Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Windows 8

    Bie sommuhu BIOS'n moej noh oltiet ip nkopke ("the any-key") duwn veur dat ie wilt ipstartn va ne CD, zelvs ol ist juste in de boot sequence ingesteld.

    Comment


    • #47
      Re: Windows 8

      Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
      Bie sommuhu BIOS'n moej noh oltiet ip nkopke ("the any-key") duwn veur dat ie wilt ipstartn va ne CD, zelvs ol ist juste in de boot sequence ingesteld.
      Okke ne pc installere zeteke dien BIOS oltid dat'n moe epstart'n van de cd ==> de harde skive ==> en de reste ôns der zïn.


      Grtz, RF
      Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #48
        Re: Windows 8

        Theokus "Paul heb je een idee of we die upgrade (NL-versie) bijv. kunnen downloaden en bewaren op schijf?"


        Nee, dat lijkt me onwaarschijnlijk, ik heb niet veel interesse in windows 8 omdat ik het zeker niet ga installeren.
        Het lijkt me logisch dat als je een upgrade-cd kunt kopen, (pro natuurlijk) dat het dan wel kan.
        Als je wat daarover wilt weten zou je het op het forum van Tweakers (waar ik dit heb gelezen) kunnen uitzoeken.
        Helaas kan ik je niet verder helpen. http://gathering.tweakers.net/forum/...s/1512966/last
        Paul
        Last edited by paulmedusa; 25 oktober 2012, 10:12. Reden: citaat vergeten

        Comment


        • #49
          Re: Windows 8

          ik denk dat je een nieuwe chronometer nodig hebt ... .. en als het zoveel sneller loopt dan W7 dan zou ik maar eens grondig gaan opruimen op je W7 systeem, ik denk dat je aardig wat rommel aan je staart hebt hangen ...
          .. en je dure uitleg van "alomtegenwoordige multicore CPU's" .. OMG .. je lijkt wel een verkoper van stofzuigers ... die verkopen ook aangezogen lucht



          +1
          Ik zie windows 8 als een manier om mensen geld uit de zakken te kloppen.
          Ik kan me voorstellen dat als je een tablet hebt, het wel handig zou kunnen zijn.
          Ik heb mijn win 7 altijd opgeruimd en daardoor snel genoeg gehouden.
          Maar goed, voor mij is het makkelijk praten omdat ik zoals meerdere mensen al vanaf versie 3.0 op mijn pc heb,
          en er mee kan sleutelen zoals ik wil.
          Paul
          Last edited by paulmedusa; 25 oktober 2012, 09:46. Reden: Citaat vergeten

          Comment


          • #50
            Re: Windows 8

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            ik denk dat je een nieuwe chronometer nodig hebt ... ..
            Misschien moet je eerst maar eens naar de cijfers kijken vooraleer je dingen in het belachelijke gaat trekken.


            Hoeveel ervaring heb je zelf dan met Windows 8 RTM? Ik kan zeer duidelijk merken dat een verse W8 sneller is dan een verse W7, zelfs met een 256GB SATA600 SSD en een 5.0 GHz core i7. Ik werk ondertussen niet meer in de computerwereld maar het is nog wel een semi hobby om m'n systeem zo snel mogelijk te laten functioneren. Windows 8 is zwart op wit sneller, punt.


            OMG .. je lijkt wel een verkoper van stofzuigers ... die verkopen ook aangezogen lucht
            Zijn zo'n onnozelheden het enige wat je kan bijdragen aan de discussie? Mijn punt was dat multicores (4+ logische kernen) relatief recent ingeburgerd zijn geraakt. Windows 8 gaat er efficienter mee om dan Windows 7 wat scheduling betreft, wat een logische evolutie is gezien de huidige trend. Het is een stap vooruit, alweer.

            De nieuwe interface vind ik zelf maar niks, dus gebruik ik hem ook niet. Ik werk gewoon zoals ik gewoon was met Windows 7, maar met de verbeteringen erbij. Kleine zaken zoals bvb de Task Manager waar je nu de startup list kan aanpassen alsook de services is gewoon handig. Niet noodzakelijk, maar gewoon handiger.

            Natuurlijk als je niets doet met je PC behalve mails checken en onzin posten op een forum dan zal upgraden zinloos zijn.

