Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe gaan we dit overleven ....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe gaan we dit overleven ....

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Blauw = COOL en wordt al jaaaaaren gebruikt op bijvoorbeeld http://www.dslr-forum.de/ waar er geen mens over klaagt of zaagt.
    maar het probleem ligt niet bij het blauw,
    maar in het contrast van dit blauw met de andere gebruikte kleuren...
    het blauw dat hier gebruikt wordt is een pakje intenser aan de ogen...

en de tip van de helderheid van je scherm aan te passen:
    leuk, dan komen de foto's beter tot hun recht (hoeveel mensen gaan plots klagen dat foto's onderbelicht zijn )
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Het blauw is volgens mij ook het probleem om "rust" te krijgen. Ik heb alle drie de mogelijkheden al ingesteld zou dit ook liever minder fel zien. Het blauw van de balk waarin "snel regeren" staat of van het nummer van de bladzijde oogt veel rustiger.
      Op een fotoforum zouden de kleuren toch beter op elkaar moeten afgestemd zijn.

PS. Net even op het .de forum gekeken en daar oogt alles toch rustiger.

Mogelijk werd het felle blauw gekozen in functie van het logo....
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Als ik straks maar niet wakker wordt met lasogen.

Comment

Even getest (Firebug in FF) met blauwgrijs i.p.v. felblauw.

Ik heb de tag niet meer gezocht om het blauw van de berichten ook aan te passen.
          bye, Maurice
          Nikon D7500

Comment

Ik vind het totaal niet goed,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ienge Bekijk bericht
              Ik vind het totaal niet goed,...

Maar zeg er dan wel bij hoe het beter moet!!

Walter
              D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Even getest (Firebug in FF) met blauwgrijs i.p.v. felblauw.

Ik heb de tag niet meer gezocht om het blauw van de berichten ook aan te passen.
                Kan Firefox dit 'onthouden' ? Zou wel een oplossing zijn voor velen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  Kan Firefox dit 'onthouden' ? Zou wel een oplossing zijn voor velen.
                  Nee, Firebug laat toe om dingen te editen, die worden in realtime aangepast maar eens je een refresh doet zijn alle aanpassingen weg.
                  Mochten de "powers that be" deze tags echter aanpassen in de CSS files dan is het voor iedereen permanent aangepast.

Ik ga er echter van uit dat er over de layout en kleuren is nagedacht en dat dit niet "zomaar" zal gedaan worden. We kunnen maar hopen.

Jammer dat je wel kan kiezen voor wit, grijs en zwart maar dat je nergens het blauw kan temperen...
                  bye, Maurice
                  Nikon D7500

Comment

Dat blauw is het blauw van het logo,
                    ik acht de kans klein dat ze dit dus zullen aanpassen.

(Deels begrijp ik dat ook wel, logo is eigenheid van Shoot, en om de herkenbaarheid erin te houden... )
                    het went wel, maar ik lees nu direct al pak minder, tis gewoon vermoeiend aan de ogen...

Het spijtige is, dat zelfs in fototopics het blauw, en de reclame meer aandacht trekt als de foto...
                    en firefox uitbreiden met x-aantal ad-blockers om de reclame weg te houden vind ik maar lapmiddelen...
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Dat blauw is het blauw van het logo,
                      ik acht de kans klein dat ze dit dus zullen aanpassen.

(Deels begrijp ik dat ook wel, logo is eigenheid van Shoot, en om de herkenbaarheid erin te houden... )
                      het went wel, maar ik lees nu direct al pak minder, tis gewoon vermoeiend aan de ogen...

Het spijtige is, dat zelfs in fototopics het blauw, en de reclame meer aandacht trekt als de foto...
                      en firefox uitbreiden met x-aantal ad-blockers om de reclame weg te houden vind ik maar lapmiddelen...
                      Klopt niet hoor, het logo heeft 41 - 159 - 231 (RGB) en het blauw waar iedereen het over heeft (de balken) is een dégradé die weliswaar vertrekt van bovenstaande waarden maar naar 77 - 175 - 235 (RGB) overvloeit.
                      Daar komt nog bij dat ze bij de zwarte versie alles met wit omlijnen, wat alleen maar NOG een extra accent geeft.

Was alles maar gewoon de kleur van het logo, dan was er veel minder aan de hand.

Net met Firebug aan de slag geweest, er is veel meer rust mogelijk, gewoon door het aantal kleuren al te beperken (heb ze niet geteld, maar het zijn er tientallen).

PS: ook dit bericht op de mobile versie gemaakt, jammer dat ik daar geen foto's mee kan posten...

MAAR de website is verschrikkelijk mooi geworden, ik meen het.
                      Last edited by Zappa; 5 juli 2012, 12:15. Reden: typo en aanvulling website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        ..........

...
                        hoe zo...SHOOT is toch in het wit.?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          hoe zo...SHOOT is toch in het wit.?
                          grt,bouk.

Mijn excuses,
                          ik dacht dat het blauwe diafragma het logo van Shoot was...
                          Foutje van mijn kant....

Comment

OK, 't was grappig.
                            Maar nu is de fun er af.
                            Terug over naar de oude, rustige en vertrouwde lay-out. Dank U.

(sorry voor de azijn)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              OK, 't was grappig.
                              Maar nu is de fun er af.
                              Terug over naar de oude, rustige en vertrouwde lay-out. Dank U.

(sorry voor de azijn)

Ik ben blij dat ik niet alleen ben
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht

Ik ben blij dat ik niet alleen ben
                                Wanneer je het forum in de mobiele versie bekijkt is het wel goed m.b.t. kleur.
                                Verder werkt de mobiele versie voor geen meter op de pc maar misschien alleen op overschakelen als de hoofdpijn teveel wordt.
                                Ik denk dat het blauwe niet lang zal blijven dus nog maar even doorbijten.

Comment

Working...
                                X