Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet digicorder kapot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet digicorder kapot

Niet deze van mij, want wij hebben dat nog niet
    Maar van mijn schoonouders.

Schoonvader verleden week met de digicorder naar Telenet gegaan: " Ha ja meneer, 3 jaar, dat is zo wat de termijn, die zal stuk zijn...."
    We testen het even.

Eventjes gestest en ja hoor, hij bleek stuk te zijn. Dus hij zo een nieuwe krijgen. Dan hebben ze nog eventjes "getaffeld" met de twee recorders en hem dus een nieuwe meegegeven.

Ik lees hier in een ander topic over een "smartcard" ?
    Is dat zo'n kaartje dat er uit ziet als een bankkaart ? Wel, hij heeft die toch moeten gebruiken hoor.

Maar, nu komt het: AL ZIJN OPGENOMEN FILMS ZIJN "WEG"

Zet Telenet die dan niet over ?

Hij beweert dat die films op dat kaartje zouden moeten staan, maar ik denk dat hij er ferm naast zit ?
    In zo'n digibox zit toch een harddisk ? Of niet ?

Nu kan het natuurlijk ook dat in die vorige digibox de harddisk naar de filistijnen was....

Enfin, ik ben gewoon nieuwsgierig waar nu zijn films zitten
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: Telenet digicorder kapot

1. Ik geloof NOOIT dat die films op de z.g. smartcard staan, wel op de harde schijf, die wellicht kapot is.
    2. Ik geloof ook NOOIT dat de TN-techniekers aan "data recovery" doen, dus voor hen is weg=weg.
    3. De smartcard was vroeger (bij mij toch) deel van de INDI-box. Dat bevat een persoonlijke code zodat ik met die INDI-box kon genieten van digitale TV. De nieuwe telenet-digicorders (ik kan niet over de digibox spreken) hebben zo'n smartcard niet meer nodig. Mijn smartcard gaat dus nu samen met de INDI-digibox, naar het containerpark.
    4. Digicorders worden gehuurd. Dus ik neem aan dat als er een kapot gaat, dat je die inruilt voor een andere, zeker?
    5. Opgelet: een digibox≠digicorder. Enkel met het laatste type kun je opnemen. Het eerste type is nog te koop, en dient om van digitale TV te kunnen genieten.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

wat op de defecte digicorder staat ben je helaas kwijt (yep heb het ook meegemaakt)
      de laatste nieuwe digicorder met drie tuners heeft geen kaart meer nodig..andere wel

Comment

Drie tuners: klopt het dat je die nodig hebt om twee programma's tegelijk te kunnen opnemen en een derde op hetzelfde moment te kunnen bekijken? Dan is de onze daarmee uitgerust!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Drie tuners: klopt het dat je die nodig hebt om twee programma's tegelijk te kunnen opnemen en een derde op hetzelfde moment te kunnen bekijken? Dan is de onze daarmee uitgerust!
          ja is juist..geen overbodige luxe!

Comment

Dank voor je antwoord; inderdaad geen overbodige luxe vandaag de dag (100 kanalen en "niks op TV")

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              1. Ik geloof NOOIT dat die films op de z.g. smartcard staan, wel op de harde schijf, die wellicht kapot is.
              2. Ik geloof ook NOOIT dat de TN-techniekers aan "data recovery" doen, dus voor hen is weg=weg.
              3. De smartcard was vroeger (bij mij toch) deel van de INDI-box. Dat bevat een persoonlijke code zodat ik met die INDI-box kon genieten van digitale TV. De nieuwe telenet-digicorders (ik kan niet over de digibox spreken) hebben zo'n smartcard niet meer nodig. Mijn smartcard gaat dus nu samen met de INDI-digibox, naar het containerpark.
              4. Digicorders worden gehuurd. Dus ik neem aan dat als er een kapot gaat, dat je die inruilt voor een andere, zeker?
              5. Opgelet: een digibox≠digicorder. Enkel met het laatste type kun je opnemen. Het eerste type is nog te koop, en dient om van digitale TV te kunnen genieten.
              Ik heb een digicorder gekocht voor 50 euro.
              Is er eentje van de oudere generaties en dus met twee tuners.
              Er zit een smartcard in en een harde schijf
              En ik betaal geen huur.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

