Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afvallen : een kwestie van rekenen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Afvallen : een kwestie van rekenen

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
    1.64m is toch geen ramp ? Liever 1.64 dan tegen de 2m zou ik zeggen... (ik ben zelf 'amper' 1.71m).
    Waarom zou je nog willen verdikken ? Dan ben je niet alleen klein, maar een 'klein dik menneken' (en lijk je nog kleiner).
    ...
    Hola Paula....geef me maar geen hints meer hoor.
    Gisteren stond ik in een winkel om een werkbroek aan te schaffen. Ze hadden daar een bepaald merk met, echt, heel kleine maten. De aangegeven maten waren dan ook nog niet overeenkomstig de Europese. Dat maakte dat ik me een broek maat 48 moest aanmeten.
    Een mevrouw, kwam een dergelijke broek aankopen voor haar zoon van 14 (die er niet bij was). Bij een praatje maakte ik haar er op attent dat het wel degelijk heel kleine maten waren waarop ze antwoorde: "jamaar, mijn zoon zijn buik is niet zo dik als de jouwe".
    Stond ik daar schoon, gespierd als een breinaald en zo dik als een magere haring, maar wel met een werkbroek die me goed zit (behalve de pijpen, die zijn altijd te lang). Maar met zonder/of minder pijpen is het altijd goedkoper, zegt men.
    Help, ik wil niet meer verdikken.....
    Last edited by perman; 13 september 2012, 19:04.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
      Hola Paula....geef me maar geen hints meer hoor.
      Gisteren stond ik in een winkel om een werkbroek aan te schaffen. Ze hadden daar een bepaald merk met, echt, heel kleine maten. De aangegeven maten waren dan ook nog niet overeenkomstig de Europese. Dat maakte dat ik me een broek maat 48 moest aanmeten.
      Een mevrouw, kwam een dergelijke broek aankopen voor haar zoon van 14 (die er niet bij was). Bij een praatje maakte ik haar er op attent dat het wel degelijk heel kleine maten waren waarop ze antwoorde: "jamaar, mijn zoon zijn buik is niet zo dik als de jouwe".
      Stond ik daar schoon, gespierd als een breinaald en zo dik als een magere haring, maar wel met een werkbroek die me goed zit (behalve de pijpen, die zijn altijd te lang). Maar met zonder/of minder pijpen is het altijd goedkoper, zegt men.
      Help, ik wil niet meer verdikken.....
      Ik vind het juist tof om 1.91 m te zijn. De vrouwen vallen daar op :-). En overal waar je binnenkomt, merkt men je op en men herkent je ook veel rapper nadien (al is dat niet altijd n voordeel natuurlijk). Modieuze schoenen in maat 47 vinden is echter niet zo simpel.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Lees dit, dit of dit eerst voor je overweegt het boek te kopen.
        Lenen in de bib he !
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
          Is er hier iemand die me een dieet kan voorschrijven om te verdikken? Groter worden zal niet gaan, dat weet ik van mijn eigen.
          Ik kan met mijn armen open in een colafles springen. Ben 1.64m groot weeg 62kg nat.
          Kledij moet ik gaan kiezen bij de kindermaten. 't Kan soms plezant zijn maar soms ook wel ambetant.

Probeer me niet te overtuigen van meer vet, of vettig eten alla spek met eieren of stoemp met saucissen, of hutsepot met ribbekes en varken spootjes want
          ik zit met een serieuse collesterol (eerst lipitor 40mgr nu atorstatineg 40mgr), reeds 7 jaar.
          Ben muziekant. Een muziekant zonder drank geeft gene klank. Daar kan je het ook niet gaan zoeken.

Zo zie je maar, het is echt allemaal persoons gebonden.
          Verdikken = meer calorieën opnemen dan dat je lichaam verbruikt...
          Vermageren = minder calorieën opnemen dan dat je lichaam verbruikt.

Dus meer, en liefst calorierijk voedsel (bananen, druiven als je gezond wenst te houden), eten zonder meer te bewegen dan je nu doet. Maar dit is een al even langzaam proces als 'vermageren'.
          Jean Pierre.

Comment

Gewoon 90 dagen McDonalds dieet en het lukt ook

Man eet 90 dagen alleen maar McDonald's en vermagert toch

Verbazend genoeg is de linkse foto genomen na 90 dagen McDonalds. De rechtse ervoor. Foto: KCCI News
            In de bekroonde documentaire film ‘Super Size Me’ is te zien hoe de gezondheid van maker Morgan Spurlock zienderogen achteruit gaat als hij een maand lang alleen maar eten van McDonalds naar binnen speelt. Een Amerikaanse wetenschapsleerkracht is echter tot een heel andere conclusie gekomen. Na 90 dagen, of drie maanden, alleen maar McDonalds had de man bijna 17 kilo verloren, verlaagde zijn cholesterol én was hij fitter. Hoe heeft hij dat aangepakt?
            John Cisna is een Amerikaanse leerkracht biologie uit Ankeny (Iowa). Hij heeft 90 dagen lang zowel ’s ochtends, ’s middags als ’s avonds alleen maar bij de wereldberoemde fastfoodketen gegeten. De resultaten zijn op z’n minst verrassend te noemen.

Cisna verloor bijna 17 kilo, zag zijn cholesterolgehalte zakken van 249 naar 170 en was in het algemeen veel fitter. Zelfs zijn lage dichtheid lipoproteïne (LDL), ook wel ‘slechte cholesterol’ genoemd, daalde van 173 naar 113.

‘Mens mag alles eten, als...’

De biologieleerkracht wilde met zijn experiment aantonen dat een mens alles mag eten zolang het maar beperkt blijft tot 2.000 calorieën per dag en het zoveel mogelijk aanbevolen voedingsstoffen bevat. Hij gaf zijn leerlingen de opdracht om een zo gevarieerd mogelijk ‘McDonalds-dieet’ op te stellen.

De manager van de plaatselijke McDonalds-vestiging was zo geïnteresseerd in het experiment dat hij besloot Cisna 90 dagen lang gratis te laten eten. Het experiment was dus niet alleen goed voor zijn gezondheid, maar ook nog eens voor zijn portefeuille.

Op een ‘normale’ dag at de Amerikaan twee ‘Egg White Delights’, een kom havermout en een glas magere melk als ontbijt en een slaatje als lunch. ’s Avonds koos hij dan doorgaans voor ‘iets vettigers’ als een Big Mac of een cheeseburger. Als dessert nam hij vaak nog een ijsje.

Geen sport

Er moet wel bij worden vermeld dat Cisna voor zijn experiment geen enkele sport beoefende en absoluut niet keek naar het aantal calorieën dat hij op één dag naar binnen speelde. Het zal zonder twijfel ook veel aan zijn verbazende resultaten hebben bijgedragen dat de man in die 90 dagen ook elke dag 45 minuten ging wandelen.

‘Ik vertel graag aan de mensen dat ik nu niet alleen mijn schoenen opnieuw zie, maar dat ik ze ook opnieuw probleemloos kan binden’, aldus Cisna.

Cisna wil niet gezegd hebben dat McDonalds alleen maar goed is voor je gezondheid. ‘De conclusie van deze documentaire is dat we allemaal een keuze hebben. Het zijn onze keuzes die ons dik maken, niet McDonalds.’

Comment

Working...
            X