Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke foto-opdracht ging volledig de mist in ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke foto-opdracht ging volledig de mist in ?

Niemand is perfect en iederen heeft wel eens een off-day, instellingen verkeerd, flits vergeten, verstrooid, niet helemaal nuchter,....
    Aan welke van jullie foto-opdrachten hebben jullie slechte herinneringen en wat liep er verkeerd ?

Re: Welke foto-opdracht ging volledig de mist in ?

een communieshoot, als de papa moest betalen had hij geen geld
    hij is dan ook zonder fotos mogen afdruipen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
      .......
      Aan welke van jullie foto-opdrachten hebben jullie slechte herinneringen en wat liep er verkeerd ?
      aan een fotoshoot met mijn buurvrouw.
      maar ondanks alles wat er gebeurde, zijn we toch nog goede buurtjes van elkaar en ga ik er nog steeds vaak op de koffie.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een mini-shoot met een chihuahua.
        Hondjes zitten nu eenmaal niet stil. Niet dat ik echt teleurgesteld was, maar het was moeilijker dan verwacht.
        Ik had ook alleen maar een 35mm1.8.
        Uiteindelijk hadden we een chihuahua die op een uur een portie snoepjes van een week op had, hij was er dus wel blij mee
        Ik had de eigenaars wel gewaarschuwd dat ik er nog geen ervaring mee had en aangezien ik fotografeer als hobby, vraag ik er toch niks voor.

Al bij al een leerrijke ervaring. Soms moet je eens op je bek gaan.

Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

op mijn werk vragen 'ze' wel eens om foto's te maken. Ze hebben de grote zaal verlicht met rood licht (waarschijnlijk omdat we sossen zijn). Daar kan je geen enkele deftige huidtint uithalen en in ons ledenblad zetten ze nu eenmaal graag kleurenfoto's. Dat is eentje waar het niet aan mij lag.

Waar het wel aan mij lag was, vorige zaterdag. Op trouwerspad met mijn neef en zijn vrouw en we gingen wat strobisterij doen in het cultureel centrum. Ik zat aanvankelijk goed met mijn balans flits/omgeving en dan de flitser verplaatst en onvoldoende kritisch op mijn scherm en histogram gekeken (flitsmeter heb ik niet). Een deel van de shoot de mist in waar ik veel van verwachtte de mist in. Onderbelicht en moest de RAW's 2 stops optrekken met veel te veel ruis als gevolg. Gelukkig zijn ze heel tevreden met wat er wel goed uitkwam.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            aan een fotoshoot met mijn buurvrouw.
            maar ondanks alles wat er gebeurde, zijn we toch nog goede buurtjes van elkaar en ga ik er nog steeds vaak op de koffie.
            grt,bouk.
            Vertel Bouk, was het soms shoot zonder foto ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Of is de flits te vroeg afgegaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                Of is de flits te vroeg afgegaan?
                tja....eigenlijk een beetje van beide.
                grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  tja....eigenlijk een beetje van beide.
                  grt,bouk.
                  Ja..... ne groten toeter kan soms in de weg staan.....

Comment

+/- 45 jaar geleden trouw van m'n beste vriend gefotografeerd. Zwart-wit en analoog uiteraard.
                    Omdat ik me toen nog niet zo zeker voelde met zelf ontwikkelen de negatieffilms toch maar naar de fotozaak gedaan om te laten ontwikkelen. De vergrotingen zou ik zelf doen.
                    De ramp? ALLE rolletjes (ik weet niet meer hoeveel) van 36 opnames in het fotolabo naar de kl*ten ... met excuses van de firma. Er was "IETS" misgelopen.
                    "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                      .......
                      Omdat ik me toen nog niet zo zeker voelde met zelf ontwikkelen de negatieffilms toch maar naar de fotozaak gedaan om te laten ontwikkelen.........
                      De ramp? ALLE rolletjes (ik weet niet meer hoeveel) van 36 opnames in het fotolabo naar de kl*ten ... met excuses van de firma. Er was "IETS" misgelopen.
                      dat had je knap opgelost)(.
                      grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                        +/- 45 jaar geleden trouw van m'n beste vriend gefotografeerd. Zwart-wit en analoog uiteraard.
                        Omdat ik me toen nog niet zo zeker voelde met zelf ontwikkelen de negatieffilms toch maar naar de fotozaak gedaan om te laten ontwikkelen. De vergrotingen zou ik zelf doen.
                        Om de DHZ-er Roger te citeren: "En vergeet niet : Wat je zelf doet, doe je meestal beter"...

Comment

Nog mijn goeien vergeten te vermelden (misschien wel de beste )

Ik vertrok met m'n nieuwe 70-200 2.8, batterij volledig opgeladen, heel benieuwd hoe mijn eerste tests gingen worden op de kermis van m'n dochter.

Ze ging op enkele attractie's, ik haalde m'n zware 70-200 uit die ik al heel de tijd meesleurde... klik... er kwam niets uit.... check... de batterij zat nog in de lader thuis

Comment

Ik had een backupschijf bij maar heb ze tijdens mijn laatste vakantie niet gebruikt: te lui.
                            Nu ben ik door het Politievirus de helft kwijt.
                            Een deel van de files zijn wel door een progske herstelt. Een ander deel is weg, met map en al.

Comment

Working...
                            X