Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2400

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2400

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Misschien te intelligent om nog met jou te willen (serieus) argumenteren? Je laat telkens duidelijk blijken dat je niet wenst te argumenteren, maar alleen wenst te beledigen. Dus wat baten kaars en bril...
    Herlees #48 en 49 dan eens....
    Als er serieus geargumenteerd wordt kan je van mij ook een serieus antwoord verwachten.
    Maar daar wordt overgekeken...
    Alleen maar tegendraads zijn om met de hoop mee te heulen om toch maar sympathie op te wekken, bewijst voor mij een gebrek aan ruggengraat.
    Ik daag je uit om hier een serieuze argumentatie neer te pennen over waar het topic om gaat.
    Maw het vernietigen van 1400 fazanten.
    Je mag er zelfs de jacht bij betrekken, als je maar niet te veel van de essentie afwijkt.
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Herlees #48 en 49 dan eens....
      Als er serieus geargumenteerd wordt kan je van mij ook een serieus antwoord verwachten.
      Maar daar wordt overgekeken...
      Alleen maar tegendraads zijn om met de hoop mee te heulen om toch maar sympathie op te wekken, bewijst voor mij een gebrek aan ruggengraat.
      Ik daag je uit om hier een serieuze argumentatie neer te pennen over waar het topic om gaat.
      Maw het vernietigen van 1400 fazanten.
      Je mag er zelfs de jacht bij betrekken, als je maar niet te veel van de essentie afwijkt.
      Bekijk dan ook eens #46, klik eens verder en beluister het interview even.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Het is zo zelden dat je serieus antwoord dat men er inderdaad kan overkijken.
        Maar je wou serieus? Wel men kan gewoon niet anders dan deze illegale fazanten afmaken en dat om verschillende redenen (misschien zou je toch eens naar de link in #46 moeten luisteren). Allereerst is er de voedselveiligheid, men zou al het gros van deze dieren moeten testen op van alles en nog wat, want ze zijn immers gekweekt om af te schieten en hoe goedkoper men deze beesten kan grootbrengen hoe beter men er van wordt. Ten tweede wie gaat de prijs betalen om deze dieren te slachten en gebruiksklaar te maken en dan nog eens instaan voor het aan de man brengen. Of wil je dat het voedselagentschap ze levend uitdeelt op de hoek van de straat? Wie gaat er uiteindelijk verantwoordelijk zijn als er tijdens of na dat proces 'iets' misgaat? Een oplossing zou dan zijn om dit allemaal op de kosten te doen van de fokker bij wie ze in beslag zijn genomen. Je hoeft dus niet intelligent zijn om te beseffen dat het dan nog altijd beter is om deze dieren te euthanaseren dan ze te laten afschieten voor het plezier.
        Maar dat is niet wat jij wenst te horen... evenals je wenst te horen dat deze dieren er niet zouden zijn mochten er geen (zondags)jagers zijn.
        Jean Pierre.

Comment

Als ik er 2400 in de mijne steek, is die ondertussen wel vol.
          Hoe groot zijn de diepvriezers van die mannen?
          Misschien dat er nog een paar voor mil overblijven.
          Diepgevroren kunt ge er nog evengoed op schieten.

Comment

Het is zo zelden dat je serieus antwoord dat men er inderdaad kan overkijken.
            Maar je wou serieus? Wel men kan gewoon niet anders dan deze illegale fazanten afmaken en dat om verschillende redenen (misschien zou je toch eens naar de link in #46 moeten luisteren). Allereerst is er de voedselveiligheid, men zou al het gros van deze dieren moeten testen op van alles en nog wat, want ze zijn immers gekweekt om af te schieten en hoe goedkoper men deze beesten kan grootbrengen hoe beter men er van wordt. Ten tweede wie gaat de prijs betalen om deze dieren te slachten en gebruiksklaar te maken en dan nog eens instaan voor het aan de man brengen. Of wil je dat het voedselagentschap ze levend uitdeelt op de hoek van de straat? Wie gaat er uiteindelijk verantwoordelijk zijn als er tijdens of na dat proces 'iets' misgaat? Een oplossing zou dan zijn om dit allemaal op de kosten te doen van de fokker bij wie ze in beslag zijn genomen. Je hoeft dus niet intelligent zijn om te beseffen dat het dan nog altijd beter is om deze dieren te euthanaseren dan ze te laten afschieten voor het plezier.
            Maar dat is niet wat jij wenst te horen... evenals je wenst te horen dat deze dieren er niet zouden zijn mochten er geen (zondags)jagers zijn.
            Punt een: pluimvee in het algemeen is onderhevig aan verschillende ziektes. Oa snot, bloedluis, coccidiose, enz. Zeker als ze met velen in een ruimte zitten. Dacht je nu echt dat de kippen, parelhoenen,kwartels, enz die jij eet, daar niet tegen behandeld worden? Droom lekker verder...
            Ook pluimvee in het wild zijn vatbaar voor deze ziektes. Dacht je nu echt dat voedselveiligheid alle fazanten, patrijzen geschoten in het wild gaat controleren...droom lekker verder...
            Diegenen die fazanten kweken zijn ook niet zot hé. Als ze die dieren niet goed verzorgen creveren ze of wordt hun groei geremd. Gevolg onverkoopbaar...

