Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spam

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Spam

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Denk je dat je een spamrobot na registratie van je forum houdt door hem 14 dagen te laten wachten met zijn eerste post? Niet dus. De 15e dag staat je forum dan vol.

De keuze om iemand na registratie direct te laten posten is een keuze van het bestuur. Als je het daar niet mee eens bent stel je dan kandidaat en verander de regels.
    Trouwens, is een kopie van iemands ID vragen wel wettelijk toegelaten? Ik denk het niet, hoor.

Ik denk er niet aan van mij kandidaat te stellen. Je kan perfect vragen om iemand zijn identiteit, je kan het alleen niet eisen. Maar een gekende identiteit gaat nu eenmaal minder brokken maken.

MVG, Jeff Ceuppens
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Is er geen mogelijkheid om naast het !-teken ook een Spam knop te hebben die het bericht apart zet tot het toegelaten wordt door de Mods. Om misbruik tegen te gaan: als iemand op die knop drukt om posts van anderen te 'laten verdwijnen', kan die ook op zijn vingers getikt worden door de Mods natuurlijk.

Of alle berichten op de dag van een nieuwe registratie moeten eerst gemodereerd worden en komen dan pas op het forum terecht. Als die direct beginnen te spammen worden ze gebanned voordat er ook maar 1 bericht tevoorschijn komt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Ik denk er niet aan van mij kandidaat te stellen. Je kan perfect vragen om iemand zijn identiteit, je kan het alleen niet eisen. Maar een gekende identiteit gaat nu eenmaal minder brokken maken.

MVG, Jeff Ceuppens
        Okee, ik registreer me morgen met Jeff Ceuppens Dan kennen de mods eindelijk mijn ware identiteit Hoe gaan zij die identiteit controleren? Langsgaan op het ingevulde adres?

OF: wat als het forum gehackt wordt en de gegevens van alle leden publiek worden gemaakt? Of niet, maar desalniettemin misbruikt? Zoals voor (spam)mails te versturen bijv.
        Internet en beveiliging van gegevens is momenteel één van de grote problemen en er gaat nauwelijks een dag voorbij of het is weer van datte, een database gehackt. Des te minder mijn gegevens online ergens te vinden zijn, ...

De meeste maatregelen tegen spam zijn overigens nutteloos. Post wissen, poster + IP bannen, dat is het meest simpel. Ze komen wel terug want proxies bestaan ook nog.
        En wat denk je van spam per PM? In plaats van te posten systematisch PM versturen. Eer dat dat wordt gerapporteerd. Dus moet je PM's ook verbieden. En daar zal ook wel weer iets op gevonden worden. Zoals om de censuur valt te omzeilen, woorden zoals *** en ****** en ****** en ******** kan je probleemloos in jpg vorm publiceren, dus zeker advertenties. Ik zie het al voor mij: in fotobeoordeling de foto van een reclamebord.

Comment

Okee, ik registreer me morgen met Jeff Ceuppens Dan kennen de mods eindelijk mijn ware identiteit Hoe gaan zij die identiteit controleren? Langsgaan op het ingevulde adres?

OF: wat als het forum gehackt wordt en de gegevens van alle leden publiek worden gemaakt? Of niet, maar desalniettemin misbruikt? Zoals voor (spam)mails te versturen bijv.
          Internet en beveiliging van gegevens is momenteel één van de grote problemen en er gaat nauwelijks een dag voorbij of het is weer van datte, een database gehackt. Des te minder mijn gegevens online ergens te vinden zijn, ...

De meeste maatregelen tegen spam zijn overigens nutteloos. Post wissen, poster + IP bannen, dat is het meest simpel. Ze komen wel terug want proxies bestaan ook nog.
          En wat denk je van spam per PM? In plaats van te posten systematisch PM versturen. Eer dat dat wordt gerapporteerd. Dus moet je PM's ook verbieden. En daar zal ook wel weer iets op gevonden worden. Zoals om de censuur valt te omzeilen, woorden zoals *** en ****** en ****** en ******** kan je probleemloos in jpg vorm publiceren, dus zeker advertenties. Ik zie het al voor mij: in fotobeoordeling de foto van een reclamebord.

Ik zie het al, zij die het goed bedoelen trekken nog maar is aan het kortste eindje, zoals met zoveel zaken in onze huidige samenleving.

MVG Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik zie het al, zij die het goed bedoelen trekken nog maar is aan het kortste eindje, zoals met zoveel zaken in onze huidige samenleving.

