Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 sterren met een luchtje...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3 sterren met een luchtje...

geen beste beurt van Peter......

grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Ontgaat me iets muv 1 negatieve recensie? Hij heeft andere zorgen momenteel zou ik zeggen.

Comment

Re: 3 sterren met een luchtje...

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Ontgaat me iets muv 1 negatieve recensie? Hij heeft andere zorgen momenteel zou ik zeggen.
      nou.... voorlopig geen Kerstdiners, toch niet leuk voor de klanten.
      waar vind je op korte termijn een ander sterrenrestaurant voor je Kerstdiner.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Van populisme gesproken.... Ik wens in elk geval Peter en zijn vrouw Lieve prettige kerstdagen en indien mogelijk, een Gelukkig 2013 vrij van aanvallen op hun persoon.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Van populisme gesproken.... Ik wens in elk geval Peter en zijn vrouw Lieve prettige kerstdagen en indien mogelijk, een Gelukkig 2013 vrij van aanvallen op hun persoon.
          Heel juist, ik snap nu nog steeds de zin van deze post niet , highly confused.

Comment

waarover gaat dit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fonteintje Bekijk bericht
              waarover gaat dit?
              Een chef-kok of een hoge boom die veel wind vangt

Voor mij was Roger Souvereyns ooit de betere chef.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fonteintje Bekijk bericht
                waarover gaat dit?
                Dat is nu eens een heel goeie vraag. Niemand van onze Belgische koks heeft zo het koken in de vingers als Peter. En begin hier nu niet te zagen over de prijs wat helemaal niks ter zake doet en ook niet over het onderzoek die bezig is want dat is ook niet onze zaak.

Comment

Er is een onderzoek bezig.
                  Tot er bewijzen gevonden worden is de man onschuldig.

Verder blijf ik hem een geniale kok vinden die tot ieders spijt dit jaar getroffen werd door een depressie. Ik heb mensen al gekkere dingen zien doen tijdens een depressie.
                  Ik maak mijn steaks nu ook een stuk lekkerder dank zij zijn tips.
                  De perfecte bleu chaud!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    De perfecte bleu chaud!
                    Ik luister......ben nieuwsgierig... :-)
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Er is een onderzoek bezig.
                      Tot er bewijzen gevonden worden is de man onschuldig.

Verder blijf ik hem een geniale kok vinden die tot ieders spijt dit jaar getroffen werd door een depressie. Ik heb mensen al gekkere dingen zien doen tijdens een depressie.
                      De perfecte bleu chaud!
                      Inderdaad,.. de 'bleu chaud', de bakwijze die veel koks of misschien vooral de klanten niet kennen. Maar geef mij maar een "saignant", kwestie van persoonlijke voorkeur natuurlijk.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Even afwijkend als het mag..
                        Er is sedert enkelenjaren een andere cultuur ivm het bakken van vlees. Veel vroeger werd vlees enkel gebakken in een pan. Nu gaat het vlees na of vóór (voor een bleu chaud) het bakken in een pan de oven in om de gaartijd te bepalen. Een goeie vriend en 40-jarige restauranthouder, maar nu jammer voor ons op rust, heeft deze techniek nooit willen gebruiken en bleef dus zweren bij de pan. Zijn Chateaubriands waren dan ook o.a. één van de redenen om er te gaan.
                        En voor wat de bleu chaud betreft gaat het rauw vlees dus eerst een paar minuten in een oven aan 180° om het vlees op temperatuur te brengen. Eens het rauw vlees niet meer koud is wordt de steak afgebakken in de pan om een mooi korstje te bekomen. Je eet dus eigenlijk rauw vlees maar dat warm aanvoelt en een mooi bruin korstje heeft.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het is uiteindelijk de smaak die telt, en over smaken is het moeilijk discuteren.

Comment

Enero, je komt in de buurt.

Op Njam heb ik Peter Goossens zijn steak op,de volgende maniet zien bakken.

Oven op 65 graden, en de steak er een uurtje in laten opwarmen op een rooster(!), niet op een bord of pan. vooraf kruiden met peper en zout.
                            Als je dan met alles klaar bent, dan leg je de steak een minuutje aan elke kant in een hete pan.

Als je dan nog wat tijd nodig hebt, dan leg je de steak terug in de oven op 60 graden.
                            Ook je borden kan je in de oven voorwarmen.

Gewoon doen!

Comment

Ik kom uit een familie waar mannen altijd gekookt hebben, tot de generatie van mijn overgrootvader is dat zeker (en dat is een volle eeuw terug, toen mannen dikwijls niet in de keuken kwamen/mochten/wilden). En ook van vleeseters, nu wel veel minder dan vroeger, toen ik jong was kon ik zonder moeite een kilootje rood vlees binnenwerken, plus garnituur, nu vind ik 350g genoeg. Voor mij hoeft een bleu zelfs niet chaud te zijn, ik wil alleen geen koud vlees in mijn mond. Dus eerst naast het vuur chambreren, dan in de grilpan of op de gril/BBQ dichtschroeien, en als het nodig is (ik eet niet alleen) een paar minuten in de oven bij max. 100°, liefst om en bij de 80°. Boven de 100° gaat het vlees sneller uitdrogen en verder garen.
                              Mijn schoonzusters eten alleen hardgebakken schoenzool, dus daar maak ik geen vlees voor klaar. Met Kerst is het dus vis, ook lekker, maar eergisteren had ik tonijnmoten, en die moesten ook doorbakken zijn. Ik had medelijden met de vis.
                              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Working...
                              X