Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlaanderen kiest

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vlaanderen kiest

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Ik ook en toch heb ik, op aanraden van mijn verzekeraar, sinds kort een familiale verzekering afgesloten...

En in dit vrij én zeer democratisch land heb ik daarstraks mijn STEMPLICHT volbracht...
    Hahaha; goed gedaan
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ik heb zelfs gene familiale verzekering. Ben maar (heel) alleen
      Als je ergens op bezoek bent, en je stoot per ongeluk een hele dure vaas om, dan kan je toch maar beter een familiale verzekering hebben.
      Ik weet niet of je soms fietst, de familiale dekt ook schade aan derden als je onderweg een foutje maakt en daardoor voor schade zorgt.

Er zijn een heleboel dingen die mis kunnen gaan, en waardoor je in heel grote financiële problemen kan komen zonder verzekering.
      Als je nooit buiten komt, en als er nooit iemand bij jou op bezoek komt, dan heb je waarschijnlijk ook geen familiale verzekering nodig...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Als je ergens op bezoek bent, en je stoot per ongeluk een hele dure vaas om, dan kan je toch maar beter een familiale verzekering hebben.
        Ik weet niet of je soms fietst, de familiale dekt ook schade aan derden als je onderweg een foutje maakt en daardoor voor schade zorgt.

Er zijn een heleboel dingen die mis kunnen gaan, en waardoor je in heel grote financiële problemen kan komen zonder verzekering.
        Als je nooit buiten komt, en als er nooit iemand bij jou op bezoek komt, dan heb je waarschijnlijk ook geen familiale verzekering nodig...
        Ik heb geen fiets Bart.
        Verplaatsen gebeurt met de (gratis) autobus of de (dure) auto of met de leren tram.
        De auto ed. is goed verzekerd.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ik weet niet of de familiale dekt dat ik tijdens het spitsroeden lopen ene per ongeluk zijn sjaleke afpak.
          Ik denk dat dit valt onder de gevaarlijke sporten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ik heb geen fiets Bart.
            Verplaatsen gebeurt met de (gratis) autobus of de (dure) auto of met de leren tram.
            De auto ed. is goed verzekerd.
            't is daarom dat ik ook maar heb besloten om een familiale verzekering af te sluiten, stel je stapt je voordeur buiten en een fietser rijdt jou ondersteboven,
            wie gaat dat (bij eventuele lichamelijke kwetsuren) vergoeden indien je niet verzekerd bent?

En ook omdat ik héél vaak met de fiets onderweg ben, hetzij voor de job of recreatief. Met een autoverzekering ben je niks wanneer je per ongeluk iemand van het zebrapad fietst.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Een familiale vind ik toch belangrijk.
              Materiële schade valt meestal wel mee, maar zelfs als voetganger een verkeerd maneuver, en een oud madammeke dat van haar fiets valt kan heel veel geld kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Ik moet dat tegenspreken. Sinds Uwe hier elektronisch stemmen duurt het langer om naar het stemlokaal te gaan dan om de procedure ID kaart afgeven, stemmen, ID kaart aannemen te doorlopen. Het stemlokaal is hier 50m af. Er zijn geen wachtrijen meer, gewoon binnen en buiten. Ik herinner mij van de papieren verkiezingen wachtrijen van minstens 15-30 minuten.

Ook het de tellers hebben vlugger gedaan. Ik heb ze nog weten aanwezig zijn (blijkbaar foute telling gehad) toen ik om 6:30u naar mijn werk vertrok. Nu is tellen een formaliteit.
                Bij ons nog papier en potlood, en het was rond half tien ook gewoon binnen en buiten.
                En alvast geen piepende computers en defecte USB sticks.
                Ik blijf er een beetje sceptisch tegenover, als het na zoveel jaaaaaaren nog altijd frekwent problemen geeft.
                Last edited by nete; 15 oktober 2012, 07:06.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik had het niet mogen schrijven... Gisteren een half uur aangeschoven (alleen ons bureau, de anderen gingen vlot) omdat er blijkbaar computerproblemen geweest waren bij opening.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Ik ook en toch heb ik, op aanraden van mijn verzekeraar, sinds kort een familiale verzekering afgesloten...

En in dit vrij én zeer democratisch land heb ik daarstraks mijn STEMPLICHT volbracht...
                    België kent geen stemplicht, maar een opkomstplicht.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

En er is geen meerderheid om die af te schaffen. Dat is democratie.
                      In een democratie hebben minderheden echter ook rechten: die worden gevrijwaard door niet te vervolgen.
                      Last edited by Poza; 15 oktober 2012, 10:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Onjuist:

Bij stemming op papier is het niet toegelaten dat een kiezer de stembrieven aanneemt en onmiddellijk in de stembus steekt, zonder het stemhokje binnen te gaan. De stemming is immers verplicht en geheim (artikel 62, derde lid van de grondwet) en niemand mag kunnen zien dat die kiezer blanco stemt. Als de kiezer weigert het stemhokje binnen te gaan, wordt hij genoteerd als afwezige kiezer. Ingevolge dit artikel van de grondwet is er geen opkomstplicht, maar stemplicht.

Bij stemming op computer moet de kiezer bovendien in het stemhokje de kaart in de stemcomputer steken, 'blanco' stemmen als hij dat wil, en het stembiljetje uit de computer nemen. Deze handeling staat gelijk met het aannemen van het stembiljet. Als de kiezer het stemhokje verlaat zonder stembiljet, heeft hij niets om te scannen, brengt hij dus zichtbaar voor iedereen geen stem uit (dit staat gelijk met het weigeren van de stembiljetten in de stembus te steken bij stemming op papier) en wordt hij eveneens genoteerd als afwezige kiezer.

Bron: http://abb.vlaanderenkiest.be/faq/ma...der-stembiljet

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                          ahnee? en wat staat er duidelijk bovenaan op iedere oproepingsbrief/kaart vermeld?

de stemming is VERPLICHT

't is voor mij iig de allerlaatste keer geweest dat ik nog aan dat miljarden verslindende circus heb deelgenomen, bij de volgende verkiezingen stuur ik mijn kat.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

:'t is voor mij iig de allerlaatste keer geweest dat ik nog aan dat miljarden verslindende circus heb deelgenomen, bij de volgende verkiezingen stuur ik mijn kat.
                            Geen probleem als je haar een volmacht geeft.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Geen probleem als je haar een volmacht geeft.
                              Volgens mij moet die kat dan ook wel een geldig paspoort hebben.
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Volgens mij moet die kat dan ook wel een geldig paspoort hebben.
                                Het schijnt dat veel mensen op hun huisdier lijken. Wie weet trappen ze erin...

Jan

Comment

Working...
                                X