Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB 3 - kan iemand me een concreet idee geven ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• USB 3 - kan iemand me een concreet idee geven ?

Ik zet bv. een AVI film van 1.525.218 kB over van mijn laptop (USB2) naar een 16 GB FLASH VOYAGER GT van Corsair.

Duurtijd = 1 minuut 22 seconden. ofte 82 seconden om makkelijk te rekenen.

Hoe lang zou dit duren mocht ik van mijn laopto naar een externe USB3 schijf kopieren ? ( vooropgesteld dat die laptop USB3 zou hebben natuurlijk )
    Last edited by Alfa Centauri; 3 december 2012, 23:11.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: USB 3 - kan iemand me een concreet idee geven ?

Als je een USB3 insteekkaart koopt 2 tot 2,5 maal vlugger. Meer niet.
    Groeten,
    Geert

Comment

Is er nog iets sneller dan USB3 voor een externe HD ? Of is dan de HD zelf de beperkende factor ?

Comment

Sata, als je laptop over zo'n uitgang beschikt. Maar de meeste hebben dit wel. Probleem is alleen dat je deze schijven moeilijk vindt.
        Maar met wat zoekwerk kan je perfect de nodige onderdelen vinden om deze zelf te bouwen. Interne sata-schijf voor laptop en een "extern omhulsel" kopen om deze in te monteren en je bent vertrokken (en deze optie is ook het goedkoopste denk ik).
        Ik ben ervan overtuigd dat je perfect verder geholpen kunt worden in een degelijke winkel (Alternate bv.).
        Groeten,
        Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
          Sata, als je laptop over zo'n uitgang beschikt. Maar de meeste hebben dit wel. Probleem is alleen dat je deze schijven moeilijk vindt.
          Maar met wat zoekwerk kan je perfect de nodige onderdelen vinden om deze zelf te bouwen. Interne sata-schijf voor laptop en een "extern omhulsel" kopen om deze in te monteren en je bent vertrokken (en deze optie is ook het goedkoopste denk ik).
          Ik ben ervan overtuigd dat je perfect verder geholpen kunt worden in een degelijke winkel (Alternate bv.).
          Groeten,
          Geert
          Bedoel je e-sata Geert?

Sata zou 2 maal zo snel zijn als USB2.
          Of je moet met andere cijfers komen Geert
          Last edited by theokus; 3 december 2012, 23:24.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik heb hier ook zoiets ( zie foto ) - werkt perfect - kan STAND ALONE - HD's clonen - op USB3 snelheid.
            Kan deze ook met de computer verbinden, maar ik heb hier nog geen computers die een USB3 poort hebben.

Comment

@ Theo: in reactie op je mail - ik gebruik liever geen gesloten enclosures, en dan zeker niet diegene die ik niet zelf open krijg, omdat ik regelmatig een kopietje met bovenstaand toestel maak.

Is zijn prijs ( weet het begot niet meer ) in goud waard hoor !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ik heb hier ook zoiets ( zie foto ) - werkt perfect - kan STAND ALONE - HD's clonen - op USB3 snelheid.
                Kan deze ook met de computer verbinden, maar ik heb hier nog geen computers die een USB3 poort hebben.
                Als je plaats hebt in jouw pc kan je daar een aparte USB3 adapter insteken.
                (PCI Express adapter bijv.)
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

@ Theo: in reactie op je mail - ik gebruik liever geen gesloten enclosures, en dan zeker niet diegene die ik niet zelf open krijg, omdat ik regelmatig een kopietje met bovenstaand toestel maak.

Is zijn prijs ( weet het begot niet meer ) in goud waard hoor !
                  Jamaar, jamaar
                  Ik heb ook zo eentje (ander merk wel).
                  Met een "blote" HD gaan rond sleuren is ook niet gezond he

Heb je dan zoveel kopietjes nodig?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Als je plaats hebt in jouw pc kan je daar een aparte USB3 adapter insteken.
                    (PCI Express adapter bijv.)
                    Heb ik ook gedaan; is bij mij maar dubbel zo snel als USB2

Geert

Comment

Mijn Medion pc heeft standaard een USB2/eSATA dock voor een externe harde schijf, en ik heb onlangs een USB3 kaartje in mijn computer gezet.
                      In dat dock zit een Medion externe harde schijf die met eSATA is aangesloten, en dat is de snelste manier om een heleboel data te kopiëren naar een externe schijf.

Het verschil tussen USB2 en 3 is wel merkbaar (niet veel meer dan 2 keer zo snel bij het overzetten van zo'n 600GB aan foto's), maar volgens mij is eSATA toch nog een stuk sneller.
                      Spijtig dat ze bij de nieuwe Medion pc's geen eSATA meer voorzien hebben, het dock voor de externe harde schijf van Medion heeft alleen nog een USB3 aansluiting.

Er zit nog een andere eSATA aansluiting op mijn pc, en ik heb gezocht naar eSATA externe harde schijven, maar die zijn extreem duur en heel zeldzaam.
                      Ik heb wel ergens een behuizing gevonden met eSATA om externe harde schijf te maken, maar die was ook ruim 3 keer zo duur als een behuizing met USB3 (daarom heb ik toch maar de USB3 behuizing besteld)...

USB3 kaartjes om in je computer te steken zijn niet meer zo duur http://dx.com/p/iocrest-pceej188-4u-...r-green-170193
                      (Je moet wel wat geduld hebben als je nu iets bestelt in China, want deze tijd van het jaar kan de Chinese post niet alles op tijd verwerkt krijgen omdat er teveel pakjes tegelijk vertrekken...)
                      Last edited by Black B@ndit; 3 december 2012, 23:36.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Ha, maar DAAR heb ik perfecte "tupperware" doosjes voor hoor !

Niet van tupperware hoor, graptjen, op de baai gevonden ; in onkong

Ik had er geloof ik een stuk of 7 besteld, pak was opengescheurd en eentje had er pootjes gekregen, maar soit, het was nog geen geld en de verkoper heeft het me daarna zelfs nog terugbetaald.

Comment

Nog niet op gekeken in feite, maar vind je zo'n eSata ook op laptops ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Bedoel je e-sata Geert?

Sata zou 2 maal zo snel zijn als USB2.
                            Of je moet met andere cijfers komen Geert
                            God ja, ik ken al die benamingen niet.
                            Maar ik bedoel de aansluiting van de schijf die intern in je pc zit. Deze is toch snel, dacht ik zo. (bij mij toch)
                            En als je dan een SSD-schijf (is dat de juiste naam???) in zo'n Sata (of e-sata, of hoe dat ook heet)-omhulsel steekt heb je toch een mooie snelheid. Of heb ik het fout???

Groeten,
                            Geert

Comment

Nog niet op gekeken in feite, maar vind je zo'n eSata ook op laptops ?
                              Bij mijn Dell heb ik standaard zo'n aansluiting, en die is ondertussen toch ook al zo'n 3,5 jaar oud. (En het was toen ook al geen top-model)

Geert

Comment

Working...
                              X