Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Goed zo. Persoonlijk vind ik dat Engelstalige software goedkoper zou moeten zijn, moet immers niet vertaald worden. Laat degene die vertalingen willen maar opdraaien voor de kosten

Anderzijds, vergeet Win8. Als een Mac te duur is (en die zijn duur, weet ik, ik koop ze tweedehands) doe jezelf een plezier en zet dan Ubuntu op je PC. Bespaart je veel kopzorgen...
    Windows 8 is een droom. Werkt hier heel goed en snel. En de nieuwe UI met zijn apps is heel aangenaam om mee te werken.

Ik heb al een paar keren geprobeerd de stap naar Linux te zetten. Ubuntu, Fedora, Red Hat, ... maar welke versie ik ook probeer, ik kan er mijn draai niet in vinden. Waarschijnlijk ook omdat je te veel dingen via de terminal moet doen en ik de nodige commando's niet ken.

Ubuntu 12.10 wou zelfs niet werken op de laptop die ik hier heb liggen. Ik heb daar uiteindelijk Fedora 17 moeten op installeren. Maar... ik moet zo veel werken op PC's dat ik gewoon de tijd niet heb om een nieuw operating system aan te leren. Ik heb destijds, via het werk, al OS/2 moeten leren gebruiken, maar dat OS is ondertussen een stille dood gestorven.

Nee, ik zie mij eigenlijk niet snel meer helemaal omschakelen naar een nieuw systeem. Windows is het voor mij en zal het voor mij ook altijd blijven. Sinds Win95 heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met dit systeem. De enige versie waar zelfs ik problemen mee heb gekend was Windows ME.

Op dit eigenste moment heb ik hier Windows XP, Vista, 7 en 8 draaien, en die draaien allemaal zonder enig probleem. Dus zie ik niet in waarom ik iets anders zou moeten gaan gebruiken.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Ubuntu en OS X hebben veel gemeen, inclusief de terminal. Ik vind Windows 'onnatuurlijk' werken en het ergert mij. Waarschijnlijk omdat ik al 14 jaar met Mac werk, na zoveel tijd zit 't wel in je vingers...
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Daar zal het wel aan liggen ja.

Ik ben begonnen met DOS ? versie weet ik zelfs al niet meer, en windows 3.1. Dus na al die jaren heeft Windows ook nog maar weinig geheimen voor mij.
        Mvg,
        Rudy Mas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht

Ik ben begonnen met DOS ? versie weet ik zelfs al niet meer, en windows 3.1. Dus na al die jaren heeft Windows ook nog maar weinig geheimen voor mij.
          En een resem batch-files gemaakt. Menu' s met gekleurde lijntjes
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht

Ook begonnen met DOS 5, daarna DOS 6, dan Win95, dan afgehaakt...
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              En een resem batch-files gemaakt. Menu' s met gekleurde lijntjes
              Yep, dat was de goede oude tijd. En ik heb ook nog heel veel software gemaakt met Qbasic en nadien Turbo Pascal en C++.
              Mvg,
              Rudy Mas

Comment

Ubuntu en OS X hebben veel gemeen, inclusief de terminal. Ik vind Windows 'onnatuurlijk' werken en het ergert mij. Waarschijnlijk omdat ik al 14 jaar met Mac werk, na zoveel tijd zit 't wel in je vingers...
                Ik heb het omgekeerde , zelfs al na lang werken met Mac, werk ik nog steeds veel sneller met Windows. (nu zit ik ongeveer een uurtje per week op een Mac en telkens ben ik blij dat ik terug naar mijn geliefde windows 8 mag )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Ik heb het omgekeerde , zelfs al na lang werken met Mac, werk ik nog steeds veel sneller met Windows. (nu zit ik ongeveer een uurtje per week op een Mac en telkens ben ik blij dat ik terug naar mijn geliefde windows 8 mag )
                  Idem hier, totaal geen logica terug te vinden op een Mac, enkele maanden geprobeerd maar van pure miserie weer verkocht....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik gebruik Mac's op het werk en ik heb er thuis natuurlijk ook. Dus ik adem Mac (ook iPod, iPad en iPhone). M'n vrouw heeft een Dell laptop met Win7 (ong. 3 jaar oud) en dat ga ik eraf smijten, denk ik. Was vlot in het begin (Pentium Dual Core 2.1Ghz, 4Gb RAM, Win7 64-bit) maar is traag geworden. Blijkbaar nog dezelfde ziekte als vorige Windows versies, na verloop van tijd de boel deraf smijten en nieuwe install. Ik was best aangenaam verrast toen we hem gekocht hadden, een goeie 500 euro en dat werkte prima, nu echter niet meer. Daarvoor had ze een iBook G4 en nooit een probleem mee gehad, maar de Dell gekocht omdat Office voor Mac de documenten soms vreemd weergaf (maar da's de fout van Microsoft natuurlijk ). Misschien is het omdat ik een Windows PC niet zo goed kan 'onderhouden', ik ken er immers veel minder van dan een Mac, maar anderzijds denk ik ook dat dat niet nodig zou moeten zijn : het moet gewoon werken.
                    Enfin, ga er ubuntu opzetten. Ze gebruikt die toch alleen maar voor internet, mail, word en excel en als de test met Open office ok is, dan vliegt windows eraf...

