Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2400

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2400

Het gaat hem hier niet over de jacht, daar is hier al genoeg over gemekkerd..
    Het feit dat er gezonde dieren vernietigd worden, er zijn organisaties genoeg, die de minder begoeden van deze maatschappij, een plezier zouden doen bij een verdeling van deze dieren.
    Als jullie het dan toch op de jacht willen afschuiven, dan zouden deze tamme kiekens tenminste in het voedingscircuit beland zijn.
    Klemmen zijn dat niet Poza... en die zijn gemakkelijk te verwijderen....
    Fazanten zijn zoals kippen, dat zijn ergens kannibalen. Als die bloed zien pikken ze tot de dood er op volgt. Maar dat weten de meesten hier natuurlijk niet. Of wisten jullie dat bij kippen de snavel gedeeltelijk wordt weggebrand....
    Ik vind het een schande dat er zo veel, perfect voor consumptie geschikt, voedsel weggegooid wordt.
    Maar ja, dat zal de groenen een zorg wezen. Blind fanatisme.
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Voor dieje uit Hasselt, oké Amerikaanse eik dan. Prachtige boom, vooral rond deze tijd van het jaar.
      Wordt in de volksmond ook zo genoemd zie ook Franse parket...
      Die gasten van natuurpunt zijn duidelijk vreemdelingenhaters, want alles wat niet inheems is moet er aan geloven...
      Alsof er geen mooie buitenlandse bomen bestaan....
      Fanatisme is hen hier ook niet vreemd.
      Plant nog maar wat wilgen das pas mooi
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Het gaat hem hier niet over de jacht, daar is hier al genoeg over gemekkerd..
        Het feit dat er gezonde dieren vernietigd worden, er zijn organisaties genoeg, die de minder begoeden van deze maatschappij, een plezier zouden doen bij een verdeling van deze dieren.
        Als jullie het dan toch op de jacht willen afschuiven, dan zouden deze tamme kiekens tenminste in het voedingscircuit beland zijn.
        Klemmen zijn dat niet Poza... en die zijn gemakkelijk te verwijderen....
        Fazanten zijn zoals kippen, dat zijn ergens kannibalen. Als die bloed zien pikken ze tot de dood er op volgt. Maar dat weten de meesten hier natuurlijk niet. Of wisten jullie dat bij kippen de snavel gedeeltelijk wordt weggebrand....
        Ik vind het een schande dat er zo veel, perfect voor consumptie geschikt, voedsel weggegooid wordt.
        Maar ja, dat zal de groenen een zorg wezen. Blind fanatisme.
        Laat ik nu net héél veel van kippen te weten en het is zeker geen standaard procedure om het bekje een stukje af te branden, laat dat heel duidelijk zijn.
        Ik heb ondertussen het artikel in De Morgen gelezen alsook dat in De Zondag en ik kan nergens vinden dat deze dieren gedood zijn om hen dan vernietigen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
          wat nut heeft het om deze te kweken om daarna af te knallen?
          Wat voor nut heeft het om ze te vernietigen, als ze perfect voor consumptie geschikt zijn.
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Laat ik nu net héél veel van kippen te weten en het is zeker geen standaard procedure om het bekje een stukje af te branden, laat dat heel duidelijk zijn.
            Ik heb ondertussen het artikel in De Morgen gelezen alsook dat in De Zondag en ik kan nergens vinden dat deze dieren gedood zijn om hen dan vernietigen
            Ga dan maar eens kijken bij de kippenkwekerijen, bij de legkippen...
            Wat dacht je nu zelf, gaan ze die in de voedselketen gooien...ik dacht het niet.
            Waarschijnlijk CO vergiftigd...
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Wat voor nut heeft het om ze te vernietigen, als ze perfect voor consumptie geschikt zijn.
              Dat is inderdaad verspilling.
              Er moet een betere oplossing zijn dan die gewoon te vernietigen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Ga dan maar eens kijken bij de kippenkwekerijen, bij de legkippen...
                Wat dacht je nu zelf, gaan ze die in de voedselketen gooien...ik dacht het niet.
                Waarschijnlijk CO vergiftigd...
                Ik vraag heel concreet zonder te gissen:
                * hoe gedood? Eéndagskuikens worden meestal gedood via stikstof (what's in a name), volwassen dieren normaal niet maar voor zo'n aantal kan het zeker
                * het zou inderdaad verkeerd zijn om deze dieren niet in de voedselketen te brengen, de dieren waren gezond, gezond genoeg om afgeschoten te worden. Een lekker stukje "wild". Ik kan echter nergens vinden dat de dieren vernietigd zijn dan wel geschonken zijn aan één of meerdere organisaties.
                * ik vrees dat ik meer bij kwekerijen ga beste Mil dan jij . Ik weet perfect dat men bij moederdieren en legstallen de bek soms een stuk afgebrand wordt, bij mestkuiken (of kwekerijen zoals je die noemt) niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Dat is inderdaad verspilling.
                  Er moet een betere oplossing zijn dan die gewoon te vernietigen.
                  Bart, er staat tot nu toe nergens geschreven dat ze vernietigd zijn. Wat er mee gebeurd is, daar kan ik voorlopig nergens iets over vinden. Ik zou het ook dwaas vinden dat deze dieren niet in de consumptie zouden terecht komen, maar we mogen ons wel afvragen of zij wel gekweekt zijn volgens de regels om geconsumeerd te worden.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

