We hebben twee digicorders, een AD2000 (ouder model) in de slaapkamer en een nieuwer AD2100 in het salon.
Nu, om één of andere reden gaat opnames delen tussen de twee digicorders niet meer. Bij de AD2100 heb ik bij instellingen/opnames nog de optie 'Opnames delen' die wel degelijk op 'Ja' staat. Bij de AD2000 heb ik die optie NIET meer (enkel flexview en manueel opnemen).
Heb al verschillende keren gebeld naar de klantendienst, die me alles hebben laten opnieuw opstarten (model, switch, de 2 digicorders, zelfs de 'probleem' digicorder gereset), niks hielp.
Beiden digicorders zijn interactief (ze kunnen worden ingelezen bij Telenet, krijgen IP-adres, en bij Telenet zien ze geen problemen met de connectie, ook op Mijn Telenet zie ik ze beide als interactief staan).
Uiteindelijk hebben ze me vrijdagavond aangeraden om naar een Telenet verdeler te gaan en de digicorder te laten nakijken.
Zo gezegd, zo gedaan, gisterenvoormiddag geweest.
Bij diagnose bleek er een probleem met de tuner. Dus, toestel ingewisseld (zelfde model, een nieuwer model zou me 50 eurootjes gekost hebben). Vandaag weer aangesloten (geen tijd gehad, heel het weekend in Antwerpen geweest), na een uur setup gedaan, alles werkt, behalve natuurlijk opnames delen.
Dus waar ligt het probleem ? Telenet ziet niets, alle bekabeling en aansluitingen zijn ok bij mij (uitgetest met laptop) en de 'probleem' digicorder werd vervangen door een nieuwe. Ik geef het op. Maandag weer maar eens telefoontje naar Telenet, tenzij hier iemand soelaas kan brengen ?
Nu, om één of andere reden gaat opnames delen tussen de twee digicorders niet meer. Bij de AD2100 heb ik bij instellingen/opnames nog de optie 'Opnames delen' die wel degelijk op 'Ja' staat. Bij de AD2000 heb ik die optie NIET meer (enkel flexview en manueel opnemen).
Heb al verschillende keren gebeld naar de klantendienst, die me alles hebben laten opnieuw opstarten (model, switch, de 2 digicorders, zelfs de 'probleem' digicorder gereset), niks hielp.
Beiden digicorders zijn interactief (ze kunnen worden ingelezen bij Telenet, krijgen IP-adres, en bij Telenet zien ze geen problemen met de connectie, ook op Mijn Telenet zie ik ze beide als interactief staan).
Uiteindelijk hebben ze me vrijdagavond aangeraden om naar een Telenet verdeler te gaan en de digicorder te laten nakijken.
Zo gezegd, zo gedaan, gisterenvoormiddag geweest.
Bij diagnose bleek er een probleem met de tuner. Dus, toestel ingewisseld (zelfde model, een nieuwer model zou me 50 eurootjes gekost hebben). Vandaag weer aangesloten (geen tijd gehad, heel het weekend in Antwerpen geweest), na een uur setup gedaan, alles werkt, behalve natuurlijk opnames delen.
Dus waar ligt het probleem ? Telenet ziet niets, alle bekabeling en aansluitingen zijn ok bij mij (uitgetest met laptop) en de 'probleem' digicorder werd vervangen door een nieuwe. Ik geef het op. Maandag weer maar eens telefoontje naar Telenet, tenzij hier iemand soelaas kan brengen ?
Comment