Maar back on topic : vorige week eens naar Fnac Gent geweest en ze stonden met een stuk of 15 te drummen rond de Mac's die er stonden (en neen, 't waren geen tieners die aan 't prutsen waren). 10 m verder een twintigtal PC's met Win8 in demo : niemand ! Momentopname of effectief weinig interesse in Win8 ? Was op een weekdag (eerste week na Nieuwjaar) en er was heel veel volk nochtans...

Maar allee, begin nu niet meteen met tomaten te gooien, Windows is niet slecht, hè. 't Is gewoon dat OS X en Ubuntu beter zijn...
                    Ter verdediging van Microsoft : Windows moet op zoveel verschillende configuraties kunnen draaien, dus dat kan gewoon niet dezelfde integratie tussen hard- en software bieden zoals Apple dat kan. Mochten Apple OS X gewoon uitbrengen met een licentie die je legaal op een PC kan draaien, dan zouden ze ook een miljoen drivers moeten meeleveren, met alle gevolgen vandien. Eigenlijk kunnen Microsoft en Apple wat leren van Ubuntu want daar ben ik van onder de indruk...

Ik koop geen Mac's omdat ze cool zijn, want ik werk er al 14 jaar mee, lang vóór ze hippe must-have gadgets zijn geworden. Als je al altijd met Windows gewerkt hebt, vind je OS X wellicht onlogisch, maar je moet gewoon anders gaan denken (no pun intended).

Edit : deze vond ik wel leuk...

Ja, ook over de Mac hebben ze gelijk. De Linux PC waar ze 't over hebben is van System76, wat duurder dan de doorsnee HP of Dell, maar goedkoper dan Mac. Beetje compromis...
                    Last edited by Kaneda; 12 januari 2013, 10:48.
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik gebruik Mac's op het werk en ik heb er thuis natuurlijk ook. Dus ik adem Mac (ook iPod, iPad en iPhone). M'n vrouw heeft een Dell laptop met Win7 (ong. 3 jaar oud) en dat ga ik eraf smijten, denk ik. Was vlot in het begin (Pentium Dual Core 2.1Ghz, 4Gb RAM, Win7 64-bit) maar is traag geworden. Blijkbaar nog dezelfde ziekte als vorige Windows versies, ....
                      Sorry, stichtend voorbeeld van het MAC syndroom .. wat de boer niet kent ... het sluit leuk aan bij de support avonturen van sommigen hier ... hopelijk komt ge nooit in de problemen met een MAC want dan is uw miserie niet meer te overzien ... enfin ... "Wovon mann nicht sprechen kann ... etc"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Sorry, stichtend voorbeeld van het MAC syndroom .. wat de boer niet kent ... het sluit leuk aan bij de support avonturen van sommigen hier ... hopelijk komt ge nooit in de problemen met een MAC want dan is uw miserie niet meer te overzien ... enfin ... "Wovon mann nicht sprechen kann ... etc"
                        Ik zie best het verschil tussen Win7 op m'n vrouw haar Dell en OS X op m'n Mac. Ervaring met Windows heb ik dus wel. Vroeger had m'n vrouw een PC met XP (Win7 is ok, XP was een ramp), daarna de iBook, en nu de Dell.
                        Ge hebt blijkbaar iets tegen Apple, wel Ubuntu is ook beter dan Windows 7.
                        Ben geen yuppie of zo, die valt voor het design. Ik gebruik Mac's omdat ze gewoon goed zijn. 14 jaar geleden was er OS9. Enige minpunt : cooperative multitasking tov Windows 95/98 in die tijd met preemptive multitasking. Misschien vlotter, maar BSOD's bij de vleet. OS 9 was superstabiel, enkel een paar dodgy extensions konden het systeem doen bevriezen.
                        Geef kritiek, ok, maar hoeveel ervaring heb JIJ met Mac ?
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik zie best het verschil tussen Win7 op m'n vrouw haar Dell en OS X op m'n Mac. Ervaring met Windows heb ik dus wel. Vroeger had m'n vrouw een PC met XP (Win7 is ok, XP was een ramp), daarna de iBook, en nu de Dell.
                          Ge hebt blijkbaar iets tegen Apple, wel Ubuntu is ook beter dan Windows 7.
                          Ben geen yuppie of zo, die valt voor het design. Ik gebruik Mac's omdat ze gewoon goed zijn. 14 jaar geleden was er OS9. Enige minpunt : cooperative multitasking tov Windows 95/98 in die tijd met preemptive multitasking. Misschien vlotter, maar BSOD's bij de vleet. OS 9 was superstabiel, enkel een paar dodgy extensions konden het systeem doen bevriezen.
                          Geef kritiek, ok, maar hoeveel ervaring heb JIJ met Mac ?
                          XP een ramp?
                          Ik heb nooit last gehad met XP Pro. Draait nog prima op mijn reserve-pc.

