Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Alles werkt hier.
    Had een probleempje doordat een update wat langer tijd nodig had.

*** Die KEY heb ik nog niet ontvangen....alhoewel ik de procedure correct heb uitgevoerd.

Kan je een UPGRADE herbruiken? Omdat je nu een clean install hebt uitgevoerd.
    Ja, was geen enkel probleem. Gewoon opgestart van de DVD deze keer, alle partities verwijderd en 1 grote partitie aangemaakt en dan de setup verder laten lopen.

Ging heel vlot. Ik moet wel zeggen dat ik geen snelheidsverschil merk tussen de update en de zuivere installatie die ik nu heb, maar dat had ik eigenlijk wel verwacht daar ik in Win7 System Mechanic gebruikte om die zuiver te houden van alle rommel dat Windows normaal verzameld als je hem gebruikt. System Mechanic heb ik op Win8 nog niet geïnstalleerd. Gewoon even horen van anderen of ze geen problemen ondervinden.

Ik heb op mijn product key ongeveer 24 uur moeten wachten. Ik had die zelfs al dubbel aangevraagd. Op mijn e-mail adres en op hotmail. Ik vond dat het lang duurde en ik was bang dat mijn webserver de e-mail als spam had gezien en verwijderd. Maar ze kwamen op beide ongeveer na 24 uur binnen na aanvraag.

Media Center is niet echt veranderd tov de Win7 versie. Dus ik begrijp niet echt waarom ze die er niet standaard hebben bijgestoken, maar ja, ze zullen wel een reden hebben gehad zeker. Ik vermoed eigenlijk een beetje omdat ze bij Microsoft willen zien wie dat programma eigenlijk nog gebruikt. Ik zelf gebruik het al van toen het enkel beschikbaar was in OEM versie. Maar naar het schijnt zijn er niet al te veel mensen die het gebruiken, en het zou wel eens kunnen dat ze de ontwikkeling van dit programma zouden kunnen stopzetten.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
      Ja, was geen enkel probleem. Gewoon opgestart van de DVD deze keer.........
      Begrijp ik het goed, u heeft W8 geïnstalleerd op een geformatteerde schijf met de upgrade DVD?

Ik heb op mijn product key ongeveer 24 uur moeten wachten. Ik had die zelfs al dubbel aangevraagd. Op mijn e-mail adres en op hotmail. Ik vond dat het lang duurde en ik was bang dat mijn webserver de e-mail als spam had gezien en verwijderd. Maar ze kwamen op beide ongeveer na 24 uur binnen na aanvraag.

.
      Op welke product key heeft u 24h moeten wachten?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Begrijp ik het goed, u heeft W8 geïnstalleerd op een geformatteerde schijf met de upgrade DVD?
        Dat klopt, maar ik vermoed dat Win8 Setup bij het opstarten van de DVD-schrijf wel al even naar de Hard Disk heeft gekeken en daar Win7 heeft aangetroffen. Daarna kun je dan in Win8 Setup kiezen waar je hem wilt installeren. Hier heb ik dan de optie gekozen om de partities op de Hard Disk te verwijderen en een nieuwe aan te maken en te formateren. (Je moet dit wel allemaal manueel even doen in een menu die hij je laat zien, maar is niet echt moeilijk.) En dan kun je Win8 gewoon op die nieuwe lege partitie installeren zonder problemen. Ik had voor alle zekerheid mijn Win7 schijf bij mij liggen, maar dat was dus niet meer nodig zoals bij vorige upgrade versies van Windows. Ik moet wel zeggen, mijn laatste upgrade die ik gekocht heb was Windows XP. Al de volgende versies, Vista en Win7 zaten als OEM meegeleverd bij mijn nieuwe toestellen. Win8 Pro is de eerste upgrade versie die ik heb gekocht sinds jaren.

Op welke product key heeft u 24h moeten wachten?
        De Product Key van Media Center Pack voor Win8 Pro. Die kun je gratis aanvragen op de Windows website tot 31 Januari. Indien je hem na deze datum nog wil installeren dan zul je moeten betalen. Zodoende heb ik die maar snel aangevraagd, want ik maak hier nog altijd heel veel gebruik van.
        Mvg,
        Rudy Mas

Comment

Probleempje is dat ik geen DVD heb Rudy.
          Maar het zou nog kunnen lukken om dit op dvd te krijgen met de upgrade verkregen (enkel) via een download.
          Ik moet dat wel nog proberen.
          En ik heb nog geen Product Key ontvangen.

