Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2400

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 2400

    Je doet er mee wat je wil.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #47
      Re: 2400

      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      ... Fanatisme is hen hier ook niet vreemd.
      Plant nog maar wat wilgen das pas mooi
      Inderdaad, treur-wilgen.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #48
        Re: 2400

        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Het gaat hem hier niet over de jacht, daar is hier al genoeg over gemekkerd..
        Het feit dat er gezonde dieren vernietigd worden, er zijn organisaties genoeg, die de minder begoeden van deze maatschappij, een plezier zouden doen bij een verdeling van deze dieren.
        Als jullie het dan toch op de jacht willen afschuiven, dan zouden deze tamme kiekens tenminste in het voedingscircuit beland zijn.
        Klemmen zijn dat niet Poza... en die zijn gemakkelijk te verwijderen....
        Fazanten zijn zoals kippen, dat zijn ergens kannibalen. Als die bloed zien pikken ze tot de dood er op volgt. Maar dat weten de meesten hier natuurlijk niet. Of wisten jullie dat bij kippen de snavel gedeeltelijk wordt weggebrand....
        Ik vind het een schande dat er zo veel, perfect voor consumptie geschikt, voedsel weggegooid wordt.
        Maar ja, dat zal de groenen een zorg wezen. Blind fanatisme.

        Hier moet ik toch op reageren.
        Je hebt inderdaad gelijk als je de mannen van Natuurpunt fanatiekelingen noemt die zeggen dat ze opkomen voor natuurbehoud. In mijn ogen doen ze alles alleen voor het geld. Kijk even naar de thread die ik hierover startte met als onderwerp "NAtuurpunt vernield 14 HA in Geel Bel". Willem Laermans geeft toe dat het hout dat in Geel werd gekapt, verkocht werd aan China om er meubels voor Ikea van te maken.
        Wat de jacht betreft zullen wij het nooit eens worden Mil1. Voor mij moet dit worden afgeschaft. Het is onnodig en in mijn ogen niet meer van deze tijd. Er was een tijd dat mensen de jacht nodig hadden om te overleven maar heden kan men enkel zeggen dat het is voor het plezier. Een levend wezen, in dit geval een dier, doden enkel voor het plezier, is immoreel. Je mag nu wel zeggen dat de jacht nodig is voor het inperken van sommige wildsoorten maar als er een soort is die dreigt te overheersen, komt dit enkel doordat de mens zijn natuurlijke vijanden heeft uitgeroeid. Ik wil echt niet veralgemenen maar de jagers die ik ken, houden zich helemaal niet aan de regels. Een 'jager' die op privéterrein met een punt 22 longrifle met kijker en geluidsdemper (een verboden wapen trouwens) een ree schiet buiten het jachtsezoen, kan men niet iemand noemen die dit doet uit natuurbehoud. Fazanten die illegaal, want het is verboden, gekweekt worden om later uit te zetten voor de jacht, kan men toch niet goedpraten. Indien ze later zijn gedood en vernietigd ben ik het met je eens dat dit een schande is.
        Je zegt ook dat kippen kannibalen zijn. Als je ze met 20000 of meer in een zeer beperkte ruimte zet, zal zoiets gebeuren maar in de vrije natuur zie ik ze dat niet zo meteen doen.
        Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

        Comment


        • #49
          Re: 2400

          Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
          Hier moet ik toch op reageren.
          Je hebt inderdaad gelijk als je de mannen van Natuurpunt fanatiekelingen noemt die zeggen dat ze opkomen voor natuurbehoud. In mijn ogen doen ze alles alleen voor het geld. Kijk even naar de thread die ik hierover startte met als onderwerp "NAtuurpunt vernield 14 HA in Geel Bel". Willem Laermans geeft toe dat het hout dat in Geel werd gekapt, verkocht werd aan China om er meubels voor Ikea van te maken.
          Wat de jacht betreft zullen wij het nooit eens worden Mil1. Voor mij moet dit worden afgeschaft. Het is onnodig en in mijn ogen niet meer van deze tijd. Er was een tijd dat mensen de jacht nodig hadden om te overleven maar heden kan men enkel zeggen dat het is voor het plezier. Een levend wezen, in dit geval een dier, doden enkel voor het plezier, is immoreel. Je mag nu wel zeggen dat de jacht nodig is voor het inperken van sommige wildsoorten maar als er een soort is die dreigt te overheersen, komt dit enkel doordat de mens zijn natuurlijke vijanden heeft uitgeroeid. Ik wil echt niet veralgemenen maar de jagers die ik ken, houden zich helemaal niet aan de regels. Een 'jager' die op privéterrein met een punt 22 longrifle met kijker en geluidsdemper (een verboden wapen trouwens) een ree schiet buiten het jachtsezoen, kan men niet iemand noemen die dit doet uit natuurbehoud. Fazanten die illegaal, want het is verboden, gekweekt worden om later uit te zetten voor de jacht, kan men toch niet goedpraten. Indien ze later zijn gedood en vernietigd ben ik het met je eens dat dit een schande is.
          Je zegt ook dat kippen kannibalen zijn. Als je ze met 20000 of meer in een zeer beperkte ruimte zet, zal zoiets gebeuren maar in de vrije natuur zie ik ze dat niet zo meteen doen.
          Je bent voor of tegen de jacht, dat is iedereen zijn goed recht.
          De jacht is altijd voor de elite geweest, tot enkele tientallen jaren terug.
          De armen in de maatschappij werden toen bijna gehalsrecht als ze een stukje wild verschalkten.
          Ergo, jouw bewering dat de jacht toen noodzakelijk was zou ik niet durven onderschrijven.

