Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje voor modelfotografen ivm creatieve shoots

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje voor modelfotografen ivm creatieve shoots

Hallo,

Ik heb het nodige materiaal om aan modelfotografie te beginnen, maar naast materiaal en camerakennis moet je natuurlijk ook over inzicht/creativiteit beschikken wat soms niet makkelijk is.
    Ben blij dat mijn eerste modelshoot geslaagd was (met wat geluk dankzij een zeer professioneel model die zelf de make-up deed + speciale kleding had), geen team noch kleding nodig, maar de druk op de tweede shoot wordt daarmee hoog om die even goed te doen, daar niet ieder model 3 in 1 is

Daarmee had ik een paar vraagjes, hopelijk zijn die niet te moeilijk en krijg ik veel reactie's.

1-Veel fotografen werken met een team (mua's,setup,...), maar als je pas op je eentje begint : waar zou ik wat creatieve achtergronden kunnen vinden?
    Vb jaren 70 vintage of andere speciale achtergronden, iets in metaal,...? Kun je dit ergens kopen? Ik neem aan dat niet iedereen fake photoshop achtergronden gebruikt ?

2-Outdoor shoots : naast het klassieke bos, park of urbexplaatsen, waar zou je bvb informatie kunnen vinden over mooie fotolocatie's in België
    Op de site photoplaces.be vind ik precies niet zoveel interessants.

3-Indoor shoots op locatie : kun je dit meestal vragen bij vb een kasteel of speciaal gebouw om daar een shoot te mogen doen?
    Eventuele tips in WVL / OVL?

4-Zijn er eventueel bekende websites waar je inspiratie kunt opdoen hoe een creatieve shoot te organiseren, vb van bekende model of glamourfotografen,...
    Ik weet dat er veel filmpjes op youtube staan, maar weet niet precies welke fotografen hier hier goede info over geven.

Bedankt!!!!
Working...
X