Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Kinderen of niet

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
    er is een rechtstreekse relatie tussen IQ en het aantal nakomelingen. Hoe dommer, hoe meer kinderen. Ik heb het over westerse landen, niet over 3e wereld landen.
    Is dat zo? Ik zie - in mijn omgeving - toch vooral (hoog)geschoolde gezinnen met meer kinderen. Nu ja, wat is meer kinderen, wat is veel?
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Als de 12 miljoen Belgen die nu in ons landje slechts 1 kind zouden hebben, zit je binnen de 80 jaar nog met 6 miljoen Belgen. De pensioen worden dan wel onhoudbaar, de prijzen van de vastgoed sector zullen in elkaar stuiken en de bouw zal er ook niet echt blij mee zijn, maar allez, er is alweer wat meer plaats.
      Wat zit iedereen hier toch te zwetsen over te veel geboortes, te veel kinderen. Het is een hele moeilijke discussie, maar hoeveel oudere mensen worden nog jaren in leven gehouden terwijl ze dat misschien beter niet meer waren. Hoeveel te vroeg geboren kinderen worden toch nog door het leven getrokken, vaak met handicappen enz. Denk nu niet dat je de 'overbevolking' enkel op de geboortes moet steken.
      Maar off topic, moest er even uit.

Lees nu de reacties even verder. Vind het wel een gezellig discussie. Jammer dat het vooral mannen zijn aan het woord (dat denk ik toch).
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Vier is veel.
        En wie zorgt voor die kinderen als ze klein zijn?
        En die hooggeschoolden gaan beiden werken?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
          Wat zit iedereen hier toch te zwetsen over te veel geboortes, te veel kinderen. Het is een hele moeilijke discussie, maar hoeveel oudere mensen worden nog jaren in leven gehouden terwijl ze dat misschien beter niet meer waren. Hoeveel te vroeg geboren kinderen worden toch nog door het leven getrokken, vaak met handicappen enz. Denk nu niet dat je de 'overbevolking' enkel op de geboortes moet steken.

Lees nu de reacties even verder. Vind het wel een gezellig discussie. Jammer dat het vooral mannen zijn aan het woord (dat denk ik toch).
          Allemaal een kwestie van verantwoordelijkheid nemen Nena.
          (en nog andere zaken waarover hier al is gesproken)

Daarnaast zal zeker het onderwerp centen ter sprake komen.
          Eigenlijk erg, al zeg ik het zelf.

Die oudjes van nu waren ook ooit kinderen.

Ben eens benieuwd als jij bijv. opgenomen wordt, lichtjes dement maar meestal toch helder van verstand.
          Spuitje Nena?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Vier is veel.
            En wie zorgt voor die kinderen als ze klein zijn?
            En die hooggeschoolden gaan beiden werken?
            Ah neen, die profiteren van de maatschappij: gebruiken al dat kindergeld dat ze krijgen om hun kinderen in belastingsaftrekbare kribbes te steken, oudere kinderen naar belastingsaftrekbare vakantiekampen te sturen, nemen ouderschapsverlof a volonte om in dat 4/5 regime of 1/2 regime even hard te werken voor minder geld als hun 5/5 collega, ...
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ben eens benieuwd als jij bijv. opgenomen wordt, lichtjes dement maar meestal toch helder van verstand.
              Spuitje Nena?
              Dat zeg ik niet, maar overbevolking (wat velen hier maar aanhalen) heeft - volgens mij - niet alleen te maken omdat te veel kinderen geboren worden. Wilde die uitspraken wat nuanceren, al ga ik me niet uitspreken hoe je overbevolking moet oplossen.

