Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB 3 - kan iemand me een concreet idee geven ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: USB 3 - kan iemand me een concreet idee geven ?

Gisteren nog wat data (video bestanden) overgezet via USB3, dus vanaf pc naar de mediaspeler.
    Van HD naar HD dus niet vanaf een SSD.
    Ik kwam aan 90 Mb/s
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Marc, USB 3.0 is véél sneller dan 2.0, als er ook een snel media aan hangt, zoals ssd.
      Bekijk de link eens, daar staan cijfers in, exact wat jij vraagt.

http://www.intermactivity.be/forum/s...SSD-op-usb-3-0
      Wow, ja, dat is een goede link, en de auteur ervan heeft de nodige kennis !
      Ik ken diene gast !

Ik heb gisteren nog wat zitten prutsen op de iMac van onze dochter, maar ik vrees dat ik té veel ga missen en dat de leercurve te groot zal zijn.
      Ik heb hier nog te veel andere dingen die onder Windows werken, en op het werk is het ook niet evident om met een Mac te verschijnen.

Daarom was ik aan de ASUS ZENBOOK U500VZ aan het denken.

Het is natuurlijk nog steeds geen Macbook, maar hij komt wel aardig in de buurt; het scherm is geen Retina, maar toch niet slecht.

Ik heb de schaarse reviews al gelezen, en sommigen maken gewag van een 512 GB versie - die is echter nog nergens verschenen...

Anderzijds kan ik eeuwig blijven wachten natuurlijk....
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ik heb de test gisteren gedaan, van harde schijf naar harde schijf is USB3 ongeveer dubbel zo snel als USB3, eSATA was nog een stuk sneller.
        Er zijn inderdaad snellere opslagmedia's dan een harde schijf, maar als je dan 2TB nodig hebt zal je merken dat dat heel erg duur wordt.
        Een complete back-up van mijn foto's zet ik dus liever op harde schijven dan op SSD geheugen.
        In mijn computer zit ook geen SSD geheugen, het is nog een "ouderwetse" Medion van 3 jaar oud met een harde schijf van 1TB.
        Op dit ogenblik is het percentage gebruikers van SSD geheugen nog vrij klein ten opzichte van harde schijven (zolang de kostprijs per GB zoveel hoger blijft dan bij een harde schijf zal dat ook nog wel een tijdje zo blijven).

Omdat het helemaal onderaan de eerste pagina staat hebben de meesten dit misschien over het hoofd gezien, het is de realistische test die ik gisteren heb uitgevoerd, geen theorie, maar zoals het werkelijk is met het materiaal dat ik ter beschikking heb.
        Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Dat verhaal Apple versus windows pc is zinloos. Ik begrijp heel goed dat je niet met een mac wil werken in een windows omgeving. Maar dat gezeik dat ik lees over het niet kunnen uitbreiden van Apple laptops, of dat ze te duur zijn, is evenzeer BS. Ik heb zelf een nieuwe Dell, die kompleet met SSD, docking en office bijna 3000€ gekost heeft. Is wel een supermachien!! Maar mij macbook Air is 100x leuker om mee te werken.
          Maar Apple heeft nu wel de beste schermen volgens mij, en ook wel bij de stevigste machines. De goedkope Win laptops zijn veelal triestig van scherm en ook van afwerking. De stevige Win laptops zitten in de prijsklasse van de apple's.
          Maar zoals met alles, you get what you pay...

Comment

Dank U, Bart, nu heb ik info over both worlds

Maare...Rudy, Theo, andere SSD-gebruikers....een vraagje over een externe SSD: hoe wordt die "onderhouden" ?

Zorgt Windows 8 daar dan ook voor ? Want die schijf hangt toch niet constant aan je laptop.

Echt veel verstand heb ik er niet van maar ik heb gelezen dat Windows die TRIM-functie verzorgt, en dat je daar eigenlijk zelf niets meer moet ( of MAG ) aan doen. Klopt dat ?

Comment

Goh, eigenlijk nog geen last mee gehad. Blijf bij Intel of Samsung, en je zit goed.
              Op mijn mac scheelt het 10% als ik de trim op en af zet. Is dat iets ? neen, niks van aantrekken.

Comment

Ik ben de laatste om een Mac af te breken - mocht ik herbeginnen, was het wellicht ook een Mac geworden, maar nu moet ik "mee" met de rest en ik heb gewoon geen tijd om me deftig in te werken.

Nu compatibiliteit valt enorm mee - onze dochter heeft omzeggens nog geen enkel probleem ondervonden....

Die ASUS ZENBOOK U500VZ komt op 1600 euro, je moet de specs eens lezen, Rudy, die zijn helemaal niet slecht.
                Nu als je een harcore gamer bent zal die wel pokke-warm worden, maar ik game niet.