Werken in Win8 is wel fijn hoor
          Die grafische omgeving is mooi en werkt ook snel.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Bedankt Rudy, ondertussen ook mijn product key aangevraagd.
            Bij mij was het zoeken hoe ik W8 moest uitzetten Theo, maar uiteindelijk gevonden.
            Het is inderdaad mooi en snel die grafische omgeving.
            IE 10 vind ik ook heel goed.
            En het is inderdaad wel zo dat W8 beter omgaat met het beschikbare geheugen, en dit OS is inderdaad sneller dan W7.
            Start snel op en sluit zeer snel af.
            Ik heb nergens problemen ondervonden bij de installatie ervan.

Screenshot:

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

ben ik inderdaad ook zeer over te spreken, de opstarttijd en algemene werking. Het is blijkbaar heel wat zuiniger met het RAM-geheugen.

In windows 7 bleven mijn cores dikwijls op de volle snelheid draaien, nu gaan die vaker naar de 1.5gHz ipv 'de volle' 2.53.

Een pluspunt vind ik de nieuwe 'taakbeheer', daar zie je nu meer info en de huidige CPU-snelheid, als voorbeeld
              My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

EN intussen ook gevonden hoe ik een dvd kan maken met de upgrade van Win8 Pro.
                EN intussen heb ik een nieuwe installatie gedaan, dus een verse op de SSD, olé
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  EN intussen ook gevonden hoe ik een dvd kan maken met de upgrade van Win8 Pro.
                  EN intussen heb ik een nieuwe installatie gedaan, dus een verse op de SSD, olé

Geen nachtwerk deze keer?
                  My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                    Geen nachtwerk deze keer?
                    Pffff jong, zwijg stil.
                    Alles staat er weer op behalve nog wat programma's.
                    Ben wel die mooie voorstelling kwijt van de foto's.
                    Had ik gisteren in orde en vond dat geweldig, echt
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Bedankt Rudy, ondertussen ook mijn product key aangevraagd.
                      Tja, daar ik MC absoluut moest hebben, gezocht op Internet tot ik een website vond die melde dat je die nu nog gratis kon bestellen. Ik ben zo vertrouwd geraakt aan dat programma dat ik het eigenlijk niet meer zou willen missen op mijn PC. Ik gebruikt dat zelfs om blu-ray's op mijn kamer te kunnen bekijken. Ik heb namelijk enkel een DVD-speler bij de TV staan, maar de PC heeft een blu-ray ingebouwd. HDMI kabeltje tot aan de TV gelegd en nu kan ik die ook op mijn kamer bekijken.

Bij mij was het zoeken hoe ik W8 moest uitzetten Theo, maar uiteindelijk gevonden.
                      Ik had gelukkig al wat kunnen oefenen met die Customer Review versie. Ik had die in een virtual Hard Disk van Win7 geïnstalleerd om mij toch al wat vertrouwd te maken met de interface van Win8. Altijd handig om op voorhand al eens te doen, zodat bij de echte release je toch al een idee hebt of je er kan mee werken of niet. En zelfs dankzij die versie dingen geleerd die ik ook bij Win7 kon toepassen.

Het is inderdaad mooi en snel die grafische omgeving.
                      IE 10 vind ik ook heel goed.
                      Ik heb voor IE10 wel even moeten sleutelen aan mijn CV op mijn website. Het was een niet al te groot heuvel, maar Microsoft is er toch weer in geslaagd om een kleine afwijking te hebben tov de andere browsers. Ofwel, had ik voordien een foutje gemaakt en waren de andere browsers meer vergevensgezind.