Design interesseert me wel hoor
                          Als ik nu eens een mooie "design case" kon vinden dan schafte ik die aan.

Ubuntu heb ik en ken ik maar niet grondig.
                          Probleempje echter is hetzelfde als bij Apple: ik kan er niet alle programma's die graag heb en ken op draaien.

En ik heb "gespeeld & gewerkt" met de 1ste Mac Pro die op de markt kwam.
                          Dat was een wirwar van vensters die opstonden en open bleven en dat enerveerde me degelijk
                          Ik was Windows gewoon.

Natuurlijk is het OS geëvolueerd. Heb ik gezien op een Macbook Pro.
                          Vensters bijv. kan je nu ook sluiten zoals in Windows

Ik heb ook liever een eenvoudige structuur van bestanden ed.
                          Een computer = wiskunde en wiskunde = orde
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Natuurlijk is het OS geëvolueerd. Heb ik gezien op een Macbook Pro.
                            Vensters bijv. kan je nu ook sluiten zoals in Windows

Ik heb ook liever een eenvoudige structuur van bestanden ed.
                            Een computer = wiskunde en wiskunde = orde
                            Het OS geëvolueerd ? Je bedoelt Windows met het OS ?
                            Eenvoudige structuur van bestanden ? Wat is er moeilijk aan de Finder ?

Enfin, oeverloze discussie. Ik zeg niet dat Windows slecht is, de achille's hiel is het feit dat er ontelbare verschillende configuraties zijn. Is nu eenmaal zo.
                            Dan verkies ik OS X, die op een beperkt aantal configuraties draait, maar dan wel zoals het hoort.

En nogmaals, Ubuntu draait ook op ontelbare configuraties. En is heel stabiel. Hoedje af hoor voor een gratis OS...
                            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

M'n vrouw heeft een Dell laptop met Win7 (ong. 3 jaar oud) en dat ga ik eraf smijten, denk ik. Was vlot in het begin (Pentium Dual Core 2.1Ghz, 4Gb RAM, Win7 64-bit) maar is traag geworden. Blijkbaar nog dezelfde ziekte als vorige Windows versies, na verloop van tijd de boel deraf smijten en nieuwe install.
                              Je hoeft het OS niet dadelijk van je systeem te gooien en opnieuw te installeren om je laptop terug vlot te krijgen.

Mijn Vista was op deze laptop, na heel veel experimenteren met software en andere dingen, ook traag geworden. Ik zat dus ook met de gedachte om eens helemaal vanaf nul te beginnen om zo er weer enkele jaartjes tegen te kunnen. (Ik heb nu de software draaien die ik wil hebben en hoef niet meer te experimenten tussen verschillende programma's. )

Echter, een kennis uit de UK gaf mij de goede raad om eerst eens even de software van iolo 'System Mechanic' te gebruiken op mijn laptop voordat ik draconische maatregelen nam. Op zijn aanraden de software maar eens getest, ging het mis, dan was dat niet zo erg want ik was toch al van plan om een format te doen en alles opnieuw te installeren.