Het is ook een ontzettend draagbaar toestel, en het ziet er best goed uit. Ik durf het haast niet in de mond nemen, maar ik heb de vroegere versies in de FNAC zien staan, en het is haast een (genetisch gemanipuleerde ) kloon.....

Comment

Wat bedoel je met 10% ?

Maar MOET je die TRIM niet gebruiken om je schijf deftig te houden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Wat bedoel je met 10% ?

Maar MOET je die TRIM niet gebruiken om je schijf deftig te houden ?
                    Er komt meer bij kijken om een SSD optimaal te laten werken.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oei, Theo, nu doet ge me weer schrik krijgen.....

Stel dat ik nu zo'n kant-en-klare ASUS ZENBOOK koop waar enkel een 256GB SSD in zit.
                      Wat doe ik dan om die in goede staat te houden ?

1)

2)

3)

Is dat dan wel gebruiksvriendelijk ?
                      Mijn HD kuis ik eens op en defragmenteer is. Dan datizt.

Comment

Oei, Theo, nu doet ge me weer schrik krijgen.....

Stel dat ik nu zo'n kant-en-klare ASUS ZENBOOK koop waar enkel een 256GB SSD in zit.
                        Wat doe ik dan om die in goede staat te houden ?

1)

2)

3)

Is dat dan wel gebruiksvriendelijk ?
                        Mijn HD kuis ik eens op en defragmenteer is. Dan datizt.
                        Een SSD mag niet gedefragmenteerd worden
                        (beter gezegd: het hoeft niet)

Het KAN zijn dat Asus met alles heeft rekening gehouden
                        Maar ja dat kan ik van hier uit niet zien.

Indexeren is ook niet nodig.
                        Prefetch > ook niet nodig.

Het komt er allemaal op neer om de performance te behouden en de levensduur van de SSD.

En heeft niets met gebruiksvriendelijk te maken
                        Het gaat om weten en doen

Vraag ook maar een keer op dat vreemd forum

Windows 7 en ook 8 zorgen voor die "trim" maar dat is ook alles.

Tot nu ken ik enkel de Toolbox van Intel die je bevestigt dat jouw Intel-SSD goed is geconfigureerd...
                        Als ik fout ben dan zal ik het wel horen Ik kan niet alles weten he.

Er zullen geen rampen gebeuren als je alles niet uitvoert maar het gaat ook om
                        de investering te respecteren, niet?
                        En er alles uit te halen wat erin zit.

Mocht je ooit de besturing op SSD vervangen, herinstalleren
                        dan is het ook beter om die SSD totaal leeg te maken. Gewoon wissen is niet voldoende.
                        Als ik fout ben dan zal ik het wel weer horen
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Er zullen geen rampen gebeuren als je alles niet uitvoert maar het gaat ook om
                          de investering te respecteren, niet?
                          En er alles uit te halen wat erin zit.

Mocht je ooit de besturing op SSD vervangen, herinstalleren
                          dan is het ook beter om die SSD totaal leeg te maken. Gewoon wissen is niet voldoende.
                          Als ik fout ben dan zal ik het wel weer horen

Absoluut, Theo - ik ben misschien nog "van den ouwe stempel", maar als ik nieuw speelgoed koop wil ik dat ook zo goed mogelijk
                          onderhouden.
                          Soit, ik mail u nig wel als we zover zijn hé

't Is een moeilijk bevalling.

Comment

Absoluut, Theo - ik ben misschien nog "van den ouwe stempel", maar als ik nieuw speelgoed koop wil ik dat ook zo goed mogelijk
                            onderhouden.

Geduld, geduld en nog eens geduld.
                            Die laptops hebben geen pootjes Die gaan niet lopen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

onderhouden.

sites zat die u lijstjes aan SSD tweaks vertellen ..

http://whirlpool.net.au/wiki/ssd_tweaks

http://thessdreview.com/ssd-guides/o...ation-guide-2/

.. en ongeacht ... voor mij is een SSD in een externe behuizing over USB, een slecht idee maar als men 3K€ kan ophoesten voor een laptop is dat waarschijnlijk irrelevant

edit: als je een bedrijfszekere externe opslag wil, bouw dan zelf iet s gebaseerd op het ZFS formaat ..

ZFS

en de diskussie ..

De grote ZFS topic
                              Last edited by Guest41; 5 december 2012, 18:31.

Comment

Zeg mannen, we vergeten nog een (opkomende) standaard: THUNDERBOLT.

Die zou toch NOG sneller moeten zijn ?

Er bestaan al externe HD's met zo'n aansluiting + ASUS heeft al laptops met Thunderbolt.

Comment

Working...
                                X