            Comment


            • #51
              Re: Windows 8

              Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
              Windows 8 is zwart op wit sneller, punt.
              Of die dat binnen twee jaar nog gaat zijn is maar de vraag.
              Vergelijkingen maken (zoals velen dit doen) tussen een systeem dat al langer draait en een pas geïnstalleerd systeem is daarom niet altijd de correcte manier.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: Windows 8

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ik heb al last met USB3.0 in Windows 8.
                Een zeker component is niet aanwezig?? Geen idee wat dat is.
                Als je moederbord een exotische USB3 chip heeft dan heb je daarvoor de driver nodig van de fabrikant .. geen idee of W8 die al ondersteunt of herkent .. onder W7 en op mijn asus bord heb ik een Renesas (was vroeger NEC) chipset voor USB3 en dus hetzelfde verhaal ...

                Comment


                • #53
                  Re: Windows 8

                  Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                  Misschien moet je eerst maar eens naar de cijfers kijken vooraleer je dingen in het belachelijke gaat trekken.


                  Hoeveel ervaring heb je zelf dan met Windows 8 RTM? Ik kan zeer duidelijk merken dat een verse W8 sneller is dan een verse W7, zelfs met een 256GB SATA600 SSD en een 5.0 GHz core i7. Ik werk ondertussen niet meer in de computerwereld maar het is nog wel een semi hobby om m'n systeem zo snel mogelijk te laten functioneren. Windows 8 is zwart op wit sneller, punt.




                  Zijn zo'n onnozelheden het enige wat je kan bijdragen aan de discussie? Mijn punt was dat multicores (4+ logische kernen) relatief recent ingeburgerd zijn geraakt. Windows 8 gaat er efficienter mee om dan Windows 7 wat scheduling betreft, wat een logische evolutie is gezien de huidige trend. Het is een stap vooruit, alweer.

                  De nieuwe interface vind ik zelf maar niks, dus gebruik ik hem ook niet. Ik werk gewoon zoals ik gewoon was met Windows 7, maar met de verbeteringen erbij. Kleine zaken zoals bvb de Task Manager waar je nu de startup list kan aanpassen alsook de services is gewoon handig. Niet noodzakelijk, maar gewoon handiger.

                  Natuurlijk als je niets doet met je PC behalve mails checken en onzin posten op een forum dan zal upgraden zinloos zijn.
                  Je hebt nog steeds een nieuwe chronometer nodig man ... Ik heb twee configs lopen op twee verschillende PC's beiden met een SDD voor het OS. Sommige "review" sites lopen hoog op met oncontroleerbare cijfers ivm met startup snelheid die worden nergens in "real time" forums bevestigd door geen enkel gebruiker in een echte werkomgeving. Ik heb ook recenties gelezen als "startup in 9 seconds", helaas wisten deze grapjurken nooit te vertellen hoe ze eea tweakten behalve dat ze een aantal services van het OS er uit gooiden in de illustere hoop dat het allemaal wel zou loslopen ... sja, op die manier kan ik een OS ook wel uitkleden tot niets om de benchmarks op te krikken ...
                  Als je dus een volledig operationeel systeem opgeboot krijgt in 18-19 seconden na de bios beep dan ben je best goed bezig. De rest is IMHO gebakken lucht!
                  Dat W8 "efficienter omgaat met uw "logische 4+" kernen" is voor mij evenzeer gebakken promotielucht. 't zal iets méér moeten zijn dan picoseconden als men dat wil merken ...
                  & van onzin gesproken & BTW ik heb geen "4+ logische kernen" maar 4 "echte" kernen met 8 threads ...

                  en BTW .. de cijfers van de geciteerde site "stinken"
                  Startup and shut down speeds
                  Windows 7 startup: 45 secs dikke pech.. mijne arme W7 start op in krek 19 seconden
                  Windows 8 startup: 21 secs
                  Windows 7 shutdown: 13 secs .. nog grotere pech want mijn windows 7 sluit af in net iets meer dan 5 seconden ... allez, zeg 6
                  Windows 8 shutdown: 7 secs

                  dit lijkt mij kompleet "natte vinger" werk .. de rest zal wel navenant zijn!

                  De enige echte vooruitgang van W8 is de "OS config imaging" die opgeslagen wordt en het OS "herboot" vandaar uit maar dat is appelen met citroenen vergelijken ...

                  .. enfin, je ziet maar of je je geroepen voelt om Gates nog rijker te maken, voor mij is het sop de kool niet waard en daar sta ik niet alleen mee ...

