Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
ARdennen
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Re: ARdennen
Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk berichtPrachtige repliek
Heel terecht, it is all about the shooting.
PaulM
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtJaaaaaaa Mil, ik heb al meerdere keren vossen in mijn kippenhok gehad (zucht). Ik leef op de buiten en ik heb kippen (ik wel, jij ook ?)
En jaaaaaaaaaaa Mil, de lange .22 stingers dragen tot 1,4 km en zijn levensgevaarlijk. Je zou als jager toch moeten weten dat er ook andere munitie voor .22 bestaat (zucht)
Hoever draagt een RWS subsonic long ?
Moet ik hier godverdorie nu echt alles voorzeggen ?
Die subsonic kogels hebben geen kruit, enkel aangedreven door de gassen van het slaghoedje.
Zeer onbetrouwbaar qua richting.
Ik zal het godverdorie dan maar zeggen....D90 - D70 - F80 + glas
Comment
-
Beetje aanvullen...
Ik heb hier een doosje RWS subsonic van Dynamit Nobel vóór mij liggen. Hoewel het anders doet vermoeden zijn ze gemaakt in Duitsland...
Lead bullet Hollow point
2.6 g-40gr
Dangerous within one mile.
Hoewel ik dat laatste wel overdreven vind.D90 - D70 - F80 + glas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk berichtJaaaaa, ik heb ook kippen. Slachtkippen én voor de eikes...
Die subsonic kogels hebben geen kruit, enkel aangedreven door de gassen van het slaghoedje.
Zeer onbetrouwbaar qua richting.
Ik zal het godverdorie dan maar zeggen....
Neeeeeen Mil. De subsonics long zijn op zijn minst trefzeker op 30 meter. Scoop, weet je wel ?
Je verwart met de puntkogels in short. Veel luchtdrukwapens zijn veeeeeeel accurater dan een zo'n loodspuit
'Zeer onbetrouwbaar qua richting' mag je op je eigen rekening schrijven, hoe ver wil je staan ?
En nu vooral zekers NIET antwoorden uit de losse pols, ik ben dat immers al gewoon, niet ?
Gewoon eens beginnen met informeren
PaulM (intellectueel met zielige arme tenen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtEn je woont ook op de boerenbuiten ?
Neeeeeen Mil. De subsonics long zijn op zijn minst trefzeker op 30 meter. Scoop, weet je wel ?
Je verwart met de puntkogels in short. Veel luchtdrukwapens zijn veeeeeeel accurater dan een zo'n loodspuit
'Zeer onbetrouwbaar qua richting' mag je op je eigen rekening schrijven, hoe ver wil je staan ?
En nu vooral zekers NIET antwoorden uit de losse pols, ik ben dat immers al gewoon, niet ?
Gewoon eens beginnen met informeren
PaulM (intellectueel met zielige arme tenen)
En ik heb het niet over dat speelgoed, die short met dat puntje...
Even geduld, batterij van mijn fototoestel opladen dan plaats ik hier de foto's.
Dan kan je het met eigen ogen zien dat het niet uit de losse pols is....
..en het zijn lange tenen....D90 - D70 - F80 + glas
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk berichtBeetje aanvullen...
Ik heb hier een doosje RWS subsonic van Dynamit Nobel vóór mij liggen. Hoewel het anders doet vermoeden zijn ze gemaakt in Duitsland...
Lead bullet Hollow point
2.6 g-40gr
Dangerous within one mile.
Hoewel ik dat laatste wel overdreven vind.
Voor zover je dangerous kan vervangen door maximale vliegwijdte.
Leren lezen Mil. Maar ik bewonder je enthousiasme.
Toch knap voor een patroon waar niet meer dan het slaghoedje in zit zou ik zeggen, "beetje aanvullen" zegt hij dan.
Over informeren gesproken
Misschien ook eens afgaan van het besef dat een projectiel na 1500 meter even dodelijk is.
Dat laatste is fysica maar ik - intellectueel met zielige arme tenen- mag je daar niet lastig mee vallen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk berichtJa, ik woon op 'den buiten'
En ik heb het niet over dat speelgoed, die short met dat puntje...
Even geduld, batterij van mijn fototoestel opladen dan plaats ik hier de foto's.
Dan kan je het met eigen ogen zien dat het niet uit de losse pols is....
..en het zijn lange tenen....
Maar ik zal het niet zien.
Misschien toch in het vervolg beter wat bronnen vermelden.
En de basisprincipes van de ballistiek begrijpen kan ook nuttig zijn.
PaulM (cfr Mil : intellectueel met zielige lange tenen)
Comment
-
....en toen bleef het stil...
waarschijnlijk op internet opgezocht.....zijn de doosjes in blauw zwart met hopen te vinden....kan je ook een foto plaatsen?
staat er misschien niet dangerous?
Krijg het maar eens in jouw oog....
Alhoewel ik betwijfel dat het één mijl ver zou dragen.Last edited by mil1; 13 juli 2012, 16:56.D90 - D70 - F80 + glas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht....en toen bleef het stil...
Ik ga er eens een opendoen. In het minste geval heb ik alweer iets geleerd, niet slecht toch voor een intellectueel met zielige lange tenen ?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk berichtIs er iemand die het beter kan zeggen dan een volksheld?
"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtNeen hoor, dit is het soort argumenten waar ik van hou.
Ik ga er eens een opendoen. In het minste geval heb ik alweer iets geleerd, niet slecht toch voor een intellectueel met zielige lange tenen ?D90 - D70 - F80 + glas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk berichtIk vind dat jullie allemaal veel geluk hebben, ikzelf ben al verschillende keren in de ardennen geweest met mijn 400mm in de aanslag, maar meer dan een ree vanuit de verte heb ik nog niet gezien.
Reeën zijn zeer schuw en everzwijnen zijn nachtdieren, ter info voor diegenen die er nog geen gezien hebben bij hun wandelingen in de Ardennen.D90 - D70 - F80 + glas
Comment
Comment