          Er zijn slechte voorbeelden genoeg onder de jagers.
          Daartegenover zijn er legio voorbeelden van jagers die op een ernstige wijze de jacht bedrijven.
          Er zitten in alle lagen van de bevolking én in elk segment van de maatschappij criminelen.
          Dat was/is/zal altijd zo blijven, dat is eigen aan mensen.
          Daarom elk segment van de maatschappij veroordelen is onzin mi.

          Verder wordt er nog steeds wild gegeten en is ook zeer gegeerd.
          Het overgrote deel van de maatschappij 'bezondigd' zich hieraan.
          Moet men dat dan maar afschaffen in een democratische maatschappij?
          Worden wij dan maar allemaal fanatiekelingen zoals de meesten van natuurpunt?
          Die zijn een typisch voorbeeld van een egoïstische minderheid die de rest van de bevolking hun wil opdringen, en daarbij heelder gebieden verwoesten om een zogenaamd inlands biotoop te creëren.
          Ik noem dat puur racisme. Alsof ons inlands patrimonium zaligmakend is en er hoegenaamd geen plaats is voor uitheemse soorten.
          Trek dat door, en vernietig de fazant (oa) dan ook maar. Ook deze vogel is van oorsprong uitheems...
          D90 - D70 - F80 + glas

          Comment


          • #50
            Re: 2400

            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
            ooit gehoord van landbouw?
            bemesten,sproeien enzo van de gewassen.
            dan blijven de fazanten niet echt in de maïs en graanvelden zitten zene :-)
            ik ben opgegroeid op de boerderij en doe na mijn uren aan loonwerk op de trekker voor een aantal landbouwers ,aangegeven bijberoep (dus niets illegaal ... )
            volgende bewering please
            Als je al van boerenafkomst zou zijn, zou je weten dat de bemesting gebeurd vóór het aanplanten....
            ...en dat 'sproeien' misschien als de plantjes nog heel klein zijn, en dan nog.
            Als je al zou werken als loonwerker zal je, tenminste als je eerlijk bent, ruiterlijk moeten toegeven dat er fazanten in zo'n maïs of graanveld zitten en soms zelfs terecht komen in de hakselaar.
            Sta mij toe er aan te twijfelen of jij ooit met de boerenstiel in contact gekomen zijt.
            Voor mij is het een uitgemaakte zaak, niet dus.
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #51
              Re: 2400

              ik vrees dat jij weeral eens de bal serieus mis slaat (zoals gewoonlijk)
              jij kan gewoon niet toegeven dat er nogal vrij veel fazanten illegaal juist voor het schietkraamseizoen los gelaten worden
              dit terwijl men in de loop van het jaar zeer weinig van die beestjes tegen komt
              noch bij het ploegen, noch bij het zaaien, nog bij het bemesten, noch bij het sproeien, noch bij het beregenen, noch het oogsten,enkel juist voor het schietkraamseizoen
              en dat is een feit dat meerdere van mijn collega's hier in de streek beamen die ook werkzaam zijn in de landbouwsector
              voor mij is dat een uitgemaakte zaak

              Comment


              • #52
                Re: 2400

                Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                Verder wordt er nog steeds wild gegeten en is ook zeer gegeerd.
                Het overgrote deel van de maatschappij 'bezondigd' zich hieraan.
                Moet men dat dan maar afschaffen in een democratische maatschappij?
                ik denkt dat het meeste "wild" dat men in de winkels vind wel eens gekweekt wild zal zijn
                zou er misschien 5% van de wild effectief uit de natuur komen?
                daar durf ik serieus aan twijfelen
                waarom moet men dan de jacht behouden? als het vlees dat nu in de winkels en van bij de beenhouwers voor het merendeel al van bij kwekers komt
                ....