MVG Jeff C.
            Verre van, maar van een forum een té streng georganiseerd iets maken lijkt mij niet aangenaam.
            Verder: alles is te omzeilen... netzoals nabi even aantoont...

Waarom jij daarmee aan het kortste eindje trekt snap ik niet...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Goede antispammaatregelen op andere fora:

Geen links in de eerste x postings
              Geen PB voor je x postings hebt gedaan
              Nieuwe leden op "moderated" zetten tot hun 1e, 2e... posting goedgekeurd is

Mogelijkheden genoeg. Er moet alleen afgewogen worden wat het extra werk/ verminderd gebruiksgemak is. Na elke goede spamfilter komt een "betere" spammer.....
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

"Als iedereen voor z'n eigen deur veegt, is de hele straat schoon."

Bots je op spam, klik dan op het uitroepteken van dat bericht en meld het aan de moderators.
                Plaats onder het spambericht de reactie "Spam gemeld!". Moderators en spam haters zullen u dankbaar zijn.

Zo simpel kan het zijn.
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Goede antispammaatregelen op andere fora:

Geen links in de eerste x postings
                  Geen PB voor je x postings hebt gedaan
                  Nieuwe leden op "moderated" zetten tot hun 1e, 2e... posting goedgekeurd is

Mogelijkheden genoeg. Er moet alleen afgewogen worden wat het extra werk/ verminderd gebruiksgemak is. Na elke goede spamfilter komt een "betere" spammer.....
                  Tja, wat doet de niet spammer?
                  Die wil een foto posten ter beoordeling, kan dat niet en moet (?) en zal dus het forum bevuilen met hulpvragen. Als die niet mag PB-en moet die posten en chitchat wordt niet geteld, dus moet die andere onderdelen bevuilen. Tot ergernis van de andere leden.

Wat doet een spammer?
                  Als die geen link kan posten doet die dat in de vorm "www dot belgiumdigital dot com" of "hxxp.www.belgiumdigital.com (verander xx door tt)" of ... mogelijkheden zat. Geloof me, ik ben zelf moderarator elders en een groot deel van mijn taken is controleren of er links of mail adressen gepost zijn en die posts vervolgens goedkeuren of niet. Want elke post met een link of "@" is verdacht volgens het geïnstalleerde spamfilter. En nog wordt er gespamd.

Met zulk druk bezocht forum en "waakhonden" als hier heeft Jos nog het beste voorstel. Zo simpel kan het soms zijn. Alle andere maatregelen maken het nieuwe (echte) leden extra moeilijk, soms zelf de "oude" er bovenop ("mijn foto is nog niet goedgekeurd voor publicatie en die van xxx wel") en bezorgen de moderators ook extra werk, tijd die ze niet kunnen besteden aan andere taken. Vergeet niet dat het vrijwilligers zijn.

Iedereen heeft toch genoeg gezond verstand om reclame (want dat is spam) te onderscheiden van een echte post? Of zou toch moeten hebben. Als we TV kijken en de brievenbus legen is het de normaalste zaak van de wereld dat we het tegenkomen. En dat ondergaan we zonder morren. Of toch ongeveer.

Comment

In een forum dat stijf staat van regels kan ik niet begrijpen dat ne gast zich kan lid maken en zo maar direct 14 berichten kan plaatsen, allemaal dezelfde, en dan nog illegaal ! Kan daar niks aan gedaan worden !
                    voor iemand die alleen/hoofdzakeijk in aangeboden post, vind ik het gewaagd over toepassen van regels te beginnen.
                    maar das dan weer mijn mening hè.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Tja, wat doet de niet spammer?
                      Die wil een foto posten ter beoordeling, kan dat niet en moet (?) en zal dus het forum bevuilen met hulpvragen. Als die niet mag PB-en moet die posten en chitchat wordt niet geteld, dus moet die andere onderdelen bevuilen. Tot ergernis van de andere leden.
                      PBs naar mods moeten wel kunnen natuurlijk maar niet naar andere gebruikers.

Wat doet een spammer?
                      Als die geen link kan posten doet die dat in de vorm "www dot belgiumdigital dot com" of "hxxp.www.belgiumdigital.com (verander xx door tt)" of ... mogelijkheden zat. Geloof me, ik ben zelf moderarator elders en een groot deel van mijn taken is controleren of er links of mail adressen gepost zijn en die posts vervolgens goedkeuren of niet. Want elke post met een link of "@" is verdacht volgens het geïnstalleerde spamfilter. En nog wordt er gespamd.
                      Ik ben ook admin/mod elders en onze mailinglist is al meer dan 10 jaar spamvrij. Inschrijven is moderated, plain text, geen attachments.
                      Website met forum: forum alleen zichtbaar na registratie waarbij de activatie door een mod/admin gedaan wordt. Voorlopig, na 6 maanden, slechts 1 spambericht via het contactformulier. IP en domeinblocks actief. Het gaat om een veel kleinschaliger systeem dan BD waar deze maatregelen onwerkbaar zijn natuurlijk.

