Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen Imac scherm...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen Imac scherm...

Sinds een paar dagen had ik al een soort geflikker op mijn scherm.
    Maar net een paar minuten geleden heeft mijn scherm een linkere helft donkerder dan rechts..
    Iemand een Idee wat dat kan zijn?
    Ik vermoede dat het niet aan de lichtsensor ligt want die staat uit..Dacht eerst dat het daar mee te maken heeft maar dan zou heel je scherm daar mee aanpassen toch ?
    Ik zie nog steeds een raar geflikker en ik vrees het ergste....
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Re: Problemen Imac scherm...

Ik heb al gebeld ondertussen voor mijn probleem en ik heb al vernomen dat het een backlight problem is. Ik heb nog garantie dus morgen even binnen brengen. Dan ben ik hem wel kwijt voor een paar dagen als hij maar gemaakt word...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Lichtsensor kon niet want die regelt voor het volledige scherm en niet voor de helft ervan.
      Zoals ze aanhalen zal er wel iets fout zijn met de backlight.
      Gelukkig nog garantie want de kost om dit te vervangen betaal je liever niet zelf.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Hopelijk ben je hem niet te lang kwijt Pascal. Ik zou ontwenningsverschijnselen krijgen denk ik
        Hou ons op de hoogte van hoe het afloopt hé.
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Welk type? Nieuw gekocht? APP (Applecare Protection Plan) op genomen?
          Vroeger zou ik APP alleen maar aanraden voor laptops en mobiel spul; tegenwoordig raad ik voor eender welk Apple model, even vóór het toestel één jaar oud wordt, een APP aan. Ik ga dit zelfs doen voor mijn iPad2, maar -zoals gezegd- wacht ik tot het toestel 11 maanden oud is. APP verlengt de garantie met één jaar, en bij het minste probleem heb je het bedrag dat je betaald hebt d'eruit.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC;
            Vroeger zou ik APP alleen maar aanraden voor laptops en mobiel spul; tegenwoordig raad ik voor eender welk Apple model, even vóór het toestel één jaar oud wordt, een APP aan. Ik ga dit zelfs doen voor mijn iPad2, maar -zoals gezegd- wacht ik tot het toestel 11 maanden oud is. APP verlengt de garantie met één jaar, en bij het minste probleem heb je het bedrag dat je betaald hebt d'eruit.
            Is dat zo'n slecht spul dan? Ik heb het hier al vaker geschreven maar zulke garantieverlengingen zijn je reinste geldklopperij. Statistisch doe je er veel beter aan dat geld dan zelf opzij te zetten want, hoewel je misschien een keer pech kan hebben, de meeste apparaten gaan gewoon veel langer mee dan die extra garantie dekt. Ja, ook die van Apple.

Ja, als er een keer wat gebeurt heb je dat ene bedrag er misschien een keer uit maar over de levensduur van al je apparaten zul je zwaar het schip in gaan.
            Last edited by Leonidas; 14 juli 2012, 20:47.

Comment

De mijne was uit garantie en de grafische kaart had zijn geest gegeven, 500€ kosten.
              Voor een iMac van 6 jaar oud de moeite niet meer om te laten maken, RIP
              Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
              www.cromagnonman.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Is dat zo'n slecht spul dan? Ik heb het hier al vaker geschreven maar zulke garantieverlengingen zijn je reinste geldklopperij. Statistisch doe je er veel beter aan dat geld dan zelf opzij te zetten want, hoewel je misschien een keer pech kan hebben, de meeste apparaten gaan gewoon veel langer mee dan die extra garantie dekt. Ja, ook die van Apple.

Ja, als er een keer wat gebeurt heb je dat ene bedrag er misschien een keer uit maar over de levensduur van al je apparaten zul je zwaar het schip in gaan.
                Da's dan jouw idee, maar in hoever ben je vertrouwd met Mac? Ik ken en gebruik Apple-produkten sinds 1987 (mijn kennismaking met Apple was nog vroeger). Ik kan maar één ding zeggen en dat is dat de kwaliteit niet meer die is van weleer (maar dat zeg ik evengoed van de 'moderne jeugd' ). Doe ermee wat je wil; voor zover ik weet ben jij geen Mac-ker. Ik spreek uit ervaring.
                Maar -zoals gewoonlijk- weet jij ook dit wellicht beter?

