Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ARdennen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ARdennen

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
    Dus de persoon die klaagt over de impact van de mensheid op de natuur moet zich meteen ophangen?? Mooi staaltje denkwerk! Heb je nog zo'n inzichten te delen?
    Waarom verdraai je mijn woorden?
    Als ik spreek over betuttelen moet je er geen klagen van maken.
    Ik heb genoeg van die groene zedenpredikers meegemaakt die met het opgeheven vingertje anderen vertellen hoe ze moeten leven.
    En als het natuurbelang moet wedijveren met hun eigenbelang trekt de natuur altijd aan het kortste eind.
    Kortweg hypocriet dus en daarom erger ik me wel eens een beetje aan die wereldverbeteraars die 'de mens' als zondaar van de natuur bestempelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Verder lezen dan de eerste zin kan helpen, dan kan je 'zielig' al weglaten...
      Het is goed geprobeerd maar zoals ik al zei, we laten het zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Waarom verdraai je mijn woorden?
        Als ik spreek over betuttelen moet je er geen klagen van maken.
        Betuttelend is niet klagen. Waarvan nota, maar ik zie niet in wat dat afbreuk doet aan wat ik zeg; heb je nu echt geen betere ideeën te delen dan "maak je van kant"?
        http://www.theafricabug.com

Comment

Omdat het vrijdag is, even op een ludieke manier reageren.

De Jager
          (Tekst en muziek: Urbanus)

Hier en daar, kortom langs alle kanten
          lopen hier konijntjes en fazanten
          Op 't eerste zicht lijken ze vro en vrij,
          voor hen gaat de zomer niet voorbij
          De vriezeman geeft hen geen koude poten,
          tegen dan zijn ze lang al neergeschoten
          Voor de lol, voor de sport of gewoon als tijdverdrijf,
          vlogen menig haasje de poten van zijn lijf
          De jager komt hier soms wel voor m'n deur,
          dan verdwijnt meteen mijn opgewekt humeur

Als je hier het lef hebt om je hond buiten te laten,
          dan gaat meneer de jager met de veldwachter eens praten
          Dan sta je daar natuurlijk zo paf als een porei,
          want dan word je daar beticht van roof en stroperij
          Het enige wat je doen kan omdat je niet anders durft,
          is hopen dat de jager korte armpjes krijgt en schurft
          Want durf je hier gaan wandelen met een bruine duffel-coat,
          of een jasje in konijnenvel dan ben je zeker dood
          Want uit het duister duikt hij op en voordat je het merkt,
          heb je een halve kilo hagel in je achterwerk

Wilde duiven zijn hier zomaar vogelvrij,
          daar jaagt hij op eender welk jaargetij
          Bij gebrek aan everzwijnen, reebokken en vossen
          schiet hij de kraaien en de eksters uit de bossen
          De veldmuizen die trekken zich verschrikt terug in de grond,
          ze voelen het aan de voetstappen, de jager loopt weer rond
          Maar ik zit er aan te denken om eens valkuilen te graven,
          langs al de kleine paadjes, waar de jager loopt te jagen
          Misschien valt hij zich kreupel en blijft hij altijd manken
          Dan komen al de beestjes me vriendelijk bedanken

Is er iemand die het beter kan zeggen dan een volksheld?
          http://www.theafricabug.com

Comment

Dus jij woont daar?
            Als de boswachters en milieuambtenaren zelf de alarmbel luiden zal er wel een probleem zijn zeker?
            waarom zou ik er moeten wonen ??? om het te kunnen vast stellen ???
            elkeen die de natuur ontziet weet dat, zoals paulm al opmerkte met "Gelukkig is het de laatste jaren wel gebeterd", tja niet moeilijk de voorraad is op !

grts
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

Betuttelend is niet klagen. Waarvan nota, maar ik zie niet in wat dat afbreuk doet aan wat ik zeg; heb je nu echt geen betere ideeën te delen dan "maak je van kant"?
              Maak je van kant of stop met betuttelen.
              Betere ideeën heb ik inderdaad niet.

Comment

Haa se ik zie dat de Mil zijn eigen nog eens populair gaat maken.

Het zal je verbazen maar ik ben voor de jacht. Maar dan alleen daar waar natuurlijke predatoren de zaak niet meer kunnen controleren.

In zelfbedruipende natuurgebieden met gezonde roofdier-bestanden is jacht niet nodig (ja natuurlijk heb ik het dan niet echt over België). Daar heeft jacht enkel bestaansrecht op aparte domeinen, afgesloten van natuurgebieden. Inderdaad, misschien nog een verbazing, maar ik ben voor canned hunting. Dat is tenminste iets dat geen effect geeft op wildbestanden. In feite is canned hunting idem als een koe slachten; het gaat om gekweekte dieren, die uiteindelijk worden "geconsumeerd". Niet dat ik het geen laag-bij-de-grondse bezigheid vind. Want dat is het weldegelijk. En erg grappig vind ik dat jagers die naar Afrika trekken nog steeds hun trigger hapiness kaderen onder het motto "wij behouden daar de natuurlijke evenwichten". Vergoelijken van eigen gedrag; de mens is er een expert in.

