Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Kinderen of niet

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

Enige wedervraag:
    In hoeverre moet de wetenschap bestudeerd zijn om te kunnen "beslissen"?
    Die vraag is makkelijker dan je denkt.
    Het antwoord is; niet veel, in dit geval.

Dat ene boek van Dawkins is bvb méér dan genoeg. En het is geen wetenschappelijke literatuur, dus het leest vlot.
    http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
      Het hoeft toch niet altijd een 'of ... of ... ' situatie te zijn.
      't Is niet omdat er kinderen zijn, dat dergelijke ervaringen (reizen, luxe, ...) niet meer kunnen hé.
      Het éne sluit het andere niet uit.
      Boh ik weet niet.

Als ik op 't werk zeg dat ik thuis in mijn zetel plof en niks meer ga uitvoeren die dag, dan is het antwoord "ha ja maar jij hebt geen kinderen hee".
      Als ik zeg dat ik weer maar eens <vul-een-duur-apparaat-naar-keuze-in> heb gekocht; idem antwoord.
      Als ik zeg dat ik naar concerten X Y en Z ga, dan kunnen ze niet mee "want ze hebben kinderen".
      Als ik zeg dat mijn reizen dit jaar Canada, Zuid-Afrika, Botswana en Namibië zijn, dan klinkt het "met kinderen is dat niet mogelijk".
      enz enz...

De lijst is toch lang hoor.

Ik respecteer ieder zijn keuze, maar zoals de dingen er nu uit zien gaat er geen kat mij van gedacht doen veranderen, zoveel is zeker!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Veel daarvan komt van mij. Geloof ik.
        Da's toeval, Doudeke. Ik heb in de thread een paar vbn gezocht, maar heb hem niet helemaal doorlopen.

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Voor alle duidelijkheid: ik heb geen kinderen.
        Mijn vrouw had een zoon uit een vorig huwelijk en wou geen kinderen meer. Dit heb
        ik gerespecteerd. Dat doe ik namelijk als ik om iemand geeft. Gewoon. Respecteren.
        Haar wensen voor lief nemen omdat ik lief had. Zou zij een kind hebben gewild: dan
        was mij dat heilig. Zoals het mij nu heilig was om er geen te hebben.
        Ik schat een vrouw hoger in. Ik bedoel, bekwamer om over zoiets te beslissen.
        Zoals ik zei; ik respecteer ieder zijn mening. Maar die onderdanigheid tov de vrouw lijkt me geen goed idee in dit geval, ik bedoel dan; als raad naar de TS toe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
          -en toch is het geluk van een kind met niets te vergelijken en staat het boven alles. geen mens met kinderen zal dat ontkennen.
          Ja, maar da's geen objectieve mening hee. Deze mensen zijn bevooroordeeld, omdat ze hun kinderen "verdedigen".
          Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat mensen zonder kinderen objectiever zijn; ook zij zijn bevooroordeeld, maar dan contra kinderen.

Mijn punt is dus net; iedereen zijn mening in deze materie is persoonlijk, en dus evenwaardig aan elke andere mening.

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
          -lijkt me toch logisch dat je raad vraagt aan mensen die ervaring hebben en niet omgekeerd? en iedereen met kinderen heeft nu eenmaal beide situaties ervaren, zonder en dan met.
          -lees wat ik schrijf; ik plaats me boven niemand. en als je kinderen wil vergelijken met materieel geluk, mij goed.
          "Materieel geluk" is een oversimplificatie van de zaken. Dat ik de vrijheid hen om te gaan en staan waar ik wil, dat ik geen verantwoordelijkheid heb over kleine oters, en dat ik de aarde kan afschuimen en verkennen, dat heeft in wezen niks te maken met materialisme.

Misschien heb je mij niet helemaal begrepen.
          Wat ik wou zeggen is dat je mensen van 35 jaar met kinderen moet vergelijken met mensen van 35 jaar zonder kinderen.
          Want mensen van 35 jaar met kinderen vergelijken met hun vroegere situatie (voordat de kinderen geboren waren) is niet echt correct.

Mensen van 35 jaar met kinderen hebben niet ervaren wat het is om 35 te zijn zonder kinderen, snap je?

Comment

Mijn kinderen, nu ik ouder ben en zij volwassen geven zij ons 100 maal meer terug van wat wij als inzet ingebracht hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              Boh ik weet niet.

Als ik op 't werk zeg dat ik thuis in mijn zetel plof en niks meer ga uitvoeren die dag, dan is het antwoord "ha ja maar jij hebt geen kinderen hee".
              Als ik zeg dat ik weer maar eens <vul-een-duur-apparaat-naar-keuze-in> heb gekocht; idem antwoord.
              Als ik zeg dat ik naar concerten X Y en Z ga, dan kunnen ze niet mee "want ze hebben kinderen".
              Als ik zeg dat mijn reizen dit jaar Canada, Zuid-Afrika, Botswana en Namibië zijn, dan klinkt het "met kinderen is dat niet mogelijk".
              enz enz...