Wel, na het gebruik van System Mechanic is mijn laptop bijna terug zo snel als toen ik hem voor de eerste keer installeerde. Hij kan moeilijk even snel zijn, daar ik natuurlijk dingen heb draaien die hij nieuw niet had.

Maar, ik kan nu wel terug bij het opstarten veel sneller beginnen te werken en mijn programma's werken ook terug vlotter.

Ondertussen heb ik mij een officiële licentie aangeschaft en het mooie van dit bedrijf is dat je maar 1 licentie hoeft te kopen en die mag je gebruiken op al je toestellen. Ik heb deze dan ook geïnstalleerd op al mijn PC's en het programma werkt heel goed op alle windows versies, zelfs Windows 8.

Ik heb de free versie ook al enkele keren gebruikt op PC's van vrienden en kennissen wanneer ze zaten te zeuren over hoe traag hun PC was geworden. En zelfs de free version kan al redelijk helpen. Voordat je die Laptop dus helemaal opnieuw installeert, probeer dat programma eerst eens, het kan je veel tijd aan installeren van het OS en al de software die je gebruikt besparen.

Trouwens, ik heb hier nog een PC en Laptop draaien op XP, en die staan daar al op sinds XP uitkwam. Natuurlijk werden die ook trager na een tijdje, maar met CCleaner kon ik dat al gedeeltelijk verhelpen, en sinds System Mechanic daar nu ook op draaien werken ze weer als vanouds.

Het probleem van XP en vorige windows versies, is dat je minder controle had van het OS over wat je zelf deed op het systeem. Persoonlijk schakel ik die functie altijd uit in Vista, 7 en 8, omdat ik haat het een beetje dat het OS nu continu zit te vragen of ik dat programma wel wil installeren, of dit en dat wil starten. Maar voor de gewone gebruiker is dat wel handig, dat zet ze aan het denken en het waarschuwt hun ook een beetje dat ze iets opstarten dat eventueel gevolgen voor het systeem kan hebben.

Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom mensen altijd op de kap van Microsoft zit, want ik persoonlijk heb nooit problemen gehad met hun software, uitgezonderd ME dan. Maar ja, die was dan ook heel snel en met ogen en haken in elkaar gestoken. Sinds XP heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met hun OS's die ze hebben uitgebracht.

Net zoals met IE bijvoorbeeld. Ik gebruik die zelf altijd om te surfen en Firefox en Chrome staan enkel op mijn systemen om te zien of mijn website die wel ondersteund. Het enige bezwaar dat ik wel heb met IE, is dat hij te veel ingebakken zit in het OS. Hierdoor kunnen XP gebruikers bijvoorbeeld geen HTML5/CCS3 compatibele IE gebruiken. En mijn nieuwe websites maken dus enkel nog gebruik van pure HTML5 CCS3 code. Dus iedereen met IE8- kan mijn website niet gebruiken zonder de chrome plug-in voor IE. Die waarschuwing krijgen ze ook dadelijk te zien als ze op mijn website komen met zo een verouderde IE versie.

Maar dit is eigenlijk op dit moment het enige probleem dat ik heb met Microsoft. Maar, ik zorg wel, dankzij Google, voor een oplossing voor zij die toch nog IE willen blijven gebruiken op hun oude systemen.
                              Mvg,
                              Rudy Mas

Comment

Het OS geëvolueerd ? Je bedoelt Windows met het OS ?
                                Eenvoudige structuur van bestanden ? Wat is er moeilijk aan de Finder ?

Enfin, oeverloze discussie. Ik zeg niet dat Windows slecht is, de achille's hiel is het feit dat er ontelbare verschillende configuraties zijn. Is nu eenmaal zo.
                                Dan verkies ik OS X, die op een beperkt aantal configuraties draait, maar dan wel zoals het hoort.

En nogmaals, Ubuntu draait ook op ontelbare configuraties. En is heel stabiel. Hoedje af hoor voor een gratis OS...
                                Ben ik 110% mee eens.
                                En als je wilt krijg je de cd&dvd nog gratis thuis gestuurd...
                                Juist dit OS heeft veel vooruitgang geboekt de laatste jaren > veel gebruikersvriendelijker geworden.
                                Ze moesten nog iets doen aan benamingen van schijven ed.
                                En waarom je nu een schijf moet "mounten"... ik geraak daar niet gewoon aan.
                                In Windows zie je direct (A-B)-C-D enz. enz. en vind ik logischer.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X