Met zulk druk bezocht forum en "waakhonden" als hier heeft Jos nog het beste voorstel. Zo simpel kan het soms zijn.
                      Klopt. Na het aanduiden als spam thread/bericht onzichtbaar zetten.

Iedereen heeft toch genoeg gezond verstand om reclame (want dat is spam) te onderscheiden van een echte post? Of zou toch moeten hebben.
                      Dat zou je denken, zie "is deze winkel betrouwbaar" threads. Niet dus.

Spammers zijn (als) kakkerlakken trap er 5 dood en en kruiper er 10 van achter de plint
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

Je kan perfect vragen om iemand zijn identiteit, je kan het alleen niet eisen.
                        En als die persoon dat dan niet geeft wordt hij dan geweigerd om lid te worden, je zal niet veel leden krijgen hoor.
                        Respect voor de vrijwilligers die het allemaal draaiende houden, zolang banken en overheidsinstellingen gehackt kunnen worden (en daar zal de beveiliging iets hoger liggen dan op eender welk forum) zal een spam bericht altijd blijven bestaan in ons huidig systeem.
                        Als je hier al niet tegen kunt hoe rij je dan auto met al het huidig agressief rijgedrag.
                        Relativeren en af toe tot 10 tellen.

Ruud
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

PBs naar mods moeten wel kunnen natuurlijk maar niet naar andere gebruikers.
                          Tot ergernis van de mods dus

Ik ben ook admin/mod elders en onze mailinglist is al meer dan 10 jaar spamvrij. Inschrijven is moderated, plain text, geen attachments.
                          Website met forum: forum alleen zichtbaar na registratie waarbij de activatie door een mod/admin gedaan wordt. Voorlopig, na 6 maanden, slechts 1 spambericht via het contactformulier. IP en domeinblocks actief. Het gaat om een veel kleinschaliger systeem dan BD waar deze maatregelen onwerkbaar zijn natuurlijk.
                          Spammers zijn ook vooral geïnteresseerd in grotere forums natuurlijk. het heeft geen zin te spammen als er maar 50 leden zijn, maar 5.000 of 50.000 daarentegen, dat wordt al interessanter.
                          Dikwijls wordt ook gewoon geregistreerd door een mens, die als alles werkt zoals hoort, zich laat vervangen door een robot. Zo is er nu een spamrobot bij ons "actief" alleen is die al lang geband en eigenlijk probeert de robot alleen maar te posten, meerdere keren per dag, iedere dag.

Klopt. Na het aanduiden als spam thread/bericht onzichtbaar zetten.
                          Goed voorstel op zich, maar 5 minuten na het aanduiden als spam is het bericht toch gewist door de mods.

Dat zou je denken, zie "is deze winkel betrouwbaar" threads. Niet dus.
                          Daarom net de woorden "Of zou toch moeten hebben"

Spammers zijn (als) kakkerlakken trap er 5 dood en en kruiper er 10 van achter de plint
                          Je krijgt ze niet uitgeroeid dus, maar je kan de aanwezigen wel bestrijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            voor iemand die alleen/hoofdzakeijk in aangeboden post, vind ik het gewaagd over toepassen van regels te beginnen.
                            maar das dan weer mijn mening hè.
                            grt,bouk.

Hangt ervan af wat je hoofdzakelijk noemt hé Bouk, van 1 juni 2001 tot 20 juni 2012 totaal 6966 postings, waarvan misschien 100 in aangeboden, mij lijkt dat niet echt veel over een periode van 11 jaar !

MVG, Jeff C.

Comment

Hangt ervan af wat je hoofdzakelijk noemt hé Bouk, van 1 juni 2001 tot 20 juni 2012 totaal 6966 postings, waarvan misschien 100 in aangeboden, mij lijkt dat niet echt veel over een periode van 11 jaar !

MVG, Jeff C.
                              Je ziet alleszins dat bij iedereen de anti-spam strijd heerst he,
                              dat je zeker niet alleen bent met je bemerking...

maar hoeveel werk wil je vrijwilligers in hun nek gooien,
                              voor die enkel berichten die er door geraken?
                              ik ken fora waar het pakken slechter loopt met hun spam-beleid...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                              X