Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bizar defect aan auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Bizar defect aan auto



    Handleiding in bovenstaande link heb ik ook afgedrukt om mee naar de garage te nemen. Daarin staat het symptoon beschreven.
    De "throttle body" zou gereinigd moeten worden. Ik vermoed dat dit met de luchttoevoer te maken heeft.

    Comment


    • #32
      Re: Bizar defect aan auto

      Het zou wel leuk zijn als we via een fotografieforum de Spaanse garagisten kunnen helpen bij het repareren van een auto...

      Ik heb ooit bij een van mijn motoren een probleem gehad, als ik daarmee door de regen reed, dan begon die soms wat in te houden.
      Ik heb toen de ontstekingsbobijnen en alle hoogspanningskabels een dikke laag isolatielak gegeven.
      Tijdens de meer dan 80.000km die ik daarna nog met die motor (GSX 600F) gereden heb heeft die geen enkel probleem meer gehad tijdens regenritten.
      Met die motor heb 117.00km gereden, er stonden "maar" 17.000km op de teller toen ik die inruilde voor een Bandit 1200 S, de dealer wist wel dat de teller rond gereden was.
      Wat de bedrijfszekerheid betreft scoorden de motoren waarmee ik gereden heb veel beter dan de Clio 1,2.
      Met die motoren heb ik nooit serieuze problemen gehad, de Clio heeft zijn deel van mankementen al wel gehad op veel minder kilometers (koppakking, achterremmen, sensor ontsteking, dashboard...), het is dus zeker geen betrouwbare auto.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #33
        Re: Bizar defect aan auto

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Met die motoren heb ik nooit serieuze problemen gehad, de Clio heeft zijn deel van mankementen al wel gehad op veel minder kilometers (koppakking, achterremmen, sensor ontsteking, dashboard...), het is dus zeker geen betrouwbare auto.
        Kan ik beamen. Kheb zelf ook een Clio 1.5dci uit 2003...

        rijd al 2 jaar met vocht.
        airbag heeft al paar keer begeven.
        bij vochtig weer piept hij bij starten (al meerdere malen poulies vervangen).
        wiellagers die het enorm snel begeven.
        Electriciteit dat het soms spontaan begeeft (radios die uitvallen, lampen die plots geen licht meer geven).

        en ik kan blijven aanvullen...

        maar als klein autootje kan hij heel wat sleuren (3 cd rekken van 2meter, bureaustoelen, en nog wat schoenenrekken, allemaal in 1 keer derin + 2personen )
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #34
          Re: Bizar defect aan auto

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          maar als klein autootje kan hij heel wat sleuren (3 cd rekken van 2meter, bureaustoelen, en nog wat schoenenrekken, allemaal in 1 keer derin + 2personen )
          Koen,

          het is verboden om op dit forum reclame te maken voor verhuisfirma's
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #35
            Re: Bizar defect aan auto

            Mijn excuses...

            ik dacht,
            Fotografie forum,
            Auto forum,
            Verhuis forum... 1 pot nat?
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #36
              Re: Bizar defect aan auto

              1 pot vochtproblemen, ja!
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • #37
                Re: Bizar defect aan auto

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                lampen die plots geen licht meer geven
                Lampen die plots geen licht meer geven, daar heeft mijn Clio ook last van.
                Het zijn dan wel de H4 lampen (koplampen) zelf die heel snel doorbranden.
                Ik rij gemiddeld zo'n 7.000km per jaar, en elk jaar heb ik de H4 lampen in de koplampen al moeten vervangen (ik vervang dan gewoonlijk beide lampen tegelijk).
                Terwijl de motor draait is de spanning, (gemeten aan de accu) 14,6V, dat is aan de hoge kant, maar het schijnt normaal te zijn voor de auto's van tegenwoordig.
                Aan de koplamp zelf is de spanning nog 13,6V, dat is eigenlijk net iets te hoog om een normale levensduur te krijgen, dat is de reden waarom die zo snel doorbranden.
                Het is wel eigenaardig dat de gewone lampjes wel heel blijven, behalve de lampjes van het standlicht vooraan, die gaan nog iets sneller stuk dan de H4 lampen (ik heb nu van elke soort een paar lampen in de auto liggen, onlangs heb ik s' avonds nog een H4 lamp moeten kopen in een shop langs de snelweg (aan de pomp dus) omdat ik geen reserve bij had, dat is nu dus geen prbleem meer, want ik heb er zelfs 2 in reserve bij).

