Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Kinderen of niet

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Ik kan je volledig volgen... vanuit het standpunt van de vrouw en dat is toch heel iets anders. De band tussen moeder en kind heeft 9 maanden voorsprong op die met de vader... dus kan je geen vergelijk maken tussen een vrouw die ongewild ouder wordt en een man. Als één van de twee echt geen kind wilt is het zinloos om er aan te beginnen... en uit liefde toch maar ja zeggen is goed voor in een stationsroman, waar een happy end gegarandeerd is. Wat er hier in dit topic nog allemaal bijgesleurd wordt is bladvulling.
    Dàt is ook weer waar. Maar als man kan je wel makkelijker je handen er vanaf trekken, als vrouw niet, je kàn het wel maar doet het gewoon veel minder snel, omdat je inderdaad die band hebt met je kind. Een andere, intensere band. Wat ons ook weer bevoordeeld, afgezien van de grote zorg-verantwoordelijkheid.

Ik denk dat hij gewoon moet uitmaken of het waard is om te wachten of niet. Hij wil ze, alleen, wanneer.

Groetjes

edit: Ik heb hier gelezen van wees niet egoistisch geef je vrouw dat kind, maar eigenlijk vind ik dat niet zo juist. Ik vind (ikke he) dat als je zelf geen kinderen wilt, en je vrouw echt wel, dat je haar moet laten gaan, dat heet ook houden van. Tenzij zij de beslissing aanvaard en zich hier in past. Maar zowieso komt dat ooit weer boven.
    En andersom geld dat ook, als vrouw.
    Last edited by jill.tje; 26 juli 2012, 10:32.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Er is nog een oplossing.
      Zoek een vrouw zonder kinderwens en laat je zo snel mogelijk steriliseren, voor het geval ze later van mening zou veranderen.

Comment

hahaha
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Er is nog een oplossing.
          Zoek een vrouw zonder kinderwens en laat je zo snel mogelijk steriliseren, voor het geval ze later van mening zou veranderen.
          * Mond valt open *

Natuurlijk! Waarom dachten we daar niet aan?
          En de eenvoud van de oplossing; fantastisch.

http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Er is nog een oplossing.
            tja..of zoek een onvruchtbare vrouw, die kan er ook nooit op terug komen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht

Eigenlijk zijn diegenen die hierop het beste antwoord weten, zij die net als Wimsel hun kinderwens uitstelden, en nu te oud zijn om kinderen te krijgen. Hebben ze spijt of juist niet?
              Ik heb mijn kinderwens nooit uitgesteld, ik heb er zelfs nooit een gehad. Ik kwam meestal de verkeerde vrouwen tegen, dus mijn relaties duurden niet lang en over kinderen moest ik dus ook nooit nadenken. Nu heb ik wel een goed lief, maar nu ben ik al 36 wat ik oud vind voor aan kinderen te beginnen. En ik kan nog steeds geen reden bedenken waarom ik een kleine zou maken, ik ben gelukkig met mijn rustig (en dus luxe-) leventje. Ik weet niet of een kind maken meerwaarde aan mijn leven gaat geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                * Mond valt open *

Natuurlijk! Waarom dachten we daar niet aan?
                En de eenvoud van de oplossing; fantastisch.
                Niet te vroeg juichen......ooit gehoord van een herstel operatie...kan volgens mij tot ongeveer een jaar of 14 na de sterilisatie.....maar je hebt in ieder geval wel tijd genoeg om na te denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                  Ik heb mijn kinderwens nooit uitgesteld, ik heb er zelfs nooit een gehad. Ik kwam meestal de verkeerde vrouwen tegen, dus mijn relaties duurden niet lang en over kinderen moest ik dus ook nooit nadenken. Nu heb ik wel een goed lief, maar nu ben ik al 36 wat ik oud vind voor aan kinderen te beginnen. En ik kan nog steeds geen reden bedenken waarom ik een kleine zou maken, ik ben gelukkig met mijn rustig (en dus luxe-) leventje. Ik weet niet of een kind maken meerwaarde aan mijn leven gaat geven.
                  Ik denk van niet
                  Je bent zoals je bent en dat zal nooit veranderen.
                  Als man heb je even veel recht(en) als een vrouw en zeker in een relatie.

