Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

konijn <> studio 73

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: konijn &lt;&gt; studio 73

Ik heb ervaring (buiten online kopen) met Studio73 in Geel, Konijnenberg in Turnhout en Digital Warehouse in Ekeren. Ik kies mijn winkels puur op basis van prijs en bereikbaarheid.

Studio73: Een aantal jaar geleden ging ik er voor een rugzak en een zonnekap voor één van mijn lenzen. Ik werd vriendelijk geholpen. Ik wist nog niet dat je op voorhand kon bellen of bestellen via internet zodat je goederen er zeker zijn bij het afhalen in de winkel. De rugzak was voorradig, dus geen probleem, maar de zonnekap die ik vroeg, was er niet meer. Ik zag haar wat zoeken in haar pc, en ze haalde er de zonnekap die ik vroeg uit een andere bestelling, die toch pas volgende week opgehaald ging worden. Ook mocht ik zonder problemen een lens uittesten (mocht ook naar buiten), hoewel ik duidelijk op voorhand had gezegd, dat ik die lens niet vandaag ging kopen, maar wellicht in de toekomst. Een prima ervaring dus!
    Echter heb ik ook van iemand anders gehoord die er een 5d3 kocht, omdat de 1dx op dat moment nergens voorradig was en hij binnenkort op reis vertrok. Hij bestelde via internet, dus normaal gezien had hij 2 weken retourrecht. Letterlijk tijdens het terugrijden van de winkel met de 5d3, kwam de 1dx in een andere winkel terug op voorraad. Daarom kocht hij dus de 1dx met het gedacht, ik breng die 5d3 wel terug na mijn reis, ik heb toch 2 weken retourrecht, ik heb het namelijk online gekocht en dan gaan afhalen. Wat blijkt, de verkoper had zijn internetbestelling veranderd in een gewone bestelling waardoor hij geen retourrecht had, en ze wilden de body ook niet terugnemen, ook al zat deze nog nieuw in doos.

Foto Konijnenberg: Ik heb er mijn Sigma 10-20 gekocht met Pasen. Ik had de lens op voorhand online besteld en gekozen voor afhalen, zodat ik de lens ook kon uittesten. Het was behoorlijk rustig in de winkel. Ik zag dat er een balie was voor 'afhaal'. Ik nam aan, dat ik daar moest zijn, vermits ik de lens besteld had via hun webshop. Ik werd te woord gestaan door een jonge vrouw met krullend bruin haar, ze ging de lens halen uit het magazijn, maar toen ik vroeg of ik de lens kort even mocht testen op mijn body, die ik meehad, voordat ik tot aankoop overging, om te zien of de autofocus goed werkte, zei ze dat dat niet ging. Daarvoor moet je een ticketje nemen en dat regelen met één van de verkopers. Na 3 keer vragen of dat echt niet ging en dat ik dat wel erg vreemd vond, greep haar collega in, een oudere dame met een grijze coupe carré. Ze zei dat ik het wel even mocht testen, er was maar één iemand achter mij. Buiten dit kleine probleeem, was de communicatie en de afhandeling in orde. Ze probeerde natuurlijk mij nog een UV filter te verkopen, maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Dan begon ze de voordelen van een UV filter op te noemen, nogmaals bedankt en gezegd dat ik de voor- en nadelen ervan ken en dat ik liever de zonnekap gebruik.

Digital Warehouse: Zeer goede ervaring. Daar kocht ik mijn Sigma 120-300 f2.8 OS. Ik werd goed geholpen, vlotte communicatie met zelfs wat humor. Ze probeerden niet om mij een UV filter te verkopen en waren gewoon correct. Ook hier had ik de lens weer op voorhand besteld via internet. (voor diegenen die er al geweest zijn, ik heb mijn ouders eerst wijsgemaakt dat de lens die ik ging kopen de Sigma 200-500 f/2.8 was, die aan de ingang staat van de winkel, je had hun blikken moeten zien )
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      het zou dus mijn fout zijn... dat ik niet correct werd behandeld ...ik zeg ook altijd goede dag (middag, morgen, avond..) maar daar begon het hier al ... daar kreeg ik enkel als reactie op ... nummer xx ... verder wil ik hier niet meer op ingaan. zoals reeds eerder gezegd heb ik al lang geleden besloten om NOOIT meer bij bedrijven, winkels, enz... binnen te gaan waar ik niet correct wordt behandeld ; ik wil het nog eens herhalen : tenslotte ben ik DE KLANT en laat ik mijn centjes achter bij die bedrijven....
      100% gelijk heb je, een klant een nummertje laten trekken, tot daar, maar hem/haar als een nummer behandelen als hij voor je staat vind ik ongepast.