Misschien het Chinese regime invoeren?
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Zoveel discussies over kinderen ... je zou al voor minder denken om er geen te nemen.
                Me dunkt dat we allemaal nogal ver afwijken van de TS zijn vraag.
                De tijd dat er hier over gediscussieerd wordt is dat kind al lang gemaakt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ah neen, die profiteren van de maatschappij: gebruiken al dat kindergeld dat ze krijgen om hun kinderen in belastingsaftrekbare kribbes te steken, oudere kinderen naar belastingsaftrekbare vakantiekampen te sturen, nemen ouderschapsverlof a volonte om in dat 4/5 regime of 1/2 regime even hard te werken voor minder geld als hun 5/5 collega, ...
                  Voilà
                  Toch een vrij hard bewijs dat niet iedereen hooggeschoold is he Nena
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Voilà
                    Toch een vrij hard bewijs dat niet iedereen hooggeschoold is he Nena
                    Het is al laat, maar leg me de link eens uit? Snap em niet.
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Dat zeg ik niet, maar overbevolking (wat velen hier maar aanhalen) heeft - volgens mij - niet alleen te maken omdat te veel kinderen geboren worden. Wilde die uitspraken wat nuanceren, al ga ik me niet uitspreken hoe je overbevolking moet oplossen.

Misschien het Chinese regime invoeren?
                      In België hebben we kinderen te kort.
                      Zonder het Chinees regime maar eerder zoals ons ma vroeger zei: "Als kinderen hebben zo fijn was dan had iedereen er 10"

Ik val in herhaling.
                      Er was ooit een jaar dat er maar 50.000 kinderen werden geboren in Vlaanderen.
                      Zei die ene prof. van de univ. van Leuven: "Wie gaat er later voor ons werken?".
                      Maar ok, dat is niet het probleem van TS. Hij kent mijn antwoord

En als ik naar Brussel rijd, rijd ik nooit via Leuven

Al de rest Nena heet ik foefelare om de aangroei (van kinderen) in stand te houden of te bevorderen.
                      En het werkt he. Zie maar die hooggeschoolden bij jou in de buurt.

Een gewone burger kan zich al geen kinderen meer permitteren.
                      En sommige mensen zouden beter geen kinderen hebben. Erg maar het is zo.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Het is al laat, maar leg me de link eens uit? Snap em niet.
                        Tja die hooggeschoolden kopen meer kinderen he Nena.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

40-45!!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                            Dat is een natuurwet, hoe groter de kans op sterfgevallen, hoe meer er 'geproduceerd' gaat worden.
                            Kijk maar een honderdtal jaren terug, bijna allemaal kroostrijke gezinnen omdat de kindersterfte toen zeer hoog lag.
                            Jaja. Een natuurwet die enkel geldt voor de mens.
                            http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                              Maar hier benadruk jij enkel de negatieve kanten en dat is al even verkeerd, niet ?
                              'Kinderen hebben' heeft inderdaad minder leuke kanten, maar er is al evenzeer een mooie kant aan de medaille.
                              Voor alle duidelijkheid : hiermee probeer ik niemand te overhalen van mijn gelijk.

greetz
                              Cheeta
                              Jamaar ho niet de rollen omkeren hee.

Ik vervolledig het lijstje van de negatieve aspecten, om evenwicht te herstellen.
                              Maar inderdaad; ik herhaal geen positieve dingen want die zijn al vermeld door anderen.

Comment

Een gewone burger kan zich al geen kinderen meer permitteren.
                                En sommige mensen zouden beter geen kinderen hebben. Erg maar het is zo.
                                Wat dat eerste zinnetje bertreft; hoe komt het dan dat ik vooral kinderen zie als ik door de armere wijken van de stad trek? OK, daar zijn veel vreemdelingen bij, en iedereen kent wel het beeld van die gesluierde vrouw die een koets duwt, nog een kind op haar rug heeft, en nog eentje in haar hand. Maar er zijn evenzeer veel autochtonen bij hoor, toch waar ik woon. Het armste huis in de straat heeft steevast de meeste koters rondlopen.

Kijk, het is allerminst mijn bedoeling om er een maatschappelijke discussie van maken. Dus meer dan dit zeg ik niet. Heb liever dat deze toffe en nuttige discussie open blijft.

Wat de 2e zin betreft; volledig akkoord! Want als ik veel van die voorgenoemde gezinnen zie, dan denk ik; deze mensen zouden ze moeten beschermen tegen zichzelf. Ik weet dat het een zwaar statement is, maar ik blijf er achter staan: armoede kweekt!

Mvg,

J.

Comment

Working...
                                X