En het is inderdaad wel zo dat W8 beter omgaat met het beschikbare geheugen, en dit OS is inderdaad sneller dan W7.
                      Start snel op en sluit zeer snel af.
                      Ik heb nergens problemen ondervonden bij de installatie ervan.
                      Ik moet zeggen dat ik ook verrast ben hoe snel Win8 tegenwoordig afsluit. Ik moet wel zeggen, ik sluit mijn Win8 zelden af, maar heb gewoon een knop aangemaakt die even 'shutdown /h' verstuurt zodat mijne PC in hibernation gaat. Opstarten en afsluiten gaat dan nog eens stukken sneller en dan hoef je je ook niet door een menu te worstelen om hem uit te zetten. Je zou zo ook een button op je Metro interface kunnen zetten die je PC met 1 klik gewoon uitzet.
                      Mvg,
                      Rudy Mas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                        Je zou zo ook een button op je Metro interface kunnen zetten die je PC met 1 klik gewoon uitzet.
                        Aha; nu vertel je wat hé.
                        Oe doe je da eigenlijk, liefst in mensentaal.

Grtz, RF

Comment

Aha; nu vertel je wat hé.
                          Oe doe je da eigenlijk, liefst in mensentaal.
                          Is niet zo moeilijk hoor. Als je weet hoe het moet, natuurlijk.

Ik maak die dingen als volgt aan:
                          • Je gaat naar je windows desktop, klik rechts op je werkblad en dan kies je voor "New - Shortcut"
                          • Dan geef je in - "c:\Windows\System32\shutdown.exe /s /hybrid /t 30"
                          • Als naam geef je 'Shutdown' of 'Afsluiten'
                          • Dan is de shortcut aangemaakt. Je kan dan de eigenschappen opvragen en eventueel een Icon aan de shortcut geven.
                          • Rechts op klikken en in het menu kiezen voor 'Pin to Start' -> Dit plaatst de button op je Metro Interface. (Dit is eigenlijk het oude Start menu. )

shutdown.exe:
                          /s = Afsluiten van de PC
                          /hybrid = Dit zorgt ervoor dat je PC veel sneller opstart
                          /t 30 = Je krijgt dan een waarschuwing te zien dat je PC gaat worden afgesloten. In dit geval na 30 seconden.

Ik doe het op deze manier, omdat ik ook een button heb aangemaakt 'Abort Shutdown'. Moest ik per vergissing eens op de verkeerde knop klikken. Deze maak je aan op dezelfde methode, maar dan geef je in c:\...\shutdown.exe /a.

Ik heb dan nog een derde knop, genaamd Hibernate. Met deze optie wordt je PC ook uitgeschakeld, maar alle open programma's worden opgeslagen. Als je je PC dan opstart, dan krijg je alle programma's te zien die open stonden bij het afsluiten. Ik gebruik dit meestal als ik even een uurtje of zo weg ben en niet wil vergeten waar ik mee bezig was. Dit doe je door: c:\...\shutdown.exe /h in te geven.

Ik heb de gewoonte om die dingen standaard op mijn PC's te zetten, zodat ik altijd heel snel kan afsluiten. Met Win8 is dat zeker nog handiger geworden.

Natuurlijk kun je de shortcuts ook slepen naar je taskbar. Zodoende heb je die knop dan dadelijk op al je schermen staan in Win8
                          Mvg,
                          Rudy Mas

Comment

Rudy.....
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Inderdaad Rudy

Ik heb ondertussen ook mijn product key aangevraagd.

Mijn lightscribe probleem is ook van de baan - uitvoeren als administrator en compatibiliteitsproblemen oplossen.

Blijft nog mijn zelfgemaakte videos in MP2 - kan niet meer met mediaplayer afspelen, maar misschien met Media center... anders ergens een codex moeten kopen zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                                Inderdaad Rudy

Ik heb ondertussen ook mijn product key aangevraagd.

Mijn lightscribe probleem is ook van de baan - uitvoeren als administrator en compatibiliteitsproblemen oplossen.

Blijft nog mijn zelfgemaakte videos in MP2 - kan niet meer met mediaplayer afspelen, maar misschien met Media center... anders ergens een codex moeten kopen zeker?
                                Codex of andere player downloaden is een optie. Ik denk dat MC dezelfde codexen als media player zal gebruiken. Maar je kan het altijd eens proberen.

Anders zou ik je gewoon de VLC Media Player aanraden. Ik vermoed dat deze MP2 wel zal kunnen afspelen.
                                Als ik zelf al eens een video maak, dan zet ik die meestal om naar MP4. Hiervoor kun je altijd 4Free Video Converter gebruiken. Ik zelf gebruik wel een andere, maar die heb ik destijds aangekocht.
                                Mvg,
                                Rudy Mas

Comment

Working...
                                X