Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bizar defect aan auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bizar defect aan auto

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
    de handrem werkt zeker op het hydraulisch systeem !

grts
    Waarom loopt er dan een kabel van de handrem naar de achterwielen (trommelremmen) van een Clio 1,2?
    Het is juist de bedoeling dat de handrem nog werkt als er iets scheelt aan het hydraulisch systeem.

Wat het probleem betreft, tegenwoordig zit er voor alles wel ergens een sensor, je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een sensor voorzien.
    Ik denk dat het probleem daar ergens te zoeken is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Waarom loopt er dan een kabel van de handrem naar de acherwielen van een Clio 1,2?
      Het is juist de bedoeling dat de handrem nog werkt als er iets scheelt aan het hydraulisch systeem.

Wat het probleem betreft, tegenwoordig zit er voor alles wel ergens een sensor, je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een sensor voorzien.
      Dankjewel. Maar ik had geen zin om deze post in een tirade te laten ontaarden, dus heb ik Korandoke in zijn wijsheid gelaten. Ik heb een A1 auto gedaan (niet afgewerkt door ziekte) en heb enkele jaren geleden nog in een Renault garage gewerkt als receptionist (en heel kort bij een Toyota dealer), mijn enige jobs in de sector. Verder ben ik wel voldoende onderlegd en van nature erg technisch.

We zitten dus op dezelfde lijn.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

denk eerder aan de achteruit rij schakelaar/bedrading dat kortsluiting maakt (deze bediend de achteruit rij lichten)
        mogelijk ook de handrem schakelaar/ bedrading.
        eens kijken onder de pook console of er geen draad tegen de massa komt, bij vochtig weer geleid dit super.

grts
        Heb ik ook al overwogen, maar bij achteruit rijden is er geen enkel probleem en de achteruitrijlamp werkt normaal.
        Er springt ook geen enkele zekering.
        Het regent hier nu al 2 dagen. Vochtig genoeg om bij de garage wat te testen. We gaan er morgen naartoe. Ben benieuwd of ze wat gevonden hebben.

Comment

Hou ons op de hoogte. En dat je buur zich niet laat pluimen...
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Een fout die niet altijd voorkomt is soms bijzonder moeilijk op te lossen.
            Zo hebben wij thuis vroeger ooit een B&O tuner-versterker gehad die misschien wel 5 keer terug naar de winkel geweest is omdat die de ingestelde zenders niet altijd even goed kon onthouden.
            Terwijl die speelde sprong die soms plots op een andere zender.

Dat was nog voor het digitale tijdperk, de voorkeuze van de zenders kon je instellen met "instelwieltjes" (potentiometers).
            Nadat die voor de zoveelste keer weg geweest was naar de winkel mocht ik er eindelijk zelf naar kijken (dat was toen een heel erg dure installatie, daarom moest ik er eerst afblijven).
            Met een vergrootglas heb ik een paar "verdachte" soldeerverbindingen gevonden (kleine scheurtjes), die heb ik opnieuw gesoldeerd, en daarna heeft die B&O nog meer dan 35 jaar zonder problemen gewerkt (misschien werkt die nu nog).

Met de nieuwe printjes kan ik dat niet meer, de componenten zijn te klein geworden...
            BD0338BE

Comment

Waarom loopt er dan een kabel van de handrem naar de achterwielen (trommelremmen) van een Clio 1,2?

wist niet dat het om trommelremmen ging, inderdaad werkt deze handrem met een hefboom/nok dat de remvoering tegen de trommel aandrukt

grts
              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
              www.korandoke.be

Comment

wist niet dat het om trommelremmen ging, inderdaad werkt deze handrem met een hefboom/nok dat de remvoering tegen de trommel aandrukt

grts
                Op onze mercedes werkt dit ook met kabel. (voor en achter schijfremmen)
                Achter de schijfremmen achteraan zitten trommels voor de handrem (eigenlijk voetrem )

Juist omdat je een auto wilt kunnen laten stilstaan als er een fout is aan het hydraulische systeem...
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

heb op een clio forum eens gaan lezen,
                  schijnt een clio kwaal te zijn, en daar heeft men het over de BDP sensor en stekker aansluiting van deze sensor.
                  zelfs na uitlezen met meettoestel geen fouten te zien en toch stuk te zijn.

grts
                  je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                  www.korandoke.be

Comment

heb op een clio forum eens gaan lezen,
                    schijnt een clio kwaal te zijn, en daar heeft men het over de BDP sensor en stekker aansluiting van deze sensor.
                    zelfs na uitlezen met meettoestel geen fouten te zien en toch stuk te zijn.

grts
                    Dat is de sensor die ze bij mijn Clio ook hebben vervangen, maar die gaf toen andere problemen (niet altijd goed starten, en een keer stilvallen terwijl ik volgas gaf om voorbij te steken).
                    BD0338BE

Comment

Volgens mij is het ergens een slechte (hoogspannings)kabel die bij nat weer minder goed isoleert. Bij het vooruitrijden kantelt de motor en maakt die kabel ergens contact met de massa. Wanneer men achteruitrijdt dan kantelt de motor in de andere richting en dan heb je dat probleem niet.

Comment

Dat is de sensor die ze bij mijn Clio ook hebben vervangen, maar die gaf toen andere problemen (niet altijd goed starten, en een keer stilvallen terwijl ik volgas gaf om voorbij te steken).
                        klopt, wat doet deze sensor.
                        deze regelt het bdp (bovenste dode punt)of anders gezegd de ontstekings vervroeging bij het belasten van de motor.
                        dus in u geval bart, je belast de motor zwaarder als je accelereert, of in het geval van ts de koppeling omhoog laten komen voor het aanzetten.
                        waarom dan in achteruit wel, daar zal de belasting van de motor zo groot niet zijn omdat in achteruit een kleinere overbrenging is dan vooruit in eerste versnelling.
                        de stekker zelf kan voor problemen zorgen ivm vocht, waar het in dit geval ook aan kan liggen.

grts
                        www.korandoke.be

Comment

Amaai,

Dat wordt hier serieuze concurrentie voor autoforum.be

en we blijven allemaal meeleven tot het opgelost is.
                          En daarna: autoshoot van de Clio!

Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

clio forum is het jaja

grts
                            www.korandoke.be

Comment

Sorry voor wat ik hier op gang heb gebracht, en dan nog in ALGEMEEN in plaats van in CHIT CHAT.
                              Ik fungeer hier min of meer als tolk voor mijn Engelse buur, en had er niet aan gedacht om het op een Clio-forum te vragen. Ik heb er geen idee van wat de Spaanse vertaling is voor BDP, maar heb alvast een foto afgeprint met een pijltje dat naar de bewuste sensor staat gericht. Morgenmiddag gaan we naar de garage en de foto neem ik mee. Deze namiddag hadden ze nog niets gevonden. Ze zochten naar een elektrisch probleem, want mechanisch was volgens hun alles in orde.
                              Ik hou jullie op de hoogte.

edit: ondertussen op Google gevonden dat BDP in het Spaans PMS (punto muerte superior) heet.
                              In België heeft PMS een heel andere betekenis.
                              Last edited by notex; 12 november 2012, 22:33.

Comment

alle kabels inspuiten met haarlak of zoiets en hopen dat dat helpt... :-)

Comment

Working...
                                X