Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2400

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 2400

    Als die dieren nu niet illegaal waren geweekt voor die mislukte kermiskraan
    dan moest men die dieren niet in beslag nemen en vernietigen
    dus dan was er ook geen topic geweest over 1400 fazanten die afgemaakt zijn
    hieruit kan men concluderen dat als men zich aan de wet had gehouden was er geen vuiltje aan de lucht geweest, dan waren er geen illegale dieren gekweest die daarna afgemaakt zijn ...
    niets meer of minder

    Comment


    • #32
      Re: 2400

      juist maar:

      Zijn de dieren gedood en vernietigd -> verloren dus?
      of zijn de dieren gedood en voor consumptie gebruikt -> geen verlies?

      groot verschil, niets meer of minder...
      en dat is een discussie die buiten de jacht om gaat.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #33
        Re: 2400

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        verder vind ik het ook wel vrij frappant,
        maar zonder te weten wat er juist gebeurd is (consumptie of vernietigd) is er weinig over te vertellen?
        Toch wel.
        Dat tamme agentschap is federaal, en dus per definitie foute kermis.
        "Zet da ploat af, idioot" is de boodschap.
        Last edited by Poza; 15 oktober 2012, 10:04.

        Comment


        • #34
          Re: 2400

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          juist maar:

          Zijn de dieren gedood en vernietigd -> verloren dus?
          of zijn de dieren gedood en voor consumptie gebruikt -> geen verlies?

          groot verschil, niets meer of minder...
          en dat is een discussie die buiten de jacht om gaat.
          Dacht je nu echt dat die dieren in het voedselcircuit belanden?
          De vogelbescherming zal die eens gaan plukken....trouwens als die beesten voor consumptie waren zouden ze gedood zijn door door een erkende (kippen)slachterij en niet door de vogelbescherming...
          De enige die hier voordeel uit haalt is Rendac...
          Ik wou hier enkel het zinloze van deze actie onderstrepen, los van de jacht en/of voor wat en door wie deze gekweekt zijn.
          ...en dat noemt zich vogelbescherming....
          D90 - D70 - F80 + glas

          Comment


          • #35
            Re: 2400

            Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
            Haha, het gaat helemaal niet om de jacht... nee hoor, de mannen zijn hun slachtoffers afgepakt en staan in de hoek te bleiten dat het hier om verspilling gaat.
            Kortzichtiger kan moeilijk....
            Er zullen altijd pipo's zijn, maar daarom iedereen over dezelfde kam scheren is mee van het domste wat je kan doen...
            Wetten zullen altijd overtreden worden, in alle segmenten én door individuen in alle lagen van de bevolking.
            Maar daarom de hele bevolking veroordelen is, zonder meer, DOM.
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #36
              Re: 2400

              Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
              Dacht je nu echt dat die dieren in het voedselcircuit belanden?
              De vogelbescherming zal die eens gaan plukken....trouwens als die beesten voor consumptie waren zouden ze gedood zijn door door een erkende (kippen)slachterij en niet door de vogelbescherming...
              De enige die hier voordeel uit haalt is Rendac...
              Ik wou hier enkel het zinloze van deze actie onderstrepen, los van de jacht en/of voor wat en door wie deze gekweekt zijn.
              ...en dat noemt zich vogelbescherming....
              Kan je aantonen dat het niet zo is?
              zoniet, dan is jouw argument daarover, evenveel oeverloos, ongefundeerd gezwets.

              ik wou los van jacht, het onderwerp niet voorbijlopen (zoals gert007 probeert)
              er zijn al genoeg topics over de jacht (al dan niet op slot).
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #37
                Re: 2400

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Kan je aantonen dat het niet zo is?
                zoniet, dan is jouw argument daarover, evenveel oeverloos, ongefundeerd gezwets.

                ik wou los van jacht, het onderwerp niet voorbijlopen (zoals gert007 probeert)
                er zijn al genoeg topics over de jacht (al dan niet op slot).
                Áls ze al voor consumptie bestemd waren Koeno, dan zouden ze naar een erkende slachterij gebracht zijn en daar gedood.
                Niet naar de vogelbescherming. Zo zou het dan ook in de kranten vermeld worden, mijn gedacht.

