Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlaanderen kiest

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vlaanderen kiest

Ik kan me niet meer herinneren hoeveel jaaaaaaren men nu al aan het „zwoegen„ is om electronisch stemmen een beetje gebruiksvriendelijk en veilig te maken. Ik heb het nog nooit moeten doen en hoop dat het zo blijft. Niet ALLES kan beter/eenvoudiger met een computer, maar men wil dat blijkbaar niet inzien.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Ik kan me niet meer herinneren hoeveel jaaaaaaren men nu al aan het „zwoegen„ is om electronisch stemmen een beetje gebruiksvriendelijk en veilig te maken. Ik heb het nog nooit moeten doen en hoop dat het zo blijft. Niet ALLES kan beter/eenvoudiger met een computer, maar men wil dat blijkbaar niet inzien.
      Doet me denken toen de eerste computers de bedrijven inslopen. Eén van de redenen was dat dat het papierverbruik zou verminderen. Was en is dat even mis.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik heb het nog nooit moeten doen en hoop dat het zo blijft. Niet ALLES kan beter/eenvoudiger met een computer, maar men wil dat blijkbaar niet inzien.
        Zie #26. Sinds het computerstemmen is het hier binnen en buiten terwijl er vroeger moest aangeschoven worden en de tellers "het nachtje mochten doordoen". Ik zou niet meer terug willen naar potlood en papier.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Kan men met de iPad, voorzien met de apps QR SCANNER ook de gegevens na trekken
          Groeten
          Efex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Waarom zouden ze in godsnaam de verkiezing willen beïnvloeden?
            Laatste verkiezingen die ik mij herinner... hebben ze zo lang met ons voeten gerammeld dat de "winnende" partij niet in de regering zit...
            Omdat de kiezers vooraf beïnvloeden, blijkbaar niet volstaat?

Comment

Is manipulatie, of beinvloeding/bewerking van buitenuit (van het PC-progje) wel nodig?
              Ik heb nog nooit geweten dat de "heren/dames politiekers", wat de uitslag van de verkiezingen ook mocht zijn, hun goesting niet deden en kregen.

Alhoewel dat ik nog weet heb (bij lokale verkiezingen) dat de vader van een opkomende politieker zijn rood potloodje bijhad bij de manuele telling en er ook gebruik van gemaakt heeft
              Het is wel opgemerkt geweest maar met "de mantel der liefde" bedekt, door alle partijen (er waren er misschien nog).
              perman
              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Voilà, plicht volbracht. Een beetje druk doordat het aanduiden van de stembureaus niet zo goed was. Stemmen via de nieuwe computers ging wel vlot, vlotter dan ik had verwacht. Toch wel redelijk wat mensen die assistentie nodig hadden.
                Nu maar hopen dat ik voor de goeden heb gekozen.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Het nieuwe systeem zorgt dus wel degelijk voor extreem lange wachtrijen.
                  Ik heb hier nog nooit geweten dat er zoveel volk stond aan te schuiven.
                  Daarom ben ik terug gedraaid zonder te stemmen, als er straks nog zo'n lange rij staat, dan kunnen ze mij bij in de statistieken zetten van de mensen die niet zijn komen opdagen.
                  Ik heb geen zin om daar een aantal uren te wachten....
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Hier in Zulte-Olsene nog met het goede oude rode potlood. Vier stembureau's, toegekomen, geen wachtrij, de 2 formulieren ingevuld en na mij stond er een "rij" van 5 mensen. Een hald uur later mijn broer ook gaan stemmen in dezelfde gemeente en 4 wachtenden voor hem, ouders: idem.

Comment

Wil je straks alles volgen... http://www.vlaanderenkiest.be/#/gemeente/p_-2/uitslagen
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Op de oproepingsbrief staat: de stemming is verplicht.
                        Juist. Ik vraag me af in hoeveel landen dat ook op de oproepingsbrieven staat.

Comment

We zijn in goed gezelschap :

Landen met een opkomst- of stemplicht die wordt afgedwongen:

Argentinië (geldboete van 500 dollar)
                          Australië (geldboete van 250 dollar bij eerste keer, oplopend tot gevangenisstraf)
                          België (geldboete van 50 euro)[2]
                          Brazilië (geringe geldboete, niet voor 16- en 17-jarigen en voor 70-plussers)
                          Chili (geldboete en mogelijk gevangenisstraf, vrijwillige inschrijving)
                          Cyprus (geldboete tot ongeveer 350 euro)
                          Ecuador (geldboete)
                          Fiji (geldboete en mogelijk gevangenisstraf)
                          Griekenland (geldboete, regelmatig stemmen is bovendien voorwaarde voor het verkrijgen van een paspoort)
                          Libanon (alleen voor mannen)
                          Libië (alleen voor mannen)
                          Liechtenstein (geldboete)
                          Luxemburg (geldboete en mogelijk gevangenisstraf, maar dat laatste wordt niet toegepast)
                          Nauru (geldboete)
                          Peru (geldboete van ongeveer 40 euro)
                          Singapore (ontzegging van het kiesrecht, kan wel weer verleend worden bij een geldige reden)
                          Turkije (geldboete van ongeveer 13 euro)
                          Uruguay (geldboete)
                          Zwitserland (alleen in Schaffhausen: geldboete van 3 frank (ongeveer 2 euro)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Juist. Ik vraag me af in hoeveel landen dat ook op de oproepingsbrieven staat.
                            In Nederland zeker niet. Dat zou een aperte leugen zijn.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Hier in Zulte-Olsene nog met het goede oude rode potlood. Vier stembureau's, toegekomen, geen wachtrij, de 2 formulieren ingevuld en na mij stond er een "rij" van 5 mensen. Een hald uur later mijn broer ook gaan stemmen in dezelfde gemeente en 4 wachtenden voor hem, ouders: idem.
                              Hier ook Vincent, en er stond "het potlood niet nat maken" gisterenavond is hier ook gekozen geweest voor een locale wijkburgemeester, op
                              de affiche stond dat de stemming electronisch was en daar stond bij "niet aan de muis likken"

Comment

Ik ben nog eens naar het stembureau gegaan, nu waren er geen wachtenden meer voor mij, ik kon meteen binnen om te stemmen.

Ze hebben deze voormiddag probleem gehad met 2 stemcomputers, en daardoor was er een lange wachtrij ontstaan.
                                Die is dus ondertussen weggewerkt.
                                De volgende keer ga ik zeker niet meer rond 10 uur naar daar, want dat is volgens mij zowat de drukste periode.
                                Nu ben ik om 12u15 naar daar vertrokken, en toen zag ik duidelijk dat er minder mensen onderweg waren naar het stembureau.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X