wat voor nut heeft het om ze illegaal te kweken om ze daarna voor het plezier af te knallen, en ze nog wat te laten afzien in het slechtste geval
                    dit louter en alleen voor het plezier voor een bende pipo's die denkt dat ze jager zijn, wat tamme beesten afknallen, precies dat ze aan een schietkraam op de kermis staan
                    met het grote verschil dat men op de kermis geen dieren misbruikt voor hun "plezier"

Comment

Of dat zo is word tegenwoordig blijkbaar bepaald door dat Agentschap voor veiligheid van de voedselketen. Toen ik op de Inspectie van de Vleeshandel de enige opsteller was aangaande kippen, heb ik echter van dat agentschap nooit gehoord.
                      God weet wat ze daar nog allemaal uitspoken, als ik er niet ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                        Of dat zo is word tegenwoordig blijkbaar bepaald door dat Agentschap voor veiligheid van de voedselketen. Toen ik op de Inspectie van de Vleeshandel de enige opsteller was aangaande kippen, heb ik echter van dat agentschap nooit gehoord.
                        God weet wat ze daar nog allemaal uitspoken, als ik er niet ben.
                        Het is duidelijk dat het hier over Federaal Voedselagentschap voor Voedselveiligheid gaat (FVV) en hoe hautain kan iemand zijn om te denken dat van alles verkeerd loopt na jou vertrek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Het is duidelijk dat het hier over Federaal Voedselagentschap voor Voedselveiligheid gaat (FVV) en hoe hautain kan iemand zijn om te denken dat van alles verkeerd loopt na jou vertrek.
                          Dat geldt des te meer voor wie er nooit heeft gewerkt.

Comment

Ik vraag mij af of die mannen hun diepvries ondertussen niet vol steekt...
                            Salmonella wordt niet volledig gedood door invriezen.
                            Die bacterie komt het meeste voor, als gevolg van onreglementaire hygiëne.
                            Ge moet goed kijken om het te zien op de beest, maar is dodelijk voor mensen.
                            De regels waren echter zo strikt, en zo vaak (door steeds weer dezelfde groten) met de voeten getreden, dat er bijna geen voorkomen aan was.
                            Maar alle beetjes helpen.
                            Invriezen, bijvoorbeeld ... daar gaan er een paar van kapot.
                            En was de muren ook maar af.
                            Last edited by Poza; 15 oktober 2012, 09:30.

Comment

Haha, het gaat helemaal niet om de jacht... nee hoor, de mannen zijn hun slachtoffers afgepakt en staan in de hoek te bleiten dat het hier om verspilling gaat.
                              Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                                wat voor nut heeft het om ze illegaal te kweken om ze daarna voor het plezier af te knallen, en ze nog wat te laten afzien in het slechtste geval
                                dit louter en alleen voor het plezier voor een bende pipo's die denkt dat ze jager zijn, wat tamme beesten afknallen, precies dat ze aan een schietkraam op de kermis staan
                                met het grote verschil dat men op de kermis geen dieren misbruikt voor hun "plezier"
                                Ik weet dat het uitdagend is om het onderwerp weer richting jacht te trekken.
                                En zo doende mil1 uit zijn kot te lokken.
                                Maar kan je toch gewoon on topic blijven?

verder vind ik het ook wel vrij frappant,
                                maar zonder te weten wat er juist gebeurd is (consumptie of vernietigd) is er weinig over te vertellen?
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                                X