                Comment


                • #53
                  Re: 2400

                  Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                  ik denkt dat het meeste "wild" dat men in de winkels vind wel eens gekweekt wild zal zijn
                  zou er misschien 5% van de wild effectief uit de natuur komen?
                  daar durf ik serieus aan twijfelen
                  waarom moet men dan de jacht behouden? als het vlees dat nu in de winkels en van bij de beenhouwers voor het merendeel al van bij kwekers komt
                  ....
                  Je 'vergeet' opzettelijk of niet de invoer uit oa de Oostbloklanden....
                  Als je van iets niets af weet, bespaar jezelf dan de moeite met ongefundeerde beweringen te spuien op het forum...
                  Spreken is zilver en zwijgen....ken je dat spreekwoord?
                  Last edited by mil1; 20 oktober 2012, 17:20.
                  D90 - D70 - F80 + glas

                  Comment


                  • #54
                    Re: 2400

                    Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                    ik vrees dat jij weeral eens de bal serieus mis slaat (zoals gewoonlijk)
                    jij kan gewoon niet toegeven dat er nogal vrij veel fazanten illegaal juist voor het schietkraamseizoen los gelaten worden
                    dit terwijl men in de loop van het jaar zeer weinig van die beestjes tegen komt
                    noch bij het ploegen, noch bij het zaaien, nog bij het bemesten, noch bij het sproeien, noch bij het beregenen, noch het oogsten,enkel juist voor het schietkraamseizoen
                    en dat is een feit dat meerdere van mijn collega's hier in de streek beamen die ook werkzaam zijn in de landbouwsector
                    voor mij is dat een uitgemaakte zaak
                    Als je jouw kennis van het boerenleven en de daarbij horende werken hier wil etaleren door de verschillende bewerkingen uit de doeken te doen, dan kan ik je vertellen dat je het frezen, vroeger eggen, vergeten bent.
                    Wist je ook dat maïs heel uitzonderlijk bespoten wordt met insecticide, je zou anders de eksters en kraai-achtigen nogal zien sneuvelen bij bosjes. Zeker omdat zij de jonge plantjes gewoon uit de grond trekken om de korrels op te eten. Maar als boerenzoon wist je dat natuurlijk....
                    Jij bent waarschijnlijk ook de eerste, en hoogst waarschijnlijk ook de laatste, boerenzoon die elk wildseizoen geen wild eet...
                    Menig landbouwer verschalkt 'zijn' stuk wild zelfs buiten het seizoen, dat is algemeen geweten. En gelijk hebben ze.
                    Ze lijden genoeg schade aan hun gewassen door het wild veroorzaakt.
                    Prettig dat jij een uitzondering bent, blijft er meer wild voor de jagers. Waarvoor hartelijk dank...
                    Schoenmaker blijf bij je leest...ken je dat spreekwoord?
                    D90 - D70 - F80 + glas

                    Comment


                    • #55
                      Re: 2400

                      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Als je jouw kennis van het boerenleven en de daarbij horende werken hier wil etaleren door de verschillende bewerkingen uit de doeken te doen, dan kan ik je vertellen dat je het frezen, vroeger eggen, vergeten bent.
                      Frezen en eggen hetzelfde?
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #56
                        Re: 2400

                        De trol heeft een boekje met spreekwoorden gevonden... hilarisch!
                        Jean Pierre.

                        Comment


                        • #57
                          Re: 2400

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Frezen en eggen hetzelfde?
                          Vroeger bestonden er geen frezen, man.
                          Toen werd eerst geëgd met de pinnen naar onder, daarna werd de eg omgedraaid en zo over de te bewerken grond gesleept.
                          Om een fijner resultaat te bekomen.
                          Jij bent waarschijnlijk ook een boerenzoon...die het allemaal beter weet....

                          Last edited by mil1; 20 oktober 2012, 18:30.
                          D90 - D70 - F80 + glas

                          Comment


                          • #58
                            Re: 2400

                            Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                            De trol heeft een boekje met spreekwoorden gevonden... hilarisch!
                            Aan intelligentie ontbreekt het u ook niet hé jpv....
                            Serieus argumenteren daarentegen...
                            D90 - D70 - F80 + glas

                            Comment


                            • #59
                              Re: 2400

                              Misschien te intelligent om nog met jou te willen (serieus) argumenteren? Je laat telkens duidelijk blijken dat je niet wenst te argumenteren, maar alleen wenst te beledigen. Dus wat baten kaars en bril...
                              Jean Pierre.

                              Comment


                              • #60
                                Re: 2400

                                Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                                Vroeger bestonden er geen frezen, man.
                                Toen werd eerst geëgd met de pinnen naar onder, daarna werd de eg omgedraaid en zo over de te bewerken grond gesleept.
                                Om een fijner resultaat te bekomen.
                                Jij bent waarschijnlijk ook een boerenzoon...die het allemaal beter weet....
                                Neen ik ben geen boerenzoon, maar toch op de buiten groot geworden en al mijn vrije tijd en vakanties op een boerderij gewerkt om wat extra zakgeld te verdienen.
                                Van eigens waren er vroeger geen frezen. Er waren namelijk geen tractoren. Ik zie paarden geen frees trekken.
                                Ik heb mij altijd laten vertellen dat frezen zonder achteraf te ploegen, de grond slechter maakt. Een sneldraaiende frees dicht de vaste laag onder het gefreesde gedeelte en maakt het intrekken van water tijdelijk moeilijk.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X