                  Comment


                  • #54
                    Re: Windows 8

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ik denk toch dat ik (en velen met mij vermoed ik) zullen wachten tot Microsoft het onrealistische van zijn huidige zienswijze inziet en een versie Win8 DL (desktop laptop) en een versie Win8 TS (touch screen uitbrengt). Want de huidige werkt allesbehalve logisch op een niet-touch screen, tenzij je ineens al begint te wroeten in het systeem om die afschuwelijk lelijke Metro interface te liquideren. Uiteraard is dit een persoonlijke mening.
                    Voor een desktop is 8 geen probleem. Hoeveel keer moet ik het nog zeggen
                    Als de pc is gestart zie je die tegels. Klik dan op de tegel "Desktop" en je bent vertrokken. Je hebt dan toch de interface van 7.
                    Gisteren nog uitvoerig mee bezig geweest. Alles werkt en vlot alsof ik nooit weg geweest ben van Windows 7
                    Vraag is natuurlijk als 7 goed draait waarom dan overschakelen naar 8.
                    Ik gebruikte dus de interface van 7 in 8.
                    Als het besturingssysteem BETER is dan Windows 7 dan kunnen we wel eens praten
                    Last edited by theokus; 25 oktober 2012, 16:09.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #55
                      Re: Windows 8

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      s
                      Windows 7 startup: 45 secs dikke pech.. mijne arme W7 start op in krek 19 seconden
                      Windows 8 startup: 21 secs
                      Windows 7 shutdown: 13 secs .. nog grotere pech want mijn windows 7 sluit af in net iets meer dan 5 seconden ... allez, zeg 6
                      Windows 8 shutdown: 7 secs

                      dit lijkt mij kompleet "natte vinger" werk .. de rest zal wel navenant zijn!

                      De enige echte vooruitgang van W8 is de "OS config imaging" die opgeslagen wordt en het OS "herboot" vandaar uit maar dat is appelen met citroenen vergelijken ...

                      .. enfin, je ziet maar of je je geroepen voelt om Gates nog rijker te maken, voor mij is het sop de kool niet waard en daar sta ik niet alleen mee ...
                      Als leek kan ik dit allemaal niet weten. Misschien na lang zoeken en lezen
                      Als 8 beter is, vlotter werkt, beter gebruikt maakt van hetgeen in mijn pc steekt ed. dan zou ik de overstap kunnen maken.

                      Als ik 8 kan gebruiken zoals 7, dan maakt het voor mij geen verschil uit behalve dat ik ong. 149 euro kwijt zal zijn aan de nieuwe OS.
                      Met de Metro interface heb ik nog een beetje problemen omdat ik niet kon zien welke programma's openstaan.
                      Dit is nog iets van uit de "goede" oude tijd om recourses te sparen: één draaiend programma verbruikt minder dan 2 of 3.
                      Tegenwoordig is alles bijna mega En betaalbaar.

                      Zo heb ik bijv. ook Firefox geïnstalleerd. Ben die direct bereikbare tabs gewoon he.
                      Ik wil me wel aanpassen maar dan moet het beter zijn voor mij...
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #56
                        Re: Windows 8

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Of die dat binnen twee jaar nog gaat zijn is maar de vraag.
                        Vergelijkingen maken (zoals velen dit doen) tussen een systeem dat al langer draait en een pas geïnstalleerd systeem is daarom niet altijd de correcte manier.
                        Had al aangegeven in mijn post dat ik vergeleek met een vers geinstalleerde Windows 7. Sowieso doe ik nooit "jaren" met een install.


                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Ik heb ook recenties gelezen als "startup in 9 seconds", helaas wisten deze grapjurken nooit te vertellen hoe ze eea tweakten behalve dat ze een aantal services van het OS er uit gooiden in de illustere hoop dat het allemaal wel zou loslopen ... sja, op die manier kan ik een OS ook wel uitkleden tot niets om de benchmarks op te krikken ...
                        Zonder enige tweak start mijn Windows 8 op van SSD (Samsung 830) in 4 à 5 seconden (de ene keer is de andere niet)
                        Zonder enige tweak start mijn Windows 7 clean install op dezelfde hardware op in 16 seconden. Gemeten na de POST.


                        Dat W8 "efficienter omgaat met uw "logische 4+" kernen" is voor mij evenzeer gebakken promotielucht. 't zal iets méér moeten zijn dan picoseconden als men dat wil merken ...
                        & van onzin gesproken & BTW ik heb geen "4+ logische kernen" maar 4 "echte" kernen met 8 threads ...
                        Sorry maar ik zie hier vanop 100 kilometer dat ge maar wat uit de lucht grijpt waar ge heilig van overtuigd zijt om één of andere reden maar is niet gebaseerd op feiten.
                        Met 4+ bedoelde ik overigens 4 of meer logische kernen. Windows 7 gaat redelijk om met dual cores (en 4 logische) maar 4/8 doet Windows 8 duidelijk beter. Ik heb ook gewoon een 2600k met 8 threads op 5 GHz. 8 is meer dan 4 dus 4+.


