Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

'k Ga met niet meer druk maken om Microsoft en Windows, slecht voor m'n hart
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik heb zelf al een hele hoop apps gedownload en geïnstalleerd in mijn Modern UI van Windows 8. Daar zitten wel enkele apps bij die ik handig vind, zoals de nieuws apps, de agenda, contacten, en ook enkele gratis grappige foto apps.

En switchen tussen je Modern UI en Desktop is nog altijd identiek hetzelfde als vroeger het Start menu oproepen. Gewoon even klikken op je Windows-key van je klavier. Zo deed ik dat al sinds Vista, en zodoende was dit voor mijn niet zo een grote aanpassing. (Ik vind trouwens het nieuwe start menu veel beter dan de oude, maar dat zal wel weer aan mij liggen. )

En nee, ik heb ook geen touchscreen. Zou zelf onhandig zijn want mijn scherm kan ik niet aanraken zonder op te staan.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Ik vind het ook veel beter dan met het vroegere startmenu. Je hebt ook veel meer opties om je startmenu persoonlijk te maken en het te laten werken in uw workflow. 90% van diegenen die klagen over de nieuwe UI hebben er ofwel nog nooit mee gewerkt (het merendeel) ofwel staan ze niet open voor vernieuwing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Volledig akkoord, ik heb me met die term "2 versies" ietwat verkeerd uitgedrukt. .

Toch wel een kleine paleisrevolutie bij Microsoft als deze geruchten bevestigd worden: een paar dagen geleden las ik nog dat de hele "desktop omgeving" vermoedelijk ging sneuvelen in Win9. Als ze de keuze gaan geven in bv. een servicepack van Win8, dan kan ik me moeilijk voorstellen dat ze iets later terug een bocht van 180° zouden nemen.
          Ik kan moeilijk geloven dat die desktop omgeving zou sneuvelen. De meeste professionele software bestaat niet voor die tegeltjesinterface. Zelfs een Office 2013 is een desktopprogramma (toch op een "echte" windows 8).
          Persoonlijk kan ik leven zonder die start-knop. In -en uitschakelen van mijn PC doe ik gewoon met de aan-uit knop (heb daar vroeger ook gewoonlijk niet de start-knop voor gebruikt).
          Groeten,

Polleke

Comment

't moest er ooit toch eens van komen; Windows 8 zit zo vast als een muur op mijn notebook.

Gisterenavond voor het slapengaan begon ie een update te installeren, een halfuur later was ie nog steeds aan "installeren update 4 van 4" bezig en heb dan maar handmatig afgesloten.
            Toen ik mijn notebook vandaag opstartte begon ie alweer met "update 4 van 4 installeren" en drie kwartier later geeft ie nog steeds hetzelfde scherm...

Iemand een idee hoe dit op te lossen valt en hoe je Win8 in veilige modus opstart?

Alvast bedankt!
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              Iemand een idee hoe dit op te lossen valt en hoe je Win8 in veilige modus opstart?

Alvast bedankt!

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                Bedankt Jan!

Ondertussen OPGELOST door middel van de link die jij hebt geplaatst, heb hem zelf gevonden en dat werkt dus blijkbaar!

DUS Win8 kan je opstarten in veilige modus door Shift+F8 toets ingedrukt te houden.

Momenteel worden de Win8 updates geïnstalleerd dus ben benieuwd of ie nogmaals gaat vastlopen?!
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

NOOIT onderbreken bij installeren van updates. Welke update was het?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                    Té laat...

het ging om volgende updates:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Is niet gebeurd. 4 bleef hangen.

Jan

Comment

Iets heel anders: ex-collega schaft voor zijn dochter een Acer laptop aan en vraagt me een beetje orde op zaken te stellen: bloatware verwijderen, AV installeren en zo.
                        Ik wil recovery DVD's maken maar het blijkt dat je nu een USB stick van 16GB daarvoor moet gebruiken. Misschien wel handig ipv een hele serie DVD's.

Maar dan onderaan de laptop eens gekeken, enkel een kleine sticker van Microsoft, geen code meer te bespeuren.

Is zoiets nog wel wettelijk ? De Europese commissie zou beter aan zo'n praktijken paal en perk stellen, dan zich met onnozelheden als het ontbreken van een icoontje voor de keuze van een browser te bemoeien.
                        Last edited by nete; 19 april 2013, 23:11.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Iets heel anders: ex-collega schaft voor zijn dochter een Acer laptop aan en vraagt me een beetje orde op zaken te stellen: bloatware verwijderen, AV installeren en zo.
                          Ik wil recovery DVD's maken maar het blijkt dat je nu een USB stick van 16GB daarvoor moet gebruiken. Onderaan de laptop eens gekeken, enkel een kleine sticker van Microsoft, geen code meer te bespeuren.

Is zoiets nog wel wettelijk ? De Europese commissie zou beter aan zo'n praktijken paal en perk stellen, dan zich met onnozelheden als het ontbreken van een icoontje voor de keuze van een browser te bemoeien.
                          Herkenbare situatie, bij de lokale dealer heb ik mijn notebook gekocht (Packard Bell). Alles was reeds aanwezig en geïnstalleerd, ik moest gewoon enkele updates doen (Adobe, Microsoft) en Norton eraf gegooid.
                          Ik heb enkel de aankoopfactuur meegekregen (voor de garantie) maar verder heb ik geen codes, licenties of what ever meegekregen.
                          Mocht er ooit iets aan de notebook mankeren dan is er dienst na verkoop maar ik stel mij dan meteen de vraag wat er gebeurd indien de zaak waar ik hem heb gekocht overmorgen failliet gaat?

Comment

Verleden jaar een Mac Pro gekocht en enkel toetsenbord, muis en twee kleine boekjes erbij gekregen, waar waren de Dvd's?
                            Naar de helpdesk gebeld en daar kreeg ik te horen dat ik met een account en het serie van de Mac alles online terug kon installeren als het ooit nodig was, yep zelfs de aangekochte App's.
                            Op mijn vraag waarom er geen software was bijgeleverd zei die vriendelijke heer dat 90% van de klanten na een tijdje hun software 'verloren' had.
                            Eigenlijk het beste systeem tegen piraterij.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik wil recovery DVD's maken maar het blijkt dat je nu een USB stick van 16GB daarvoor moet gebruiken. Misschien wel handig ipv een hele serie DVD's.

Maar dan onderaan de laptop eens gekeken, enkel een kleine sticker van Microsoft, geen code meer te bespeuren.

Is dat een windows 8 versie met Uefi bios (op een merk PC) ? Dan wordt de OEM licensie in dat bios opgeslagen. Dus geen code meer nodig bij het installeren...
                              Bij mijn "cloon" PC zit trouwens wel een windows 8 DVD met bijhorende sticker...

Bij Merk PC's krijg je al behoorlijk lang geen Dvd's meer, en wordt verwacht dat je zelf een recovery versie aanmaakt.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Bij Merk PC's krijg je al behoorlijk lang geen Dvd's meer, en wordt verwacht dat je zelf een recovery versie aanmaakt.
                                Meestal kan je dat aanvinken bij het bestellen (kost dan 10 euro of zo), dat bespaart al veel moeite .
                                Last edited by Franciskine; 20 april 2013, 08:56.

Comment

Working...
                                X