Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    IK? Iets op tegen? Integendeel! En dat ze er rekening mee houden, vooral.
    De doos? Die scanner, pardon... is goud waard, daarvoor hoeft ie niet te sluiten.
    Moet ge daar de naam van hebben?
    Graag ja.
    En als het kan ook de verschillen met een PET of een NMRI-scan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Graag ja.
      En als het kan ook de verschillen met een PET of een NMRI-scan
      Dat is goed nieuws. Ik wil zelfs bijleggen. Zeg maar als de verkopers zijn langsgeweest.
      Maar mijn naam moet er dan wel op.

Comment

Ik wist meteen dat je het boek niet gelezen hebt.... En over die geneesmiddeltesten in India weet ik niks : doe dus toch maar eerst eens wat je me eerder aanwreef en geef me eens een betrouwbare bron. Ik lees immers tussen de regels dat dit nogal onbezonnen zou gebeuren.
        Dat is inderdaad zowat de teneur van mijn zelf verworden, en als je een half minuutje zoekt.
        Ik pik er de eerste de beste maar weer uit, om te beginnen:
        Drug companies are drawn to India for several reasons, including a technically competent workforce, patient availability, low costs and a friendly drug-control system. While good news for India’s economy, the booming clinical trial industry is raising concerns because of a lack of regulation of private trials and the uneven application of requirements for informed consent and proper ethics review.
        Ik heb deze gekozen omdat er geen schokkende verhalen over verkochte organen bijstaan. BD is namelijk kinderen toegelaten.

Oops, bijna de bron vergeten: World Health Organisation - Clinical trials in India: ethical concernsl
        Last edited by Poza; 15 augustus 2012, 20:27.

Comment

Dat is goed nieuws. Ik wil zelfs bijleggen. Zeg maar als de verkopers zijn langsgeweest.
          Maar mijn naam moet er dan wel op.
          Ja zeg, over intellectuele oneerlijkheid gesproken
          Op deze manier discussieer ik niet meer.
          Ga met iemand anders lachen.

Comment

Ja zeg, over intellectuele oneerlijkheid gesproken
            Op deze manier discussieer ik niet meer.
            Ga met iemand anders lachen.
            Je vraagt de naam (paard en ruiter) van de arts die mij heeft mismeesterd. Nee, die krijg je niet. En ik heb uitgelegd waarom.
            Je gaat bovendien uit van een heleboel onwil mijnerzijds, die nergens uit blijkt.
            Wat is dat over dat ik geen statistieken wil, of dat boek niet? Juist wel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Sociaal en broodwinning gaan niet altijd samen. De uitbater zal wel weten wie er het meest zijn zaak bezoekt.
              Nu snap ik de heisa van de rokers nog minder.

Daarstraks in Leuven op een terrasje iets gaan eten, een vijftigtal mensen dachten blijkbaar hetzelfde en kwamen op hetzelfde terras iets benuttigen.
              Op 50 personen waren er 2 rokers ... die hun sigaret opstaken terwijl hun tafelgenoten aan het eten waren.

Als al die rokers dan toch zo tegen de rookwet zijn en toch maar naar believen willen roken op een terras ... waar waren zij dan?
              Ziek door hun sigaret of ...

Gelukkig voor de uitbaters waren de niet-rokers op stap vanavond.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Kijk hé heel simpel. Als ik op terras ga zitten en wil een sigaret opsteken doe ik dat en als er naast mij mensen zitten die willen eten tja das pech, buiten blijft de rooklucht niet hangen, binnen wel. Pas op dat heeft niets te maken met dat ik geen respect heb voor die mensen maar in de openlucht doe ik nog altijd wat ik wil. Binnen rook ik niet doe ik thuis ook niet. En als er mensen meerijden met mijn wagen vraag ik eerst of het geen kwaad kan als ik eentje opsteek en als er ene zegt liever niet hou ik er rekening mee en zal er geen opsteken. Maar als ik al geen sigaret mag roken in de openlucht op een terras zijn we al ver gekomen zenne. Dan ga ik in het vervolg wel gewoon in een winkel iets halen en zal op ergens op de kant zetten. Een verbod voor binnen roken totaal mee akkoord, maar buiten doe ik wat ik wil.