Maar ik dwaal af. Als het om jacht in België gaat, dan is de situatie lang niet zo simpel als jij ze voorstelt. Getuige de reacties die je al kreeg. Met rede stellen velen zich er vragen bij.

- hoeveel herten/zwijnen is "teveel"? De meesten die de Ardennen intrekken krijgen ze geeneens te zien. Als je in de Mara rondloopt (Kenya), of op de Patanal (Brazilië), dan zie je elke vijf minuten wel een hoefdier. Ze lopen tussen de koeien van de lokale bevolking. En raar genoeg spreekt niemand daar over "teveel" of "verstoren van de biotoop".
                - gaat het om schade aan eigen leefomgeving (bossen), of eerder om schade aan gewassen? Laat ons eerlijk zijn; het is het tweede.
                - en dat verlies aan gewassen, hoe groot is dat? Zeker gegeven het feit dat er al overproduktie is en de boer subsidies krijgt om grond braak te laten liggen.
                - is het toevallig dat veel jagers zondigen tegen de regels en predatoren uitmoorden, opdat zijzelf méér kunnen jagen? En als ze niet zondigen tegen de wet, dan wordt de wet naar hun hand gezet. Heden ten dage is de vos weeral vogelvrij verklaard, bvb.
                Eindelijk, iets dat met het topic te maken heeft.
                Ik ben ook tegen diegenen die in Afrika 'efkes' een leeuw, neushoorn enz gaan omleggen.
                Maar daar gaat het hier niet om.
                Feit is dat er een overpopulatie aan hertachtigen en evers is.
                Bij gebrek aan predatoren moet er een andere oplossing gevonden worden.
                Dat uitgerekend Jochen akkoord is .....Dat canned Hunting moet kunnen.
                Al diegenen die hiermee niet akkoord gaan dat ze dan maar met een oplossing komen, ipv allerlei zever te komen vertellen.
                Als jullie vinden dat er mensen te veel zijn, wat idd zo is, komt dan met een oplossing ipv te zagen.

Dat de vos mag bejaagd worden, Jochen, is een goede zaak.
                Buiten de schade die hij aanricht aan allerlei pluimvee, decimeert hij het kleinwildbestand.
                Ik hoor je al denken dat reguleert de natuur wel.
                Maar heb ik als mens niet evenveel recht op een fazant oid als een vos?
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

waarom moet die vos dan het ontgelden ? deze deed het dan nog uit noodzaak.

grts
                  je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                  www.korandoke.be

Comment

Natuurlijk wel maar ik heb meer respect voor de jaagcapaciteiten van de vos dan voor zo'n natuurliefhebber met een "loodspuit"
                    Wat ik ook nooit heb gesnapt is waarom ze die beesten per sé willen doodschieten.

Voor een jager op fazanten zou ik de keuze voor een .22 nog respecteren.
                    Daarvoor moet je nog kunnen mikken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                      waarom moet die vos dan het ontgelden ? deze deed het dan nog uit noodzaak.

grts

Hahaha, de vos is een betere jager dan de jagers.
                      Hetzelfde verhaal voor de aalscholvers en de vissers.

Het krioelt in mijn buurt van de vossen, gevolg : ik sluit 's nachts mijn kippen op.
                      En wie dat niet wil doen moet raad vragen aan Lode Bourez, die woont hier vlakbij en heeft een vossenbestendig kippenhok ontworpen, hij is er nog mee op TV geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Natuurlijk wel maar ik heb meer respect voor de jaagcapaciteiten van de vos dan voor zo'n natuurliefhebber met een "loodspuit"
                        Wat ik ook nooit heb gesnapt is waarom ze die beesten per sé willen doodschieten.

Voor een jager op fazanten zou ik de keuze voor een .22 nog respecteren.
                        Daarvoor moet je nog kunnen mikken.
                        Heb je al en vos in jouw kippenhok gehad?
                        Waarschijnlijk niet.
                        Zal ik het even toelichten? Wel die vos bijt alles dood wat er in jouw hok zit, om er uiteindelijk één van op te eten.
                        Hetzelfde lot ondergaat een nest patrijzen, fazanten, hazen, konijnen. Als hij al de eieren van de eerste twee niet opgevreten heeft....
                        Een vos doodt om het doden.

En nu die .22... die kogeltjes dragen ong. 1,5 km. Laat ze nog eens ricocheren en je weet niet meer waar ze gaan uitkomen.
                        Mooi alternatief....
                        Als je denkt dat het zo makkelijk is om een vliegend/lopend stuk wild te schieten me een jachtgeweer mag je het altijd eens proberen...
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Hahaha, de vos is een betere jager dan de jagers.
                          Hetzelfde verhaal voor de aalscholvers en de vissers.

