Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet digicorder kapot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet digicorder kapot

[QUOTE]=demeyereg;3724968]Vegeet het jong[QUOTE]
    vreemde aanspreektitel..
    je wil hier natuurlijk overgaan en tot in detail en kwh discussiëren das hier de gewoonte om mekaar in de haren te vliegen maar swat
    wilde hier gewoon aangeven dat de nieuwere versie veel zuiniger is...dit gezeg zijnde.

Comment

Waar heb je hem dan gekocht Theokus?
      Bij Telenet kan je alvast geen digicorder meer kopen, enkel nog huren aan 8€/maand.
      Het nadeel van het oudere type digicorder is dat, als je hem aansluit op je tv d.m.v. een hdmi-kabel, je geen geluid hebt. Hiervoor moet je nog met aparte kabels werken.
      Het nieuwe type heeft dit dus wel.
      Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

eerste post verscheen niet dus dubbele post.
        Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
          Waar heb je hem dan gekocht Theokus?
          Bij Telenet kan je alvast geen digicorder meer kopen, enkel nog huren aan 8€/maand.
          Het nadeel van het oudere type digicorder is dat, als je hem aansluit op je tv d.m.v. een hdmi-kabel, je geen geluid hebt. Hiervoor moet je nog met aparte kabels werken.
          Ah goei vraag, daar houd ik van
          Ik heb een gerecycleerde digicorder.
          Het is een DC-AD2000.
          Verbonden via HDMI met de tv.
          Gekocht bij een erkende verdeler van Telenet.

Bedoeling was een digibox te kopen maar die waren niet in voorraad.
          Dus werd me dit model voorgesteld. En ik hapte toe
          Ken wel niet het verbruik van dit toestel.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ah goei vraag, daar houd ik van
            Ik heb een gerecycleerde digicorder.
            Het is een DC-AD2000.
            Verbonden via HDMI met de tv.
            Gekocht bij een erkende verdeler van Telenet.

Bedoeling was een digibox te kopen maar die waren niet in voorraad.
            Dus werd me dit model voorgesteld. En ik hapte toe
            Ken wel niet het verbruik van dit toestel.
            De AD 2000 is het oude type Theo, dus met kaart, werkelijk gemiddeld verbruik is 23 watt
            en je kan hem niet in standby zetten, de nieuwe AD 2100 kan dat wel, maar heeft dan
            ongeveer 30 seconden tijd nodig om op te starten (als hij uit de spaarstand komt, en een dag ongebruikt,
            dat komt omdat deze digicorder dan de programma's gaat opladen en aanpassen.

Deze die jij hebt, gaat soms wel tientallen keren per dag zijn HD gaan opstarten om updates
            inzake tv gids binnen te halen, wat ook niet echt een voordeel is voor die harde schijf denk ik.

Comment

[QUOTE=krol;3724980][QUOTE]=demeyereg;3724968]Vergeet het jong
              vreemde aanspreektitel..
              Sorry, aangepast, in W-VL is dat een manier van zeggen, helemaal niet kwaad bedoeld.

Ik wil helemaal geen discussie op gang brengen, alleen wat info wat het reële verbruik en het verschil in verbruik tussen
              die twee is, kan je trouwens overal terugvinden KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                De AD 2000 is het oude type Theo, dus met kaart, werkelijk gemiddeld verbruik is 23 watt
                en je kan hem niet in standby zetten, de nieuwe AD 2100 kan dat wel, maar heeft dan
                ongeveer 30 seconden tijd nodig om op te starten (als hij uit de spaarstand komt, en een dag ongebruikt,
                dat komt omdat deze digicorder dan de programma's gaat opladen en aanpassen.

Deze die jij hebt, gaat soms wel tientallen keren per dag zijn HD gaan opstarten om updates
                inzake tv gids binnen te halen, wat ook niet echt een voordeel is voor die harde schijf denk ik.
                OK en de argumentatie klopt.
                Maar ik kan die wel aan en uitzetten.
                Dus ik ga er van uit dat als die uitstaat...minder elektriciteit zal verbruiken.
                Als die uit staat blijft er nog een rood lichtje branden waarvan ik dan toch vermoed dat die in standby staat.
                ================================================== ================================================
                Een videorecorder zal dagelijks de EPG updaten.
                Op dat moment verbruikt die ook meer stroom dan als die in standby staat.

Intussen heb ik ook gevonden op mijn videorecorder hoe ik de opnametijd kan aanpassen zoals ik wil.
                (bij de digicorder is dat goed gedaan in de basisinstelling)

Ik heb het daar al eerder over gehad.
                De aanvangstijden kloppen NOOIT dus kan het dikwijls gebeuren dat een stuk van een programma niet is opgenomen.
                (Pioneer DVR-560H)
                Last edited by theokus; 25 november 2012, 18:35.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  OK en de argumentatie klopt.
                  Maar ik kan die wel aan en uitzetten.
                  Dus ik ga er van uit dat als die uitstaat...minder elektriciteit zal verbruiken.
                  Als die uit staat blijft er nog een rood lichtje branden waarvan ik dan toch vermoed dat die in standby staat.
                  ================================================== ================================================
                  Een videorecorder zal dagelijks de EPG updaten.
                  Op dat moment verbruikt die ook meer stroom dan als die in standby staat.

