Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie spaart punten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie spaart punten?

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Als ze nu eens één universeel kaartje zouden maken, dat bruikbaar is voor alle winkels, dan zou dat al een heel stuk handiger zijn. Alle informatie wordt toch op hun systeem opgeslegen, op dat kaartje is alleen de streepjescode belangrijk. Nu sta ik aan de kassa soms een paar minuten te zoeken naar het juiste kaartje dat ergens in de portefeuille zit...
    Goed idee, maar dat werkt niet helemaal in die zin dat je er dan niet meer naar moet omkijken. De bedoeling van zo een kaartje is eigenlijk om je weer naar de winkel te lokken en niet direct om je korting te geven. Sommige winkels bewaren gewoon je klantenkaart, dat is stukken handiger. Ik weiger eigenlijk de meeste klantenkaarten.

Comment

Bij Albert Heijn krijg je van de kassière drie voor geprogrammeerde vragen over: een bonuskaart; een kaart om zegeltjes te plakken om voor theelepeltjes te sparen en een spaarkaart om betaalzegels a 10 cent te sparen en tenslotte het verplichte maar ongeïnteresseerd uit gesproken: prettig weekend. Het lijken wel robots. En dan moet je nog iemand voor je hebben die zijn spaarkaart komt verzilveren: sta je ook nog vijf minuten te wachten.
      Dan het verschil met de Aldi of de Lidl: heb je daar aan de kassa 10 klanten voor je dan ben je sneller de winkel uit dan met drie klanten bij Albert Heijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
        Ik spaar ze bij een bepaalde winkel:
        Dit zijn de spelregels.

U koopt 1 ...punt (voor 2 cent) bij elke euro aan boodschappen*.
        Met 200 ...punten is uw spaarkaart vol (kosten € 4,-).
        Lever uw volle spaarkaart in en ontvang € 6,- contant.
        Zo plakt - en pakt - u dus snel en gemakkelijk € 2,- winst per spaarkaart. Dit is 50% winst per spaarkaart!

Mooi mee genomen toch en dat met een kleine moeite.
        Wat betreffende winkel er aan verdient zal me worst wezen, ik heb 50% en maak zo een klein spaarpotje.
        yep..hier ook bij Super De Boer.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterf1 Bekijk bericht
          waarom niet 1 kaart voor alle winkels
          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als ze nu eens één universeel kaartje zouden maken, dat bruikbaar is voor alle winkels, dan zou dat al een heel stuk handiger zijn.
          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          De bedoeling van zo een kaartje is eigenlijk om je weer naar de winkel te lokken en niet direct om je korting te geven.
          Gelukkig, tenminste één iemand die het begrijpt. De belangrijkste reden voor het bestaan van die kaarten is inderdaad klantloyaliteit; dat je (bewust of onbewust) kiest voor de winkelketen waar je een spaarkaart hebt en niet voor de concurrent. De kans dat er dus één spaarsysteem komt voor alle winkels komt is dus nul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            .......... De kans dat er dus één spaarsysteem komt voor alle winkels komt is dus nul.
            niet mee eens hoor, kijk eens hier:
            Geef een originele draai aan uw evenement en boek een rit met De Karel trein. Onze Mat’64 uit 1970 is een icoon van het Nederlands spoor en een gegarandeerde eye catcher op het spoor.

grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              niet mee eens hoor, kijk eens hier:
              Geef een originele draai aan uw evenement en boek een rit met De Karel trein. Onze Mat’64 uit 1970 is een icoon van het Nederlands spoor en een gegarandeerde eye catcher op het spoor.

grt,bouk.
              Zijn dat álle winkels, Bouk?

Soms zitten er in een spaarsysteem wel meerdere winkels, maar niet of nauwelijks die, die elkaars concurrent zijn, bijv. zie Airmiles in NL of ES.
              Last edited by Leonidas; 17 juni 2012, 11:59.

Comment

Onze beenhouwer geeft per 5 euro een stempel op een klantenkaart. Voor de volle kaart met 20 stempels krijg je 1kg frikadellen. 2 huizen voorbij de beenhouwer is een taverne die ook spagghetti bolognese serveert. Daar drink ik bijna dagelijks een koffie of een frisdrank en heb er gisteren de deal van mijn leven gesloten.
                Ik heb er de volle spaarkaart geruild voor een cappucino. Ik wil zelfs niet weten wat er allemaal in frikadellen wordt verwerkt, maar mijn gratis kilo wordt er vandaag gebruikt in de spaghettisaus.
                En nu ik er aan denk Bouk, "frikadellen" zijn bij jullie vermoedelijk "gehakt" maar ik ben er niet zeker van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Onze beenhouwer geeft per 5 euro een stempel op een klantenkaart. Voor de volle kaart met 20 stempels krijg je 1kg frikadellen. 2 huizen voorbij de beenhouwer is een taverne die ook spagghetti bolognese serveert. Daar drink ik bijna dagelijks een koffie of een frisdrank en heb er gisteren de deal van mijn leven gesloten.
                  Ik heb er de volle spaarkaart geruild voor een cappucino. Ik wil zelfs niet weten wat er allemaal in frikadellen wordt verwerkt, maar mijn gratis kilo wordt er vandaag gebruikt in de spaghettisaus.
                  En nu ik er aan denk Bouk, "frikadellen" zijn bij jullie vermoedelijk "gehakt" maar ik ben er niet zeker van.
                  Gehakt ballen of "balletje gehakt".
                  Er is ooit sprake geweest van een "gehakt dag"
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                    Ik ben schuldig

Ik heb een kaarten van een aantal verschillende winkels. Maar ik zal nooit iets extra kopen of iets wat ik normaal niet koop om toch maar punten te krijgen. Daarvoor ben ik te gierig
                    Juist.
                    Ik had een voorbeeld van een badhanddoek en twee washandjes.
                    Je moet zes zegels sparen en je krijgt een zegel per aankoop van 5 euro.
                    En dan moet je nog 10 euro opleggen...
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      "frikadellen" zijn bij jullie vermoedelijk "gehakt" maar ik ben er niet zeker van.
                      http://nl.wikipedia.org/wiki/Frikadel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Ik had het over de oudjes die voor me staan die dan weer gans de uitleg moeten hebben voor wat ze kunnen sparen.

mir
                        Zelfbeklag dus.