Het krioelt in mijn buurt van de vossen, gevolg : ik sluit 's nachts mijn kippen op.
                          En wie dat niet wil doen moet raad vragen aan Lode Bourez, die woont hier vlakbij en heeft een vossenbestendig kippenhok ontworpen, hij is er nog mee op TV geweest.
                          ...en dan de kippen van de leg af van de schrik...
                          ...en het prijskaartje van zo'n kippenhok? Het moet nog rendabel blijven ook.
                          ...en als de vos zo 'n goede jager is waarom komt hij dan jouw kippen pakken ipv wild...
                          Last edited by mil1; 13 juli 2012, 15:14.
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

wel, als die vos erin geraakt is, daarmee is het duidelijk dat de ren niet voldoet.
                            wat betreft die andere slachtoffers die je noemt, wel dat is gewoon de regels van de natuur, je weet wel teveel of te weinig.
                            en verder wat het gebruik van jachtgeweer en moeilijkheid graad, voor het slachtoffer is het nog veel moeilijker het te ontwijken.
                            maar voor jagers zou er een eenvoudige oplossing zijn, laat ze gewoon meedoen in èèn of ander land waar oorlog is ze mogen van mij in de voorste linies staan kwestie van beter zicht te hebben. knallen naar keuze het enige nadeel is ze kunnen terug knallen.

grts
                            www.korandoke.be

Comment

Omdat het vrijdag is, even op een ludieke manier reageren.

De Jager
                              (Tekst en muziek: Urbanus)

Hier en daar, kortom langs alle kanten
                              lopen hier konijntjes en fazanten
                              Op 't eerste zicht lijken ze vro en vrij,
                              voor hen gaat de zomer niet voorbij
                              De vriezeman geeft hen geen koude poten,
                              tegen dan zijn ze lang al neergeschoten
                              Voor de lol, voor de sport of gewoon als tijdverdrijf,
                              vlogen menig haasje de poten van zijn lijf
                              De jager komt hier soms wel voor m'n deur,
                              dan verdwijnt meteen mijn opgewekt humeur

Als je hier het lef hebt om je hond buiten te laten,
                              dan gaat meneer de jager met de veldwachter eens praten
                              Dan sta je daar natuurlijk zo paf als een porei,
                              want dan word je daar beticht van roof en stroperij
                              Het enige wat je doen kan omdat je niet anders durft,
                              is hopen dat de jager korte armpjes krijgt en schurft
                              Want durf je hier gaan wandelen met een bruine duffel-coat,
                              of een jasje in konijnenvel dan ben je zeker dood
                              Want uit het duister duikt hij op en voordat je het merkt,
                              heb je een halve kilo hagel in je achterwerk

Wilde duiven zijn hier zomaar vogelvrij,
                              daar jaagt hij op eender welk jaargetij
                              Bij gebrek aan everzwijnen, reebokken en vossen
                              schiet hij de kraaien en de eksters uit de bossen
                              De veldmuizen die trekken zich verschrikt terug in de grond,
                              ze voelen het aan de voetstappen, de jager loopt weer rond
                              Maar ik zit er aan te denken om eens valkuilen te graven,
                              langs al de kleine paadjes, waar de jager loopt te jagen
                              Misschien valt hij zich kreupel en blijft hij altijd manken
                              Dan komen al de beestjes me vriendelijk bedanken

Is er iemand die het beter kan zeggen dan een volksheld?
                              Mooi
                              Alleen dat jasje in konijnenvellen....Hopelijk niet van wilde konijnen, maar dan nog...
                              Zelfrelativerend is hij altijd geweest hé.
                              Zie maar 'madammen met een bontjas'
                              Uiteindelijk koopt hij zelf een jas uit stekelvarkensvellen
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Heb je al en vos in jouw kippenhok gehad?
                                Waarschijnlijk niet.
                                Zal ik het even toelichten? Wel die vos bijt alles dood wat er in jouw hok zit, om er uiteindelijk één van op te eten.
                                Hetzelfde lot ondergaat een nest patrijzen, fazanten, hazen, konijnen. Als hij al de eieren van de eerste twee niet opgevreten heeft....
                                Een vos doodt om het doden.

En nu die .22... die kogeltjes dragen ong. 1,5 km. Laat ze nog eens ricocheren en je weet niet meer waar ze gaan uitkomen.
                                Mooi alternatief....
                                Als je denkt dat het zo makkelijk is om een vliegend/lopend stuk wild te schieten me een jachtgeweer mag je het altijd eens proberen...
                                Jaaaaaaa Mil, ik heb al meerdere keren vossen in mijn kippenhok gehad (zucht). Ik leef op de buiten en ik heb kippen (ik wel, jij ook ?)
                                En jaaaaaaaaaaa Mil, de lange .22 stingers dragen tot 1,4 km en zijn levensgevaarlijk. Je zou als jager toch moeten weten dat er ook andere munitie voor .22 bestaat (zucht)
                                Hoever draagt een RWS subsonic long ?

Moet ik hier godverdorie nu echt alles voorzeggen ?

Comment

Working...
                                X