                        en BTW .. de cijfers van de geciteerde site "stinken"
                        Startup and shut down speeds
                        Windows 7 startup: 45 secs dikke pech.. mijne arme W7 start op in krek 19 seconden

                        Ja omdat gij met compleet andere hardware andere getallekes ziet...nogal logisch. Geweldig argument, echt knap.
                        Ik kan even goed zeggen dat hun Windows 8 startup veel te traag is dan tegenover mijn systeem.
                        Misschien dat je eens Windows 8 moet installeren ipv te roepen wat wel of niet kan. Windows start 8 zoveel sneller omdat er gewoon veel minder geladen wordt, veel dingen worden uit hibernation getrokken.

                        dit lijkt mij kompleet "natte vinger" werk .. de rest zal wel navenant zijn!
                        ITPro is a leading source of enterprise IT news, reviews, and analysis, helping decision-makers navigate the maze of cyber security, cloud, and infrastructure investment

                        Get full-length product reviews, the latest news, tech coverage, daily deals, and category deep dives from CNET experts worldwide.



                        Microsoft krijgt van mij geen cent en ik heb ook geen aandelen. Windows 8 licentie heb ik toch al gekregen. Voor de gemiddelde gebruiker is er inderdaad geen reden tot upgraden. Maar voor diegenen die belang hechten aan snelheid is Windows 8 op quasi alle punten (en testen) een verbetering. Daar kan je ondertussen al niet meer naast kijken. Windows XP is ook nog altijd populair zat, mensen blijven graag bij het bekende. (en in dit geval moet ik ze gelijk geven, de nieuwe interface van Windows 8 voegt eigenlijk niets toe voor de gebruiker. Je kan er aan wennen maar waarom in hemelsnaam? Vandaar dat ik mijn Windows 8 een Windows 7 appearance heb gegeven. best of both worlds)

                        Comment


                        • #57
                          Re: Windows 8

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Of die dat binnen twee jaar nog gaat zijn is maar de vraag.
                          Vergelijkingen maken (zoals velen dit doen) tussen een systeem dat al langer draait en een pas geïnstalleerd systeem is daarom niet altijd de correcte manier.
                          Er is een refresh optie, moest je er teveel brol op zetten, waarbij je kan kiezen als je Documenten en Programma's behouden worden.
                          @Regulus: Installeer het eens, leer ermee werken, zet al je programma's en documenten erop en u zal U bij ons toevoegen .
                          Last edited by playerofwar; 25 oktober 2012, 19:44.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Windows 8

                            Een heel praktische vraag: hoe krijg ik die afschuwelijke metro-interface weg, zodat ik opstart zoals Windows 7 EN dat ik een normale startknop krijg en NIET die metro startknop, die je weer naar die metro tegels stuurt ? Dus een startknop met programma's e.d. Ik kan nu wel op die desktop, maar als ik op de plek waar de startknop klik kom ik terug op die gekleurde vlakjes.
                            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                            Comment


                            • #59
                              Re: Windows 8

                              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                              Een heel praktische vraag: hoe krijg ik die afschuwelijke metro-interface weg, zodat ik opstart zoals Windows 7 EN dat ik een normale startknop krijg en NIET die metro startknop, die je weer naar die metro tegels stuurt ? Dus een startknop met programma's e.d. Ik kan nu wel op die desktop, maar als ik op de plek waar de startknop klik kom ik terug op die gekleurde vlakjes.
                              Lees toch eens, heb ik hier al tien keren gezegd
                              Start Windows 8.
                              Je komt terecht in die Metro.
                              K L I K op DESKTOP. (licht blauwe tegel linksonder in het beeld)
                              En je zit in de interface zoals die van Windows 7.
                              ================================================== ======================
                              Het is juist daarom dat ik voorlopig de zin nog niet zie om over te schakelen naar Windows 8.
                              Ik ben het wel aan het testen en het "lijkt" sneller.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #60
                                Re: Windows 8

                                Dat weet ik: maar zodra ik op de desktop probeer te zoeken naar een startknop kom ik weer terug op die metro-interface. Ik wil een startknop die uitklapt zoals
                                Windows 7.....U heeft het misschien al 10x gezegd, maar u leest mijn vraag niet goed. Ik wil dus de gehele metro-interface met een instelling volledig eraf mikkeren, zodat ik ook opstart met een Windows 7 interface ZONDER metro en een ECHTE startknop zoals Windows 7.
                                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                                Comment

                                Working...
                                X