Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog altijd sms-probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog altijd sms-probleem

Beste collega's, misschien hebben jullie een oplossing voor dit probleem.

Tot vorig jaar rond deze tijd had ik n gewone gsm en kon ik zonder probleem smsjes versturen (en ontvangen).

Vorig jaar in november kocht ik mijn eerste smartphone (Samsung instapmodel). Ik had n Mobistar free friends abonnement voor mijn gewone gsm, dat ik heb laten wijzigen in een dataabonnement, ook bij Mobistar.

Al snel bleek dat ik met 1 persoon, namelijk mijn vriendin, problemen had. Het probleem was dat zij mijn smsjes niet kreeg, of enkele dagen later. Ik kreeg ook geen ontvangstbevestiging.

Of dat ze zich opstapelden tot een stuk of 20 die ze dan s nachts om 3 u kreeg. Niet leuk natuurlijk !

Het rare is echter dat ik dat met geen enkele andere vriend had en ook dat haar smsjes steeds toekwamen bij mij.

Ik heb er al vaak voor gebeld met Mobistar (mits inachtname van 10 dagen om het probleem op te lossen !!!), maar zonder echte oplossing.

Soms gaat het weken goed, dan weer niet.

Je snapt dat dat niet leuk is. Als het nu met iemand was die ik niet dagelijks zou smsen, zou het zo geen probleem zijn.

Uiteindelijk heb ik n nieuwe smartphone gekocht, n Samsung Galaxy SIII. Dat ging een maand goed, maar guess what, nu is het weer van hetzelfde !!!!

Weer eens naar Mobistar gebeld, maar nog geen verbetering.

Aangezien het enkel met haar is, denk ik niet dat het aan de instellingen ligt. Ik denk dat het er vooral aan ligt dat zij mijn enige 'free friend' was toen ik mijn oude gsm nog had en er iets is verkeerd gegaan bij het overschakelen naar een dataformule voor mijn smartphone(s).

Nu zit zij niet meer bij Mobistar, maar nog altijd hetzelfde probleem !

Ik zou ook willen overstappen, maar vrees dat ik nog n 5 maand (in totaal 6 maand dus) vast zit aan mijn contract !

Anderzijds : ze leveren geen dienstverlening omdat hun dienst niet doet wat ze beloven (smsjes versturen) ! Als ik n nieuwe auto koop die na n week niet meer start en men vindt de reden niet, dan moet ik toch ook niet verder betalen ?

Uiteindelijk is dit n probleem dat al n jaar aansleept !

iemand ervaringen hiermee of n oplossing ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Re: Nog altijd sms-probleem

haja, nog iets. Ik heb al alles geprobeerd :

- firmware updaten via Kies
    - uit- en aanzetten
    - simkaart verwijderen
    - nr op telefoon opslaan ipv simkaart ...

maar geen vooruitgang !

Comment

En heeft zij hetzelfde probleem met andere vriendjes?

Comment

Nee. En ik heb het ook niet met andere vrienden.

Het rare is dat haar berichten onmiddelijk bij mij toekomen, maar degene die ik naar haar stuur, komen niet toe of n week later. Ik krijg ook geen ontvangstbevestiging, dus wat ze vertelt klopt wel. Het is wel met periodes.

Een tijdje dachten we dat het aan de elektrische bovenleiding (treinen) bij mij op t werk lag, maar ik heb het thuis ook !

Comment

Aan de telefoon (5000) word ik ook niet echt geholpen. Morgen eens naar n Mobistarwinkel gaan, maar ik betwijfel of ze me daar kunnen helpen.

Hoe zit t ivm opzegperiode en overstap naar bv Mobile Vikings ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Aan de telefoon (5000) word ik ook niet echt geholpen. Morgen eens naar n Mobistarwinkel gaan, maar ik betwijfel of ze me daar kunnen helpen.

Hoe zit t ivm opzegperiode en overstap naar bv Mobile Vikings ?
            Ik dacht dat na zes maand geen boete meer kan geëist worden.

Mobistar lijkt tegenwoordig de slechtste keuze te zijn, je kan nu kiezen tussen bv. Mobile Vikings (base netwerk) en Generation Connect (Proximus netwerk).
            Die twee zijn prima en betaalbaar, behalve als je zeer veel belt. (tenzij je via VOIP gaat bellen via het 3G netwerk).
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

waarschijnlijk had het opgelost geweest als je vriendin bij het overstappen naar een andere provider ook een ander nr gevraagd had. Ik denk aan zoiets als: zo nu en dan maken ze het in orde maar als ze bij hen een reset doen heb je het terug vlaggen.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik vind het wel erg dat ik dacht dat het opgelost zou zijn als ik n nieuwe smartfoon van 600 euro kocht, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.En nat

De smsjes stuur ik nu door als mms als ze niet doorkomen, maar dat is nog eens 15 euro extra per maand. Ik zit elke maand aan 70 euro, hoewel ik niet veel sms, bijna nooit bel en niet extreem veel buitenshuis surf.

En natuurlijk krijg je bij Mobistar altijd mensen aan de lijn die niks technische bagage hebben of de fout bij mij leggen

Comment

Dan is King of Kong misschien beter voor jou.

Maar ik zou toch eens bellen met de klantendienst en zeggen dat je vertrekt als ze de prijs niet kunnen verlagen en je probleem oplossen.
                  Ik denk dat je een verkeerde formule hebt.

Comment

Aangezien ik elke sms als mms doorstuur, zit ik rap aan 50 cent extra per dag ... dus 15 euro extra per maand.

Comment

Probleem zit volgens mij toch bij de provider, ik heb eens gehad dat ik door niemand gebeld kon worden behalve door de sim kaarten die onder mijn eigen account zitten.
                      De mensen konden mij wel een sms versturen, alle doorschakelingen stonden uit en er was zelfs geen toon te horen als ze belden. Gewoon dood.
                      Probleem zat toen ook ergens in de computers van telenet, en niet in de gsm of kaart.
                      Ze hebben dat wel opgelost hoor.
                      Ik zou als ik jou was gewoon je nummer porteren naar king, 10k sms'jes, 150 belmin. en 1 Gb data voor 15 euro als je al klant bent bij telenet.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Dan is King of Kong misschien beter voor jou.
                        Dan zit hij nog altijd bij Mobistar.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Altijd iets met Mobistar.

En hun winkels in Brussel zijn franstalig! Vlamingen blijkbaar niet welkom.

Comment

Met Base is het niet beter, mijn zoon ook negatieve ervaringen met hangende smjes.
                            Eenmaal terug bij Proximus geen problemen meer.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Dan zit hij nog altijd bij Mobistar.
                              enkel de masten zijn van mobistar
                              de eigenlijke centrale die men gebruikt is van telenet

Comment

Working...
                              X