Relaties houden enkel stand door geven en nemen (in balans zijn) OF als een van de twee toegeeft.
                  Kan degene die toegeeft ermee normaal verder leven? Het is zijn of haar keuze.
                  Vroeger waren dit meestal de vrouwen...(de man was "baas" in huis), gelukkig is dat anders vandaag de dag.
                  (goed voor de vrouwen bedoel ik )

Die eventuele meerwaarde kan je enkel ondervinden als je een kind hebt en daarna is er geen weg terug.
                  Even proberen zit er niet in he, het is hier definitief ja of neen.
                  Als ik erover mag spreken: neem jij dat risico?
                  En dan moet ik nog spreken over gezondheid, een geslaagde zwangerschap, kleine en grote zorgen als het kind er is; vul zelf maar aan.

Er is een oplossing
                  Stel je hebt een groot huis en je neemt een "nanny" in dienst. Die kan dag en nacht voor het kind zorgen.
                  Je kan dan bezig zijn met het kind als het jou past.
                  Ik ken hier villa's (zijn ook grote huizen ) in de buurt waar dit gebeurt.
                  Wil jouw vriendin dit en jouw portemonnee ?

Nu moet je vooral niet denken dat je fout bezig bent
                  Hier stelt zich ook niet de vraag of je schuldig aan iets bent of dat je een egoïst bent.
                  Ik vind het zelf zeer goed dat je er mee bezig bent en er over nadenkt.
                  Ondoordachte of emotionele beslissingen lopen meestal slecht af. EN DAT is juist waar men achteraf spijt over krijgt.

"Verdriet is de prijs die je betaalt voor de liefde"
                  Als je neen moet zeggen tegen jouw vriendin dan vind ik dat zeer erg.
                  En als zij jou daarvoor laat vallen vind ik nog erger omdat je elkaar zeer graag ziet.
                  Last edited by theokus; 26 juli 2012, 18:49.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    En toch zou ik graag een kind hebben gehad om al dat mooie, om al dat lelijke, om
                    al dat fijne en al dat verschrikkelijke mee te delen, want het leven is een geschenk
                    en als we niet hebben mogen leven, dan hebben ze ons dat geschenk onthouden...
                    Het is niet hetzelfde, maar misschien een petekindje?
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      tja..of zoek een onvruchtbare vrouw, die kan er ook nooit op terug komen.
                      grt,bouk.
                      Fout Bouk,
                      Als TS alsnog eens vreemd gaat, dan kan hij toch nog kinderlast krijgen. Tegenwoordig kan je al een DNA-test laten doen per postorder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                        Niet te vroeg juichen......ooit gehoord van een herstel operatie...kan volgens mij tot ongeveer een jaar of 14 na de sterilisatie
                        Dammit ik wist het hee. Het was TE perfect.
                        http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          En als zij jouw daarvoor laat vallen vind ik nog erger omdat je elkaar zeer graag ziet.
                          Maar èrgens wel normaal, als zij diep in haar hart ongelukkig is, of zal worden. Ik denk dat het aanvaarden heel moeilijk is als je instinct zegt dat je een kind wilt maar inderdaad, wel jammer...
                          facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                            In je openingspost stond 'nu' tussen haakjes daarmee. (zij wil een kind en ik (nu) absoluut niet)
                            Ik hoop je er snel uit raakt, maar aangezien je erover nadenkt...? Is toch teken volgens mij dat het je niet volledig onberoerd laat. Maja ik ben een vrouw he, ik zal wel anders denken, en dat zelfs na een lastig avondje met de soon
                            facebook

Comment

Niet aan kinderen beginnen.
                              Voor zo'n kind is het geen pretje als 'pa' het liever ziet gaan dan komen.
                              Een kind als ongewenst vreemdeling die het luxe leventje van 'pa' verstoort.
                              Dan moet je vrouw/vriendin maar voor zichzelf uitzoeken of ze met je verder gaat.

Kinderen lijkt me toch een kwestie van 'graag of helemaal niet'.

Kijk maar goed uit want ik leer uit dit onderwerp dat men in België ook onverwacht zwanger kan worden.
                              Ben je alsnog de klos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                                Niet te vroeg juichen......ooit gehoord van een herstel operatie...kan volgens mij tot ongeveer een jaar of 14 na de sterilisatie.....maar je hebt in ieder geval wel tijd genoeg om na te denken.
                                Niet noodzakelijk
                                Nadat mijn vriendin jaaaren de pil genomen had en we beiden toch geen kinderen willen, vond ik dat het mijn beurt was om er iets aan te doen. Ik heb expliciet gezegd een groot stuk van de zaadleider weg te nemen zodat spontane herstelling (en een hersteloperatie) vrijwel onmogelijk zijn. Een aanrader onder plaatselijke verdoving als de arts direct begint te snijden alvorens de verdoving goed zijn werk kon doen

Comment

Working...
                                X