; 28 december 2012, 05:02.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X