De lijst is toch lang hoor.

Ik respecteer ieder zijn keuze, maar zoals de dingen er nu uit zien gaat er geen kat mij van gedacht doen veranderen, zoveel is zeker!
              In het geval van de TS gaat ie misschien wel meer dure dingen kunnen kopen en vaker in de zetel ploffen, want hij kan dan alleen op reis gaan en alleen naar concerten gaan kijken. Het leven alleen is ook wat duurder.

In ieder geval denk ik toch dat er snel een beslissing genomen moet worden, zodat zijn vriendin eens op een ander kan gaan kijken. Misschien ziet zijn vriendin hem graag genoeg om haar kinderwens te laten vallen, misschien ook niet. Het zegt in ieder geval iets over de prioriteiten van de TS, in die zin kan zijn vriendin misschien beter uitkijken naar iemand anders en kan hij beter op zoek gaan naar een oudere dame die geen kinderen meer wil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                ........ en kan hij beter op zoek gaan naar een oudere dame die geen kinderen meer wil
                waarom een oudere dame..?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Eigenlijk zou het nemen van kinderen een bewuste keuze moeten zijn, en niet het niet-nemen van kinderen.
                  Dat is de omgekeerde wereld.

Heel de maatschappij is ingesteld op gezinnen van 2 ouders (van verschillend geslacht) en 2 kindjes. Alles is erop ingesteld : woningen, maaltijden in de supermarkt, grote auto's, meeste werkuren, reizen ...

Ik vind het ook niet logisch dat mensen geboortepremies of kindergeld krijgen.

Of dat mensen met kinderen 4/5e of 1/2e mogen werken, maar andere collega's niet. Uiteindelijk draaien de collega's daarvoor op.

Als je kinderen wil, ok, maar daar moet de maatschappij niet voor opdraaien.

De dag dat ik mijn zomerverlof op t werk niet zou krijgen omdat collega's met kinderen voorrang krijgen omdat het schoolverlof is, is het kot te klein !

De laatste weken ben ik vaak op bezoek geweest bij mensen van 25 a 30 met kinderen. Alle discussies gingen over een tweede kindje, wat de beste school is, verbouwingen etc ... ik voelde me echt een buitenstaander of n zieligaard.

Maar ik ging de dagen erna wel elke dag met n andere vrouw naar festivals terwijl zij pampers verversten.

Zij moeten ook aan hun vrouw vragen of ze n lensje van 500 euro mogen kopen, wat niet mag, want dat is te duur, 'en we moeten nog n laptop voor de dochter kopen' etc...

(ik ben terug single, nu ja, it's complicated :-) )

Nu ja, als iedereen maar gelukkig is met zijn leven.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    In het geval van de TS gaat ie misschien wel meer dure dingen kunnen kopen en vaker in de zetel ploffen, want hij kan dan alleen op reis gaan en alleen naar concerten gaan kijken. Het leven alleen is ook wat duurder.
                    Als zijn vriendin hem verlaat, omwille van haar kinderwens, dan is dat inderdaad zo.
                    Maar die situatie zal maar tijdelijk zijn, want er zijn weldegelijk vrouwen zonder die wens.

Hoe dan ook, een relatie verstikken met een dwingende kinderwens is ook geen oplossing. Ik hoop dat dat de TS niet overkomt.
                    En als dat hem overkomt, dan hoop ik dat hij beseft dat dit soort mensen niet het type is waar je een langdurige relatie mee opbouwt.

Comment

Hoeveel vrouwen zijn er zonder kinderwens ? 5% ?

En meestal zijn dat carrierevrouwen die enkel n man willen die nog meer verdient dan zijzelf.

Vrouwen van 20 a 30 hebben nog niet allemaal een kinderwens, maar boven de 30 de meeste wel ...
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Ik vind het ook niet logisch dat mensen geboortepremies of kindergeld krijgen.

Of dat mensen met kinderen 4/5e of 1/2e mogen werken, maar andere collega's niet. Uiteindelijk draaien de collega's daarvoor op.

Als je kinderen wil, ok, maar daar moet de maatschappij niet voor opdraaien.

De dag dat ik mijn zomerverlof op t werk niet zou krijgen omdat collega's met kinderen voorrang krijgen omdat het schoolverlof is, is het kot te klein !
                        Je raakt daar gevoelige onderwerpen, Johan.

Maar je hebt wel een punt.

Hoe komt het dat die premies nog bestaan, zeker gegeven het feit dat de mensheid al met teveel is?
                        En hoe komt het dat in een land als België, waar men een demografisch evenwicht probeert te bereiken, toch nog premies geeft aan een 3e, 4e en 11e kind?
                        En hoe komt het dat het principe "iedereen moet opdragen voor zijn eigen kosten" ineens wordt vergeten als het om kinderen gaat?

Enz...

