Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afvallen : een kwestie van rekenen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Afvallen : een kwestie van rekenen

Doudeke had dan wel een permanent hongergevoel, maar neemt dat voor lief en wat het belangrijkst is, hij heeft het volgehouden. Spreiding heeft geen zin. Zijn hongergevoel komt voornamelijk door het zeer koolhydraatrijke voedsel (appels, wijn). Als je die koolhydraten beperkt, kom je in een continue vetverbrandingsmode, waarin je hongergevoel veel minder is. Recente studies hebben uitgewezen dat het type dieet dat je volgt niet belangrijk is, maar dat koolhydraatarme dieeten makkelijker vol te houden zijn.

Cola 420 kcal per liter? Cola light : 1 kcal

Ik zeg nog steeds het is belangrijker DAT je afvalt dan HOE........

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht

Ik zeg nog steeds het is belangrijker DAT je afvalt dan HOE........
      En daar ben je nog steeds fout in.

JO JO EFFECT, bekend mee?
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        En daar ben je nog steeds fout in.

JO JO EFFECT, bekend mee?
        Ja, maar dat is niet afhankelijk van het type dieet. Dat zit tussen je oren.

Jan

Comment

Het jojo effect zit tussen je oren?

Goed, dat sluit de discussie:
          Wat zou het mij bommen dat je uiteindelijk je eigen lichaam tot op limieten drijft
          Verder is een jojo effect verre van "tussen" de oren, maar eerder tussen haar en tenen...
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
            Is er hier iemand die me een dieet kan voorschrijven om te verdikken? Groter worden zal niet gaan, dat weet ik van mijn eigen.
            Ik kan met mijn armen open in een colafles springen. Ben 1.64m groot weeg 62kg nat.
            Kledij moet ik gaan kiezen bij de kindermaten. 't Kan soms plezant zijn maar soms ook wel ambetant.

Probeer me niet te overtuigen van meer vet, of vettig eten alla spek met eieren of stoemp met saucissen, of hutsepot met ribbekes en varken spootjes want
            ik zit met een serieuse collesterol (eerst lipitor 40mgr nu atorstatineg 40mgr), reeds 7 jaar.
            Ben muziekant. Een muziekant zonder drank geeft gene klank. Daar kan je het ook niet gaan zoeken.

Zo zie je maar, het is echt allemaal persoons gebonden.
            Lijkt me toch een goed gewicht, niet? Misschien kan je gaan fitnessen. Spieren wegen meer dacht ik.

Comment

@Doudeke : nog een vegetarier ! Tof !

Ik ben al 15 jaar een veggie maar wil ook afvallen. Als veggie neem je sowieso minder (schadelijke) vetten op.

Maar extra veel kaas en chocolade eten is niet goed ...

Bij mij ligt t probleem eerder bij n gebrek aan beweging (op t werk en thuis).

Nu ja, 91 kilo voor 1.91 m is niet overdreven, maar ik zou toch graag 85 wegen, weet niet zo goed wat ik nog moet doen om daaraan te geraken.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

1.64m is toch geen ramp ? Liever 1.64 dan tegen de 2m zou ik zeggen... (ik ben zelf 'amper' 1.71m).
                Waarom zou je nog willen verdikken ? Dan ben je niet alleen klein, maar een 'klein dik menneken' (en lijk je nog kleiner).
                Ik weeg zelf 72 kg, maar zou willen zakken tot 68kg. En merk dat dit niet zo makkelijk is.
                Heb tot nu toe geprobeerd met suikers te minderen, minder te snoepen. Helpt niet echt veel. Loop nu 10 km per week (1malig).
                Plan is om geleidelijk naar 20km te gaan (over 2..3 keer gespreid). Hopelijk krijg ik dan niet opnieuw blessures...
                Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                And why do we fall, Bruce?

Comment

Hoi Johan,

Beweging lijkt me het beste. Maar zoek iets wat je leuk vindt, anders hou je het niet vol. Het hoeft niet een inspannende activiteit te zijn. 1 uur stevig wandelen heeft meer effect dan 30 minuten hardlopen...

Zoek iets leuks uit http://www.calorieenverbranden.nl/

Jan

Comment

Zit die site er niet een factor 1000 naast?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                      Is er hier iemand die me een dieet kan voorschrijven om te verdikken? Groter worden zal niet gaan, dat weet ik van mijn eigen.
                      Ik kan met mijn armen open in een colafles springen. Ben 1.64m groot weeg 62kg nat.
                      Kledij moet ik gaan kiezen bij de kindermaten. 't Kan soms plezant zijn maar soms ook wel ambetant.

Probeer me niet te overtuigen van meer vet, of vettig eten alla spek met eieren of stoemp met saucissen, of hutsepot met ribbekes en varken spootjes want
                      ik zit met een serieuse collesterol (eerst lipitor 40mgr nu atorstatineg 40mgr), reeds 7 jaar.

Ben muziekant. Een muziekant zonder drank geeft gene klank. Daar kan je het ook niet gaan zoeken.

Zo zie je maar, het is echt allemaal persoons gebonden.
                      Ik ga toch een lans breken voor vet eten. Dat is veel beter dan de meeste mensen denken. Ook is een hoog cholesterol niet de veroorzaker van hart en vaatziekten. En de bijwerkingen van medicijnen kunnen groter zijn dan de kwaal.

Leesvoer :http://www.roosgoesgreen.nl/voeding/...-dieet-is-vet/

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Zit die site er niet een factor 1000 naast?
                        In de spreektaal wordt de k vaak weggelaten. Dat hebben ze hier heel consequent in de schrijftaal doorgevoerd. Goed idee.

Jan

Comment

In de spreektaal wordt de k vaak weggelaten. Dat hebben ze hier heel consequent in de schrijftaal doorgevoerd. Goed idee.
                          Volstrekt absurd idee. Wat een sukkels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Volstrekt absurd idee. Wat een sukkels.
                            In Facebook taal: Vind ik leuk
                            En PaulM zou zich hier, terecht, ook aan ergeren om te zien hoe lichtzinnig er met eenheden wordt omgesprongen.

Comment

Het boek, de Voedselzandloper, lijkt me wel de moeite !
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                                Het boek, de Voedselzandloper, lijkt me wel de moeite !
                                Lees dit, dit of dit eerst voor je overweegt het boek te kopen.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X