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
                De mijne was uit garantie en de grafische kaart had zijn geest gegeven, 500€ kosten.
                Voor een iMac van 6 jaar oud de moeite niet meer om te laten maken, RIP
                Dat klopt, maar ik denk dat we hier (bij schoonSpikke) te maken hebben met een toestel van <1j oud. Maar ik kan me vergissen...
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Da's dan jouw idee, maar in hoever ben je vertrouwd met Mac? Ik ken en gebruik Apple-produkten sinds 1987 (mijn kennismaking met Apple was nog vroeger). Ik kan maar één ding zeggen en dat is dat de kwaliteit niet meer die is van weleer (maar dat zeg ik evengoed van de 'moderne jeugd' ). Doe ermee wat je wil; voor zover ik weet ben jij geen Mac-ker.
                  Nee, maar wat je nou zegt is niet echt goede reclame voor Apple, hè. Zelf zit ik echter wel met smart te wachten op het moment dat mijn iPad of iPhone het eens zouden begeven want ik mag van mijn CFO alleen de nieuwe kopen als deze op zijn.

Maar ik heb het niet over Apple alleen: koelkast, tv, stofzuiger, computer, magnetron, versterker, camera, printer: fabrikanten verdienen aan garantieverlenging en dat betekent dus dat jij teveel betaalt. Bij mij is het in elk geval dat ik veel eerder iets nieuws wil omdat dat nieuwe snufjes heeft dan dat er iets kapot gaat.
                  Last edited by Leonidas; 14 juli 2012, 21:34.

Comment

Moment: Apple overtreedt namelijk de europese garantierichtlijn van 2 jaar. Niks betalen voor 2de jaar garantie: de winkel MOET op haar kosten van reparatie voor het 2de jaar op zich nemen. Voor het 3de jaar kan men het wel overwegen uiteraard. Sommige betere Macwinkels zijn hiervan bewust en geven gewoon 2 jaar garantie: wees gewaarschuwd.
                    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                      Moment: Apple overtreedt namelijk de europese garantierichtlijn van 2 jaar. Niks betalen voor 2de jaar garantie: de winkel MOET op haar kosten van reparatie voor het 2de jaar op zich nemen.
                      Inderdaad. Dat komt er nog eens bij...

Comment

Ondanks dat mijn iMac het begeven heeft na 6 jaar trouwe dienst doen mijn MacBook5 (4j), MacBook Pro((6j), MacBook Air(1j), iPad( versie 1),iPhone (3)het nog steeds uitstekend ondanks dat deze intensief gebruikt worden en niet altijd onzacht behandeld worden.
                        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                        www.cromagnonman.be

Comment

Heren vandaag heb ik mij imac binnengebracht vanwege een backlight probleem wat onder de hardware garantie valt. Ik heb ook apple care voor 3 jaar. What ever it means. Ik had liever 3 jaar garantie op hardWare want de meeste dingen die ze je vertellen aan de helpdesk van apple is niks nieuw voor mij.

3 maand geleden viel het scherm van onze power mac uit en gind binnen voor nazicht... Scherm moest vervangen luide de boodschap..700 euro.
                          Vorige maan sloot ik hem aan op een extern scherm en geuss wat...het werkte opeens wel. Nu nog steeds. Ik vertelde dit daarstraks aan de apple technieker wat zei hij...tja computers hE... Noem je dat een sluitend antwoord? Neen dus. Ben zelf jaren voor Dell bezig geweest om allerhande hardware stoornissen op te lossen en toen moest je wel iets anders vertellen hoor dan laat je scherm maar vervangen. Enfin ik hoop datze mijn mac wel goed kunnenrepareren want ander....
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Aiaiaiai.

Comment

Ik heb levenslang () voor een Amerikaanse firma gewerkt. Need I say more?
                              Feit is dat, net als de jeugd van tegenwoordig, de produkten die ik vroeger zo vertrouwde, mijn vertrouwen niet langer waard zijn. Maar via APP verzeker ik mij daartegen -op EIGEN kosten.

Comment

Working...
                              X