Dat is nu meer dan 20 jaar dat we naar de GB/Carrefour/Delhaize gaan en op al die jaren nog nooit geweten dat we extra aan de kassa moesten wachten omdat iemand uitleg wou over die spaarpunten, wel omdat ze elkaar kennen en een babbelke doen over het weer of het WE.
                        Jij moet toch echt wel een pechvogel zijn om daar zoveel last van te hebben dat je er gefrustreerd van geraakt.
                        En echt veel oudjes aan de selfscan heb ik ook nog niet gezien.

Hetgeen er soms wat duurt is dat de mensen iets vergeten wegen en inscannen, dat ze naar hun bankkaart moeten zoeken of dat er een controle moet gebeuren.

Stel jij anders nooit eens een vraag in de winkel?

En vroeger ... veel vroeger ... waren er op de meeste plaatsen de Valois zegeltjes.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Ik hou van het Colruyt systeem.
                          Als je je extra kaart laat scannnen aan de kassa krijg je alle lopende kortingen automatisch, en moet je niet sleuren met bonnekes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Ik hou van het Colruyt systeem.
                            Als je je extra kaart laat scannnen aan de kassa krijg je alle lopende kortingen automatisch, en moet je niet sleuren met bonnekes...
                            Maar dan krijg je toch de speciale extra kortingen niet die de fabrikant u geeft.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Maar dan krijg je toch de speciale extra kortingen niet die de fabrikant u geeft.
                              En welke zijn dat dan?

Colruyt heeft zoal zeer competitieve prijzen.

Ik heb eens de prijzen vergeleken van de Spar hier in mijn buurt en de Colruyt die op
                              een kilometer of vijf van mijn deur is.
                              Het gaat hier werkelijk maar om een paar eurocenten...
                              Als ik naar de Colruyt ga moet ik met de auto, ik zou niet weten hoe ik de waren anders
                              thuis krijg.
                              De rit naar de Colruyt alleen al, kost me meer dan die paar eurocenten die ik meer betaal in de Spar
                              Ik wijk wat af van het onderwerp maar je moet dus al veel korting krijgen om het voordeel echt te voelen.

Zeer interessant vond ik de "Lidl Check", een documentaire op de Duitse tv.
                              Het gaat er om wat de klanten denken, waar ze mee rondlopen en wat ze veronderstellen. Het imago van goed en goedkoop dus.
                              Er werden testen gedaan in vijf winkels waarbij 2 winkels waren die dat imago niet hadden.
                              Bij de aankoop van dezelfde merkproducten was er géén verschil in de totale prijs....
                              Er was wel een klein verschil in de huismerken.
                              Lidl verkoopt dus ook merkproducten wat de Aldi niet doet.
                              Huismerken vergelijken gaat ook zeer moeilijk of juist niet
                              Wat zit er in die huismerken? De samenstelling en de kwaliteit?

Wat je kan doen is alle reclameblaadjes bijhouden en uitpluizen waar je werkelijk voordeel kan halen.
                              En dan moeten het producten zijn die je nodig hebt.
                              Een klein nadeel hierbij is dat je grotere hoeveelheden zal moeten kopen.
                              Dat bijhouden en uitpluizen is bijna een dagtaak
                              En als je géén voorafgaande prijzen hebt hoe weet je dan of je voordeel doet?

Colruyt vermeldt ook niet al de kostprijzen in z'n reclameblaadjes...
                              Wel dat je korting krijgt of dat het een rode prijs betreft maar er staat geen prijs bij.

Voor mensen met een druk leven of voor luieriken is die Collect&Go wel fijn.
                              Alles wordt voor jou klaar gezet, jij haalt enkel de waren op zonder zelf te moeten
                              winkelen.
                              Kost je wel 5,5 euro...maar soms betaal je niets hiervoor ALS je een paar producten
                              koopt die Colruyt bepaalt.
                              Met vorige Kerstmis had men zo in Hasselt meer dan 150 klanten.
                              (ik heb dat toen nagevraagd)
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Zelfbeklag dus.

Jij moet toch echt wel een pechvogel zijn om daar zoveel last van te hebben dat je er gefrustreerd van geraakt.
                                En echt veel oudjes aan de selfscan heb ik ook nog niet gezien.
                                Zo erg is het nu ook weer niet. Maar het valt gewoon op dan het in de carrefour het minst vlot gaat aan de kassa. En nu je het over pechvogel hebt, ik ga niet zo vaak naar de carrefour en als ik dan de selfcan gebruik heb ik bijna altijd prijs dat ze eens een controle gaan doen

Ik merk dat het in de aldi het vlotst van al gaat, en als de rij wachtenden te lang aan het worden is openen ze een extra kassa.

mir
                                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                                X