Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zonder een heisa te willen maken rond al dan niet voorstander van rookverbod, toch even een vraag voor eventuele experten in the house.
Onlangs gingen we nog eens uit eten, heerlijk zomerweer, dus we reserveerden buiten, aangezien met tent overdekt is en er van die 'gloeiwarmers' staan moest het te frisjes worden. Tot onze grote verbazing bleek Jan en Alleman daar te roken.
Volgens mij mag het niet, maar we zijn niet zeker. Iemand die weet hoe dat zit. Ik vond het alvast heel storend. Was bijna van plan binnen te gaan zitten...
Tijdens de jacht mag er gerookt worden...meestal dikke sigaren
En dan den bos in brand en dan moet de brandweer weer komen.
Maar bij mij heeft het de ziekenkast al geld gekost dat roken, medicijnen (Turbohaler) enz. COPD is ook niet zo plezant, al is het bij mij in het begin stadium nog.
Ik ben al 4,5 jaar gestopt met roken, maar het is wel een progressieve ziekte.Hoesten doe ik niet meer 's nachts of ik moet een uur of twee in de rook gezeten hebben.
Ja fijn stof is ook niet goed, als het warm weer is blijf ik in de namiddag binnen zitten.
Als de wind uit het noorden komt is er weinig fijn stof en dan is het gezondere lucht.
Ik heb echt geen behoefte om opnieuw te beginnen, alléén in mijn dromen rook ik soms nog.....dat moet nogal een drug zijn hé.
U kunt beter alleen reageren op hen met een minimaal intelligentie niveau en niet op de vaste Trollen.
Oooh, dat vind ik nu erg...
het merendeel van de discussie heb ik op positieve wijze proberen voeren...
tot de bij-de-haren-getrokken argumenten erbij kwamen...
maar goed, dan ben ik een trol
snel naar de trollenkelder te gent
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Volgens mij, mag je, als je echt de hele buiten hebt gereserveerd, onverminderd uw plannen om toch binnen te gaan zitten, die je niet voorafgaand schriftelijk of andersinds, met of zonder eventuele getuigen, hebt te kennen gegeven, zelf toch democratisch meebeslissen of daar (hierna 'buiten' genoemd), gerookt, gespuwd, geboerd mag worden tijdens de afgesproken periode, en zo ja, hoeveel, en in welke leeftijdscategorie, voor zover dit niet door de zin en de letter van de Wet (hierna niet verder gespecifieerd) uitdrukkelijk is verboden, op straf van wat daarover door jezelf geldig te kennen is gegeven geweten te zijn, in aanwezigheid van een notaris met plaatselijke zetel, en die dit in een akte aangaande je bevattingsvermogen heeft vastgelegd.
Indien je het echter van je eigen interpretatie van de wet op het roken in gesloten ruimten wilt laten afhangen, onverminderd het toegeven niet volledig zeker te zijn over de bedoeling van die wet, om vervolgens overeenkomstig geplogenheden op bd, de genaamde Iemand, met niet-vermelde wettige woonplaats, en dito nationaliteit, maar desalnietemin lezer van het forum, als bevoegd raadsheer, -vrouw, of beide, op kosten van Shoot, of hun wettige vertegenwoordiging indien minderjarig, en/of met eigen middelen, via loting, natte vinger, of enig ander oogluikend toegestaan middel, aan te duiden - of te laten aanduiden door derden, waarvan Jan en Alleman, met wettige... wtf... uitgesloten is, wegens zijnde de tegenpartij.
Bij verstek van Jan en Alleman die in gepaste wanorde niet is opgeroepen om te horen maar vooral zien oordelen, waardoor hij onvrijwillig verzaakt aan zijn recht op verdediging, welk recht tot nader orde sowieso vervalt uit verbazing over de eveneens zichtbare temeer te ruiken aanwezigheid van genoemde op de dag van de feiten.
Raden wij u wat volgt:
Last edited by Poza; 10 augustus 2012, 06:49.
Reden: te
Dat is de ongewijzigde wet op het rookverbod. ik zei toch dat het moeilijk is via het internet: Bijna alle wetten zijn namelijk één of meerdere malen gewijzigd.
Bovendien heeft jouw interpretatie voor zover ik weet geen jurispredentie, en geldt dus nog altijd de uitleg van de minister die in februari van dit jaar werd gegeven, en die stelt dat de wet waarmee gij hier afkomt, bij gebrek aan een wand, niet van toepassing is:
.
Dan moet je eerst het begin eens goed lezen;
22 DECEMBER 2009. - Wet betreffende een algemene regeling voor rookvrije gesloten plaatsen toegankelijk voor het publiek en ter bescherming van werknemers tegen tabaksrook
(NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 29-12-2009 en tekstbijwerking tot 10-05-2010) Zie wijziging(en)
Dan nog iets, dit is de tweede keer dat je "jurispredentie" schrijft waarvan ik in de quote verbeter en toch blijf je bij je schrijfwijze.
Het is jurisprudentie Niet zeggen dat een typefout is
En waar jij naar verwijst is geen referentie.
Never resist temptation or it could go away...
Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel
Dan moet je eerst het begin eens goed lezen;
Dan nog iets, dit is de tweede keer dat je "jurispredentie" schrijft waarvan ik in de quote verbeter en toch blijf je bij je schrijfwijze.
Het is jurisprudentie Niet zeggen dat een typefout is
En waar jij naar verwijst is geen referentie.
Nee, ik wist gewoon niet dat ge jurisdr-dinges zo schreef. Dat is niet door rap te zijn.
Maar, dat ik die wet kort 'de ongewijzigde wet op het rookverbod' noem is waarschijnlijk voor de eenvormigheid in deze meningswissel, geweest, waar de minister ter sprake kwam, zodat er niet kan aan getwijfeld worden dat ik het daar ook nogmaals over had.
Ik vond dat belangrijk.
En gij?
Dat ik naar een referentie zou verwijzen die er geen is?
En om dan te zeggen dat die er geen is? Nee, dat zou ik dus niet zeggen.
En... psttt... tegen niemand zeggen... maar er ontbreekt een lidwoord in je onbeschofte tegenwerping.
zijn jullie der nu nog altijd over aan het lullen en bekvechten? jongens toch, niet moeilijk dat mijn vriendinnen zo klagen over het kinderachtige gedoe van hun mannelijke partner...
leg u dar gewoon bij neer, ne roker is een wreed asociaal beest en de niet roker nog een portie erger...
mensen gunnen hun medemensen behalve miserie en ongeluk niks meer
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen." Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Bovendien bepaal ik wat een referentie is als ik die gebruik ter ondersteuning van mijn bewering, zelfs als zou die mij helemaal tegenspreken.
Wat denkt gij wel niet dat ge moogt zeggen dat mijn referentie er geen is voor iedereen.
Hebben die hier dan iets beweert, misschien?
En zo ja, wat?
Comment