Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bpost is weer goed bezig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: bpost is weer goed bezig

Ik heb ooit een klacht ingediend voor een brief die niet toegekomen was.

Bleek toch dat ze konden traceren dat die tot in mijn lokaal postkantoor was gekomen, en in de postzak van mijn postbode.
    Een paar dagen later kreeg ik een boze postbode aan de deur die me kwam vragen om nog eens goed te zoeken, want hij zou die brief toch afgeleverd hebben.

Ik moest dan bevestigen aan de post of ik die gevonden had of niet... niet dus.

Nog een paar dagen later: boze postbode aan de deur:" Gij beweert dat ik mijn job niet doe."

Tja, ik denk dat die brief uit zijn tas gewaaid is voor die ene keer (en daarom betaalde ik een factuur te laat en had 15€ nalatigheidskosten aan mijn broek).
    En dat heb ik ook gezegd aan de postbode.

Tja... ik vind toch dat ze moeite doen hoor.
    In mijn brieven zat geen geld, maar als het om maaltijdcheques gaat, dan zou ik toch eens officieel klacht indienen bij de post, uw werkgever informeren en als het volgende maand nog eens gebeurt klacht indienen bij de politie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      effe er tussendoor:
      wat zijn Maaltijdcheques..?
      grt,bouk.
      De cheque is de nationale munteenheid in België. Tuinmannen betalen wij met PWA-cheques, de schoonmaakster met dienstencheques. Voor boodschappen hebben we maaltijdcheques en wie een fiets wil kopen kan daarvoor zijn ecocheques aanspreken. Er zouden zelfs plannen zijn (geweest) om sexcheques uit te geven, voor de bordeelbezoeker, maar dat heb ik maar van horen zeggen. Overigens kan je hier en daar ook nog met euro's betalen... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Bon, volledig off topic maar allé ... dat is dus een reden tot diefstal?
        Ik vind ook dat ik niet genoeg verdien maar kom ik daarom zaken van jou stelen? Zorg ik ervoor dat jouw loon niet toekomt?
        Natuurlijk is dit niet goed te praten maar misschien zal dit toch een reden zijn tot diefstal van die maaltijdcheques?

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Sorry, Mir, maar dat is echt GEEN reden.
          Ze krijgen zelf maaltijdcheques, dus misschien pikken ze wel van een collega.

Als er zich iemand mee bezig houdt is het ordinaire diefstal, niet meer, maar ook niet minder.
          Als een postbode, of postbediende vindt dat hij of zij te weinig verdient, dan moet die maar een andere job zoeken, of een bijjobke doen zoals er velen zijn.

Comment

als je ziet hoe die failliete bankmogols nog altijd in de potjes graaien dan zal dat toch ook niet aan hun kleine vaste inkomen liggen dacht ik.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
              De cheque is de nationale munteenheid in België. Tuinmannen betalen wij met PWA-cheques, de schoonmaakster met dienstencheques. Voor boodschappen hebben we maaltijdcheques en wie een fiets wil kopen kan daarvoor zijn ecocheques aanspreken. Er zouden zelfs plannen zijn (geweest) om sexcheques uit te geven, voor de bordeelbezoeker, maar dat heb ik maar van horen zeggen. Overigens kan je hier en daar ook nog met euro's betalen... .
              Nog vergeten: de sportcheque, de cultuurcheque en de opleidingscheque.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Neije, en in een CAO worden ze vanzeneigens ook niet opgenomen.
                Wie word er dan wel beter van buiten de werkgevers?
                Vadertje staat natuurlijk!

Grtz, RF

PS: Als gepensioneerden krijgen we dat niet hé Theo, wij moeten niet meer eten zeker?
                PPS: Als ik ging eten in een refter van de NMBS (tijdens één of andere opleiding in Gent) was ik één check kwijt.
                Neen juist, ons laten ze verhongeren.
                Trouwens maaltijdcheques zijn maaltijdcheques en daar moet het bij blijven.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  ..........
                  Trouwens maaltijdcheques zijn maaltijdcheques en daar moet het bij blijven.
                  klink een beetje als een voedselbank)(.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
                    Nog vergeten: de sportcheque, de cultuurcheque en de opleidingscheque.
                    ...en ook de feestcheque!!