Dat hele gedoe over rookverbod is puur geldwinst voor de staat, ze weten goed genoeg dat ze veeel geld verdienen aan de sigaretten, dus ze kunnen niet zomaar zeggen totale rookverbod en iedereen moet stoppen want dan zitten ze in hun zakken. neen nu hebben ze een extra inkomsten gemaakt door die boetes. Zeg tegen een kind je mag dat niet doen en toch doen ze het, zo is dat bij de volwassenen ook, nu sturen ze controleurs op de baan om mensen te betrappen op roken in mijn ogen gewoon een spelleke van de staat om meer inkomsten.
                Dat gezever over de volksgezondheid.... dat wisten ze 50 jaar geleden ook hé. Roken is slecht dat is zo, kun je niet onkennen. Maar telkens je gaat tanken nietrokers, krijg je een hele hoop benzeen in je longen en dat is net het zelfde als roken... krijg je leukemie van. al die parfums kun je ook kanker van krijgen. Al die bewaarmiddelen in je voeding.... kankerverwekkend... Je onafscheideiljke gsm.... ook gevaarlijk en niet alleen tijdens het rijden. Je belastingsbrief ook gevaarlijk (kun je hartaanval van krijgen ) Enfin ja Je moet het allemaal niet zo in je hoofd steken... iedereen wil gezond leven maar als je echt begint na te denken wat allemaal niet gezond is kun je beter niets eten, geen gsm meer gebruiken niet meer met de wagen rijden... gewoon veilig thuis blijven en zelf je groenten en vlees maken.
                Last edited by corre1980; 17 augustus 2012, 07:53.
                Photography is a way to see the world in detail.
                Fotograaf op rust

Comment

zou een pilletje in plaats van een sigaret een oplossing zijn..?
                  iedergeval geen last van de rook, want dat schijnt voor niet rokers toch de boosdoener te zijn.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    iedergeval geen last van de rook, want dat schijnt voor niet rokers toch de boosdoener te zijn.
                    grt,bouk.
                    Tja, dan is dat zo hé. Als er ene naast mij de hele tijd zit te bellen vraag ik toch ook niet of hij de telefoon neerlegt dat stoord ook tijdens mijn rustig genieten van een pint.
                    Het is gewoon een feit dat de mensen niets meer kunnen verdragen. Nu met dat gedoe over roken zetten ze de twee kampen tegenover elkaar en woed er een stille oorlog.
                    Vroeger kwamen ze binnen in een cafe en zochten ze een plekje uit waar ze geen last hadden van de rook, nu komen ze binnen en iedereen moet wijken....
                    Fotograaf op rust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      In het ziekenhuis is me toen ook een luxebrochure toegestoken met reclame van een prijzig middel. Het lag er voor mij echter vingerdik op dat dit behoeve van de geneesmiddelenindustrie was, en ook niets met mijn gezondheid te maken had. Toen ik hun dat voorhield, zeiden ze dat ze dat zelf ook vonden, maar dat de mensen erom vragen.
                      Als je erin gelooft, en je hebt geld teveel, denk ik dat de nevenwerkingen niet 100% statistisch zijn aangetoond, dus het kan niet veel kwaad.
                      Het moet een redelijk vast geloof zijn.
                      En de bijhorende brochure is echt wel heel mooi.
                      Het was toen wel geen augustus, waarin het quotum voor dat jaar al overschreden had kunnen zijn omdat onze goeie landgenoten ten zuiden van ons een ietsje zouden overdreven hebben. Er was volgens mij zelfs geen quotum dat die brochure eerst aan de Walen geeft.
                      Last edited by Poza; 17 augustus 2012, 08:16.

Comment

In het ziekenhuis is me toen ook een luxebrochure toegestoken met reclame van een prijzig middel. Het lag er voor mij echter vingerdik op dat dit behoeve van de geneesmiddelenindustrie was, en ook niets met mijn gezondheid te maken had. Toen ik hun dat voorhield, zeiden ze dat ze dat zelf ook vonden, maar dat de mensen erom vragen.
                        Als je erin gelooft, en je hebt geld teveel, denk ik dat de nevenwerkingen niet 100% statistisch zijn aangetoond, dus het kan niet veel kwaad.
                        Het moet een redelijk vast geloof zijn.
                        En de bijhorende brochure is echt wel heel mooi.
                        helemaal mee eens! Ook al eens achter gehoord achter een middel om te stoppen. Tot ik de prijs hoorde om te beginnen zo rond de 300€....
                        En iedere maand komen ze wel met iets nieuw af...
                        Fotograaf op rust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
                          Ook al eens achter gehoord achter een middel om te stoppen.
                          Ok, dan zijt gij volgens het ziekenhuis een mens, en ik iets minder.

Comment

Ok, dan zijt gij volgens het ziekenhuis een mens, en ik iets minder.
                            Ha zegt het ziekenhuis dat? En waarom jij minder?
                            Fotograaf op rust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
                              Ha zegt het ziekenhuis dat? En waarom jij minder?
                              Omdat ik een slechte klant ben als ik niks koop? Let wel, de verkoper met die brochure was niet dezelfde verkoper als die van het revalidatieprogramma, maar ze droegen de uniformen van het ziekenhuis, en haalden hun autoriteit daar vandaan.
                              Last edited by Poza; 17 augustus 2012, 08:52.

Comment

Zo te zien is men hier nog steeds niet uitgerookt... misschien allemaal een pilletje nemen.
                                De belangerijkste les uit heel deze discussie is dat iedereen heel veel respect heeft voor een ander... zolang men maar mag doen wat men wilt doen.
                                Jean Pierre.

Comment

Working...
                                X