                Gelukkig is het geen Mégane, want bij een bepaalde reeks schijnt het heel erg moeilijk te zijn om de lampen te vervangen http://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4 .
                Als je daar een paar keer per jaar nieuwe lampjes in moet laten steken, dan wordt het wel heel erg duur...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #38
                  Re: Bizar defect aan auto

                  Er is een klein, onbelangrijk onderdeeltje dat je kunt vervangen als je veel problemen hebt. Ik weet niet hoe het heet, maar het zit vooraan en achteraan vast met een 4-tal schroeven. Aan de nummerplaten.
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                  Comment


                  • #39
                    Re: Bizar defect aan auto

                    Ik heb hetzelfde voor gehad met een golf 2 : starten en toeren maken geen probleem maar de minste poging om te vertrekken en de motor viel stil. Achteruit heb ik domweg nooit geprobeerd. Het was zo spectaculair dat ik met zijn momenten twijfelde om het denkspoor te volgen van een blokkage in de versnellingsbak. De oorzaak lag bij de hoogspanningskabels.
                    Extreem vermogensverlies, mnoach zit op het juiste spoor.

                    Andere hoogspanningkabels, andere rotor, andere delco. Het zou me verbazen als dit niet zou helpen.

                    Wat betreft die "hydraulische handrem", ik meen me zelfs te herinneren uit mijn opleiding dat dit wettelijk gewoon niet mag (toen toch niet).

                    Paul

                    Comment


                    • #40
                      Re: Bizar defect aan auto

                      Ooit iets vreemd voorgehad met mijn Honda Civic; die viel stil na zo'n 15 minuten rijden.
                      Na controle in een Honda garage bleek één 'bougie' foutmeldingen in het elektronicacircuit te geven.
                      Nieuwe bougie laten steken en nooit meer gehad.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Bizar defect aan auto

                        Ik snap wel niet waarom jullie daarvoor naar een garage gaan, garages zijn toch voor auto's?
                        Voor een Clio is dat ook allemaal normaal.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Bizar defect aan auto

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Extreem vermogensverlies, mnoach zit op het juiste spoor.

                          Andere hoogspanningkabels, andere rotor, andere delco.

                          Wat betreft die "hydraulische handrem", ik meen me zelfs te herinneren uit mijn opleiding dat dit wettelijk gewoon niet mag (toen toch niet).
                          mnoach dankt u.

                          Maar ik denk dat een andere delco en rotor uit een ander tijdperk stammen. Soms helaas, want voor een paar centen kon je toen makkelijker aan een wagen knutselen (en geen dure "zwarte dozen" opblazen)

                          En de handrem (of noodrem) moet volledig onafhankelijk zijn van het gewone remsysteem, en maakt dus geen gebruik van hydraulische middelen, tenzij de wagen een tweede systeem zou hebben (maar dit zou redelijk duur uitvallen). Ik hou niet van de electrisch bediende handrem, want die weigert (terecht) te werken wanneer de wagen in beweging is. Het is een "alles of niets" rem, je kunt helemaal niet doseren, die rijdend gebruiken zou levensgevaarlijk kunnen zijn. Een voetrem à la US cars en Mercedes is beter, maar geef mij maar de stok tussen de stoelen (de stok links van de bestuurder (Citroën C8 en andere) valt onder dezelfde appreciatie als de voetrem: niet bereikbaar voor de passagier. Mijn vader is eens onwel geworden aan het stuur, ik heb toen de noodknipperlichten aangezet, de versnellingen in neutraal getrokken, motor afgezet en de handrem voorzichtig opgetrokken met ingedrukte knop, en intussen de wagen op de pechstrook gestuurd. Wel in mijn broek gedaan (letterlijk), meer door mijn vaders bewusteloosheid (bleek niets te zijn, lage bloeddruk), en gelukkig was er weinig verkeer (midden jaren '80, E40 naar de kust)
                          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                          Comment