Ik heb al vaak de wind van voor gekregen als ik zo'n vragen durf opperen. Een veel gezien antwoord is een wedervraag; "en wie gaat jouw pensioen betalen?"
                        Mijn antwoord daarop is tweeledig;
                        - Ikzelf, als je me mijn zin laat doen.
                        - En wie betaalt er nu voor de school/univ van jouw kids?

Kijk, ik hoef niet overal gelijk in te krijgen, maar men zou op zin minst alles in vraag mogen stellen. Kindergeld is één van de laatste heilige huisjes waar voor mijn part al eens duchtig tegen gesjot mag worden. We zullen wel zien wel deel overeind blijft.

Comment

Jullie weten niet wat het luxe leventje inhoud van de TS (of heb ik hierover gelezen?)

Mijn ouders zijn met ons elk jaar op reis getrokken,
                          Kreta, Turkije, Italie, Spanje, Frankrijk...
                          Als mijn pa een nieuwe fiets wou die de waarde had mijn volledige foto-materiaal-verzameling, dan kocht hij die...
                          Zijn mijn ouders "rijk"? neen, ze verdienen niet slecht, maar ze plannen wel goed...

Kinderen een belemmering van je vrijheid noemen is vrij kortzichtig...
                          (misschien omdat je er geen hebt)...
                          Is het een aanpassing? Ja, maar je moet er geen kluizenaar voor worden hoor

Elke dag met een andere vrouw naar een festival willen gaan, zou mij al niet weggelegd zijn,
                          misschien ben ik dan contenter met kinderen

Verder zou ik dus willen weten wat TS onder zijn luxe leventje ziet,
                          misschien passen kinderen er beter in als hij zelf beseft?
                          Misschien ziet hij dat nu niet (of anders) omdat hij het niet goed kan inschatten?
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Even nog iets anders gevoeligs in de groep gooien;

Ooit verkocht ik via een 2e hands site mijn oude stereo. Ik had met een kerel afgesproken op een parking net naast de autosnelweg. Aan de overkant van de straat; een bordeel. Ik was te vroeg en moest even wachten. Daarna ook nog lang met die kerel staan klappen. Tijdens de tijd dat ik daar stond kwamen er drie klanten van dat bordeel aan. Alle drie hadden ze een kinderzitje achteraan in de wagen. Het viel zo hard op dat beide ik en die kerel met open mond stonden toe te kijken.

Ik herinner me nog dat ik er thuis over gesproken heb met mijn vrouw. Haar reactie was; "verbaast je dat? Heb je ooit al eens stilgestaan wat een impact een kind heeft op een relatie?"

Inderdaad, dat had ik niet. En meteen kwam ook het besef dat ik een schat van een vrouw heb, want ik vermoed dat er veel vrouwen zijn die veel minder inzitten met hun relatie. De kinderwens gaat voor, en al de rest moet wijken.

Over dat gevoelig aspect heeft hier nog geen kat een woord durven reppen. Over het kind (eigen kind, schoon kind) is hier al veel gezegd, en de "voordelen" bejubeld. Maar dat een kind een enorme impact heeft op je relatie zwijgt men als vermoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Hoeveel vrouwen zijn er zonder kinderwens ? 5% ?

En meestal zijn dat carrierevrouwen die enkel n man willen die nog meer verdient dan zijzelf.

Vrouwen van 20 a 30 hebben nog niet allemaal een kinderwens, maar boven de 30 de meeste wel ...
                              Ik denk dat die indruk uit je leefomgeving komt hoor Johan.

Ik zou eerder zeggen dat het zo rond de 30% ligt.
                              En het zijn vrouwen met gewone jobs, zeker niet noodzakelijk carrierevrouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Jullie weten niet wat het luxe leventje inhoud van de TS (of heb ik hierover gelezen?)

Mijn ouders zijn met ons elk jaar op reis getrokken,
                                Kreta, Turkije, Italie, Spanje, Frankrijk...
                                Als mijn pa een nieuwe fiets wou die de waarde had mijn volledige foto-materiaal-verzameling, dan kocht hij die...
                                Zijn mijn ouders "rijk"? neen, ze verdienen niet slecht, maar ze plannen wel goed...

Kinderen een belemmering van je vrijheid noemen is vrij kortzichtig...
                                (misschien omdat je er geen hebt)...
                                Is het een aanpassing? Ja, maar je moet er geen kluizenaar voor worden hoor
                                Ja OK Koen, dan heb jij gemiddeld gezien het niet slecht gehad. En het kan zijn dat de TS in idem geval is.

Maar we spreken over gemiddelden. Punt blijft dat je elke € maar één keer kan uitgeven, en dat een kind weldegelijk veel kost. En feit is evenzeer dat het €'s zijn die je vrijheid koopt. Onlangs las ik ergens; "Geld maakt niet gelukkig, maar het is veel comfortabeler om te bleiten in een Mercedes dan op een fiets". Ik bedoel gewoon; laat ons realistisch blijven; wie zegt dat een kind geen ingrijpende impact heeft op je budget, op je dagindeling, op je vrijheid, op je relatie, op... op... op... die zijn achternaam is Onasis.

Comment

Working...
                                X