Toen ik die pipo bij Konijn vroeg of ik een 85mm f1.4 AF-s op mijn toestel te zetten, stond hij mij als het ware wat uit te lachen, zo van wat vraag jij nu,

toen ik ook enkele opnames maakte van een stukje tekst op een folder om de scherpte te beoordelen stond hij daar maar wat verveeld met zijn hoofd te draaien

en deed zijn mond niet open toen ik wat vroeg, als dat klantvriendelijkheid betekent

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Wat een gezever hier zeg!
      Bij konijn nog NOOIT onvriendelijk behandeld geweest.
      En ZEKER NIET DOOR Fred!
      Ik zeg ook altijd " goede morgen" (of namiddag) als het mijn beurt is, hoeveel van de klanten zeggen dat?????????
      De verkopers worden ook graag vriendelijk aangesproken.
      En goede ervaringen met zowel Konijn als Studio 73 in Geel.

Grtz, RF
      Gelukkig voor hen hebben ze ook nog een paar tevreden klanten Luc.

Maar ik ken toch verschillende mensen waaronder mijzelf die er verre van vriendelijk zijn behandeld.
      Last edited by Guest42; 8 december 2012, 07:49.

Comment

En ZEKER NIET DOOR Fred!
        Ik zeg ook altijd " goede morgen" (of namiddag) als het mijn beurt is, hoeveel van de klanten zeggen dat?????????
        Ik vind het jammer dat je, zeker als moderator zijnde, op deze manier reageert. Je laat uitschijnen dat de personen zelf de oorzaak of aanleiding van onvriendelijkheid waren. Ik begrijp dat je tevreden bent over konijn en in de verdediging wil gaan, maar dit is toch niet de juiste manier.

Je stond niet achter hen toen ze in de winkel stonden, toch ?

Een winkelier moet nu eenmaal, naast technische expertise ook met alle klanten kunnen omgaan.
        Iemand die niet tevreden is komt niet meer terug.
        Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Ik kan hier maar 1 ding over zeggen.
          Ja de verkoper was zeker in de fout met zijn reactie, daar bestaat geen twijfel over.
          Maar ik zou er ook wel rekening mee houden dat verkopers ook maar mensen zijn. Iedereen kan een slechte dag hebben dus ik zou hem daarvoor nu niet direct afschieten. Je moet je eens in de plaats zetten van de verkoper. Ik kan mij makkelijk voorstellen dat het niet gemakkelijk moet zijn als je elke dag vriendelijk moet zijn, zelfs al heb je misschien problemen buiten je werk of juist een klant gehad die U op de kast heeft gejaagd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
            Ik vind het jammer dat je, zeker als moderator zijnde, op deze manier reageert. Je laat uitschijnen dat de personen zelf de oorzaak of aanleiding van onvriendelijkheid waren. Ik begrijp dat je tevreden bent over konijn en in de verdediging wil gaan, maar dit is toch niet de juiste manier.

Je stond niet achter hen toen ze in de winkel stonden, toch ?

Een winkelier moet nu eenmaal, naast technische expertise ook met alle klanten kunnen omgaan.
            Iemand die niet tevreden is komt niet meer terug.

Moderator Note: Opgelet: mijn collega-Mod reageert hier niet als Moderator (zoals ik nu wel doe), maar als privépersoon en dus collega-fotograaf. Het is niet omdat RF, net als ik, de titel Moderator draagt, dat wij geen privémening mogen hebben.

Ook ik (als privépersoon) heb nooit problemen ondervonden met Konijn of met een bepaalde verkoper, en kocht totnogtoe zowel bij FKB Turnhout, Studio73 Geel, Foto Bastiaens in Berlaar, en foto-video-digiprint in Malle. Ook van alle andere zaken keerde ik als een tevreden man huiswaarts (en achteraf als een tevreden klant terug naar de winkel).
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Geef mij maar Art&Craft, daar kan je rustig eens alles bekijken, tewijl er gene in je gat zit de duwen
              en als je vraagt of je een bepaald objectief of toestel eens uit te proberen, wordt je met plezier geholpen,
              en vooral, ze antwoorden eerlijk op je vragen, zonder een ganse nietszeggende uitleg die alleen verkoopsgericht is.
              Als Kristof je wat beter kent, zal hij je zelfs bepaalde dingen afraden, en zeggen "ik zou dat niet doen" duidelijk een teken
              van klantenkennis en opvolging.
              Hier idem. Ik woon vlak bij Konijn, maar koop er enkel kleine prullen. Voor mijn belangrijkste materiaal rijd ik sowieso naar Art&Craft in Gent

Comment

En ZEKER NIET DOOR Fred!

Grtz, RF
                7.13.5. HOOFDLETTERGEBRUIK

Plaats nooit berichten of titels ervan geheel in hoofdletters en/of vetgedrukt. DAN LIJKT HET NAMELIJK ALSOF JE AAN HET SCHREEUWEN BENT!!!