                Ik wou er ook geen topic over de jacht van maken. Maar ze zijn hier met velen die er anders over denken....
                D90 - D70 - F80 + glas

                Comment


                • #38
                  Re: 2400

                  Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                  het is toch raar dat je van het hele jaar in het natuur bij het fietsen/wandelen/mountainbiken misschien een tiental fazanten tegenkomt
                  en plots als het jachtseizoen gaat beginnen zie je de ene fazant na de andere
                  dat moet toch geweldig zijn om bijna tamme fazanten neer te knallen
                  man man dat moet toch deugd doen om mislukte tamme kiekens af te knallen onder de noemer wildbestand op peil houden
                  Als het jachtseizoen begint zijn de velden leeg. Maïs, graan, tarwe, haver, enz zijn dan geoogst.
                  Daarom zien ongeoefende ogen meer fazanten en patrijzen omdat hun beschutting verdwenen is....
                  Kijk maar eens naar velden waar maïs en graan pas geoogst zijn, daar lopen deze dieren dan rond om zich te voeden met de verloren gegane graan- en maïskorrels.
                  Plausibel nietwaar
                  D90 - D70 - F80 + glas

                  Comment


                  • #39
                    Re: 2400

                    Kiekkes uit de diepvries van de mannen van de vogelbescherming, zijn waarschijnlijk nog goed voor aaseters.
                    Maar, el condor passa.

                    Comment


                    • #40
                      Re: 2400

                      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      Als het jachtseizoen begint zijn de velden leeg. Maïs, graan, tarwe, haver, enz zijn dan geoogst.
                      Daarom zien ongeoefende ogen meer fazanten en patrijzen omdat hun beschutting verdwenen is....
                      Kijk maar eens naar velden waar maïs en graan pas geoogst zijn, daar lopen deze dieren dan rond om zich te voeden met de verloren gegane graan- en maïskorrels.
                      Plausibel nietwaar
                      dikke bulls hit wat je nu verteld
                      het kan goed zijn dat ik meer in de bossen/velden vertroef dan u en het is echt opvallend dat er juist voor het kermiskraamseizoen plots een grote stijging is van de populatie van oa fazanten
                      maarja zoiets komt de kermiskraamschieters niet goed uit he, je mag hun schietkraamplezier niet ontnemen
                      van echt jagen kan je daar toch niet meer van spreken

                      Comment


                      • #41
                        Re: 2400

                        Ik heb liever dat je me dom noemt... dan dat je me jager zou moeten noemen. Maar ja een kortzichtige jager schiet toch niet veel dood hé.
                        Jean Pierre.

                        Comment


                        • #42
                          Re: 2400

                          ik zou zeggen doe verder op seniorennet of zo. Jullie moeten allen in de politiek.
                          Flickr één
                          Flickr two

                          Comment


                          • #43
                            Re: 2400

                            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            dikke bulls hit wat je nu verteld
                            het kan goed zijn dat ik meer in de bossen/velden vertroef dan u en het is echt opvallend dat er juist voor het kermiskraamseizoen plots een grote stijging is van de populatie van oa fazanten
                            maarja zoiets komt de kermiskraamschieters niet goed uit he, je mag hun schietkraamplezier niet ontnemen
                            van echt jagen kan je daar toch niet meer van spreken
                            Ja, en jij hebt röntgenogen om door maïs en graanvelden te kijken...
                            Proficiat....
                            D90 - D70 - F80 + glas

                            Comment


                            • #44
                              Re: 2400

                              Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                              ik zou zeggen doe verder op seniorennet of zo. Jullie moeten allen in de politiek.
                              Als de gevolgde regels niet deugen, of zinloos zijn, moet ge inderdaad in de politiek.
                              Ik heb echter niet de indruk dat hier iemand die kent.
                              Misschien dat er op seniorennet ook iemand zit die op de Inspectie van de vleeshandel gewerkt heeft.
                              Toen ik daar als enige voor de kippen was moest ik ook het Frans doen, want op Volksgezondheid zat een Vlaming.
                              Dat kwam er op neer dat ik eerdere beslissingen liet overschrijven, en enkel de namen aanpaste.
                              De dossiers van sommige paljassen waren een centimeter of 15 dik.
                              De oudere stukken lagen in de kelder: die heb ik nooit gezien.
                              Het artikel viseert echter vooral de jagers, zonder veel uitleg over de procedures bij vernietiging van niet voor consumptie geschikte dieren.

                              Comment


                              • #45
                                Re: 2400

                                Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                                Ja, en jij hebt röntgenogen om door maïs en graanvelden te kijken...
                                Proficiat....
                                ooit gehoord van landbouw?
                                bemesten,sproeien enzo van de gewassen.
                                dan blijven de fazanten niet echt in de maïs en graanvelden zitten zene :-)
                                ik ben opgegroeid op de boerderij en doe na mijn uren aan loonwerk op de trekker voor een aantal landbouwers ,aangegeven bijberoep (dus niets illegaal ... )
                                volgende bewering please

                                Comment

                                Working...
                                X