In de nieuwe Digicorders steekt geen smartcard meer.
                Dus als hij die wel nog gebruikt, dan heeft hij oude brol meegekregen.
                Films staan inderdaad op de HD.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  In de nieuwe Digicorders steekt geen smartcard meer.
                  Dus als hij die wel nog gebruikt, dan heeft hij oude brol meegekregen.
                  Films staan inderdaad op de HD.
                  Wat heeft die oude brol niet wat de nieuwe wel heeft.
                  Beter beeld?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Beter beeld?
                    brol is er wel wat over maar er is al één belangrijk punt..de slimme energiestand!
                    en die derde tuner als je hem nodig acht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                      brol is er wel wat over maar er is al één belangrijk punt..de slimme energiestand!
                      en die derde tuner als je hem nodig acht.
                      Verbruikt die dan zoveel stroom??

Een derde tuner mis ik niet.
                      Opnemen doe ik toch met de videorecorder.
                      OF ik neem op met digicorder en zet het over als ik de opname wil bewaren.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Verbruikt die dan zoveel stroom??
                        de nieuwe generatie digicorders verbruiken slechts 1W de oude in standby 9W!

Comment

de nieuwe generatie digicorders verbruiken slechts 1W de oude in standby 9W!
                          Dat is idd. een heel verschil.

12 x 8 euro huur per maand = 96 euro per jaar.
                          96 - 50 euro die ik betaalde = 46 euro

1Kwh per 4,6 dagen

Tel eens verder
                          365/4,6 = 79 KW x de prijs per KWh
                          Neem 0,25 euro.
                          +/- 20 euro? per jaar.
                          Houd ik nog 26 euro over
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

de oude in standby 9W!
                            Die oude verbruikt in stanby en volgens Telenet ongeveer 18 watt.

Beter beeld?
                            Opstarten en stroomverbruik
                            Maar gelukkig valt er ook goed nieuws te melden over de 2011-editie van de Digicorder.

Waar het uitgaande model vaak terecht hard aangepakt werd omwille van het hoge stroomverbruik, belooft Telenet het met deze versie beter te doen. Dat blijkt ook uit onze metingen: we noteren een stand-byverbruik van 9 watt, en een normaal verbruik van 16 watt. De oude settopbox had respectievelijk 18 en 25 watt nodig.

Op een jaar tijd bespaar je dus zo'n 14 euro op je elektriciteitsverbruik (gebaseerd op vier uur kijken per dag en een elektriciteitsprijs van 18 cent/kWh) met de nieuwe HD Digicorder. Dat lijkt op het eerste zicht heel mooi, maar vooral bij het stand-byverbuik is er duidelijk nog ruimte voor verbetering.

Gelukkig is Telenet zich daarvan ook bewust: het belooft de komende weken (vermoedelijk voor de zomer dus) een firmware-upgrade uit te brengen waarmee het toestel in deep sleep kan gaan. Het stand-byverbruik zou na die update op ongeveer 1 watt uitkomen, en dat is een waarde waar weinig mis mee is.

Wie het toestel in de tussentijd liever aansluit op een stekkerblok met schakelaar om het verbruik te beperken, zal merken dat de nieuwe HD Digicorder bijzonder snel opstart.

Na amper iets meer dan 35 seconden zien we beeld en zappen we al door de beschikbare kanalen. Dat is een fikse verbetering ten opzichte van de 105 seconden die het oude toestel daarvoor nodig had.
                            Last edited by Guest42; 25 november 2012, 18:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Vegeet het jong, die oude verbruikt in stanby ongeveer 18 watt.
                              Awel, dan houd ik nog over

En het 2de jaar betaal ik enkel de elektriciteit.
                              Evenals het 3de jaar.
                              Als die dingen nu slechts drie jaar mee gaan, tja dan koop ik een nieuwe en hopelijk dan weer aan 50 euro

* mijn tv verbruikt in waakstand 0,1 W.
                              Jaarverbruik: 23,80 euro.
                              Last edited by theokus; 25 november 2012, 16:42.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X