Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen Imac scherm...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Problemen Imac scherm...

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    net als de jeugd van tegenwoordig
    Hmm, dat zeg je nu al twee keer. Heb ik je iets gedaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Hmm, dat zeg je nu al twee keer. Heb ik je iets gedaan?
      Ach welnee, ik word oud en vroeger was alles beter en de moderne jeugd...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Alles waar je niet zelf aan kan sleutelen en wat veel centjes kost, kan je best verzekeren met extra garantie. Vroeger was dat eigenlijk voor elke laptop het geval. Tegenwoordig heb je voor 1000 euro al deftig materiaal en kan je het stellen met de standaard garantie. Ik heb ergens gelezen dat apple zich gaat aanpassen en binnenkort 2 jaar gaat geven in Europa. In Italië hebben ze een proces aan hun been.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Ik heb ergens gelezen dat apple zich gaat aanpassen en binnenkort 2 jaar gaat geven in Europa. In Italië hebben ze een proces aan hun been.
          Ze hebben al verschillende keren een proces aan hun been gehad omdat ze doen blijken dat je maar één jaar garantie hebt en je anders moet betalen om extra te krijgen.
          In werkelijkheid kan je ze eigenlijk ook weinig maken want in hun garantievoorwaarden staat dat je één jaar fabriekswaarborg krijgt en dat dit geen beperkingen oplegt tegenover wettelijke bepalingen.
          Het is anders ook niet de fabrikant dat twee jaar wettelijke garantie moet geven maar wel de professionele eindverkoper ten opzichte van consumenten.
          Als je als consument dan zelf beslist om bij te betalen van in het begin, dan ben je eigenlijk jezelf aan het bedriegen voor dat tweede jaar ... maar gelukkig krijg je er dan wel het derde jaar nog bij.
          Vermoedelijk hangt alles ook af van het verkooppunt, bij een officiële Apple dealer heb ik al materiaal gekocht waarbij op de factuur staat dat een consument twee jaar waarborg geniet.
          Hetzelfde materiaal kan je ook vinden bij de Fnac en daar zeggen ze u letterlijk dat je maar één jaar garantie krijgt ... het is dus wat wikken en wegen waar je best iets koopt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik ga hier niet verder in discussie over garantie en dergelijke; hopelijk is schoonSpikke's scherm intussen weer (gratis?) hersteld.
            Alleszins, d'er is een verschil tussen (gewone) waarborg en wat Apple biedt. Check zelf op deze link als je me niet gelooft:
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Ik ga hier niet verder in discussie over garantie en dergelijke; hopelijk is schoonSpikke's scherm intussen weer (gratis?) hersteld.
              Alleszins, d'er is een verschil tussen (gewone) waarborg en wat Apple biedt. Check zelf op deze link als je me niet gelooft:
              http://www.apple.com/nl/support/products/mac.html
              Ken ik wel en betwijfel niet dat er toch een verschil zal zijn maar neem de Belgische site en klik in het midden van het document eens op de link, u komt dan op : http://www.apple.com/benl/legal/statutory-warranty/

De link staat bij de tekst : De voordelen die je volgens de beperkte garantie van Apple van één jaar en het AppleCare Protection Plan hebt, vormen een aanvulling op de rechten die je conform de consumentenwetgeving geniet. Voor meer informatie klik je hier.

Hier staat eigenlijk al een heel ander verhaal, zeker wat iPad, iPhone, iPod of Apple tv betreft ... de extra waarborg beperkt zich hierbij tot twee jaar of dus net evenveel als de wettelijke garantie.
              OK, op een iMac of scherm heb je dan 3 jaar waarborg maar je betaalt "als consument" eigenlijk twee jaar extra om slechts één jaar te krijgen.
              Ja, je kan drie jaar naar de support bellen in plaats van 90 dagen maar hoeveel mensen hebben daar nut aan?

Ik denk dan ook dat zo'n APP eerder nuttig zou kunnen zijn voor niet-consumenten welke niet vallen onder de wettelijke garantie voor consumenten.

Natuurlijk is het belangrijkste dat de TS zijn scherm gratis hersteld krijgt, maar als dit minder dan twee jaar oud is en hij het als consument gekocht heeft, dan zou het ook zonder dat APP gratis moeten zijn.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik weet pas donderdag om mijn Mac gemaakt is...

We hebben deze Mac via het werk van mijn vrouw gekocht en daar is niets geweten van 2 jaar garantie. Wel 3 jaar apple care maar dan moest je zelf de code die je krijgt ingeven om het te activeren..
                Niemand heeft me dat ooit verteld....maar kom we zullen dat wel riek zeker?
                Voor die apple care moet je wel bellen als je problemen krijgt wat op de telefoon rekening van de klant komt en serieus door telt..dat kan ik je garanderen.
                gelukkig bestaat er nog zoiets als Google en heb gelukkig ook redelijk wat kennis van hardware uit mijn beroepsverleden.
                Het verhaal van mijn Power book daar ben ik nog steeds niet goed van..
                Die heeft hier bijna twee maanden onaangeroerd gestaan omdat het nieuwe scherm me 700 Euro zou kosten. Nu ben ik erop aan het reageren terwijl ik misschien 700 Euro lichter was.
                Tijd voor een Canon upgrade toch ? LOL..
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  We hebben deze Mac via het werk van mijn vrouw gekocht en daar is niets geweten van 2 jaar garantie.
                  Via werk kan nog steeds als consument als de factuur op jullie privé staat, via het bedrijf klinkt het eerder als professionele aankoop ... hopelijk voor u dus alles in orde.
                  Voor die apple care moet je wel bellen als je problemen krijgt wat op de telefoon rekening van de klant komt en serieus door telt..dat kan ik je garanderen.
                  Was er geen wetgeving in België die de hoge telefoonkosten van een helpdesk verbiedt?
                  Het verhaal van mijn Power book daar ben ik nog steeds niet goed van.
                  Het is inderdaad een straf verhaal, maar zoals ze aanhaalden "pc's hé".
                  Heb het zelf ook al voorgehad dat iets niet werkte en dan plots na een paar weken werkt dat zonder probleem ... ongelooflijk.
                  Maar bon, had je ondertussen betaald, dan was je nu wel 700€ kwijt.
                  Succes met je garantieafhandeling van je scherm.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Via werk kan nog steeds als consument als de factuur op jullie privé staat, via het bedrijf klinkt het eerder als professionele aankoop ... hopelijk voor u dus alles in orde.
                    Was er geen wetgeving in België die de hoge telefoonkosten van een helpdesk verbiedt?
                    Het is inderdaad een straf verhaal, maar zoals ze aanhaalden "pc's hé".
                    Heb het zelf ook al voorgehad dat iets niet werkte en dan plots na een paar weken werkt dat zonder probleem ... ongelooflijk.
                    Maar bon, had je ondertussen betaald, dan was je nu wel 700€ kwijt.
                    Succes met je garantieafhandeling van je scherm.
                    Merci....
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ondertussen is mijn Mac terug thuis..
                      LED scherm vervangen en ook het backlight paneel.
                      case closed.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Ondertussen is mijn Mac terug thuis..
                        LED scherm vervangen en ook het backlight paneel.
                        case closed.
                        De LED is toch de backlight, wat ervoor zit is LCD.

Bij Full led zijn de leds verdeeld over het ganse paneel, bij led edge zitten de leds aan de rand,
                        logisch zal zijn dat bij jou de ene kant was uitgevallen, waarschijnlijk vervangen ze dan meteen het ganse scherm.

Comment

En weer een tevreden schoonSpikke!

Comment

Working...
                          X