Re: konijn <> studio 73
Ik heb ervaring (buiten online kopen) met Studio73 in Geel, Konijnenberg in Turnhout en Digital Warehouse in Ekeren. Ik kies mijn winkels puur op basis van prijs en bereikbaarheid.
Studio73: Een aantal jaar geleden ging ik er voor een rugzak en een zonnekap voor één van mijn lenzen. Ik werd vriendelijk geholpen. Ik wist nog niet dat je op voorhand kon bellen of bestellen via internet zodat je goederen er zeker zijn bij het afhalen in de winkel. De rugzak was voorradig, dus geen probleem, maar de zonnekap die ik vroeg, was er niet meer. Ik zag haar wat zoeken in haar pc, en ze haalde er de zonnekap die ik vroeg uit een andere bestelling, die toch pas volgende week opgehaald ging worden. Ook mocht ik zonder problemen een lens uittesten (mocht ook naar buiten), hoewel ik duidelijk op voorhand had gezegd, dat ik die lens niet vandaag ging kopen, maar wellicht in de toekomst. Een prima ervaring dus!
Echter heb ik ook van iemand anders gehoord die er een 5d3 kocht, omdat de 1dx op dat moment nergens voorradig was en hij binnenkort op reis vertrok. Hij bestelde via internet, dus normaal gezien had hij 2 weken retourrecht. Letterlijk tijdens het terugrijden van de winkel met de 5d3, kwam de 1dx in een andere winkel terug op voorraad. Daarom kocht hij dus de 1dx met het gedacht, ik breng die 5d3 wel terug na mijn reis, ik heb toch 2 weken retourrecht, ik heb het namelijk online gekocht en dan gaan afhalen. Wat blijkt, de verkoper had zijn internetbestelling veranderd in een gewone bestelling waardoor hij geen retourrecht had, en ze wilden de body ook niet terugnemen, ook al zat deze nog nieuw in doos.
Foto Konijnenberg: Ik heb er mijn Sigma 10-20 gekocht met Pasen. Ik had de lens op voorhand online besteld en gekozen voor afhalen, zodat ik de lens ook kon uittesten. Het was behoorlijk rustig in de winkel. Ik zag dat er een balie was voor 'afhaal'. Ik nam aan, dat ik daar moest zijn, vermits ik de lens besteld had via hun webshop. Ik werd te woord gestaan door een jonge vrouw met krullend bruin haar, ze ging de lens halen uit het magazijn, maar toen ik vroeg of ik de lens kort even mocht testen op mijn body, die ik meehad, voordat ik tot aankoop overging, om te zien of de autofocus goed werkte, zei ze dat dat niet ging. Daarvoor moet je een ticketje nemen en dat regelen met één van de verkopers. Na 3 keer vragen of dat echt niet ging en dat ik dat wel erg vreemd vond, greep haar collega in, een oudere dame met een grijze coupe carré. Ze zei dat ik het wel even mocht testen, er was maar één iemand achter mij. Buiten dit kleine probleeem, was de communicatie en de afhandeling in orde. Ze probeerde natuurlijk mij nog een UV filter te verkopen, maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Dan begon ze de voordelen van een UV filter op te noemen, nogmaals bedankt en gezegd dat ik de voor- en nadelen ervan ken en dat ik liever de zonnekap gebruik.
Digital Warehouse: Zeer goede ervaring. Daar kocht ik mijn Sigma 120-300 f2.8 OS. Ik werd goed geholpen, vlotte communicatie met zelfs wat humor. Ze probeerden niet om mij een UV filter te verkopen en waren gewoon correct. Ook hier had ik de lens weer op voorhand besteld via internet. (voor diegenen die er al geweest zijn, ik heb mijn ouders eerst wijsgemaakt dat de lens die ik ging kopen de Sigma 200-500 f/2.8 was, die aan de ingang staat van de winkel, je had hun blikken moeten zien
)
Ik heb ervaring (buiten online kopen) met Studio73 in Geel, Konijnenberg in Turnhout en Digital Warehouse in Ekeren. Ik kies mijn winkels puur op basis van prijs en bereikbaarheid.
