Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergeten groenten;

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vergeten groenten;

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Wanneer ik de koffie zet (in een koffiezet) neem ik altijd zes bomvolle schepjes (die lijken qua grootte toch allemaal op mekaar) voorgemalen koffie voor een kan van 10 tassen.
    Wanneer mijn vrouw de koffie zet neemt ze hetzelfde aantal schepjes koffie en voegt nog één schepje chichorei toe.
    Resultaat : ik smaak geen verschil .

En nu zullen ze gaan komen, 'ik neem meer koffie', 'ik neem minder koffie', 'ik gebruik geen chichorei', 'ik gebruik wel chichorei' enz... maar dat is smaak en goesting hé.

Vroeger op het werk was er één die voor één tas koffie zes schepjes gebruikte.
    Wij zegden hem toen altijd dat hij beter de gaten in het asfalt op de bedrijfsparking kon opstoppen met dergelijke koffie. Maar hij dronk dat graag...
    't is cichorei

Comment

Re: Vergeten groenten;

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      't is cichorei
      Kijk zie, het is weeral eens bewezen dat West-Vlamingen altijd moeten ondertiteld worden....
      Maar ach wat, wij zijn dan weer sterk in het gebruik van die of dat waar alle andere Vlamingen moeite mee hebben.
      Normaal gezien spreken wij van chiekrei'n .
      Cichorei of chicorei of cichorei..... vind ik allemaal veel minder erg dan de dt-fouten die hier soms verschijnen.
      Toen ik in het college zat trok men zelfs tijdens de schriftelijke examens drie punten af per taalfout, ook al was het een examen geschiedenis, of aardrijkskunde enz. zo leer je er wel op letten.

Comment

Working...