Intussen heb ik ook gevonden op mijn videorecorder hoe ik de opnametijd kan aanpassen zoals ik wil.
                  (bij de digicorder is dat goed gedaan in de basisinstelling)

Ik heb het daar al eerder over gehad.
                  De aanvangstijden kloppen NOOIT dus kan het dikwijls gebeuren dat een stuk van een programma niet is opgenomen.
                  (Pioneer DVR-560H)
                  Dat is net het probleem bij die oude Theo, daar is het gemiddeld verbruik in standby blijkbaar
                  toch om en bij de 23 watt, na een aantal uren moet je er eens aan voelen, die dingen hebben ook
                  in standby behoorlijk warm, waar de nieuwe in spaarstand gewoon koud blijft, enige en beste
                  oplossing is een schakelaar er tussen zetten, maar dan hebben deze wel het nadeel dat ze na een dagje
                  ongebruikt bij de opstart tot 90 seconden niet bruikbaar zijn vanwege het binnenhalen van die updates, waar de nieuwe
                  dus maar 30 seconden voor nodig heeft, aan alles zijn voor en nadelen hé Theo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                    Ik heb hier toch echt wel geluid via mijn HDMI kabel op een oude decoder, er is wel een verschil idd.
                    Bij de oude kun je geen geluid regelen via de HDMI en wel bij de nieuwe.
                    Dus als je het volume zachter zet gebeurt er niets bij de oude en moet je het volume op de tv regelen.
                    Wat ik eigenlijk zo ie zo doe, ook bij de nieuwe.
                    En als je een oude box inlevert krijg je ook altijd een oude terug met je kaart.
                    Het stroom verbruik, tja, daar let ik niet op hoor.
                    Wat betreft kapot gaan, ja ze gaan zeker kapot.
                    Dus als je iets belangrijks opneemt altijd een backup voorzien.
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                      Ik heb hier toch echt wel geluid via mijn HDMI kabel op een oude decoder, er is wel een verschil idd.
                      Bij de oude kun je geen geluid regelen via de HDMI en wel bij de nieuwe.
                      Dus als je het volume zachter zet gebeurt er niets bij de oude en moet je het volume op de tv regelen.
                      Wat ik eigenlijk zo ie zo doe, ook bij de nieuwe.
                      En als je een oude box inlevert krijg je ook altijd een oude terug met je kaart.
                      Het stroom verbruik, tja, daar let ik niet op hoor.
                      Wat betreft kapot gaan, ja ze gaan zeker kapot.
                      Dus als je iets belangrijks opneemt altijd een backup voorzien.
                      Van dat geluid klopt.
                      Maar stoort dat? Geen ramp voor mij hoor
                      Met die iNDI box had ik dat ook.

Mocht mijn digicorder sneuvelen dan koop ik gewoon een digibox.
                      Als ik iets wil opnemen dan kan dat nog met de videorecorder
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                        brol is er wel wat over maar er is al één belangrijk punt..de slimme energiestand!
                        en die derde tuner als je hem nodig acht.
                        En vooral veel sneller in menu's ... sinds de update van de menu's was de vorige versie vervelend traag.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

+1
                          Ik hoop dan ook dat de oude hier snel kapot gaat en dat we dan een nieuw model in ruil krijgen.
                          Nu is dat nog niet hoor, oude inruilen is oude terug krijgen.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            En vooral veel sneller in menu's ... sinds de update van de menu's was de vorige versie vervelend traag.
                            Inderdaad een stuk sneller, ongeveer maal drie, en ook nog een groter harde schijf 500 GB ipv. 320 GB bij de oude
                            als je tegelijk op twee zenders aan het opnemen bent, kan je verder DIGITAAL naar een andere zender blijven kijken,
                            wat met het oude model niet kan, maar drie tuners wil niet zeggen dat je op drie zenders tegelijk kan opnemen, dat kan
                            met de nieuwe ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                              +1
                              Ik hoop dan ook dat de oude hier snel kapot gaat en dat we dan een nieuw model in ruil krijgen.
                              Nu is dat nog niet hoor, oude inruilen is oude terug krijgen.
                              Mischien wat druk zetten en met BC tv dreigen.
                              Ik had verleden jaar geluk, mijn oude gaf de geest, en er waren alleen nieuwe in voorraad in de winkel, zonder opleg
                              een nieuwe gekregen.

Comment

Als ik nog es bij schoonpapa kom zal ik eens een foto van dat digidinges maken.
                                Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Working...
                                X