Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bpost is weer goed bezig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: bpost is weer goed bezig

Bouk,

In het kort:
    Een maaltijdcheque is een forfaitaire tussenkomst van de werkgever om de werknemer de mogelijkheid te bieden een maaltijd te nemen tijdens de werkdag.
    Maaltijdcheques mogen enkel gebruikt worden ter betaling van een eetmaal of voor de aankoop van verbruiksklare voeding.
    In praktijk mag ze je ook gebruiken voor niet-voeding. De werkgever betaalt voor het grootste deel van de MC, de werknemer de rest.
    De maximale waarde van een MC bedraagt 7 €.

Grtz, Michel

Comment

Normaal worden maaltijdcheques toch altijd aangetekend verstuurd,volgens mij begint de miserie hier dus al bij de werkgever die daarvoor niet wil betalen om ze zo te versturen
      Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
        Normaal worden maaltijdcheques toch altijd aangetekend verstuurd,volgens mij begint de miserie hier dus al bij de werkgever die daarvoor niet wil betalen om ze zo te versturen
        Hoezo?
        Alle post MOET toch besteld worden.

Ik weet wel niet of die maaltijdcheques aangetekend moeten verstuurd worden.

Kan je aan de omslag zien of er maaltijdcheques inzitten?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Dubbel
          Last edited by VerSeg; 6 augustus 2012, 14:26.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Dat post nu aangetekend verstuurd wordt of niet wil niet zeggen dat die daarom niet moet toekomen, of wel?

Dat een werkgever niet aangetekend verstuurt is inderdaad een berekening dat ze maken tussen het risico op verlies/diefstal en de kost voor aangetekend sturen.
            Als je 50 werknemers hebt is dat allemaal wel te doen maar met duizenden werknemers is de zaak al heel anders.
            Dat aangetekend iets veiliger is zal niemand ontkennen maar het gaat hem toch nog steeds om massaal verdwenen zendingen?
            Als ontvanger is het in elk geval niet plezant een deel van je loon niet te ontvangen en daar een heel geloop bij te hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Kan je aan de omslag zien of er maaltijdcheques inzitten?
            Dat is inderdaad heel snel te herkennen aan het specifieke formaat van de omslag en de dikte ervan.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Cru gezegd, een vorm van legale belasting ontduiking. Alleen de werkgever heeft er baat bij.
              Normaal kunt u er alleen maar voeding mee kopen maar daarmee kunt u ook in andere winkels zaken aankopen.

Grtz, RF
              Oorspronkelijk geplaatst door Michel De Keyser Bekijk bericht
              Bouk,

In het kort:
              Een maaltijdcheque is een forfaitaire tussenkomst van de werkgever om de werknemer de mogelijkheid te bieden een maaltijd te nemen tijdens de werkdag.
              Maaltijdcheques mogen enkel gebruikt worden ter betaling van een eetmaal of voor de aankoop van verbruiksklare voeding.
              In praktijk mag ze je ook gebruiken voor niet-voeding. De werkgever betaalt voor het grootste deel van de MC, de werknemer de rest.
              De maximale waarde van een MC bedraagt 7 €.

Grtz, Michel
              bedankt.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat is inderdaad heel snel te herkennen aan het specifieke formaat van de omslag en de dikte ervan.
                OK.
                Als de firma ze verstuurd heeft wat blijft er dan nog over?
                Ofwel liggen die zendingen nog ergens ofwel vinden we volgende week een paar
                postzakken in de gracht

In verloren zendingen geloof ik niet echt.
                Ofwel ligt die post nog ergens of idd. een snoodaard heeft de omslag geopend en is met de inhoud gaan kopen
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Bij mijn vorige werkgever kregen we ze gelukkig per gewone post. Ophalen op kantoor was geen optie want we kwamen daar nooit omdat we fulltime bij de klant werkten. En aangetekend opsturen zou velen verplicht hebben om elke maand een halve dag congé te pakken om die te gaan ophalen op het postkantoor, tenzij je dat tijdens niet-gefactureerde uren zou mogen doen (wat ik betwijfel want dat zou resulteren in een grotere kost dan de cheques zelf).

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

....... of idd. een snoodaard heeft de omslag geopend en is met de inhoud gaan kopen
                    staat het niet op naam dan..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      staat het niet op naam dan..?
                      grt,bouk.
                      Staat op naam maar wordt niet gecontroleerd...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Staat op naam maar wordt niet gecontroleerd...
                        Juist Koeno
                        Al dikwijls gezien in den Aldi of een andere winkel.
                        Hoezo?
                        Wel ik moet altijd wachten en dat is vervelend als zo iemand vlak voor jou bezig is
                        De verkoopster zie of hoor ik nooit iets vragen.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Nog een reden om die onzinnige maaltijdcheques af te schaffen en te vervangen door een hoger belastingvrij forfait: zowel de werknemer als de werkgever zullen er baat bij hebben en vereenvoudiging van de fiscaliteit....enkel de bonnetjesfabrikanten zullen dan steen en been klagen.

Cadeaubonnen van de FNAC bezorgen mij ook de kriebels: iedere keer zijn de dingen die zijn verkopen stukken duurder dan op het internet. Ik ga tegenwoordig bij de kassa staan en de eerste klant die iets moet betalen vraag ik of hij/zij mijn €50 bon over te nemen tegen €45.....hij/zij blij en ik ook, want elders krijg ik het hetgene wat ze in de FNAC verkopen, minstens 20-30% goedkoper en doe ik nog een deal met die korting. Weg met die onzin.
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                            Nog een reden om die onzinnige maaltijdcheques af te schaffen en te vervangen door een hoger belastingvrij forfait: zowel de werknemer als de werkgever zullen er baat bij hebben en vereenvoudiging van de fiscaliteit....enkel de bonnetjesfabrikanten zullen dan steen en been klagen.

Cadeaubonnen van de FNAC bezorgen mij ook de kriebels: iedere keer zijn de dingen die zijn verkopen stukken duurder dan op het internet. Ik ga tegenwoordig bij de kassa staan en de eerste klant die iets moet betalen vraag ik of hij/zij mijn €50 bon over te nemen tegen €45.....hij/zij blij en ik ook, want elders krijg ik het hetgene wat ze in de FNAC verkopen, minstens 20-30% goedkoper en doe ik nog een deal met die korting. Weg met die onzin.
                            Voilà.
                            Je suis het volledig met u eens
                            En voor uw pensioen tellen ze ook niet mee?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

En voor uw pensioen tellen ze ook niet mee?
                              Neije, en in een CAO worden ze vanzeneigens ook niet opgenomen.
                              Wie word er dan wel beter van buiten de werkgevers?
                              Vadertje staat natuurlijk!

Grtz, RF

PS: Als gepensioneerden krijgen we dat niet hé Theo, wij moeten niet meer eten zeker?
                              PPS: Als ik ging eten in een refter van de NMBS (tijdens één of andere opleiding in Gent) was ik één check kwijt.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dat is schandalig, Freddy.
                                En het ergste van al is dat je niet weet waar in de ketting het fout zit....
                                Kan je je werkgever daar niet van op de hoogte stellen ?
                                En als er nog klachten zijn in de wijk, kunnen jullie die dan niet bundelen ?

Van onze postbode hier, zijn we heel tevreden. Hij kent ons ook goed en wij kennen hem.

Het is natuurlijk niet gezegd dat de fout bij de postbode ligt.

Kan ook ergens onderweg liggen, of zelfs in het postkantoor.....
                                Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Working...
                                X