Het ‘creatief’ gebruik van hOoFdleTtErS en andere tekens in de teksten draagt niet bij tot de leesbaarheid van het forum en wordt stellig afgeraden.

Comment

gelijk heb je
                  ik had ook nog nooit slechte ervaringen bij foto Konijnenberg, zeker niet met Fred

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door njipelav Bekijk bericht
                    Ik kan hier maar 1 ding over zeggen.
                    Ja de verkoper was zeker in de fout met zijn reactie, daar bestaat geen twijfel over.
                    Maar ik zou er ook wel rekening mee houden dat verkopers ook maar mensen zijn. Iedereen kan een slechte dag hebben dus ik zou hem daarvoor nu niet direct afschieten. Je moet je eens in de plaats zetten van de verkoper. Ik kan mij makkelijk voorstellen dat het niet gemakkelijk moet zijn als je elke dag vriendelijk moet zijn, zelfs al heb je misschien problemen buiten je werk of juist een klant gehad die U op de kast heeft gejaagd.
                    Dan heeft die verkoper duidelijk niet de juiste job gekozen, werk en privé gescheiden houden is een eerste vereiste, en als je niet met "iedereen"
                    kan omgaan, dan hoor je daar niet.

Afschieten zal ik zeker niet doen, ik zet er gewoon simpelweg geen voet meer binnen.

Comment

ik ben tevreden bij konijn, ik ben daar telkens correct behandeld. Ik ben er ook al eens geweest om wat info over een flitsset en had Fred als verkoper, ik heb direct vermeld dat het enkel voor wat info was en ik niet direct zou kopen, wel de man heeft in alle vriendelijkheid en duidelijk mij wat verschillende voor en nadelen verteld.

Hemt
                      Groetjes, Herman.
                      Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

Comment

Sorry als ik hier mensen ongewild gekwetst mocht hebben, dit was geenzins mijn bedoeling.
                        Nogmaals sorry voor het hoofdletter gebruik.

Maar ik meen ook het recht te hebben om mijn mening te zeggen, en dat doe ik niet als moderator maar als gewoon lid.
                        Ik ben tenslotte ook een lid van BD.
                        Ik heb niemand persoonlijk geviseerd, mocht dit evenwel zo overgekomen zijn dan nogmaals mijn oprechte excuus, vooral aan Eddy.
                        (Zelf heb ik meer dan 25 jaar als "verkoper" achter de rug, loket station Wervik en men kan het geloven of niet, maar soms werd ik op een heel "vreemde" manier aangesproken, om het maar zo uit te drukken.)
                        Iedereen heeft wel eens een slechte dag, maar als verkoper is dat zeker geen argument, een klant mag daar helemaal niets van merken.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Stel dat konijn dit leest en de verkoper bedankt voor zijn diensten ... die solliciteert op zijn beurt bij studio 73 en mag beginnen.
                          Binnenkort stap je daar nog eens binnen en wordt er bediend door ... je weet wel.
                          Is studio 73 dan ook slecht?
                          Als mijn tante kl*ten had was het mijne nonk...komaan zeg.. Waar slaat dat nu op. Ik ben er nog nooit geweest maar alleen aan de telefoon zelf had ik ook een zeer kort bespraakt persoon aan de lijn van weinig woorden en zeker niet erg geinterresseerd in wat ik vroeg.. Het koste ook bijna niets.
                          Had ik gebeld of ae een 1 D x in voorraad hadden dab zouden ze mij heel waarscheinlijk anders behandelen..
                          Voor mij kruipt het konijn beter terug in zijn hol...
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Aja...dat ze den Fred dan maar chef maken en die andere verkopers eens gaat aanspreken op hoe je moet omgaan met de klanten...

Bij studio 73 heb ik ook allleen maar goede ervaring...net zoals bij Robijns die de prijzen van konijn ging vergelijken en deed er meteen 80 € vanaf...das pas service..
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Bij konijn kan je iets bestellen zonder aankoopverplichting. Als je je bestelling na 1 week niet komt ophalen, vervalt de bestelling gewoon.
                              Ik weet niet of dit ook zo is bij S73?

Edit: dit is wellicht normaal aangezien je geen voorschot betaald

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                                Aja...dat ze den Fred dan maar chef maken en die andere verkopers eens gaat aanspreken op hoe je moet omgaan met de klanten...

Bij studio 73 heb ik ook allleen maar goede ervaring...net zoals bij Robijns die de prijzen van konijn ging vergelijken en deed er meteen 80 € vanaf...das pas service..
                                Het feit dat ze er iets afdoen wil zeggen dat ze er in eerste instantie al teveel voor vroegen. Klinkt ook niet fair mi. Is een goedkope manier om een andere shop zwart te maken, er tov hun iets van af te doen. Niet echt overtuigend.
                                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Working...
                                X