                          • #43
                            Re: Bizar defect aan auto

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Ik heb hetzelfde voor gehad met een golf 2 : starten en toeren maken geen probleem maar de minste poging om te vertrekken en de motor viel stil. Achteruit heb ik domweg nooit geprobeerd. Het was zo spectaculair dat ik met zijn momenten twijfelde om het denkspoor te volgen van een blokkage in de versnellingsbak. De oorzaak lag bij de hoogspanningskabels.
                            Extreem vermogensverlies, mnoach zit op het juiste spoor.

                            Andere hoogspanningkabels, andere rotor, andere delco. Het zou me verbazen als dit niet zou helpen.

                            Wat betreft die "hydraulische handrem", ik meen me zelfs te herinneren uit mijn opleiding dat dit wettelijk gewoon niet mag (toen toch niet).

                            Paul
                            En hydraulische handrem mag inderdaad niet.
                            Bij elk medium moet je er van uit gaan dat het kan lekken, hoe traag ook. Maar je wil je auto toch niet op een helling zetten om die 's morgens beneden terug te vinden.

                            Bij vrachtwagens is de handrem luchtbediend, maar dan wel zo : geen lucht is handrem op (met een verschrikkelijk sterke veer), en met luchtdruk is rijtoestand.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Bizar defect aan auto

                              Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                              mnoach dankt u.

                              Maar ik denk dat een andere delco en rotor uit een ander tijdperk stammen. Soms helaas, want voor een paar centen kon je toen makkelijker aan een wagen knutselen (en geen dure "zwarte dozen" opblazen)

                              En de handrem (of noodrem) moet volledig onafhankelijk zijn van het gewone remsysteem, en maakt dus geen gebruik van hydraulische middelen, tenzij de wagen een tweede systeem zou hebben (maar dit zou redelijk duur uitvallen). Ik hou niet van de electrisch bediende handrem, want die weigert (terecht) te werken wanneer de wagen in beweging is. Het is een "alles of niets" rem, je kunt helemaal niet doseren, die rijdend gebruiken zou levensgevaarlijk kunnen zijn. Een voetrem à la US cars en Mercedes is beter, maar geef mij maar de stok tussen de stoelen (de stok links van de bestuurder (Citroën C8 en andere) valt onder dezelfde appreciatie als de voetrem: niet bereikbaar voor de passagier. Mijn vader is eens onwel geworden aan het stuur, ik heb toen de noodknipperlichten aangezet, de versnellingen in neutraal getrokken, motor afgezet en de handrem voorzichtig opgetrokken met ingedrukte knop, en intussen de wagen op de pechstrook gestuurd. Wel in mijn broek gedaan (letterlijk), meer door mijn vaders bewusteloosheid (bleek niets te zijn, lage bloeddruk), en gelukkig was er weinig verkeer (midden jaren '80, E40 naar de kust)
                              Mijn electrisch bediende handrem werkt WEL tijdens het rijden.
                              Ik heb het één keer geprobeerd aan 20 km/h, en ik zat bijna met mijn neus tegen de ruit.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Bizar defect aan auto

                                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                                Ooit iets vreemd voorgehad met mijn Honda Civic; die viel stil na zo'n 15 minuten rijden.
                                Na controle in een Honda garage bleek één 'bougie' foutmeldingen in het elektronicacircuit te geven.
                                Nieuwe bougie laten steken en nooit meer gehad.
                                Van mijn Z1300 vielen ooit, na ongeveer 14 km na een koudstart twee van de zes cilinders tegelijk uit. 's Anderendaags : perfecte start en opnieuw van dat. Begin maar te raden.

                                Comment

                                Working...
                                X