Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MP3 files - "tracks" in normale titels omzetten ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MP3 files - "tracks" in normale titels omzetten ???

Ik heb hier een map met instrumentale muziek voor begeleiding van slideshows.
    Maar als ik de map open zie ik geen benamingen van de nummers ( bijv. Apache - The Shadows ) maar zie ik " track 01, track 02, Track 03 )

Bestaat er geen mogelijkheid om dit in "verstaanbare taal" om te zetten ?
    Ik bedoel natuurlijk "automatisch"

Via Shazam bv. kan je wel het titelnummer en de artiest ontdekken, maar ik zoek dus een progje dat dit ook kan vastleggen.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: MP3 files - "tracks" in normale titels omzetten ???

Uiteraard bestaat dat... Ik gebruik daar MP3TAG voor. Het ding gaat zelf op zoek op het internet naar de juiste titels. Meestal gaat dat heel vlot. In uiterste nood wordt gewoon de filenaam gebruikt om de tags aan te vullen.
    Je kan het bv. ook voor flac bestanden gebruiken...
    Wav bestanden kan je niet taggen : dus daar moet je zorgen dat de filenaam voldoende duidelijk is.
    Last edited by polleke_cgc; 19 augustus 2013, 18:16.
    Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb het binnen, maar geraak er totaal niet aan uit.
      Voorbeeld: ik heb een map, genaamd CD1 en in die map een aantal tracks: "track01, track02, .... "
      Ik kan die wel in het programma landen, en dan ? dan zie ik het niet meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Uiteraard bestaat dat... Ik gebruik daar MP3TAG voor. Het ding gaat zelf op zoek op het internet naar de juiste titels. Meestal gaat dat heel vlot. In uiterste nood wordt gewoon de filenaam gebruikt om de tags aan te vullen.
        Je kan het bv. ook voor flac bestanden gebruiken...
        Wav bestanden kan je niet taggen : dus daar moet je zorgen dat de filenaam voldoende duidelijk is.
        Gebruik ik ook.
        Maar mijn foto's houden niet.
        Dus een afbeelding kan je hierin toevoegen.
        Ik had graag dat als de muziek speelt je ook die bepaalde afbeelding kan zien.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt: ik heb in het verleden CD's geript waarvan de bestanden nu "track1, track2 enz... noemen.

Ik had graag deze tracks automatisch laten hernoemen, dus het zou in feite een programma moeten zijn dat 1) luistert 2) in een database gaat zoeken 3) de track hernoemt.

Maar wellicht is dit onomkeerbaar ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt: ik heb in het verleden CD's geript waarvan de bestanden nu "track1, track2 enz... noemen.

Ik had graag deze tracks automatisch laten hernoemen, dus het zou in feite een programma moeten zijn dat 1) luistert 2) in een database gaat zoeken 3) de track hernoemt.

Maar wellicht is dit onomkeerbaar ?
            Dan heb je in elk geval je rip-programma verkeerd gebruikt : hier vult die zelf een logische naam in voor de tracks. Ik gebruik daar nog altijd EAC voor. Van een CD kan wel op het internet gezocht worden wat de inhoud is van dat schijfje.
            Shazam hiervoor gebruiken, zou prettig zijn, maar zo'n programma ken ik ook niet... Voor zover ik weet gaat MP3TAG gewoon de filenaam gebruiken om die tags in te vullen, maar je kan het ook koppelen met die CD-database om meer info te vinden (zoals die hoesfoto's).
            Groeten,

Polleke

Comment

Alles is afhankelijk van je ripper denk ik, ik heb geen extra progje ervoor nodig om ze te hernoemen, ik ben bezig mijn muziekcollectie te kopieren en op te slaan op een externe HDD, ik gebruik daar Nero 12 voor en er word netjes een map aangemaakt met de titel en naam v/d artiest van de cd, bij het uitlezen van de cd maakt Nero verbinding met Gracenote Media Database (Gracenote) en de tracks worden allemaal opgeslagen zoals die op het hoesje van de cd staan...

mvg,
              2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Dan heb je in elk geval je rip-programma verkeerd gebruikt : hier vult die zelf een logische naam in voor de tracks. Ik gebruik daar nog altijd EAC voor. Van een CD kan wel op het internet gezocht worden wat de inhoud is van dat schijfje.
                Shazam hiervoor gebruiken, zou prettig zijn, maar zo'n programma ken ik ook niet... Voor zover ik weet gaat MP3TAG gewoon de filenaam gebruiken om die tags in te vullen, maar je kan het ook koppelen met die CD-database om meer info te vinden (zoals die hoesfoto's).

Het zijn enkele mapjes uit de absolute beginperiode van mp3. Echt all oude dingen, en bij mij weten kreeg ik toen als resultaat "track1" enz...ipv titels van nummers.

Met de huidige pogramma's heb ik inderdaad geen probleem meer.

Nu, misschien is het wel te doen omze door shazam te halen en dan manueel in te voeren.

Anders verwijder ik ze best. Want ze staan op mijn Nas maar ik ga ze wellicht toch nooit tegenkomen omdat ik er niet kan naar zoeken.

Comment

Is het niet eenvoudiger om die cd's gewoon opnieuw te rippen? Voor mp3 tags gebruik ik al jaren tagscanner.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Als ik nu eens wist welke Cd's
                    Ze kwamen wellicht van een vriend of van de bibliotheek, en het waren verzamel cd's, dus niet van 1 enkele artiest.

Comment

Working...
                    X