Dit moet eigenlijk in chit-chat staan. Kan een mod dit a.u.b verplaatsen ?
Een kennis die wat verderop woont, heeft een Renault Clio 1,2l van 10 jaar oud. Sedert een half jaar is er een probleem dat men nu in 3 verschillende garages nog niet heeft kunnen oplossen.
Wanneer het droog is, rijdt het wagentje perfect.
Wanneer het geregend heeft of na een nacht met dauw, dan start de auto normaal, maar de motor valt stil wanneer men vooruit wil vertrekken. Achteruit vertrekken en rijden is geen probleem.
Als het niet meer regent en een dag wacht, dan kan men weer normaal vooruit en achteruit rijden.
Probleem is dat het hier in Zuid-Spanje niet zo dikwijls regent, en dat bij natspuiten met de tuinslang er geen problem opduikt.
Er moet dus echt vocht verdampen (condensatie).
Ik heb al gedacht aan een vastgeroeste handrem. In achteruit heeft men een groter koppel waardoor men ondanks de handrem toch zou kunnen rijden, maar dat is het niet. Vijf keer achteruit rijden zonder probleem, dan 1 keer vooruit vertrekken en de motor valt onmiddellijk stil zonder dat de auto een centimeter heeft gebold.
Dit is een auto zonder ingewikkelde electronica. Het enige electrische verschil tussen vooruit en achteruit rijden, is het schakelaartje op de versnellingsbak en de achteruitrijlamp.
Wie weet er raad of heeft een suggestie ?
Een kennis die wat verderop woont, heeft een Renault Clio 1,2l van 10 jaar oud. Sedert een half jaar is er een probleem dat men nu in 3 verschillende garages nog niet heeft kunnen oplossen.
Wanneer het droog is, rijdt het wagentje perfect.
Wanneer het geregend heeft of na een nacht met dauw, dan start de auto normaal, maar de motor valt stil wanneer men vooruit wil vertrekken. Achteruit vertrekken en rijden is geen probleem.
Als het niet meer regent en een dag wacht, dan kan men weer normaal vooruit en achteruit rijden.
Probleem is dat het hier in Zuid-Spanje niet zo dikwijls regent, en dat bij natspuiten met de tuinslang er geen problem opduikt.
Er moet dus echt vocht verdampen (condensatie).
Ik heb al gedacht aan een vastgeroeste handrem. In achteruit heeft men een groter koppel waardoor men ondanks de handrem toch zou kunnen rijden, maar dat is het niet. Vijf keer achteruit rijden zonder probleem, dan 1 keer vooruit vertrekken en de motor valt onmiddellijk stil zonder dat de auto een centimeter heeft gebold.
Dit is een auto zonder ingewikkelde electronica. Het enige electrische verschil tussen vooruit en achteruit rijden, is het schakelaartje op de versnellingsbak en de achteruitrijlamp.
Wie weet er raad of heeft een suggestie ?
Comment