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Bij mijn zoon en dochter worden de maaltijdcheques overhandigd op het werk door hun werkgever. (hebben verschillende werkgevers) Lijkt me een veilige manier.
                      Fujifilm X-T2..........
                      https://www.flickr.com/photos/ajev/

Comment

Tis ook een rare situatie van de post:

Volgens de algemene voorwaarden van bpost mag je geen geld versturen via een gewone zending of Taxipost.
                        Toch aanvaardt bpost ze, zogezegd omdat ze door het briefgeheim niet kunnen weten wat erin zit.

Maar maaltijdcheques zijn duidelijk te onderscheiden,
                        dus in feite zouden ze deze niet mogen aanvaarden?

normaal gezien moet zoiets dan aangetekend verstuurd worden (vandaar mijn verwarring)
                        maar bij verlies wordt maar tot 39euro ofzoiets terugbetaald
                        Je kan dan verder gaan en verzenden, verzekerd voor de volle waarde, maar dat kost ook weer meer...

tis een 2-snijden mes, maar kzou alleszins officiele klacht neerleggen bij B-post,
                        enige manier om "snel" te weten te komen waar er wat misloopt.
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          tis een 2-snijden mes, maar kzou alleszins officiele klacht neerleggen bij B-post,
                          enige manier om "snel" te weten te komen waar er wat misloopt.
                          Ik zou ook liever mijn maaltijdcheques overhandigd krijgen of aangetekend maar dat kan nu eenmaal niet. (Vastgelegd in CAO)
                          De klacht werd al twee keer ingediend bij de post, de derde klacht volgt eind deze week (laat altijd wat reserve).
                          Probleem is dat je een dossiernummer krijgt van je klacht en twee dagen later een brief met de vermelding dat ze het betreuren dat er iets foutgelopen is maar dat ze er geen gevolg aan kunnen geven en dat ze hopen dat je vertrouwen blijft hebben in de post.
                          Ik heb natuurlijk zelf al wat rondgevraagd bij kennissen en collega's en we zijn al minstens met een twintigtal in één wijk om de laatste drie verzendingen niet gekregen te hebben.
                          Het zijn allemaal mensen die eveneens een klacht ingediend hebben bij de post en allen eenzelfde antwoord gekregen hebben.
                          Net dat snap ik niet ... als mijn werkgever van twintig klanten een klacht zou ontvangen en dit drie maand na elkaar wegens diefstal van eigendommen van een klant ... dan zou mijn werkgever daar al wel snel gevolg aan gegeven hebben en onderzoeken waar het fout gaat.
                          Blijkbaar vinden ze dit bij de post niet nodig? Het gaat hem toch al tenminste om 60 verloren zendingen op drie straten.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Lijkt mij een beetje op georganiseerde diefstal. 1 keer iets weg kan gebeuren, maar die mannen/vrouwen weten ook zeer goed wat er in die envelop zit, of het er nu vanbuiten opstaat of niet speelt geen rol.
                            Het enigste dat je ooit van de post gaat krijgen is een 'sorry' en eventueel krijgt de verzender zijn verzendkosten terug.

Wij hebben zelf ooit de 'pech' gehad dat de geboortekaartjes van onze zoon zo'n slordige 4 weken op de post bleven liggen omdat men de intentie had om te gaan staken. Een deel van de kaartjes is nooit aangekomen.
                            Ik heb toen een klacht ingediend en ik kreeg een 'sorry', maar moest wel bewijzen dat ik zegels had gekocht en dan kreeg ik dat bedrag terug.

Als je al met een paar man in de buurt bent leg dan gelijktijdig klacht neer bij de politie. Ik denk dat er dan wel opgetreden wordt.

Comment

Brieven en berichten stuur ik wel per e-mail.
                              Pakketten stuur ik al sinds 1998 louter met koerierdiensten.
                              Mijn ervaring is dat de post in Nederland ook niet alles is, en in Duitsland ook niet. Heb eigenlijk, wat Europa betreft alleen maar zeer goede ervaringen met Engeland en Zwitserland...

m vr gr
                              Robert

Comment

welkom Robert.
                                zit je ook hier:

grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X