Punt twee: wie er dat betaalt is de eindverbruiker natuurlijk. Dat is toch de evidentie zelf... De kip die jij eet wordt ook naar het slachthuis gevoerd en komt daarna in de winkelketens terecht. En hier bij ons voorbeeld is het nog goedkoper omdat het om in beslag genomen dieren gaat. Eigenlijk is het zinloos om hierop te reageren...

Als er hier geen fazanten zouden zijn, wel dan worden ze ingevoerd... Simpel toch
            Er wordt altijd aan de vraag van de consument voldaan. Nadeel is natuurlijk dat men hoegenaamd geen controle, laat staan traceerbaarheid, heeft over wat er met die dieren is gebeurd. Zoals nu al het geval is, en niet enkel bij wild.
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Bekijk dan ook eens #46, klik eens verder en beluister het interview even.
              Lees #65.
              En stel dan de vraag aan de vogelbescherming wat er met het pluimvee gebeurt dat ook gekweekt wordt en in de winkels terecht komt...mensen schrik aanjagen om hun stommiteiten te rechtvaardigen, dat is feitelijk hun core business.
              En dan dat gezever over die Canadese ganzen...
              Laten ze die ook controleren? Het zijn nochtans geen inheemse dieren...die euthanaseren ze niet, neen, die gaan ze zelfs nog trachten te plaatsen....
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                Als ik er 2400 in de mijne steek, is die ondertussen wel vol.
                Hoe groot zijn de diepvriezers van die mannen?
                Misschien dat er nog een paar voor mil overblijven.
                Diepgevroren kunt ge er nog evengoed op schieten.
                Je kan er hetgeen er niet meer in kan misschien steken waar de zon nooit schijnt
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ik droom al lang niet meer... ik heb 13 jaar gezien dat men in de voedselindustrie op alle niveaus 'foefelt', zelfs ten koste van de gezondheid.
                  Maar hier spreek je over 'illegaal' gekweekte dieren die aan alle mogelijke controles ontsnapt zijn. Deze in de voedselketen brengen (zonder traceerbaarheid) staat gelijk met enorme risico's nemen en dat kan geen enkel 'staatsorgaan' verantwoorden. En ik volgde hier de gedachten om deze in beslag genomen fazanten gratis uit te delen aan kansarmen (en die betalen dan dus niets!), daarom vroeg ik dus wie de factuur voor het slachten enz. zou betalen. Dat mijn kip niet gratis op mijn bord komt is mij reeds langer bekend.

Diegenen die fazanten kweken voor consumptie zijn niet zot... zij die ze illegaal kweken voor de jacht zijn niet normaal en zullen zich niet aan de 'regels' houden.
                  Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    Je kan er hetgeen er niet meer in kan misschien steken waar de zon nooit schijnt
                    Zeggen ze dat? Ik schiet niet op illegale kweek. En heb die mannen hunne diepvries in dit verband dus nooit gezien.

Comment

Misschien te intelligent om nog met jou te willen (serieus) argumenteren? Je laat telkens duidelijk blijken dat je niet wenst te argumenteren, maar alleen wenst te beledigen. Dus wat baten kaars en bril...
                      Ik denk dat dit het gedrag van betreffende persoon in het kort samenvat. Zelf heb ik het geluk om al 25 jaar te mogen wonen in de laatste bossen die Vlaanderen rijk is en ik kan hilarische verhalen vertellen over stoere jagers en gekleurde kiekens. Wel moet ik zeggen dat sinds het verbod op het uitzetten deze ronduit belachelijke toestanden hier opgehouden zijn. Belachelijk is zelfs het woord niet, zielig past beter
                      Voor de rest kan (mil1 zit in het vergeetputje en daar blijft hij) en wil ik een "discussie" met deze persoon niet meer volgen, dit om de reden die Jean Pierre hoger aanhaalde.

Comment

Aangezien dit stilaan uit de hand begint te lopen gaat hier een slotje op . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                        X