Studio73: Een aantal jaar geleden ging ik er voor een rugzak en een zonnekap voor één van mijn lenzen. Ik werd vriendelijk geholpen. Ik wist nog niet dat je op voorhand kon bellen of bestellen via internet zodat je goederen er zeker zijn bij het afhalen in de winkel. De rugzak was voorradig, dus geen probleem, maar de zonnekap die ik vroeg, was er niet meer. Ik zag haar wat zoeken in haar pc, en ze haalde er de zonnekap die ik vroeg uit een andere bestelling, die toch pas volgende week opgehaald ging worden. Ook mocht ik zonder problemen een lens uittesten (mocht ook naar buiten), hoewel ik duidelijk op voorhand had gezegd, dat ik die lens niet vandaag ging kopen, maar wellicht in de toekomst. Een prima ervaring dus!
Echter heb ik ook van iemand anders gehoord die er een 5d3 kocht, omdat de 1dx op dat moment nergens voorradig was en hij binnenkort op reis vertrok. Hij bestelde via internet, dus normaal gezien had hij 2 weken retourrecht. Letterlijk tijdens het terugrijden van de winkel met de 5d3, kwam de 1dx in een andere winkel terug op voorraad. Daarom kocht hij dus de 1dx met het gedacht, ik breng die 5d3 wel terug na mijn reis, ik heb toch 2 weken retourrecht, ik heb het namelijk online gekocht en dan gaan afhalen. Wat blijkt, de verkoper had zijn internetbestelling veranderd in een gewone bestelling waardoor hij geen retourrecht had, en ze wilden de body ook niet terugnemen, ook al zat deze nog nieuw in doos.
Foto Konijnenberg: Ik heb er mijn Sigma 10-20 gekocht met Pasen. Ik had de lens op voorhand online besteld en gekozen voor afhalen, zodat ik de lens ook kon uittesten. Het was behoorlijk rustig in de winkel. Ik zag dat er een balie was voor 'afhaal'. Ik nam aan, dat ik daar moest zijn, vermits ik de lens besteld had via hun webshop. Ik werd te woord gestaan door een jonge vrouw met krullend bruin haar, ze ging de lens halen uit het magazijn, maar toen ik vroeg of ik de lens kort even mocht testen op mijn body, die ik meehad, voordat ik tot aankoop overging, om te zien of de autofocus goed werkte, zei ze dat dat niet ging. Daarvoor moet je een ticketje nemen en dat regelen met één van de verkopers. Na 3 keer vragen of dat echt niet ging en dat ik dat wel erg vreemd vond, greep haar collega in, een oudere dame met een grijze coupe carré. Ze zei dat ik het wel even mocht testen, er was maar één iemand achter mij. Buiten dit kleine probleeem, was de communicatie en de afhandeling in orde. Ze probeerde natuurlijk mij nog een UV filter te verkopen, maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Dan begon ze de voordelen van een UV filter op te noemen, nogmaals bedankt en gezegd dat ik de voor- en nadelen ervan ken en dat ik liever de zonnekap gebruik.
Digital Warehouse: Zeer goede ervaring. Daar kocht ik mijn Sigma 120-300 f2.8 OS. Ik werd goed geholpen, vlotte communicatie met zelfs wat humor. Ze probeerden niet om mij een UV filter te verkopen en waren gewoon correct. Ook hier had ik de lens weer op voorhand besteld via internet. (voor diegenen die er al geweest zijn, ik heb mijn ouders eerst wijsgemaakt dat de lens die ik ging kopen de Sigma 200-500 f/2.8 was, die aan de ingang staat van de winkel, je had hun blikken moeten zien

Comment