Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

Gisteren bij mijn zoon thuis win 8 bekeken en volgens mij tot nu toe het meest veelzijdige OS van Microsoft tot nog toe. Love it.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Windows 8 is ook zeer bruikbaar op oude bakkies. Ik type dit op een 10 jaar oude laptop met 512 Mb. Draait als een trein

Jan

Comment

Dan toch maar de upgrade aangeschaft en geïnstalleerd.
        Bij de apps krijg ik behalve bij "kaarten" en IE gedurende een ogenblik de tile op volledig scherm en sluit dan onmiddellijk terug. Ik geraak dus ook niet in de appstore.
        Iemand enig idee ?
        Google Chrome niet te vinden onder apps, staat nochtans geïnstalleerd en werkt als ik op desktop overschakel.

Nog wat verder gezocht en de "shutdown" knop aangemaakt. Als ik ze gebruik in de desktop gebeurt er niets, als ik de knop gebruik in de metro interface dan schakelt de PC bliksemsnel over naar de desktop, verder niets.
        Last edited by nete; 3 november 2012, 21:52.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
          Windows 8 is ook zeer bruikbaar op oude bakkies. Ik type dit op een 10 jaar oude laptop met 512 Mb. Draait als een trein

Jan
          Niet overdrijven, hé : de min. systeemvereisen zijn 1 GB. Dat het op 0.5 vlot draait : dat hangt er vanaf wat je vlot noemt...
          Groeten,

Polleke

Comment

Update: De apps kunnen niet worden uitgevoerd omdat mijn verkenner wordt uitgevoerd met beheerdersbevoegdheden. Ik moet hem "normaal" uitvoeren.
            Als ik ga kijken staat "uitvoeren als beheerder" helemaal niet aangevinkt.

Ik begin stilaan te vrezen dat een bestaande Win7 Pro upgraden met behoud van alles nog altijd een nachtmerrie is en blijft.

Had gekozen voor "installeren" dacht dat het ISO bestand wel zou gedownload worden, niet dus.
            Als ik de upgrade terug doorloop (in win8 dus), krijg ik de melding dat de upgrade voor "mijn land" niet beschikbaar is.
            Dit wil dan waarschijnlijk zeggen dat ik maar moet zien aan een CD te geraken om met de toegestuurde code eventueel een herinstallatie in de toekomst te doen ?
            Last edited by nete; 4 november 2012, 09:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Update: De apps kunnen niet worden uitgevoerd omdat mijn verkenner wordt uitgevoerd met beheerdersbevoegdheden. Ik moet hem "normaal" uitvoeren.
              Als ik ga kijken staat "uitvoeren als beheerder" helemaal niet aangevinkt.

Ik begin stilaan te vrezen dat een bestaande Win7 Pro upgraden met behoud van alles nog altijd een nachtmerrie is en blijft.

Al spijt van mijn aankoop: ik had gekozen voor "installeren" dacht dat het ISO bestand wel zou gedownload worden, niet dus.
              Als ik de upgrade terug doorloop (in win8 dus), krijg ik de melding dat de upgrade voor "mijn land" niet beschikbaar is.
              Dit wil dan waarschijnlijk zeggen dat ik maar moet zien aan een CD te geraken om met de toegestuurde code eventueel een herinstallatie in de toekomst te doen ?
              Je kan een cd (liever een dvd) maken....
              En als ik dat kon moet jij dat zeker kunnen

Ik heb beide gedaan nete, een upgrade en een verse installatie met die dvd.

VOOR de upgrade kan je laten controleren waar Windows8 het eventueel moeilijk mee heeft.

zie PM.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Da's alvast gelukt Theo, thx.
                Maar mijn installatie blijft een beetje bizar (zie puntjes hogerop).
                NumLock staat ook steeds af bij het starten, is dat normaal ?

Comment

Kan je aanpassen, was bij mij ook.

Comment

Ja bij mij ook nog
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Kan je aanpassen, was bij mij ook.
                      Misschien ook even vermelden hoe je dit doet. Niet iedereen is echt bedreven in windows. Ik kan het al nergens vinden, hoezeer ik ook zoek.

Groeten,
                      Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                        Misschien ook even vermelden hoe je dit doet. Niet iedereen is echt bedreven in windows. Ik kan het al nergens vinden, hoezeer ik ook zoek.

Groeten,
                        Geert
                        Je moet ook niet zelf zoeken, daar zijn anderen veel beter in.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                          Je moet ook niet zelf zoeken, daar zijn anderen veel beter in.

Jan
                          WOW, dat was fel. Heb ineens ook nog het antwoord gevonden om automatisch in te loggen.

Dank u,

Groeten,
                          Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix
                            WOW, dat was fel. Heb ineens ook nog het antwoord gevonden om automatisch in te loggen.

Dank u,

Groeten,
                            Geert
                            Oops, door zeer trage internetverbinding 2 keer op het knoppeke geduwd (dacht dat hij de eerste keer niet reageerde).
                            Mijn excuses.

Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                              Oops, door zeer trage internetverbinding 2 keer op het knoppeke geduwd (dacht dat hij de eerste keer niet reageerde).
                              Mijn excuses.

Geert
                              Best in zo'n geval de tweede ongewenste post wijzigen in "Oeps, dubbele post, sorry" of zoiets, ipv nóg een post bij te plaatsen

Comment

Tjien, hier niks problemen met de DVD upgrade.
                                Achteraf wel een update moeten doen van de software van de geluidskaart en die was er niet.
                                Dan maar de comptabiliteit modus ingeschakeld en alles werkte.
                                Alles netjes overgezet en dan Windows old verwijderd om ruimte te geven in de HDD.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X