Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Kinderen of niet

Als er kinderen zijn en de vriendjes en vriendinnekes komen langs, kan je moeilijk heel t weekend in adamskostuum rondlopen en van t bed naar de badkamer en terug heel t weekend :-)
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
      Omdat die kinderen (hopelijk) jou pensioen gaan betalen tiens.
      Kijk, zoals ik had verwacht, daar heb je het.

Even mezelf quoten dan maar:

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
      Als er iemand vraagt "en wie gaat jouw pensioen betalen?"
      Dan is mijn antwoord daarop tweeledig;
      - Ikzelf, als je me mijn zin laat doen.
      - En wie betaalt er nu voor de school/univ van jouw kids?
      http://www.theafricabug.com

Comment

Blijkbaar zijn de meesten hier overtuigd van hun gelijk ... en dat is maar goed ook.
        Kies je bewust voor een leven zonder kinderen
        Kies je bewust voor een leven met kinderen, ook
        De keuze is uiteraard simpel als je er beiden achter staat.
        Zolang we maar ons eigen mening over zo'n beslissing niet opdringen aan een ander, mijn gedacht.

PS : ik heb kinderen ... niet opdat ze later mijn pensioen zouden betalen. Daar wil ik ook wel zelf voor instaan.

greetz
        Cheeta
        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
        flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
          Blijkbaar zijn de meesten hier overtuigd van hun gelijk ... en dat is maar goed ook.
          Zolang we maar ons eigen mening over zo'n beslissing niet opdringen aan een ander, mijn gedacht.

PS : ik heb kinderen ... niet opdat ze later mijn pensioen zouden betalen. Daar wil ik ook wel zelf voor instaan.

greetz
          Cheeta
          Awel, ik ben het hier 200% mee eens, het is niet moeilijker dan dat.

Comment

Het nadeel van een mens is dat hij kan nadenken of beslissen over kinderen hebben of niet , dieren hebben dit niet en deze zijn toch ook gelukkig .Hier zijn er ook bij die niet voor nakomelingen kunnen zorgen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              Het nadeel van een mens is dat hij kan nadenken of beslissen over kinderen hebben of niet , dieren hebben dit niet en deze zijn toch ook gelukkig .Hier zijn er ook bij die niet voor nakomelingen kunnen zorgen .
              'voordeel' bedoel je ?!

greetz
              Cheeta
              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
              flickr

Comment

Dat voorbeeld van die hoerenlopers was bedoeld om een (weliswaar klein) aspect op tafel te gooien dat hier dood wordt gezwegen.

Ik weet natuurlijk ook wel dat de gemiddelde vader geen hoerenloper is. Maar als we hier een discussie willen hebben die volledig is, dan moeten we op zijn minst ook het feit erkennen dat bij vele koppels de relatie in meer of mindere mate verandert eens er kids komen.
                Ok,
                Volgens mij zijn er voor elke hoerenlopende vader evenveel voorbeelden te vinden van mensen die hun kinderen wel op wereldreis kunnen meenemen...
                Dit (weliswaar klein) aspect dienen we ook op tafel te gooien (als we de discussie volledig willen hebben).

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Als er kinderen zijn en de vriendjes en vriendinnekes komen langs, kan je moeilijk heel t weekend in adamskostuum rondlopen en van t bed naar de badkamer en terug heel t weekend :-)
                Als er geen kinderen zijn, dan kan je er niet mee gaan voetballen...
                ik denk dat die vergelijking even zinvol is

Ik denk dat sommigen hier (misschien ik ook)
                niet genoeg in andersmans schoenen kunnen lopen,
                om een open visie weer te geven over de werkelijke voor en nadelen...
                (De voorbeelden die Johan De Man er bij sleept getuigen daar in mijn ogen van... )
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  en toch schrijf je het hier neer ten overstaande van miljoenen internet(mee) lezers...?
                  grt,bouk.
                  Idd .. ieder zijn meug maar ik vind het toch maar zozo dat men voor zulke fundamentele levensvragen op een fotografie chitchat forum zijn gram moet halen ... ik zou eerder denken dat echte professionele hulp & counseling voor beide betrokken partijen aan de orde zou zijn! ...

.. en zoals steeds deint de discussie uit naar compleet irrelevante nevenfenomenen ...

Comment

Kijk, zoals ik had verwacht, daar heb je het.

Even mezelf quoten dan maar:

Als er iemand vraagt "en wie gaat jouw pensioen betalen?"
                    Dan is mijn antwoord daarop tweeledig;
                    - Ikzelf, als je me mijn zin laat doen.
                    - En wie betaalt er nu voor de school/univ van jouw kids?
                    Jij zal je eigen pensioen niet betalen, want jij hebt geen opleiding gekregen en dus ook geen werk of had je een avondjob tijdens je kleuterschool?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Ik vind het gewoon egoistisch van collega's met kinderen dat ze zeggen 'Johan zal zaterdag wel komen werken, die heeft toch niks te doen (want heeft geen kinderen)'.
                      Nagel op de kop Johan.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Wel rekening houden met een kleine nuance François.
                        Mensen zijn constant in staat tot productiviteit.
                        Bij dieren heb je dat niet.

Plus de betere "ouders" vind je bij de dieren.
                        Geldt ook dus voor trouw en loyaliteit. Zie maar onze zwanen
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Orca's niet vergeten en ik dacht albatrossen ook .

Comment

Orca's niet vergeten en ik dacht albatrossen ook .
                            en Kraaien.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht

greetz
                              Cheeta
                              Ik denk dat dit de 6 pagina's aan reacties goed samenvat

Comment

@ Jochen

Er zijn genoeg landen waar ze de mensen hun zin laten doen. Mattheus-doctrine.

Jij kan dan wel voor jouw pensioen betalen. Dat is een dooddoener hé, kan je voor alles zelf voorzien, gemeenschap niet nodig? En hoe zit het dan met iemand met Down bijvoorbeeld? Laten we die ook alles zelf betalen? Nu ben je toch zelf wel heel erg subjectief.

Comment

Working...
                                X